Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 6. jan 2016, 22:40

Skralde skrev:Er der andre herinde (evt. lurere) der har børn der skal starte i skole til sommer? Jeg er lettere frustreret over at være mor til et skolebarn lige om lidt!


Min den ældste skal starte i skole efter sommerferien.

Hvad frustrerer dig?
0
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Skralde » 7. jan 2016, 06:54

Ej, undskyld jeg er ikke frustreret - jeg ved ikke hvorfor jeg skrev det :blush: Jeg er skræmt. :genert: Jeg synes virkelig at det er ene stor ting og jeg kan simpelthen ikke forstå at jeg allerede har et barn der skal starte i skole. Jeg har jo lige født?
Her starter de i mini-sfo d.2.5 så det er virkelig også snart og vel egentlig en form for før skolestart, så det kommer virkelig tæt på efterhånden. Jeg døjer med nogle psykiske ting, så jeg er ikke så stor fan af så store ændringer af hverdagen som det her ender med at være, så ja - jeg er altså lidt skræmt ved tanken.
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Skralde » 7. jan 2016, 06:56

Nå ja, men lige nu går vi mest og afventer respons på hvilken skole hun skal starte på. Jeg har nemlig søgt om en anden end distriktsskolen, så vi krydser i den grad fingre. Vi får dog først svar i uge 6. Det er sent synes jeg.
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf canoodle » 7. jan 2016, 10:05

Kan man have et morgenhysterisk barn? :) De sidste to morgener har jeg ladet ham pludre i sengen i et par minutter, før jeg har hentet ham. Da jeg så løfter ham ud, har han skreget helt vildt og kastet sig rundt, og ville ikke trøstes eller distraheres. Efter ti minutter med det, har jeg bare sagt at jeg er her, og ladet ham få fred. Det kommer af at han ikke vil have en ren ble på, og at de har været så tissetunge, at de lækker. Men han GIDER ikke skiftes.

Ellers har han været ret så sød og fredelig og vi har hygget i den sparsomme tid vi har på hverdagene. Han er sågar ved at få lidt tænder igen, hvilket både er godt og skidt. Han har kun fem, og har ikke fået nogen i syv måneder, så det er tid til at bygge ud.
0
All Adventurous women do
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf canoodle » 7. jan 2016, 11:57

Zinde skrev:
canoodle skrev:Kan man have et morgenhysterisk barn? :) De sidste to morgener har jeg ladet ham pludre i sengen i et par minutter, før jeg har hentet ham. Da jeg så løfter ham ud, har han skreget helt vildt og kastet sig rundt, og ville ikke trøstes eller distraheres. Efter ti minutter med det, har jeg bare sagt at jeg er her, og ladet ham få fred. Det kommer af at han ikke vil have en ren ble på, og at de har været så tissetunge, at de lækker. Men han GIDER ikke skiftes.

Ellers har han været ret så sød og fredelig og vi har hygget i den sparsomme tid vi har på hverdagene. Han er sågar ved at få lidt tænder igen, hvilket både er godt og skidt. Han har kun fem, og har ikke fået nogen i syv måneder, så det er tid til at bygge ud.


Hvad hvis du lader ham pludre lidt længere? Her kan lillesøster godt blive lidt tvær, hvis man henter hende, inden hun er klar - så jeg lader hende pludre og går først derind, når hun "kalder".

Mht bleen, har du prøvet nummeret større? Eller måske Pampers babydry, den skulle være ret effektiv...


Det kan godt være, at det er vejen frem, at han bare lige skal vågne. Han har dog kaldt på mig, de gange jeg er gået ind, og tænker at hvis jeg går igen, efter at have sagt godmorgen, at han så får et føl på tværs.

