Snik-snak tråd for forældre?

Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 7. jan 2016, 14:47

Vores genbo har en dreng, og han er simpelthen så hysterisk :tie:.

R vil gerne bestemme mere og mere, så der er også lidt skrig og skrål her, men ind til videre varer det dog ikke hverken halve eller hele timer.
1
Atinas206
Indlæg: 149
Tilmeldt: 13. okt 2015, 17:27
Kort karma: 13
Geografisk sted: Næstved
Likede indlæg: 215

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Atinas206 » 7. jan 2016, 16:33

Vi har også en dreng, der kan stå og råbe "neeeeeeej" mens han tramper i gulvet og bliver helt gasblå i hovedet.
Jeg fatter ikke, hvorfor han gider, for han får da ikke noget ud af det. :lol:
1
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 7. jan 2016, 16:49

Zinde skrev:
vibbsen skrev:
Zinde skrev:Så så man lige mig gå amok med bleanbefalinger. Jeg får altså ikke procenter!


:-D Mit talentfulde barn kan gennemtisse en Dry Night 3-5 år uden større problemer #dygtigpige #duskalnokblivertilnogetstort

Problemet er at hvis jeg går et nummer op i størrelse, så slutter de ikke til og så bliver der for alvor oversvømmelse.

Så vi giver hende en Pampers på når hun går i seng (fordi de var på tilbud) og når så jeg går i seng så skifter jeg den og giver hende en Dry Night på.

Men hvad sker der lige for prisen på Dry Night ??? 85 (fem-og-firs) kroner for en pakke med 16 bleer.... :gisp: :nerve:


Ja, de er vildt dyre!
Hvad med en Pampers og en Dry Nights udover?


Den løsning har jeg faktisk overvejet. Men indtil jeg så Pantons indlæg i denne tråd tænkte jeg : Ej, det er for latterligt at give sit barn 2 bleer på for at slippe for gennemvædning....

Men det er da egentlig mere latterligt at lade være :forvirret2:

I aften ryger der 2 pampers på....Dem har jeg nemlig på lager. Fordi de var på tilbud :-D
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Undtagelsen » 7. jan 2016, 18:43

canoodle skrev:Kan man have et morgenhysterisk barn? :) De sidste to morgener har jeg ladet ham pludre i sengen i et par minutter, før jeg har hentet ham. Da jeg så løfter ham ud, har han skreget helt vildt og kastet sig rundt, og ville ikke trøstes eller distraheres. Efter ti minutter med det, har jeg bare sagt at jeg er her, og ladet ham få fred. Det kommer af at han ikke vil have en ren ble på, og at de har været så tissetunge, at de lækker. Men han GIDER ikke skiftes.

Ellers har han været ret så sød og fredelig og vi har hygget i den sparsomme tid vi har på hverdagene. Han er sågar ved at få lidt tænder igen, hvilket både er godt og skidt. Han har kun fem, og har ikke fået nogen i syv måneder, så det er tid til at bygge ud.



Hjælper det, hvis han skal have en bukseble på?
Ikke til at sove i, men om morgenen.
0
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf canoodle » 7. jan 2016, 18:51

Undtagelsen skrev:
canoodle skrev:Kan man have et morgenhysterisk barn? :) De sidste to morgener har jeg ladet ham pludre i sengen i et par minutter, før jeg har hentet ham. Da jeg så løfter ham ud, har han skreget helt vildt og kastet sig rundt, og ville ikke trøstes eller distraheres. Efter ti minutter med det, har jeg bare sagt at jeg er her, og ladet ham få fred. Det kommer af at han ikke vil have en ren ble på, og at de har været så tissetunge, at de lækker. Men han GIDER ikke skiftes.

Ellers har han været ret så sød og fredelig og vi har hygget i den sparsomme tid vi har på hverdagene. Han er sågar ved at få lidt tænder igen, hvilket både er godt og skidt. Han har kun fem, og har ikke fået nogen i syv måneder, så det er tid til at bygge ud.



Hjælper det, hvis han skal have en bukseble på?
Ikke til at sove i, men om morgenen.


Pas. De gange jeg har forsøgt med dem, er de blevet for løse foroven, så de lækkede.
0
All Adventurous women do
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 7. jan 2016, 20:31

Vi har været til 3 års undersøgelse i dag! Ren ros til barnet! :lun:

Og apropos farver, så sagde hun at så længe de kan rød, gul, grøn og blå er hun tilfreds. S kunne alle farver, og det var hun lidt imponeret af. S er ganske betaget af stetoskoper i tiden, så hun var lykkelig over at få lov til at prøve et rigtigt, og der blev lyttet på både mig og sygeplejersken :D
4
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf vibbsen » 7. jan 2016, 20:44

Angelina skrev:Nå men mit barn har lige skrevet lejekontrakt og flytter sammen med kæresten i morgen... som sådan rigtigt voksne...


