Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf annella » 7. jan 2016, 14:46

Code71 skrev:
dykkersild skrev:
annella skrev:
thomassneum skrev:Herhjemme har vi hjemmel i loven til at undgå dette.

Fænomenet er jo ikke ukendt og relaterer ikke alene til udlændinge - det er klart, at der kan være komplekse kræfter omkring kvindesyn, kultur osv., men vi har også set overgreb på kvinder herhjemme, som ikke alene kan dikteres til kulturelle forskelle. Vi har en situation, hvor overgreb blev et massefænomen, grundet en lang række omstændigheder - muligvis forstærket igennem en passivitet hos ordensmagten.

Man kan ikke tilskrive begivenheden, som forløber til en eller anden 'standard', som nu udbredes igennem den stærkt voksende indvandring vi ser i disse dage.

Bevares.. vi har massere af eksempler på forkvaklede kvindesyn. Men det behøver vi skam ikke kigge på nytilkommende for at finde, det lever i bedste velgående blandt egne rækker. Integrationsproblemer er forventeligt og uundgåeligt, og vil naturligvis også stige, sammen med antallet af flygtninge i landet, men at prædikerer at eksempelt her, er et klassisk billede af "de fremmedes" laverstående natur, er usmageligt. (Ikke at det er tilsigtet med tråden)

Handlingerne i sig selv er forkastelige, men ikke noget som vi ikke har oplevet før til byfester, halballer osv.



Det er da underordnet om 'vi' har oplevet det før til byfester, halballer etc., det har jo intet at gøre med det skete i Køln, Frankfurt, Hamborg og Stuttgart nytårsaften/nat, det ER nu engang foregået og kan på ingen forsvares, fordi 'vi' har oplevet det før - jeg f.eks. har aldrig oplevet det, og har heller aldrig hørt om, at tilfældet Køln også skulle være foregået i Danmark.


Det er ikke underordnet - når du som TS lagde ud med: jeg er bange for at det er et fænomen, der uden videre kan udbrede sig i andre tyske byer og andre EU-lande.

Det er ikke noget nyt - det er sket utallige, mange gange, verden over igennem al tid - det er ikke nyt, hvor tragisk det end må være.


Arrrrrh nu skal man også passe på med at neglicere det der er sket. Der er ingen tvivl om at det der skete i Køln og et par andre tyske byer ikke på nogen måde er set tidligere i europa og det nytter ikke at sammenligne det med en småstiv bondeknold til et halbal i øster bøvelse. Det her er en del mere.

Jeg tror simpelthen ikke på at en så rutineret politimand som Køln politis formand er SÅ rystet og chokeret hvis det blot drejede sig om drengestreger eller andet mere eller mindre ligegyldigt.


Og det er også sjældent, jeg ser en person på et pressemøde virke så chokeret, som Albers/politichefen gjorde, da Kølns politi, borgmester og bundeslandets ministerpræsident realiserede, hvad der virkelig var sket den aften.

Første gang jeg hørte om det i pressen nytårsmorgen, grinede jeg lidt og tænkte, er det noget at fortælle i pressen her en nytårsmorgen, det har da sikkert kun været et par drengestreger, men jeg blev i løbet af formiddagen sandelig belært om noget andet.

Det skete har fået følger, i dag hørte jeg, at mange turister har afbestilt hotelværelser og rejser til karnevallet i Køln, der er i fuld gang.
2
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf Code71 » 7. jan 2016, 14:54

dykkersild skrev:
Code71 skrev:
dykkersild skrev:
annella skrev:
thomassneum skrev:Herhjemme har vi hjemmel i loven til at undgå dette.

Fænomenet er jo ikke ukendt og relaterer ikke alene til udlændinge - det er klart, at der kan være komplekse kræfter omkring kvindesyn, kultur osv., men vi har også set overgreb på kvinder herhjemme, som ikke alene kan dikteres til kulturelle forskelle. Vi har en situation, hvor overgreb blev et massefænomen, grundet en lang række omstændigheder - muligvis forstærket igennem en passivitet hos ordensmagten.