Han er allerede i den største størrelse for hans størrelse, da han er lidt rund i det :D De plejer at holde tørt natten ud, det er kun de to sidste dage det har været anderledes. En anden ting er tidspunktet, han har sovet længere end han plejer, og vi skal jo også i gang, for at nå at komme afsted. Jeg er som regel allerede badet og har morgenmaden over, inden han står op.
0
All Adventurous women do
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 7. jan 2016, 12:24

canoodle skrev:Han er allerede i den største størrelse for hans størrelse, da han er lidt rund i det :D De plejer at holde tørt natten ud, det er kun de to sidste dage det har været anderledes. En anden ting er tidspunktet, han har sovet længere end han plejer, og vi skal jo også i gang, for at nå at komme afsted. Jeg er som regel allerede badet og har morgenmaden over, inden han står op.


Skift bleen inden du går i seng (Med mindre I går i seng nogenlunde samtidig).....Så forlænger du "holdbarheden"....Det trick bruger jeg til stadighed med Emma. Hun går kun med ble om natten. Og kan snildt tisse sådan en natble fuld med top på. Vi har prøvet med større bleer men det var noget rigtig rod, for så sad de ikke til....Så jeg stikker hende lige en ren ble inden jeg går i seng. Det kan man sagtens gøre direkte i sengen uden at de reelt vågner....
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Atinas206
Indlæg: 149
Tilmeldt: 13. okt 2015, 17:27
Kort karma: 13
Geografisk sted: Næstved
Likede indlæg: 215

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Atinas206 » 7. jan 2016, 12:51

Skralde skrev:Ej, undskyld jeg er ikke frustreret - jeg ved ikke hvorfor jeg skrev det :blush: Jeg er skræmt. :genert: Jeg synes virkelig at det er ene stor ting og jeg kan simpelthen ikke forstå at jeg allerede har et barn der skal starte i skole. Jeg har jo lige født?
Her starter de i mini-sfo d.2.5 så det er virkelig også snart og vel egentlig en form for før skolestart, så det kommer virkelig tæt på efterhånden. Jeg døjer med nogle psykiske ting, så jeg er ikke så stor fan af så store ændringer af hverdagen som det her ender med at være, så ja - jeg er altså lidt skræmt ved tanken.


Jeg har det meget ligesom dig. Jeg ville Aller helst have haft, at hun kunne have fortsat i dagplejen for evigt :lol: Der var trygt og godt.
0
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 7. jan 2016, 12:54

Zinde skrev:Så så man lige mig gå amok med bleanbefalinger. Jeg får altså ikke procenter!


:-D Mit talentfulde barn kan gennemtisse en Dry Night 3-5 år uden større problemer #dygtigpige #duskalnokblivertilnogetstort

Problemet er at hvis jeg går et nummer op i størrelse, så slutter de ikke til og så bliver der for alvor oversvømmelse.

Så vi giver hende en Pampers på når hun går i seng (fordi de var på tilbud) og når så jeg går i seng så skifter jeg den og giver hende en Dry Night på.

Men hvad sker der lige for prisen på Dry Night ??? 85 (fem-og-firs) kroner for en pakke med 16 bleer.... :gisp: :nerve:
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 7. jan 2016, 13:05

canoodle skrev:Kan man have et morgenhysterisk barn? :) .


Du er rimelig ny i det her forældre-pis, hva' ???? :-D :wink3: :lol: :lol:

Man kan sgu da have morgen, middag, eftermiddags og aftenhysteriske børn. Hysteri kender overhovedet ikke klokken. Og kan opstå når som helst inden for barnet vågne timer....Det eneste man kan være rimelig sikker på er, at hysteri som oftest kommer ret ubelejligt, uden varsel og som oftest over ting som vi andre fatter hat af.
4
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf canoodle » 7. jan 2016, 13:25

vibbsen skrev:
canoodle skrev:Kan man have et morgenhysterisk barn? :) .


Du er rimelig ny i det her forældre-pis, hva' ???? :-D :wink3: :lol: :lol:

Man kan sgu da have morgen, middag, eftermiddags og aftenhysteriske børn. Hysteri kender overhovedet ikke klokken. Og kan opstå når som helst inden for barnet vågne timer....Det eneste man kan være rimelig sikker på er, at hysteri som oftest kommer ret ubelejligt, uden varsel og som oftest over ting som vi andre fatter hat af.


