Januar '16 - en fællestråd

Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 6. jan 2016, 23:11

avdotja skrev:Må man høre hvad anledningen er :-D ?


Min halvrunde fødselsdag :pompom:
Såvidt jeg ved, er det også ubetrådt land for mine gæster, så det bliver meget eksotisk.
Min veninde måtte i hvert fald ind og google for at forstå, hvad det gik ud på.
2
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf avdotja » 6. jan 2016, 23:18

Ja nu hvor I andre sikkert ligger og sover, overtager jeg lige tråden :D

Jeg har virkelig følt mig træt og uoplagt, det sidste lange stykke tid. Det er bl.a. en del af formålet med at deltage i tråden, da jeg har det meget bedre (både fysisk og psykisk) når træningen kører og jeg spiser (nogenlunde) fornuftigt. Uheldigvis kommer jeg hurtig ind i en dårlig stime, hvor træningen nedprioriteres fordi jeg føler mig træt og uoplagt, og resultatet er: jeg bliver endnu mere træt og uoplagt :rulle:

Noget af de jeg også skal blive bedre til er at få grøntsager. Jeg kan fint gå en dag uden at spise nogen former for grønt; ja faktisk kan der let gå en uge. Det er ikke fordi jeg ikke kan lide det, men omvendt siger det mig ikke noget specielt og da jeg heller ikke gider bruge tid på madlavningen er det svært at få grønt ind den vej. De sidste par år har jeg klaret det ved at fylde godt op fra salatbuffeten på arbejde, men min nye arbejdsplads har ingen kantine :( '

Overvejer lidt at lave noget mad (f.eks. grøntsagssuppe eller andet hvor hovedingrediensen er grøntsager) som kan spises 3-4 dage i træk. Så skal jeg kun lave mad 2 gange og ellers varme op. Måske skal mit mål for næste uge ligefrem være grøntsagssuppe til aftensmad alle ugens dage :gruble:
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf avdotja » 6. jan 2016, 23:19

DetSorteCirkus skrev:
avdotja skrev:Må man høre hvad anledningen er :-D ?


Min halvrunde fødselsdag :pompom:
Såvidt jeg ved, er det også ubetrådt land for mine gæster, så det bliver meget eksotisk.
Min veninde måtte i hvert fald ind og google for at forstå, hvad det gik ud på.

Jamen et (lidt tidligt :lol:) tillykke så :blomst:
0
Brugeravatar
Julie
Indlæg: 605
Tilmeldt: 10. sep 2015, 14:56
Kort karma: 55
Likede indlæg: 865

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Julie » 6. jan 2016, 23:32

avdotja skrev:
Julie skrev:Motionen er der stadig ikke noget af :genert: Til gengæld har jeg fastet i dag, og det er gået rigtig fint. Har fået reste blomkålssuppe med bacon, så det var lækkert!

Er det en bestemt opskrift I bruger? Jeg vil også have lækker blomkålssuppe :D


Jeg tog udgangspunkt i den her, og brugte frossen blomkål. Men altså, opskriften er vidst den første og bedste fra google, det er vidst første gang, jeg laver blomkålssuppe - men bestemt ikke sidste! Jeg er nemlig i gang med tøm-fryser projekt :D
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 6. jan 2016, 23:35

avdotja skrev:Ja nu hvor I andre sikkert ligger og sover, overtager jeg lige tråden :D

Jeg har virkelig følt mig træt og uoplagt, det sidste lange stykke tid. Det er bl.a. en del af formålet med at deltage i tråden, da jeg har det meget bedre (både fysisk og psykisk) når træningen kører og jeg spiser (nogenlunde) fornuftigt. Uheldigvis kommer jeg hurtig ind i en dårlig stime, hvor træningen nedprioriteres fordi jeg føler mig træt og uoplagt, og resultatet er: jeg bliver endnu mere træt og uoplagt :rulle:

Noget af de jeg også skal blive bedre til er at få grøntsager. Jeg kan fint gå en dag uden at spise nogen former for grønt; ja faktisk kan der let gå en uge. Det er ikke fordi jeg ikke kan lide det, men omvendt siger det mig ikke noget specielt og da jeg heller ikke gider bruge tid på madlavningen er det svært at få grønt ind den vej. De sidste par år har jeg klaret det ved at fylde godt op fra salatbuffeten på arbejde, men min nye arbejdsplads har ingen kantine :( '

