Min dreng på 6 måneder har tørre pletter på kroppen - eksem?

Brugeravatar
Dublin-mudslide
Indlæg: 146
Tilmeldt: 2. sep 2015, 11:30
Kort karma: 11
Likede indlæg: 81

Min dreng på 6 måneder har tørre pletter på kroppen - eksem?

Indlægaf Dublin-mudslide » 6. jan 2016, 18:04

Min dreng på 6 måneder har fået flere tørre, lidt ru pletter på kroppen. Det er først her for nyligt jeg har opdaget det og de er ret svære at få øje på (de er alm hudfarvet, måske en anelse gullige men ikke meget) og ikke særlig store. Jeg tænker, at det måske kan være noget man får om vinteren, da jeg selv før har haft noget lignende (en slags eksem) og det gik væk kort tid efter. Jeg har selvfølgelig bestilt tid hos lægen, da jeg gerne lige vil have det tjekket.

Andre der har erfaringer med noget lignende? Jeg smører det med bodylotion og fedtcreme, men kan man ellers gøre mere?
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: Min dreng på 6 måneder har tørre pletter på kroppen - eksem?

Indlægaf milisa » 6. jan 2016, 18:47

Min pige havde det meget i cirka samme alder. Jeg gjorde absolut ingenting, dels fordi det ikke syntes at genere hende, dels fordi jeg mener, at man skal putte så lidt som muligt på sådan en babyhud. Det forsvandt af sig selv, da vejret skiftede.
2
Tally-ho
Brugeravatar
Dublin-mudslide
Indlæg: 146
Tilmeldt: 2. sep 2015, 11:30
Kort karma: 11
Likede indlæg: 81

Re: Min dreng på 6 måneder har tørre pletter på kroppen - eksem?

Indlægaf Dublin-mudslide » 6. jan 2016, 18:54

milisa skrev:Min pige havde det meget i cirka samme alder. Jeg gjorde absolut ingenting, dels fordi det ikke syntes at genere hende, dels fordi jeg mener, at man skal putte så lidt som muligt på sådan en babyhud. Det forsvandt af sig selv, da vejret skiftede.


Det generer ham egentlig heller ikke, tror jeg. Han er mere interesseret i at pille andre sjove steder ;) Kan være jeg lige skal se det lidt an og droppe lægen.
1
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: Min dreng på 6 måneder har tørre pletter på kroppen - eksem?

Indlægaf milisa » 6. jan 2016, 20:31

Dublin-mudslide skrev:Det generer ham egentlig heller ikke, tror jeg. Han er mere interesseret i at pille andre sjove steder ;) Kan være jeg lige skal se det lidt an og droppe lægen.


Hehe, boys will be boys! :-D

Man skal gøre det, man har det bedst med. Hvis du har det bedst med at få lægen til at se på det, så gør dog det - vi har da endnu gratis lægehjælp i dk!
1
Tally-ho
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25614

Re: Min dreng på 6 måneder har tørre pletter på kroppen - eksem?

Indlægaf Madam Pomfrey » 6. jan 2016, 21:02

Mine har også haft lidt af det, vi har bare smurt med en god fed creme, f.x. decubal, og så er det gået i sig selv igen.
Det er absolut ikke usædvandligt med lidt "problemhud" slet ikke i vintermånederne hvor det er koldt og tørt i luften :)
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25614

Re: Min dreng på 6 måneder har tørre pletter på kroppen - eksem?

Indlægaf Madam Pomfrey » 6. jan 2016, 21:02

Mine har også haft lidt af det, vi har bare smurt med en god fed creme, f.x. decubal, og så er det gået i sig selv igen.
Det er absolut ikke usædvandligt med lidt "problemhud" slet ikke i vintermånederne hvor det er koldt og tørt i luften :)
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Min dreng på 6 måneder har tørre pletter på kroppen - eksem?

Indlægaf vibbsen » 6. jan 2016, 21:14

Det de andre siger......

Jeg brugte - hvis det var rigtig slemt - Elizabeth Arden 8 Hour Cream....Det tager stort set alt. Eller så bare decubal eller en lille smule babyolie i badevandet.
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Min dreng på 6 måneder har tørre pletter på kroppen - eksem?

Indlægaf hotlips » 6. jan 2016, 21:35

Enig med de andre, brug hvad du nu foretrækker af fed eller fugtig creme så går det normalt væk.

Det kan også hjælpe at sørge for de er bare så huden får lidt luft.
1
Brugeravatar
Dublin-mudslide
Indlæg: 146
Tilmeldt: 2. sep 2015, 11:30
Kort karma: 11
Likede indlæg: 81

Re: Min dreng på 6 måneder har tørre pletter på kroppen - eksem?

Indlægaf Dublin-mudslide » 11. jan 2016, 17:09

Tak for alle jeres svar. Jeg har smurt fedtcreme på og ladet ham ligge nøgen og lege lidt på puslebordet, så cremen kunne tørre ind. Det har klart hjulpet, så det er med at fortsætte :-)
2

Tilbage til "Børn"