Det er det der er så skønt ved den her tråd....At vi er forskellige steder med vores børn.

Dit barn har lige underskrevet en lejekontrakt og flytter sammen med kæresten i morgen.....Mit barn forviste Singing Elsa fra sengen fordi hun larmede :-D
4
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Sorenspige
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9377

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 7. jan 2016, 21:13

R sover også uden dyne. Det har han gjort, siden han begyndte at kunne sparke med benene. Juniordynen bliver bare sparket ned i enden af seng, og han bliver gal, hvis man giver ham den på, når han er vågen.

Lige nu er der lidt varmere på værelset, og så sover han i en natdragt med uld.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 7. jan 2016, 21:18

S sover også uden dyne, kun iført undertøj. Hun er lige så varm som sin far, der også sover uden dyne og kun iført boxershorts. Og så er der mig, der er iført langærmet trøje, shorts eller bukser og helt sikkert med min dyne over mig :lol: Når jeg mærker på hende er hun aldrig kold, dog kommer hun ind i mellem ind under en af vores dyner sidst på natten, hvor hun fryser lidt.

Jeg har kæmpet med at hun skal have nattøj på, men hun kan simpelthen ikke falde i søvn. Og når hun endelig gør er hun fuldstændig våd i håret af sved. Så hun er et varmt barn.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 7. jan 2016, 21:46

Så er der booket kahyt på Oslo færgen og bestilt skiskole, så nu kan uge 10 godt komme an - vi er top klar! Eller lillebror er ikke "gider ikke stå på ski - jeg vil kaste med snekugler..."
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Fru Sunshine » 7. jan 2016, 22:51

FruKuk skrev:Så er der booket kahyt på Oslo færgen og bestilt skiskole, så nu kan uge 10 godt komme an - vi er top klar! Eller lillebror er ikke "gider ikke stå på ski - jeg vil kaste med snekugler..."

Jeg er i den grad med lillebror her. :lol:
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 8. jan 2016, 08:45

Angelina skrev:Nå men mit barn har lige skrevet lejekontrakt og flytter sammen med kæresten i morgen... som sådan rigtigt voksne...
Min kigger på lejligheder og drømmer på fuld skrue :lun:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf canoodle » 8. jan 2016, 09:49

Update på ble og hysteri: Ble var OK, ventede med at hente, til han kaldte. Resultat- barn kaster sig surt rundt i sengen, slår hovedet, skrigeshow igen i 10 minutter hvor han ikke ville trøstes. Var OK i 30 minutter imens der blev spist og kom tøj på. Ville derefter på ingen måde i overtøjet, selvom jeg tilbød at han kunne beholde legetøjet imens. Skrig og skrål i ti minutter.

Jeg føler mig som sådan en tumpe, fordi jeg har den der fornemmelse af at han prøver at fortælle mig et eller andet, jeg ikke fatter. Og jeg handler på den måde at jeg forsøger at trøste først, derefter ignorerer jeg det, og siger bare at jeg er der, hvis han vil. Samtidig får jeg som sagt kommentarer fra de andre forældre på stuen (" er han OK, hvorfor er han så pjevset" osv.) pædagogerne kalder ham for drama-kongen osv. Og jeg aner seriøst ikke hvad jeg skal gøre. Jeg reagerer med ro, forsøger at distrahere og derefter ignorerer jeg det. Men en del af mig tænker at jeg jo gør noget forkert, fordi de andre børn på hans stue, generelt ALLE andre børn i den alder og op til to år som vi har mødt, er meget mere rolige og afslappede end han er. Og det ser ud til at blive værre :( Det gør mig simpelthen så usikker på min rolle, at jeg gør det der føles rigtigt, men reaktionen er hystadebarn.
0
All Adventurous women do
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 8. jan 2016, 10:20

^kan det være en reaktion på jeres brud?
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf canoodle » 8. jan 2016, 10:26

Thestral skrev:^kan det være en reaktion på jeres brud?


Det har jeg også tænkt, men han virker bare så omstillingsparat og upåvirket, sådan generelt. Han er jo så lille, at han slet ikke reagerer på byttedage eller dagene efter. Men hvis det er tilfældet, må vi helt sikkert overveje om det er en holdbar løsning med 7/7.
1
All Adventurous women do

Tilbage til "Forældre"