Vi der venter på storken!

Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 6. jan 2016, 12:38

Det ulmer lidt på den gamle debat, så jeg vil gerne lige sige at mit indlæg om at rykke ud af storketråden, når man er gravid på ingen måde var bittert ment, og jeg er ked af, hvis det blev opfattet sådan. Det var udelukkende fordi det væltede ind med graviditeter mens jeg aborterede og så var brok over morgenkvalme og træthed bare ikke det, jeg havde brug for at læse om. Det handlede heller ikke om krummeline eller andre debattører.
Jeg forsøgte at formulere mig pænt og holde mig til mine egne følelser, men det lykkedes åbenbart ikke.

At jeg har fået slettet indlæg har intet med ovenstående at gøre. Det er bare debatten, der driller og har genskabt alle mine slettede indlæg, og så røg alle indlæg i svinget, da de skulle slettes igen.
4
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf alfe » 6. jan 2016, 12:50

Bøtte skrev:Det ulmer lidt på den gamle debat, så jeg vil gerne lige sige at mit indlæg om at rykke ud af storketråden, når man er gravid på ingen måde var bittert ment, og jeg er ked af, hvis det blev opfattet sådan. Det var udelukkende fordi det væltede ind med graviditeter mens jeg aborterede og så var brok over morgenkvalme og træthed bare ikke det, jeg havde brug for at læse om. Det handlede heller ikke om krummeline eller andre debattører.
Jeg forsøgte at formulere mig pænt og holde mig til mine egne følelser, men det lykkedes åbenbart ikke.

At jeg har fået slettet indlæg har intet med ovenstående at gøre. Det er bare debatten, der driller og har genskabt alle mine slettede indlæg, og så røg alle indlæg i svinget, da de skulle slettes igen.


Oh ja, jeg har fulgt med i begge tråde. Jeg opfattede det bestemt ikke som bittert fra din side af. Det var ret sejt (eller hvad man nu siger..), at du skrev i terminstråden. Den kommentar der udløste dit indlæg blev jeg selv lidt fortørnet over. Nu er det jo frivilligt om man vil deltage i storketråde på de forskellige fora. Nå, det kunne jeg skrive meget mere om, men det må jeg hellere holde for mig selv ;)
3
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 6. jan 2016, 13:49

Hvad er det der ulmer? Kan ikke se noget? Som du ved var jeg enig med dig.

Synes klart man godt må flashe en positiv test, og fortælle at man er blevet gravid. Men helst ingen brok over hvor hårdt det er at være gravid og hvor lang ventetiden er...;)
3
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf alfe » 6. jan 2016, 13:55

Æble skrev:Hvad er det der ulmer? Kan ikke se noget? Som du ved var jeg enig med dig.

Synes klart man godt må flashe en positiv test, og fortælle at man er blevet gravid. Men helst ingen brok over hvor hårdt det er at være gravid og hvor lang ventetiden er...;)


Nu og her er det vist udsprunget af en lille del af dette indlæg http://www.dindebat.dk/topic/710292-ter ... t=21350333
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 6. jan 2016, 14:07

Brugernavn: Æble
Alder: 37
Beskæftigelse: projektleder
Kærestes/mands alder: 37
Kærestes/mands beskæftigelse: Afdelingsleder
Forholdets længde: 10 år
Børn: 2
Bor: storkbh
Prøvet siden: Dec 2015
Evt. Andet: Blev gravid i juli 2015 efter at have prøvet i 6 mdr, men barnet havde en kromosomfejl og fik derfor en abort i 14. graviditetsuge
2
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6659
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 868
Likede indlæg: 18860

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 6. jan 2016, 14:10

alfe skrev:
Æble skrev:Hvad er det der ulmer? Kan ikke se noget? Som du ved var jeg enig med dig.

Synes klart man godt må flashe en positiv test, og fortælle at man er blevet gravid. Men helst ingen brok over hvor hårdt det er at være gravid og hvor lang ventetiden er...;)


Nu og her er det vist udsprunget af en lille del af dette indlæg http://www.dindebat.dk/topic/710292-ter ... t=21350333


Hmm ja det havde jeg ikke set...
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 6. jan 2016, 15:22

Æble skrev:
alfe skrev:
Æble skrev:Hvad er det der ulmer? Kan ikke se noget? Som du ved var jeg enig med dig.

Synes klart man godt må flashe en positiv test, og fortælle at man er blevet gravid. Men helst ingen brok over hvor hårdt det er at være gravid og hvor lang ventetiden er...;)


Nu og her er det vist udsprunget af en lille del af dette indlæg http://www.dindebat.dk/topic/710292-ter ... t=21350333


Hmm ja det havde jeg ikke set...