Man kan ikke tilskrive begivenheden, som forløber til en eller anden 'standard', som nu udbredes igennem den stærkt voksende indvandring vi ser i disse dage.

Bevares.. vi har massere af eksempler på forkvaklede kvindesyn. Men det behøver vi skam ikke kigge på nytilkommende for at finde, det lever i bedste velgående blandt egne rækker. Integrationsproblemer er forventeligt og uundgåeligt, og vil naturligvis også stige, sammen med antallet af flygtninge i landet, men at prædikerer at eksempelt her, er et klassisk billede af "de fremmedes" laverstående natur, er usmageligt. (Ikke at det er tilsigtet med tråden)

Handlingerne i sig selv er forkastelige, men ikke noget som vi ikke har oplevet før til byfester, halballer osv.



Det er da underordnet om 'vi' har oplevet det før til byfester, halballer etc., det har jo intet at gøre med det skete i Køln, Frankfurt, Hamborg og Stuttgart nytårsaften/nat, det ER nu engang foregået og kan på ingen forsvares, fordi 'vi' har oplevet det før - jeg f.eks. har aldrig oplevet det, og har heller aldrig hørt om, at tilfældet Køln også skulle være foregået i Danmark.


Det er ikke underordnet - når du som TS lagde ud med: jeg er bange for at det er et fænomen, der uden videre kan udbrede sig i andre tyske byer og andre EU-lande.

Det er ikke noget nyt - det er sket utallige, mange gange, verden over igennem al tid - det er ikke nyt, hvor tragisk det end må være.


Arrrrrh nu skal man også passe på med at neglicere det der er sket. Der er ingen tvivl om at det der skete i Køln og et par andre tyske byer ikke på nogen måde er set tidligere i europa og det nytter ikke at sammenligne det med en småstiv bondeknold til et halbal i øster bøvelse. Det her er en del mere.

Jeg tror simpelthen ikke på at en så rutineret politimand som Køln politis formand er SÅ rystet og chokeret hvis det blot drejede sig om drengestreger eller andet mere eller mindre ligegyldigt.


Jeg neglicerer det absolut ikke - det skrev jeg såmænd i mit først indlæg i tråden. Jeg tror blot ikke på - som TS - at det er helt nyt, aldrig hørt om fænomen som nu kommer med flygtningene i bølger igennem Europa - som i slet ikke.


Det er helt i orden at det ikke er din mening. Men der er ikke nogen tvivl om at din bemærkning om at det her ikke er noget nyt og er sket utallige gange er en grov negligering af det som skete. Det der foregik i Køln og tildels i Hamborg, Stuttgart og i Bielefeld er ikke på nogen måde noget nogen tidligere har oplevet i europa og jeg kan virkelig godt forstå at folk lige stopper op og tænker WTF? Har det her noget med flytgninge strømmen at gøre.

Det kan ingen fortænke dem i.

Personligt tror jeg IKKE at det kan henføres til flygtningestrømmen. Da jeg er ret overbevist om at de mænd der var med til dette også var bosiddende i Tyskland for et år siden.

Men omvendt er der ikke den fjerneste tvivl om at det er kulturelt betinget i mit hoved. Der er nogle tusind individer som ikke har nogen lyst til at opføre sig som de udmærket godt er klar over, forlanges i et demokrati. Det skal de "hjælpes" til at lære. Der skal tonsvis af oplysning til og dem der så stadig ikke vil opføre sig ordenligt, må straffes efter lovens bogstav i Tyskland eller det land der nu oplever det eller lignende
2
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf thomassneum » 7. jan 2016, 15:01

annella skrev:
thomassneum skrev:
annella skrev:
thomassneum skrev:Herhjemme har vi hjemmel i loven til at undgå dette.