Overvejer lidt at lave noget mad (f.eks. grøntsagssuppe eller andet hvor hovedingrediensen er grøntsager) som kan spises 3-4 dage i træk. Så skal jeg kun lave mad 2 gange og ellers varme op. Måske skal mit mål for næste uge ligefrem være grøntsagssuppe til aftensmad alle ugens dage :gruble:


Jeg kan godt lide at lave mad, men da jeg ofte er uoplagt ved aftentid, især om vinteren, prøver jeg altid at køre efter en madplan, hvor jeg højst laver mad "fra bunden" tre gange om ugen og/eller en nem panderet en af dagene. Mad "fra bunden" skal derudover ikke tage mere end max en halv time at tilberede og gerne mindre, så ja, jeg bruger sommetider en hel del frostgrøntsager.

Jeg synes ikke, at det er svært at lave nem og sund grøn mad med få ingredienser, men det kan hurtigt blive en videnskab, hvis man søger indpiration de, i denne forbindelse, forkerte steder. Mange salater i ugeblade og fancy kogebøger virker i hvert fald temmelig omstændige på mig, og når jeg kun er en i husstanden, nytter det ikke, at jeg køber massevis af forskellige ingredienser, for jeg når ikke at få det spist.

Min tommelfingerregel mht. grøn med er, at det skal have en bund af mættende grøntsager og i princippet, men ikke nødvendigvis, for det er selvfølgelig en smagssag, kunne erstatte kartofler, ris og pasta. Mine fire all time-favoritter, som jeg spiser til noget hurtigt kød af en slags, er haricot vert-salat, broccolisalat, coleslaw og bagte rodfrugter med friske urter og feta. På nær sidstnævnte, der skal have noget tid i ovnen, er det retter, der kan tilberedes, mens man fx. har en bøf på komfuret. Derudover er jeg også glad for hurtige pasta- og nudelretter, som laves på én pande, mens tilbehøret koger, dvs. på ca. 10 minutter.

Bare sig til hvis du vil have opskrifter :)
2
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 7. jan 2016, 10:38

Hep hep til alle der kæmper med både træthed, eksamen, trænings- og madudfordringer og hvad vi ellers har! U can do it :pompom:

Her går det OK, i går var første dag siden 1. december at jeg ikke spiste nogle former for slik/chokolade/knas og det kunne da godt liiige mærkes, at jeg trængte dér ved 20-tiden. Men vi havde ikke noget på lager, så det var jo så dejlig enkelt :D

Overvejer en jogge-tur i eftermiddag, mangler en rigtig hverdagsløbetur, da den jeg tog i tirsdag ikke blev helt så lang som jeg godt kunne have tænkt mig, da jeg ellers ikke kunne nå til holdtime. Nu må vi se, om jeg gider. De siger jo det bliver snestorm i aften, så det bliver måske sidste mulighed for at løbe udendørs lige foreløbigt.
I morgen skal jeg til stepfitness og zumba efter arbejde. Har ikke prøvet zumba før, men er blevet lidt hooked på noget lidt mere danseagtig træning. Så det bliver spændende at prøve.
2
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Lykke » 7. jan 2016, 11:04

Jeg fik gået lidt over 6 km og hentet en tøjpakke til baby A.

Nu står den på frokost. Snupper lidt suppe, da halsen værker lidt.
2
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Bøtte » 7. jan 2016, 11:25

Jeg kæmpede mig i gennem den værste sukkercraving igår. Shit den var modbydelig. Jeg forsøgte at dulme med tyggegummi, gajoler, skumfiduser (10 g, det er mere end man tror), kaffe, kiwi, gulerod og agurk. Men den holdt stædigt ved. Om onsdagen går barnet og jeg til gym, så der er aftensmaden rugbrød eller rester, igår stod den på rugbrød. Men i stedet tog jeg en portion havregrød med kanelsukker. Og et halvt stykke rugbrød med æg. Og endelig gav trangen efter :banan:
Men Shit det holdt hårdt. Stod faktisk med en slikpose i hånden og fandt på undskyldninger for at åbne, men så mindede manden mig om at det er bikini tid snart, så den røg i skabet igen!
Der følte jeg mig lidt sej :cool:
8
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Lykke » 7. jan 2016, 11:38

Sejt Bøtte!

