Januar '16 - en fællestråd

Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12654
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12373

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 6. jan 2016, 20:33

MyGirl skrev:Ihhh, må jeg være med igen? :genert: Og så lidt midt i en etape, I know, men overlever sagtens ikke at ramme forsiden i denne omgang, hvis det er.


Selvfølgelig skal du være med igen!! Rigtig dejligt at se dig - og sejt kæmpet! :pompom:

Dine mål er ført ind.
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12654
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12373

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 6. jan 2016, 20:39

Novella skrev:
-Ingen alkohol
-Smide ét kg pr måned



Så er de ført ind :)
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12654
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12373

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 6. jan 2016, 20:41

Lykke skrev:I dag skal vi have fiskefrikadeller og spidskålssalat med dukkah.

Her til formiddag skal jeg til yoga, så måske er det bare det for motion. Men overvejer en gåtur. Fik gået 5 km i går og det var så lækkert! Bagefter dog mest ;)

Melder I ud til mennesker omkring jer at i 'er på kur'.
Sidst jeg tabte en masse meldte jeg det ikke rigtigt ud, spiste bare en hel del mindre af de ting som var på bordet når vi var ude.


Vi har fået alm. frikadeller med stuvet spidskål i dag :-D

Jeg sagde ikke noget, før folk begyndte at spørge, om ikke jeg havde tabt mig. Først der begyndte de at lægge mærke til min mad på fastedage. De spørger stadig og virker ret interesserede.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12654
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12373

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 6. jan 2016, 20:45

MyGirl skrev:
Lykke skrev:Melder I ud til mennesker omkring jer at i 'er på kur'.
Sidst jeg tabte en masse meldte jeg det ikke rigtigt ud, spiste bare en hel del mindre af de ting som var på bordet når vi var ude.


Mine nærmeste kolleger ved, jeg lever efter 5:2 (det er svært at skjule, at man ikke spiser hver anden dag).

Ellers ved min kæreste det selvfølglig, men jeg siger det ikke som sådan til folk. En del ved det dog nu, da jeg har tabt mig relativt meget, og mange har spurgt ind til det.

Når jeg er ude spiser jeg så også normalt, så der er ikke særlige hensyn, der skal tages der.


Det er nemlig det, der er så fedt ved denne livsstil. Folk, der ved, jeg er på 5:2, bliver overraskede, når de ser, at jeg tager det samme og stort set lige så stor portion som dem :lol:
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf MyGirl » 6. jan 2016, 20:48

Guilded_Lily skrev:
Det er nemlig det, der er så fedt ved denne livsstil. Folk, der ved, jeg er på 5:2, bliver overraskede, når de ser, at jeg tager det samme og stort set lige så stor portion som dem :lol:


Præcis - det er derfor, jeg elsker det :lun:
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12654
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12373

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 6. jan 2016, 20:53

Jeg er kommet for sent i seng de sidste mange dage, og efter jobstart har jeg så kun fået 5½-6 timers søvn. Men jeg kan ikke falde i søvn, selvom jeg er møgtræt; jeg ligger bare og roder rundt. Det har den bivirkning, at jeg vågner op med hovedpine. Ikke fedt.

I morges hørte jeg alarmen kl. 5.20, slog den fra (til snooze - troede jeg), og så vågnede jeg med et sæt kl. 6.07. Aaaalt for sent! Hurra for, at jeg havde skåret frugten ud til min smoothie i går aftes - jeg gør det samme om lidt, når jeg har skrevet her.

Så jeg tog på job med knaldende hovedpine. Så er det lidt svært at faste. Men en kvart smoothie gjorde en del ved det - og jeg holdt den fint resten af dagen. Jeg tog ned at træne bagefter og det gik forbavsende godt til trods for, der var rætti mange dernede og man skulle vente på maskinerne. I omegnen af 500 kcal blev kørt af på cardio (crosstrainer, intervalløb og gåtur 6,5 km/t med 15% stigning) og 40 min. styrke.

Så var det bare lidt træls, at jeg måtte stå og bikse frikadeller og stuvet spidskål sammen, da jeg kom hjem, fordi manden igen havde glemt at tage sine piller, så han var gået i gulvet :rulle: Jeg fik en meget lille portion, og er sikkert gået en smule over mit max, men pyt - det går nok alligevel.