Fænomenet er jo ikke ukendt og relaterer ikke alene til udlændinge - det er klart, at der kan være komplekse kræfter omkring kvindesyn, kultur osv., men vi har også set overgreb på kvinder herhjemme, som ikke alene kan dikteres til kulturelle forskelle. Vi har en situation, hvor overgreb blev et massefænomen, grundet en lang række omstændigheder - muligvis forstærket igennem en passivitet hos ordensmagten.

Man kan ikke tilskrive begivenheden, som forløber til en eller anden 'standard', som nu udbredes igennem den stærkt voksende indvandring vi ser i disse dage.

Bevares.. vi har massere af eksempler på forkvaklede kvindesyn. Men det behøver vi skam ikke kigge på nytilkommende for at finde, det lever i bedste velgående blandt egne rækker. Integrationsproblemer er forventeligt og uundgåeligt, og vil naturligvis også stige, sammen med antallet af flygtninge i landet, men at prædikerer at eksempelt her, er et klassisk billede af "de fremmedes" laverstående natur, er usmageligt. (Ikke at det er tilsigtet med tråden)

Handlingerne i sig selv er forkastelige, men ikke noget som vi ikke har oplevet før til byfester, halballer osv.



Det er da underordnet om 'vi' har oplevet det før til byfester, halballer etc., det har jo intet at gøre med det skete i Køln, Frankfurt, Hamborg og Stuttgart nytårsaften/nat, det ER nu engang foregået og kan på ingen forsvares, fordi 'vi' har oplevet det før - jeg f.eks. har aldrig oplevet det, og har heller aldrig hørt om, at tilfældet Køln også skulle være foregået i Danmark.


Oplever du at jeg forsvarer handlingerne? Det er bestemt ikke tilsigtet.

Man skal da tage ved lære og forsøge at undgå fremtidige episoder. Jeg plæderer for at man bare ikke hopper på "dem og os" vognen i blinde. Jeg prover heller ikke at negilgerer situationen og anderkender fuldt ud de faktiske omstændigheder.


Forsvare - nå ja lidt gør du det vist, da du trækker sammenligninger med som, 'at det har vi oplevet før' - og det har vi ikke i den form og det format, som det skete i Køln.


Det mener jeg nu vi 'groft' set har oplevet herhjemme før. Vi kan ikke sammenligne alt 1:1, men jeg har da oplevet masse episoder under fodboldkampe, store arrengementer som festivaller osv., hvor større mængder opfører sig ekstremt dårligt/bryder loven.

Jeg vil gerne pointerer at jeg ikke forsvarer nogle af de handlinger.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf Slettet bruger » 7. jan 2016, 16:04

Ift. til debatten om "nyt" eller ej blev der lækket en politirapport, hvor det blev beskrevet som det værste politimanden havde set i hans 19 år som politimand. Og det er ikke fordi der mangler hardcore opleveler i Köln.

Nå men det bliver værre og værre, efterhånden som der kommer flere og flere ting frem.

Sidste nyt er at de VAR friskt indrejste syrere. Politiet havde åbenbart kontrolleret ca. 100 - det sejler mere og mere med at finde ud af hvad der egl. foregik - og de var altså syrere. Det står i modsætning til politiledelsen, der lagde ud med at fortælle om en "stille nat", flere og flere mennesker kræver deres hovede på et fad.

Rund 100 dieser Personen seien kontrolliert worden; etliche von ihnen seien der Wache zugeführt und in Gewahrsam genommen worden. Bislang hat die Kölner Polizeispitze nicht berichtet, dass die Polizei Täter festnahm oder in Gewahrsam nahm. Die Personenkontrollen ergaben, berichten Kölner Polizisten weiter: "Nur bei einer kleinen Minderheit handelte es sich um Nordafrikaner, beim Großteil der Kontrollierten um Syrer."