Det var også mest for at understrege at jeg på ingen måde har ment det personligt mod nogle debattører, sådan som det kommer til udtryk i et af de næste indlæg i den tråd, der linkes til.
1
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf alfe » 6. jan 2016, 16:01

Bøtte skrev:
Æble skrev:
alfe skrev:
Æble skrev:Hvad er det der ulmer? Kan ikke se noget? Som du ved var jeg enig med dig.

Synes klart man godt må flashe en positiv test, og fortælle at man er blevet gravid. Men helst ingen brok over hvor hårdt det er at være gravid og hvor lang ventetiden er...;)


Nu og her er det vist udsprunget af en lille del af dette indlæg http://www.dindebat.dk/topic/710292-ter ... t=21350333


Hmm ja det havde jeg ikke set...


Det var også mest for at understrege at jeg på ingen måde har ment det personligt mod nogle debattører, sådan som det kommer til udtryk i et af de næste indlæg i den tråd, der linkes til.


Og det er vi heldigvis mange, der er fuldt ud klar over! :kys:
2
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 6. jan 2016, 17:14

alfe skrev:
Bøtte skrev:
Æble skrev:
alfe skrev:
Æble skrev:Hvad er det der ulmer? Kan ikke se noget? Som du ved var jeg enig med dig.

Synes klart man godt må flashe en positiv test, og fortælle at man er blevet gravid. Men helst ingen brok over hvor hårdt det er at være gravid og hvor lang ventetiden er...;)


Nu og her er det vist udsprunget af en lille del af dette indlæg http://www.dindebat.dk/topic/710292-ter ... t=21350333


Hmm ja det havde jeg ikke set...


Det var også mest for at understrege at jeg på ingen måde har ment det personligt mod nogle debattører, sådan som det kommer til udtryk i et af de næste indlæg i den tråd, der linkes til.


Og det er vi heldigvis mange, der er fuldt ud klar over! :kys:


Det er jeg glad for, jeg blev ret overrasket over at læse at der ligefrem var sendt pb'er omkring at jeg var bitter og at det blev taget personligt.
0
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf alfe » 6. jan 2016, 17:20

Bøtte skrev:
alfe skrev:
Bøtte skrev:
Æble skrev:
alfe skrev:
Æble skrev:Hvad er det der ulmer? Kan ikke se noget? Som du ved var jeg enig med dig.

Synes klart man godt må flashe en positiv test, og fortælle at man er blevet gravid. Men helst ingen brok over hvor hårdt det er at være gravid og hvor lang ventetiden er...;)


Nu og her er det vist udsprunget af en lille del af dette indlæg http://www.dindebat.dk/topic/710292-ter ... t=21350333


Hmm ja det havde jeg ikke set...


Det var også mest for at understrege at jeg på ingen måde har ment det personligt mod nogle debattører, sådan som det kommer til udtryk i et af de næste indlæg i den tråd, der linkes til.


Og det er vi heldigvis mange, der er fuldt ud klar over! :kys:


Det er jeg glad for, jeg blev ret overrasket over at læse at der ligefrem var sendt pb'er omkring at jeg var bitter og at det blev taget personligt.


Den havde jeg altså heller ikke set komme, så det kan jeg saftsuseme godt forstå, at du er overrasket over. Hvis jeg stod som nygravid og oplevede den kommentar, så ville jeg nok blive ked af det, men jeg ville nok også forstå det. Glæden for andres graviditeter ER der, men det er også surt, at det ikke er en selv. Jeg skal da ikke være for fin til at sige, at jeg glæder mig på andres vegne, men jeg blev drønhamrende misundelig. Det handler ikke om personen, men at det også er noget jeg ønsker. Hvis jeg ellers giver nogen mening :genert:
1
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 6. jan 2016, 18:33

Ej jeg havde slet ikke fattet noget om den fight, før nu hvor jeg læser det i terminstråden og her. Har altså slet heller ikke tænkt det var ment personligt! Men derfor kan man selvfølgelig godt synes at de ny gravide godt må skrive om skavanker i storke-tråden. Men det er jo en simpel uenighed, og ikke noget der behøver at blive blæst helt op. Jeg kan måske godt sætte mig ind i at det er ærgerligt for de nygravide ikke at kunne "være med" - i hvert fald nu hvor de siger det, ellers ville jeg ikke have tænkt over det. Tilgengæld kan jeg også sagtens forstå hvis man er i gang med et langtrukkent pb, og ikke har lyst til at høre om de nygravide skavanker, som kan virke lidt ligegyldige. Jeg blev selv ked af det over Krummelines kommentar om at storke-tråden er deprimerende. Flere af os har ytret at vi har dårlig samvittighed over at "læsse af", men at det har været dejligt, at vi har kunne gøre det, da det letter lidt på de negative følelser. Så er sådan en kommentar ikke så fed. Men vi er nok alle bare lidt sårbare. Der hvor filmen i mine øjne knækker, er at de nygravide (ja nu skærer jeg lige alle over en kam, sorry, men vil heller ikke nævne navne) har brokket sig bag ryggen, i stedet for at tage den op fælles, så man måske kunne finde et kompromis. Synes det er virkelig ærgerligt at det skal skabe sådan et splid.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 6. jan 2016, 18:49

alfe skrev:
Bøtte skrev:
alfe skrev:
Bøtte skrev:
Æble skrev:
alfe skrev:
Æble skrev:Hvad er det der ulmer? Kan ikke se noget? Som du ved var jeg enig med dig.