Og nu kommer jeg så i tanker om, jeg har glemt at forberede mig til ekstra-engelsk i morgen. For helvede, altså! Kurset står ikke skrevet i mit skema, det ligger i en USU-time, så jeg glemmer det næsten hver gang. Og jeg er ikke ret god til begynderengelsk... :genert:
1
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6586

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Sophaya » 6. jan 2016, 20:53

Jeg stoppede med at skrive omkring kl 21 og har nået næsten 2/3 af min eksamen. Jeg vil gerne være færdig i morgen aften, så jeg ikke behøver stå ekstremt tidligt op fredag - jeg skal være på mit arbejde kl 9 og skal aflevere opgaven før jeg tager afsted. Opgavens spørgsmål er okay - de kunne have været både bedre og værre. Det jeg mangler af dem er ret svært, men så er det godt at have viskelæder som er færdiguddannet til at give nogle pointers :) med dem er jeg positivt indstillet. Jeg har drukket alt for meget cola light, og kun spist en halv pære og en lille portion peanutbutter chicken. Planen er at sove tidligt så jeg kan komme tidligt op og fortsætte :)

Tak for det grønne kort GL :kys:
5
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Julie
Indlæg: 605
Tilmeldt: 10. sep 2015, 14:56
Kort karma: 55
Likede indlæg: 865

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Julie » 6. jan 2016, 21:02

Motionen er der stadig ikke noget af :genert: Til gengæld har jeg fastet i dag, og det er gået rigtig fint. Har fået reste blomkålssuppe med bacon, så det var lækkert!
2
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf MyGirl » 6. jan 2016, 21:06

Julie skrev:Motionen er der stadig ikke noget af :genert: Til gengæld har jeg fastet i dag, og det er gået rigtig fint. Har fået reste blomkålssuppe med bacon, så det var lækkert!


Det skal jeg have på min fastedag i morgen :D det er nemlig megalækkert!
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf avdotja » 6. jan 2016, 22:26

Guilded_Lily skrev:@Guilded_Lily

Så fik jeg endelig også taget mig sammen til at komme med mine ugemål for første uge :genert:

avdotja
- 5 x træning
- 7 x 60 min aftenstur
- Ingen takeaway til aftensmad!

Havde oprindelig også besluttet mig for at skære alt slik/sukker væk, men da jeg både har guffet chokolade mandag og tirsdag samt spist lækker marcipankage i dag, tror jeg bare jeg springer det mål over for første uge :wacko: (tidligt-i-seng-målet er også røget...)
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf FruKuk » 6. jan 2016, 22:35

Ih jeg har stadig ondt i venstre baglår. Tror, at det er efterveer af min korsbåndsoperation, hvor de høstede sener fra baglåret til at lave nyt korsbånd med. Men hvor er det dog irriterende.
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Aima » 6. jan 2016, 22:49

Puh, jeg har været til fødselsdag og proppet mig med pålægskagemand, kanelsnegle og vingummi. Mine bukser strammer, jeg har kvalme og er helt mad-smadret. Jeg har ikke trænet i dag, men mandag og tirsdag tog jeg 60 minutters crosstrainer begge dage, og lidt styrketræning tirsdag. Jeg glæder mig nærmest helt ægte til at hoppe på crosstraineren igen i morgen.
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 6. jan 2016, 22:59

Aima skrev:Puh, jeg har været til fødselsdag og proppet mig med pålægskagemand, kanelsnegle og vingummi. Mine bukser strammer, jeg har kvalme og er helt mad-smadret. Jeg har ikke trænet i dag, men mandag og tirsdag tog jeg 60 minutters crosstrainer begge dage, og lidt styrketræning tirsdag. Jeg glæder mig nærmest helt ægte til at hoppe på crosstraineren igen i morgen.


Jeg er misundelig :whine:
Men nu er der heldigvis under to måneder, til jeg skal have min egen (og mit livs første) pålægskagemand :dance:
1
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf avdotja » 6. jan 2016, 23:04

Julie skrev:Motionen er der stadig ikke noget af :genert: Til gengæld har jeg fastet i dag, og det er gået rigtig fint. Har fået reste blomkålssuppe med bacon, så det var lækkert!

Er det en bestemt opskrift I bruger? Jeg vil også have lækker blomkålssuppe :D
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf avdotja » 6. jan 2016, 23:07

DetSorteCirkus skrev:
Aima skrev:Puh, jeg har været til fødselsdag og proppet mig med pålægskagemand, kanelsnegle og vingummi. Mine bukser strammer, jeg har kvalme og er helt mad-smadret. Jeg har ikke trænet i dag, men mandag og tirsdag tog jeg 60 minutters crosstrainer begge dage, og lidt styrketræning tirsdag. Jeg glæder mig nærmest helt ægte til at hoppe på crosstraineren igen i morgen.


Jeg er misundelig :whine:
Men nu er der heldigvis under to måneder, til jeg skal have min egen (og mit livs første) pålægskagemand :dance:

Må man høre hvad anledningen er :-D ?
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"