Jeg synes det der sukker er lort! Kan virkelig mærke hvordan jeg bare har så meget mere overskud når mit blodsukker ikke hopper op og ned.
Det er dejligt! Især når baby synes vi skal meget tidligt op.
0
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6596

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Sophaya » 7. jan 2016, 12:18

Hmm. Jeg tror nok jeg er færdig med min eksamen. Nu tager jeg et par afsnit orange county og så retter jeg den igennem!
9
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Ally » 7. jan 2016, 17:35

Blot et lille pip fra mig...

Jeg læser med og liker lidt hist og pist, men overskuddet til de lange beretninger er der ikke lige for tiden. Forhåbentlig i morgen aften, når jeg er ovre fire dage med eksaminationer af mine kære elever. Det trækker altså tænder ud. Samlet set skal jeg have 42 elever til eksamen fordelt på fire dage og pt. er der to, der er dumpet, men de får heldigvis en chance mere i forbindelse med re- og sygeeksamen. Sidstnævnte gør sig gældende for den ene elev.

Over and out!
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 7. jan 2016, 18:23

avdotja skrev:Så fik jeg endelig også taget mig sammen til at komme med mine ugemål for første uge :genert:

avdotja
- 5 x træning
- 7 x 60 min aftenstur
- Ingen takeaway til aftensmad!

Havde oprindelig også besluttet mig for at skære alt slik/sukker væk, men da jeg både har guffet chokolade mandag og tirsdag samt spist lækker marcipankage i dag, tror jeg bare jeg springer det mål over for første uge :wacko: (tidligt-i-seng-målet er også røget...)


Så er du også ført ind. Den første uge er meget god til lige at indstille hjernen på, at der skal ske nogle mønsterændringer. Men den er eddermugme ofte temmelig usamarbejdsvillig, den hjerne!
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 7. jan 2016, 18:24

FruKuk skrev:Ih jeg har stadig ondt i venstre baglår. Tror, at det er efterveer af min korsbåndsoperation, hvor de høstede sener fra baglåret til at lave nyt korsbånd med. Men hvor er det dog irriterende.


Det lyder som en større omgang! :kram: Hvad havde du lavet? Og er det længe siden?
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 7. jan 2016, 18:26

DetSorteCirkus skrev:
avdotja skrev:Må man høre hvad anledningen er :-D ?


Min halvrunde fødselsdag :pompom:
Såvidt jeg ved, er det også ubetrådt land for mine gæster, så det bliver meget eksotisk.
Min veninde måtte i hvert fald ind og google for at forstå, hvad det gik ud på.


Bare lige et godt råd. Hvis man ikke er til tandsmør, bør man nok lige gøre bageren/slagteren opmærksom på det...
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 7. jan 2016, 18:29

avdotja skrev:Ja nu hvor I andre sikkert ligger og sover, overtager jeg lige tråden :D

Jeg har virkelig følt mig træt og uoplagt, det sidste lange stykke tid. Det er bl.a. en del af formålet med at deltage i tråden, da jeg har det meget bedre (både fysisk og psykisk) når træningen kører og jeg spiser (nogenlunde) fornuftigt. Uheldigvis kommer jeg hurtig ind i en dårlig stime, hvor træningen nedprioriteres fordi jeg føler mig træt og uoplagt, og resultatet er: jeg bliver endnu mere træt og uoplagt :rulle:

Noget af de jeg også skal blive bedre til er at få grøntsager. Jeg kan fint gå en dag uden at spise nogen former for grønt; ja faktisk kan der let gå en uge. Det er ikke fordi jeg ikke kan lide det, men omvendt siger det mig ikke noget specielt og da jeg heller ikke gider bruge tid på madlavningen er det svært at få grønt ind den vej. De sidste par år har jeg klaret det ved at fylde godt op fra salatbuffeten på arbejde, men min nye arbejdsplads har ingen kantine :( '

Overvejer lidt at lave noget mad (f.eks. grøntsagssuppe eller andet hvor hovedingrediensen er grøntsager) som kan spises 3-4 dage i træk. Så skal jeg kun lave mad 2 gange og ellers varme op. Måske skal mit mål for næste uge ligefrem være grøntsagssuppe til aftensmad alle ugens dage :gruble:


Kan du evt. putte grønsager i kødsovsen? I frikadellerne? Frostgrønsager er ernæringsmæssigt fuldt på højde med friske.
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"