Vi der venter på storken!

Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 7. jan 2016, 09:34

Så skulle æblet og LW også være med på forsiden! :)
1
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 7. jan 2016, 10:09

Jeg fandt jer :pompom:
3
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 7. jan 2016, 10:13

Er det her det foregår nu? :blomst:
Jeg blev efterladt på den gamle debat :P

Brugernavn: Howitz
Alder: 26
Beskæftigelse: Nyuddannet og jobsøgende
Kærestes/mands alder: 26
Kærestes/mands beskæftigelse: Håndværk
Forholdets længde: 8 år
Børn: Ingen
Bor: Roskilde
Prøvet siden: November 2015
Evt. Andet:
2
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 7. jan 2016, 10:38

Howitz skrev:Er det her det foregår nu? :blomst:
Jeg blev efterladt på den gamle debat :P

Brugernavn: Howitz
Alder: 26
Beskæftigelse: Nyuddannet og jobsøgende
Kærestes/mands alder: 26
Kærestes/mands beskæftigelse: Håndværk
Forholdets længde: 8 år
Børn: Ingen
Bor: Roskilde
Prøvet siden: November 2015
Evt. Andet:


Yeeeey, du fandt os også :banan:

Velkommen til!

Så lige dit indlæg på den gamle. Jeg er også spændt på, om det virker. :D

Desværre lader Post Danmark vente på sig for mit vedkommende denne gang, så har stadig ikke modtaget noget. Regner dog med, det ligger i posten, når jeg kommer hjem i dag :)
Senest rettet af MyGirl 7. jan 2016, 10:50, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 7. jan 2016, 10:49

Howitz skrev:Er det her det foregår nu? :blomst:
Jeg blev efterladt på den gamle debat :P

Brugernavn: Howitz
Alder: 26
Beskæftigelse: Nyuddannet og jobsøgende
Kærestes/mands alder: 26
Kærestes/mands beskæftigelse: Håndværk
Forholdets længde: 8 år
Børn: Ingen
Bor: Roskilde
Prøvet siden: November 2015
Evt. Andet:


Det er nemlig lige her det sker :afro:
1
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 7. jan 2016, 11:18

MyGirl skrev:
Howitz skrev:Er det her det foregår nu? :blomst:
Jeg blev efterladt på den gamle debat :P

Brugernavn: Howitz
Alder: 26
Beskæftigelse: Nyuddannet og jobsøgende
Kærestes/mands alder: 26
Kærestes/mands beskæftigelse: Håndværk
Forholdets længde: 8 år
Børn: Ingen
Bor: Roskilde
Prøvet siden: November 2015
Evt. Andet:


Yeeeey, du fandt os også :banan:

Velkommen til!

Så lige dit indlæg på den gamle. Jeg er også spændt på, om det virker. :D

Desværre lader Post Danmark vente på sig for mit vedkommende denne gang, så har stadig ikke modtaget noget. Regner dog med, det ligger i posten, når jeg kommer hjem i dag :)


Vi har heller ikke modtaget vores endnu :gruble: Men vi bestilte fra Helsebixen i søndags, og de skrev der var 1-3 dages levering. Jeg har været i Føtex og købt endnu en pakke gele royal, så jeg ikke kom igang alt for sent :)
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 7. jan 2016, 14:41

Så har jeg været ved gynækologen. Og fået taget blodprøver. Jeg troede man skulle have dem taget på et bestemt sted i sin cyklus, men han svarede "Nej, ikke når man som du ikke har nogen cyklus" Hov hov jeg har da en cyklus, den er bare lang og uregelmæssig, tænkte jeg, men jeg brokkede mig ikke, for så kunne jeg få hurtigere svar :)
Jeg fortalte at jeg måler temperatur hver morgen, for at finde hoved og hale i min cyklus, og til det sagde han "lad være med det, det er spild af tid i din situation, det styrer vi med hormoner" Nå okay, her troede jeg jeg skulle have ros, hehe. Men han er skide sød, nærværende og hjælpsom! Det er bare sjovt som der er forskel på gynækologer. Min oplevelse var helt anderledes end f.eks. Snowdrops.
Han sagde at grundet mine tidligere indlæggelser med alvorlige underlivsinfektioner, så ville han nok også lave en passage undersøgelse af æggelederne - men først til juni, for som han sagde "man venter jo normalt et år", og det syntes han også jeg skulle med at få lavet de mere omfattende undersøgelser.
Men (ja der er meget info, sorry for den lange smøre :blush: ), jeg fik skannet mine æggestokke, og jeg har ikke cyster på æggestokkene, hvilket jo er rigtig godt! Jeg har også en rigtig fin ægreserve med nogle fine æg, der sagtens kan blive til børn, hvis de bare får hjælp til at blive frigivet og evt. befrugtet. Det er forventeligt i min alder, men alligevel dejligt at høre :dance:
Så.. Om 4 uger har jeg en tid igen. Der er der kommet svar på alle blodprøverne og kærestens sæd-prøve. Så må vi se hvad de viser, og om jeg skal i gang med hormon behandling. :)

Edit: Hov glemte lige at spørge om noget.. Han sagde at min slimhinde var nærmest ikke eksisterende. Er der nogle der ved hvad det vil sige, altså hvilken betydning det har? Jeg tænker umiddelbart at det er et dårligt tegn, men det eneste jeg ved om det, er fra Snowdrop, som fortalte at hendes 4 mm slimhinde var for lidt..
Senest rettet af PinkPowerPrincess 7. jan 2016, 15:55, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10617

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Little_Woman » 7. jan 2016, 15:17

Bøtte skrev:
Har godt hørt at ægudtagning gør ondt, så det er da rart at slippe for den del! :) Hvornår i processen ligger man så ægget op? Når der er ægløsning? :genert:

Dejligt du har en forstående chef og kort afstand, når det nu skal ligge i din arbejdstid!.