"Die meisten waren frisch eingereiste Asylbewerber. Sie haben Dokumente vorgelegt, die beim Stellen eines Asylantrags ausgehändigt werden." Die Aufnahmestelle übergibt dem Asylbewerber dann eine Kopie des Asylantrags mit Kopie des Fotos.


ydermere skulle de seksuelle overgreb havde været deres formål, i modsætning til hvad jeg selv også troede.

Die sexuellen Belästigungen seien nur nebenbei passiert. "In Wirklichkeit verhielt es sich genau umgekehrt", so Kölner Polizisten zur "Welt am Sonntag". "Vorrangig ging es den meist arabischen Tätern um die Sexualstraftaten oder, um es aus ihrem Blickwinkel zu sagen, um ihr sexuelles Amüsement. Ein Gruppe von Männern umkreist ein weibliches Opfer, schließt es ein und vergreift sich an der Frau."


http://www.welt.de/politik/deutschland/ ... erber.html
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf dgd2007 » 7. jan 2016, 16:20

Myndighederne må hurtigst muligt få styr på dette - ellers ender det jo med, at der bliver danner "selvforsvarsgrupper" (vagtværn/militser).
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf Slettet bruger » 7. jan 2016, 16:49

Det sejler totalt, gigantisk skandale. Politifolkene taler om kvinder i ubestemt flertal der render rundt uden trusser pga de er flået af. Og bekræfter at de er flygtninge, i direkte modstrid med politiledelsens udsagn.

Der Beamte berichtet nun, es habe in der Nacht 15 vorläufige Festnahmen durch seine Gruppe gegeben.

Diese Personen seien „definitiv erst wenige Tage oder Wochen“ in Deutschland gewesen: „Von diesen Personen waren 14 aus Syrien und eine aus Afghanistan. Das ist die Wahrheit. Auch wenn sie schmerzt.“

Ein anderer Beamter hatte dies bereits dem EXPRESS bestätigt (wir berichteten).

„Ich habe junge Frauen weinend neben mir gehabt, die keinen Slip mehr trugen, nachdem die Meute sie ausgespuckt hatte. Das waren Bilder, die mich schockiert haben und die wir erstmal verarbeiten mussten.


http://www.express.de/koeln/polizei-fue ... b-23315166
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. jan 2016, 17:00

Jeg tror, at man lige nu skal være opmærksom på ikke at gøre eksempler til omfattende konklusioner.

Hvad der ligger fast synes at være, at et stort antal kvinder er blevet forulempet nytårsnat af en stor gruppe mænd, som mange vidner beskriver som "arabiske" og "nordafrikanske".

Derudover er der en tiltagende undren over, hvordan sådan noget kan ske i et område og på et tidspunkt, hvor politiet var til stede.

Jeg underkender ikke den enkeltes oplevelse, men så længe der stadig er afhøringer og undersøgelser i gang, er det umuligt at afgøre, hvor typisk den ene eller anden historie er for de samlede begivenheder.
1
D.itsen
Indlæg: 3326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8986

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf D.itsen » 7. jan 2016, 17:08

Undskyld men hvordan fanden kan man negligere overgreb som værende drengestreger, fordi omfanget er mindre end det i Köln? :gruble: ja ja, det er ikke trådens emne, men det er da et par stykker i tråden, der har beskrevet det sådan og det fatter jeg hat af
5
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf Slettet bruger » 7. jan 2016, 17:19

DetSorteCirkus skrev:Jeg tror, at man lige nu skal være opmærksom på ikke at gøre eksempler til omfattende konklusioner.

Hvad der ligger fast synes at være, at et stort antal kvinder er blevet forulempet nytårsnat af en stor gruppe mænd, som mange vidner beskriver som "arabiske" og "nordafrikanske".

Derudover er der en tiltagende undren over, hvordan sådan noget kan ske i et område og på et tidspunkt, hvor politiet var til stede.

Jeg underkender ikke den enkeltes oplevelse, men så længe der stadig er afhøringer og undersøgelser i gang, er det umuligt at afgøre, hvor typisk den ene eller anden historie er for de samlede begivenheder.