Ja, det er jo mit første barn, og han er kun knap 17 mdr. så jeg opdager de her ting hen ad vejen :D Så spørger jeg til det, når det opstår.

Ift. skift, så bliver det lidt bøvlet at skifte, da han sover med sovepose. Vi har øvet dyne mange gange, men han kyler den ad H-til og vågner i et væk, hvis det er til natten. Så vil jeg hellere døje med at vaske tis-tøjet, tror jeg. Det er ikke så slemt, det når kun hans pyjamas, soveposen er helt tør.
0
All Adventurous women do
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 7. jan 2016, 13:48

canoodle skrev:
Ja, det er jo mit første barn, og han er kun knap 17 mdr. så jeg opdager de her ting hen ad vejen :D Så spørger jeg til det, når det opstår.

Ift. skift, så bliver det lidt bøvlet at skifte, da han sover med sovepose. Vi har øvet dyne mange gange, men han kyler den ad H-til og vågner i et væk, hvis det er til natten. Så vil jeg hellere døje med at vaske tis-tøjet, tror jeg. Det er ikke så slemt, det når kun hans pyjamas, soveposen er helt tør.


Ja, sjovt nok så skriver de ikke noget om hysteri i alle de der fine bøger der udgives om børn...Du kan dog trøste dig med at du har en dreng....Studier i vores vennekreds viser at drengene er knap så hysteriske som pigerne :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Med lidt træning kan det sagtens lade sig gøre at skifte selvom han sover i sovepose. Trust me. Been there - Done That.
Min bror (som ikke har nogen børn) er stadig dybt forundret over hvad man kan udsætte et sovende barn for uden at det vågner :-D

Vi havde iøvrigt samme problem med dynen som du der beskriver. Det kan man iøvrigt løse ved at give dem en større dyne.....Fandt jeg ud af....Emma er 3 1/2 og har sovet under voksen dyne i laaaaaang tid.
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 7. jan 2016, 14:08

Ang alt det tisseri og ble mm, så var jeg nødsaget til at bruge to bleer i en periode for han var imellem str og hvis jeg lagde en ovenpå, så tissede han ikke igennem. Det bliver ikke så gigantisk som det umiddelbart lyder og det virkede som det skulle.
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 7. jan 2016, 14:09

Jeg brugte iøvrigt kun libero bleer, de sad bedst..
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 7. jan 2016, 14:45

R begyndte at tisse igennem om natten i sommers. Vi prøvede at skifte til Pampers baby dry, og siden da har der ikke været uheld.

Om dagen bruger vi stadig dem fra Rema.

De der Dry Night lyder meget dyre :tie:.
1
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf canoodle » 7. jan 2016, 14:46

Jeg har sådan en små-polariseret barn. Han er drøn-charmerende og sød og sjov, men får han ikke sin vilje er det ikke bare sådan lidt øfferi. Det er hikstende skrig og snot og hosten der bliver til bræk-lyde. Pædagogerne siger også, at han er rimelig bestemt for sin alder. Men altså, sådan er det jo bare, og han er ikke så besværlig at få til at sove for det meste. Jeg har det lidt sådan, at så længe jeg får min nattesøvn størstedelen af tiden, så er min hysteri-tærskel også derefter. Man kan jo ikke gøre så meget andet end at gøre opmærksom på at man er der, hvis de vil trøstes i den alder.

EDIT: Tak for råd om bleer! Jeg vil se på om det kan betale sig at skifte. Hvis det er en tendens der fortsætter, så må vi jo købe nye bleer eller lave ninja-moves om natten.

P.S: Vi øvede dyne med en børnedyne, altså en der er for stor til sengen. Han sparker den af med det samme. Uanset hvor træt han er. Heldigvis fåes soveposerne til ret store størrelser, så han kan få en chance for at vokse med opgaven.
Senest rettet af canoodle 7. jan 2016, 14:49, rettet i alt 1 gang.
0
All Adventurous women do

Tilbage til "Forældre"