Det gør ondt - men man bliver GODT dopet, så det er mere før/efter at jeg oplevede det som hårdt. Jeg fik taget 16 æg ud sidst, så jeg kan godt forstå mit underliv føltes stort, oppustet, ømt og ubehageligt :tie: det var sgu ikke behageligt!

Den blastocyst der ligger og putter sig i fryseren, er et befrugtet æg der er dyrket 5 dage i en petriskål efter udtagningen, før det blev frosset ned. Sidst fik jeg lagt en tilsvarende op. Man tæller fra ægløsning og så +5 dage, cirka, så det passer med at slimhinden er klar til at modtage et befrugtet æg, der er lige ved at skulle sætte sig fast. Præcis hvornår det skal være skal de se på scanninger, hvor de måler slimhindens tykkelse. Jeg skal også tage nogle hormoner, for netop at gøre miljøet så optimalt som muligt, og helt kunne styre forholdene.

Der er ikke meget romantik over det - det er ren biologi og kemi!
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 7. jan 2016, 20:01

Howitz skrev:
Vi har heller ikke modtaget vores endnu :gruble: Men vi bestilte fra Helsebixen i søndags, og de skrev der var 1-3 dages levering. Jeg har været i Føtex og købt endnu en pakke gele royal, så jeg ikke kom igang alt for sent :)


Jeg bestilte fra billigteste.dk og det plejer at være der dagen efter. Ved faktisk ikke, om det er kommet i dag, da kæresten har vores eneste postkassenøgle, så indtil videre nøjes vi med vores multivitamin og jeg tager fiskeolie.

Glæder mig til at følge din rejse på gele royal! Tør stadig ikke, kan jeg mærke. :genert:
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 7. jan 2016, 20:07

PPP - det lyder som et positivt besøg ved gynækologen :) Og skønt at han er så positiv omkring at det nok skal lykkes! :kys:

LW - nogle gange er biologi og kemi vejen frem, andre gange er det romantik og kemi - whatever works :-D Krydser fingre for at det lykkes denne gang :kys:
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 8. jan 2016, 09:55

Nå det var ikke mens alligevel, man bare pletblødninger. Nu er der ikke noget, det varede kun 1,5 dag. Så det bliver formentlig en meget lang cyklus. Selvom gynækologen sagde at jeg ikke skal måle temperatur, så kommer jeg nok til at gøre det alligevel, for at følge lidt med i min cyklus.
Jeg har det lidt blandet efter besøget hos gynækologen. Han gav mig en følelse af at min krop er endnu mere fucked end jeg troede, og at det ikke vil lykkes mig at blive gravid uden hjælp. (Dog var han jo helt sikker på at det vil lykkes hvis jeg får lidt hjælp, og det er jeg bestemt glad for - det gav håb og glæde for det lange perspektiv.) Men lige nu er jeg på den ene side lidt trist, og føler jeg bare står på standby og de næste fire uger er spildt. Men på den anden side kan jeg mærke at jeg slapper meget mere af. Jeg er ikke så opsat på at "nu skal det bare være!", og "koooom nu æl" og er ret sikker på jeg ikke bliver skuffet hvis æl ikke kommer, eller mens kommer. Forventningerne er ligesom sat ned, og det er faktisk dejligt med et lille pusterum. :)

Howitz: Godt du fandt os! Jeg håber det giver pote med Gele royal. Selv er jeg ligesom MyGirl lidt nervøs for det, da det for nogle gør tingene værre. Men der er jo også mange der har god erfaring med det, og jeg håber du er en af dem :)
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 8. jan 2016, 10:55

Der er ingen baby til mig denne måned :( Er begyndt at pletbløde i dag, så mens kommer lørdag eller søndag.

Øv bøv, men havde sådan set regnet med det jo, så op på hesten igen. Må hjem og få tjekket postkassen for de æl-tests og kosttilskud, og så giver vi den gas igen :D
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 8. jan 2016, 14:24

@Mygirl Øv! Men nogle pletbløder jo der hvor de burde få mens, så måske er der håb endnu? Ellers bliver næste måned din måned :kys: - hov, kan man ikke tagge på denne debat?

De værste to uger i cyklus er startet her, nu må tiden gerne gå lidt tjept. Jeg synes disse to uger hvor man bare venter og intet kan gøre er lidt deprimerende.
0
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9376

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Sorenspige » 8. jan 2016, 15:23

Little_Woman, jeg kan heldigvis fortælle, at babyer/børn lavet på kemi heldigvis bliver lige så fantastiske og dejlige, som børn lavet på den naturlige og evt romantiske måde :lun:.

Jeg har selv et pragteksemplar :-D og får forhåbentlig endnu et i løbet af 2016.
1
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10617

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Little_Woman » 8. jan 2016, 16:40

Scanning igen søndag; det er ren planlægning, alt ser fint ud, så det er lige med at finde det rette tidspunkt for blastocyst-showet :) nu har jeg fået en god lur og nydt at det blev tidligt weekend - god weekend, alle :)
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:

Tilbage til "Graviditet"