Lige for at præciserer, fordi jeg citerer på tysk.

Vidnerne der siger de er "arabiske/nordafrikanske" er vidner, der af gode grunde ikke har set deres ID-papirer. Forskellige forbigående. Men alle kan jo selv se hvordan de ser ud på diverse videoer.

De politifolk medierne har snakket med indtil videre, der har set deres ID papirer, fordi de har kontrolleret dem, siger de er syriske flygtninge.

I artiklen fra expres.de var politimanden med til at kontrollere 15, hvoraf 14 var syriske flygtninge og 1 afghansk flygtning.

I artiklen fra welt.de tales der om 100 kontrollerede hvor der kun for et (uspecificeret) mindretal drejer sig om nordafrikanere, størstedelen af de kontrollerede var syrere.
1
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf annella » 7. jan 2016, 17:29

eks-Maupassant skrev:Ift. til debatten om "nyt" eller ej blev der lækket en politirapport, hvor det blev beskrevet som det værste politimanden havde set i hans 19 år som politimand. Og det er ikke fordi der mangler hardcore opleveler i Köln.

Nå men det bliver værre og værre, efterhånden som der kommer flere og flere ting frem.

Sidste nyt er at de VAR friskt indrejste syrere. Politiet havde åbenbart kontrolleret ca. 100 - det sejler mere og mere med at finde ud af hvad der egl. foregik - og de var altså syrere. Det står i modsætning til politiledelsen, der lagde ud med at fortælle om en "stille nat", flere og flere mennesker kræver deres hovede på et fad.

Rund 100 dieser Personen seien kontrolliert worden; etliche von ihnen seien der Wache zugeführt und in Gewahrsam genommen worden. Bislang hat die Kölner Polizeispitze nicht berichtet, dass die Polizei Täter festnahm oder in Gewahrsam nahm. Die Personenkontrollen ergaben, berichten Kölner Polizisten weiter: "Nur bei einer kleinen Minderheit handelte es sich um Nordafrikaner, beim Großteil der Kontrollierten um Syrer."


"Die meisten waren frisch eingereiste Asylbewerber. Sie haben Dokumente vorgelegt, die beim Stellen eines Asylantrags ausgehändigt werden." Die Aufnahmestelle übergibt dem Asylbewerber dann eine Kopie des Asylantrags mit Kopie des Fotos.


ydermere skulle de seksuelle overgreb havde været deres formål, i modsætning til hvad jeg selv også troede.

Die sexuellen Belästigungen seien nur nebenbei passiert. "In Wirklichkeit verhielt es sich genau umgekehrt", so Kölner Polizisten zur "Welt am Sonntag". "Vorrangig ging es den meist arabischen Tätern um die Sexualstraftaten oder, um es aus ihrem Blickwinkel zu sagen, um ihr sexuelles Amüsement. Ein Gruppe von Männern umkreist ein weibliches Opfer, schließt es ein und vergreift sich an der Frau."


http://www.welt.de/politik/deutschland/ ... erber.html


Jeg ved ikke, om du har læst kommentarer (indtil nu 803) til artiklen i linket, hvis ikke er de interessante at læse.

Og ja det er rigtigt, der kommer mere og mere frem om det skete, og det der kommer frem bliver værre og værre at høre på.
Senest rettet af annella 7. jan 2016, 17:32, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf dgd2007 » 7. jan 2016, 17:29

Det er en skandale, hvis myndighederne har løjet om gerningsmændene.
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. jan 2016, 17:31

eks-Maupassant skrev:Lige for at præciserer, fordi jeg citerer på tysk.

Vidnerne der siger de er "arabiske/nordafrikanske" er vidner, der af gode grunde ikke har set deres ID-papirer. Forskellige forbigående. Men alle kan jo selv se hvordan de ser ud på diverse videoer.

