Anbefal en serie - men ikke en alle kender

Brugeravatar
Frk. L
Indlæg: 2533
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 342
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 3916

Re: Anbefal en serie - men ikke en alle kender

Indlægaf Frk. L » 27. sep 2015, 10:14

Ninjawho skrev:
Dirtylittledevil skrev:Jeg er lige startet på "How to get away with murder" http://www.imdb.com/title/tt3205802/ og jeg er meget begejstret!
Sæson 2 er vist lige begyndt, men jeg er så kun kommet til S1E4
"A group of ambitious law students and their brilliant criminal defense professor become involved in a twisted murder plot that promises to change the course of their lives."


Ja! Jeg slugte sæson 1 fornyeligt.

Havde ellers undgået serien fordi jeg ikke regnede med, at det var noget for mig, men jeg blev opslugt med det samme.

Den er super god. 2 sæson er lige startet...med et brag :-D


Den er VILDT god :klap: Og ja, noget af en sæsonstart :8: :gogo: :banan:
1
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Anbefal en serie - men ikke en alle kender

Indlægaf Whoosh » 27. sep 2015, 21:42

0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Anbefal en serie - men ikke en alle kender

Indlægaf Annione » 1. okt 2015, 08:59

Fargo med Martin Freeman er ret god :gogo:
3
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2402
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Anbefal en serie - men ikke en alle kender

Indlægaf Badesandalen » 13. okt 2015, 16:11

Jeg så at Party Down er blevet nævnt, så går ud fra at serier der har fået øksen også er tilladte.

Dollhouse. Har efterhånden set den tre-fire gange, og den er stadig lige fængende. Den fik desværre kun to sæsoner, men de er blevet brugt SÅ godt. Eliza Dushku er absolut fantastisk som Echo.

Enig i Happy Endings, den er også super god. Men uenig i at den er ligesom Friends; det eneste de har til fælles er at det er seks venner, og den ene af dem er A-type til det ekstreme.

Jeg ved ikke hvor meget I er til animerede serier, men synes helt sikkert også at Archer og Venture Bros. skal nævnes! Det eneste negative ved Venture Bros. er at de tager 1-3 år om at lave en sæson. Lucas Bros. er også ret underholdende.
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24646

Re: Anbefal en serie - men ikke en alle kender

Indlægaf LaScrooge » 6. jan 2016, 18:06

Skumfidusen skrev:Jeg elsker den her tråd lidt :). Men den er jo også lavet af mig.

Endnu en, der er lidt overset. Party Down - en komedieserie i to sæsoner, som handler om en gut der opgiver sin skuespiller-karriere efter at hans største succes har været nogle reklamer og i stedet bliver tjener host en fest-arrangør, hvor der kun er en enkelt, der har nogen som helst ambitioner om andet end drikke, score og ryge fede og det er chefen. Velskrevet og velspillet (for det meste - jeg synes chefen er noget vaklende) og ind i mellem rørende. Og meget tit sjov. Den stoppede efter de to sæsoner, men der er snak om en film.


Lidt i tråd med Party Down, som var nice: Better Off Ted. Den handler om kontormiljøet hos Veridian Dynamics, en mulitnational virksomhed der vil opfinde hvad som helst den kan tjene penge på og ikke skyer nogle midler. Den er fuld af sjove karakterer, absurde situationer og scorer højt både på kløgt og latterlighed. Der er vist 2 sæsoner.

0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24646

Re: Anbefal en serie - men ikke en alle kender

Indlægaf LaScrooge » 6. jan 2016, 18:14

Øøøj, ja, og Top of the Lake. Fantastisk miniserie af Jane Campion, som kan findes på Netflix. En mindreårig pige forsvinder fra sin fars hjem og en besøgende kriminalbetjent med rødder i byen ansættes midlertidigt hos det lokale politi for at deltage i opklaringen. Den er mørk, mystisk (uden nogen form for overnaturlighed), fuld af hemmeligheder, grum og smuk, utroligt velskrevet og velspillet og foregår i et betagende bjerglandskab.


4
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Hurrze
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. sep 2015, 20:05
Kort karma: 46
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 429

Re: Anbefal en serie - men ikke en alle kender

Indlægaf Hurrze » 29. jan 2016, 00:36

Ved ikke hvor mange der kender serien, men Fortitude. Er en serie der kørte på TV2 i starten af sidste år.

Har også lige en dansk serie: Den som dræber (var en smule populær dog engang, men den er stadig god). Første sæson ligger på netflix

Ellers er DICTE også en god serie (ved dog heller ikke om den er velkendt eller ej)

Og en norsk: Frikjendt

:)
1
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
DGrayish
Indlæg: 95
Tilmeldt: 1. sep 2015, 14:01
Kort karma: 30
Likede indlæg: 430

Re: Anbefal en serie - men ikke en alle kender

Indlægaf DGrayish » 30. jan 2016, 20:06

Peep Show - engelsk komedieserie. Meget, meget sjov på en tør og hverdagsagtig måde.
0

Tilbage til "Film og TV"