Synes klart man godt må flashe en positiv test, og fortælle at man er blevet gravid. Men helst ingen brok over hvor hårdt det er at være gravid og hvor lang ventetiden er...;)


Nu og her er det vist udsprunget af en lille del af dette indlæg http://www.dindebat.dk/topic/710292-ter ... t=21350333


Hmm ja det havde jeg ikke set...


Det var også mest for at understrege at jeg på ingen måde har ment det personligt mod nogle debattører, sådan som det kommer til udtryk i et af de næste indlæg i den tråd, der linkes til.


Og det er vi heldigvis mange, der er fuldt ud klar over! :kys:


Det er jeg glad for, jeg blev ret overrasket over at læse at der ligefrem var sendt pb'er omkring at jeg var bitter og at det blev taget personligt.


Den havde jeg altså heller ikke set komme, så det kan jeg saftsuseme godt forstå, at du er overrasket over. Hvis jeg stod som nygravid og oplevede den kommentar, så ville jeg nok blive ked af det, men jeg ville nok også forstå det. Glæden for andres graviditeter ER der, men det er også surt, at det ikke er en selv. Jeg skal da ikke være for fin til at sige, at jeg glæder mig på andres vegne, men jeg blev drønhamrende misundelig. Det handler ikke om personen, men at det også er noget jeg ønsker. Hvis jeg ellers giver nogen mening :genert:


Det giver så meget mening :kys: Og jeg er helt med dig :)
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 6. jan 2016, 18:55

PinkPowerPrincess skrev:Ej jeg havde slet ikke fattet noget om den fight, før nu hvor jeg læser det i terminstråden og her. Har altså slet heller ikke tænkt det var ment personligt! Men derfor kan man selvfølgelig godt synes at de ny gravide godt må skrive om skavanker i storke-tråden. Men det er jo en simpel uenighed, og ikke noget der behøver at blive blæst helt op. Jeg kan måske godt sætte mig ind i at det er ærgerligt for de nygravide ikke at kunne "være med" - i hvert fald nu hvor de siger det, ellers ville jeg ikke have tænkt over det. Tilgengæld kan jeg også sagtens forstå hvis man er i gang med et langtrukkent pb, og ikke har lyst til at høre om de nygravide skavanker, som kan virke lidt ligegyldige. Jeg blev selv ked af det over Krummelines kommentar om at storke-tråden er deprimerende. Flere af os har ytret at vi har dårlig samvittighed over at "læsse af", men at det har været dejligt, at vi har kunne gøre det, da det letter lidt på de negative følelser. Så er sådan en kommentar ikke så fed. Men vi er nok alle bare lidt sårbare. Der hvor filmen i mine øjne knækker, er at de nygravide (ja nu skærer jeg lige alle over en kam, sorry, men vil heller ikke nævne navne) har brokket sig bag ryggen, i stedet for at tage den op fælles, så man måske kunne finde et kompromis. Synes det er virkelig ærgerligt at det skal skabe sådan et splid.


Det havde jeg jo egentlig heller ikke. Jeg blev rigtig ramt af den bemærkning om den deprimerende storketråd fordi jeg jo netop var en af dem med de kedelige oplevelser, og jeg synes ikke det blev omtalt i særligt positive vendinger. Og så kommenterede jeg på det. Og først der fandt jeg ud af det var opfattet sådan, og det ville ønske var blevet skrevet dengang i stedet for at udveksle pb'er om det. Uenigheder vil der jo opstå, og det er jo ikke et problem som sådan, jeg kan fint forstå at folk ikke er enige med mig.

Men skal vi ikke lade det ligge, og så starte på en frisk med denne nye tråd? :)
2
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 6. jan 2016, 18:56

Jeg har fået tid til scanning. Den 16. februar. Så kan jeg jo lige nå at få endnu en smertefuld mens igen :tie:
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 6. jan 2016, 19:13

Bøtte skrev:Jeg har fået tid til scanning. Den 16. februar. Så kan jeg jo lige nå at få endnu en smertefuld mens igen :tie:


Skal vi ikke bare satse på at du ikke får mens igen, men en fin positiv test? :blush2:
1

Tilbage til "Graviditet"