De politifolk medierne har snakket med indtil videre, der har set deres ID papirer, fordi de har kontrolleret dem, siger de er syriske flygtninge.

I artiklen fra expres.de var politimanden med til at kontrollere 15, hvoraf 14 var syriske flygtninge og 1 afghansk flygtning.

I artiklen fra welt.de tales der om 100 kontrollerede hvor der kun for et (uspecificeret) mindretal drejer sig om nordafrikanere, størstedelen af de kontrollerede var syrere.


Når jeg bruger formuleringen "beskriver som", skyldes det ikke negligering eller bevidst forplumring, men at de to betegnelser til stadighed er vidnernes eget valg af ord. Alene bedømt på udseendet kunne der jo fx. også være tale om tyskere med indvandrerrødder.

Mht. betjentenes udtalelser er de netop enkelthistorier. Lige nu. Måske viser det sig om to dage, at der var 467 mænd med i overgrebene, hvoraf de 463 var syrere, men lige nu er det eksempler, som man ikke kan gøre til konklusioner.

Har de interviewede betjente udtalt sig om, hvorvidt de så de kontrollerede deltage i ulovligheder?
0
Brugeravatar
FruitFly
Indlæg: 3885
Tilmeldt: 25. okt 2015, 19:01
Kort karma: 95
Likede indlæg: 3548

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf FruitFly » 7. jan 2016, 17:32

Code71 skrev:Det er helt i orden at det ikke er din mening. Men der er ikke nogen tvivl om at din bemærkning om at det her ikke er noget nyt og er sket utallige gange er en grov negligering af det som skete. Det der foregik i Køln og tildels i Hamborg, Stuttgart og i Bielefeld er ikke på nogen måde noget nogen tidligere har oplevet i europa og jeg kan virkelig godt forstå at folk lige stopper op og tænker WTF? Har det her noget med flytgninge strømmen at gøre.

Det kan ingen fortænke dem i.

Personligt tror jeg IKKE at det kan henføres til flygtningestrømmen. Da jeg er ret overbevist om at de mænd der var med til dette også var bosiddende i Tyskland for et år siden.

Men omvendt er der ikke den fjerneste tvivl om at det er kulturelt betinget i mit hoved. Der er nogle tusind individer som ikke har nogen lyst til at opføre sig som de udmærket godt er klar over, forlanges i et demokrati. Det skal de "hjælpes" til at lære. Der skal tonsvis af oplysning til og dem der så stadig ikke vil opføre sig ordenligt, må straffes efter lovens bogstav i Tyskland eller det land der nu oplever det eller lignende

For what it is worth, så synes jeg dette er meget klogt skrevet. Helt enig.

:blomst:
1
#Klimatosse
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. jan 2016, 17:34

dgd2007 skrev:Det er en skandale, hvis myndighederne har løjet om gerningsmændene.


Jeg må indrømme, at jeg allerede finder det skandaløst, at politiet ovenpå den nat meldte ud, at det havde været en rolig og festlig nytårsaften.
2
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf dgd2007 » 7. jan 2016, 17:36

DetSorteCirkus skrev:Når jeg bruger formuleringen "beskriver som", skyldes det ikke negligering eller bevidst forplumring, men at de to betegnelser til stadighed er vidnernes eget valg af ord. Alene bedømt på udseendet kunne der jo fx. også være tale om tyskere med indvandrerrødder.

Mht. betjentenes udtalelser er de netop enkelthistorier. Lige nu. Måske viser det sig om to dage, at der var 467 mænd med i overgrebene, hvoraf de 463 var syrere, men lige nu er det eksempler, som man ikke kan gøre til konklusioner.

Har de interviewede betjente udtalt sig om, hvorvidt de så de kontrollerede deltage i ulovligheder?

Det interessante (eller rettere potentielt skandaløse) er jo, at politiledelsen lagde ud med at afvise, at asylansøgere var involveret. Det ser jo ikke godt ud, uanset om der også var andre. :genert:
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"