Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
annella
Indlæg: 723
Tilmeldt: 20. sep 2015, 04:25
Kort karma: 6
Likede indlæg: 343

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf annella » 8. jan 2016, 09:02

thomassneum skrev:Bare lige for at knytte en kommentar til udsagnet om at vi også herhjemme oplever de her masseprobelemr. Jeg har på egen krop mærket og oplevet bla. de legendariske nytårsaftner i Istegade - her var der virkelig knald på, med bål og brand i gaden, vold og hærværk i massemål og alt det som hører til. Sådan var det i en række år.

Lidt beskrevt her:

Ellers var det mere løst krudt, der blev fyret af i gaden, nemlig på de legendariske nytårsaftener. Allerede omkring år 1900 var der knald på, især på hjørnet af Saxogade, hvor de rigtig slemme fyre boede.

Og et år slæbte de unge møbler, madrasser og trækvogne ud på gaden, hældte petroleum over og antændte det. Hvorefter de satte trumf på ved at hente latrintønderne i gårdene og også kaste dem på bålet, hvilket afstedkom, at stanken i dagevis hang så tæt om husene, at man ikke kunne åbne et vindue.

»Jeg kan huske min første nytårsaften her i 1981. Hold da kæft, mand! Det var vildt«, siger Hanne Fabricius.

Dengang klædte alle butikkerne om til nytårsaften. Med træplader for ruderne. På selve aftenen jog politiet folk op gennem Oehlenschlægersgade. Og, siger hun:

»Næste dag lignede gaden Beirut«.

http://politiken.dk/kultur/boger/ECE188 ... r-en-gade/



Det hjælper ikke de voldsramte og forulempede i Køln og andre tyske byer ret meget, fordi det engang også var sådan i Danmark nytårsaften.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf dgd2007 » 8. jan 2016, 09:05

annella skrev:Knivangrebet på Kølns overborgmester havde intet med selvtægt, forsvar, indvandrere, flygtninge etc. at gøre, det var en psykisk syg tysker, der stak hende i halsen ved en offentlig forsamling på gaden kort før borgmestervalget, han var utilfreds med hendes politiske synspunkter.

Jeg kan forstå, at du og DSC gerne vil argumentere imod mig, men jeg fatter desværre ikke, hvad pointen er.

Jeg var bare overrasket over at opdage, at det var den pågældende, som jeg havde hørt om attentatet på for ret nylig.

Jeg googlede hende bare for at se, hvad parti hun var fra.
Senest rettet af dgd2007 8. jan 2016, 09:06, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf Code71 » 8. jan 2016, 09:06

eks-Maupassant skrev:Våbensalget eksploderer i Tyskland.

7/10 af de mest solgte ting i "Sport og fritid" på amazon.de er peberspray

http://www.amazon.de/gp/bestsellers/spo ... 16435211_1

Kurve over søgninger på peberspray i google i Tyskland

Billede

Det gælder vist også jagtvåben.

http://www.welt.de/wirtschaft/article15 ... y-ein.html


Det er virkelig skræmmende. Men hvor er det dog også forståeligt. Hvis jeg havde en datter på mellem 12 & 20 år, så havde jeg også udstyret hende med en peberspray på stedet. Better safe than sorry
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf Code71 » 8. jan 2016, 09:07

thomassneum skrev:Bare lige for at knytte en kommentar til udsagnet om at vi også herhjemme oplever de her masseprobelemr. Jeg har på egen krop mærket og oplevet bla. de legendariske nytårsaftner i Istegade - her var der virkelig knald på, med bål og brand i gaden, vold og hærværk i massemål og alt det som hører til. Sådan var det i en række år.

Lidt beskrevt her:

Ellers var det mere løst krudt, der blev fyret af i gaden, nemlig på de legendariske nytårsaftener. Allerede omkring år 1900 var der knald på, især på hjørnet af Saxogade, hvor de rigtig slemme fyre boede.

Og et år slæbte de unge møbler, madrasser og trækvogne ud på gaden, hældte petroleum over og antændte det. Hvorefter de satte trumf på ved at hente latrintønderne i gårdene og også kaste dem på bålet, hvilket afstedkom, at stanken i dagevis hang så tæt om husene, at man ikke kunne åbne et vindue.

»Jeg kan huske min første nytårsaften her i 1981. Hold da kæft, mand! Det var vildt«, siger Hanne Fabricius.

Dengang klædte alle butikkerne om til nytårsaften. Med træplader for ruderne. På selve aftenen jog politiet folk op gennem Oehlenschlægersgade. Og, siger hun:

»Næste dag lignede gaden Beirut«.

http://politiken.dk/kultur/boger/ECE188 ... r-en-gade/


Nej du forsøger da på ingen måde at neglicere :lol:
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf dgd2007 » 8. jan 2016, 09:08

OG PLEASE ... de af jer, der kan: vil I ikke godt "trimme" citaterne, så man ikke skal sidde og spole forbi kilometerlange citater af citater og de samme billeder otte gange til ...? :engel:
11
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf Slettet bruger » 8. jan 2016, 09:08

AfD er jeg OK med, men NPD ikke. Stemmetal kan skifte meget hurtigt i ekstreme situationer.

Nå men det bliver værre og værre efterhånden som kvinderne får sundet sig og sendt anmeldelserne af sted.

Köln er oppe på 121 anmeldelser, 75% ang. sexuel vold.

Hamburg er på 70, også unge kvinder og sexuel vold.

http://www.welt.de/politik/deutschland/ ... essen.html
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf dgd2007 » 8. jan 2016, 09:15

Apropos, til dem, der går meget op i, om gerningsmændene var syrere eller ej: Alle kan vist blive "syrere" (med pas og det hele) i Tyrkiet formedelst 1.000 euro eller deromkring.
2
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf Precaseptica » 8. jan 2016, 09:18

Berlingskes interview med 4 dansk-arabere: http://www.b.dk/nationalt/kunne-kraenke ... koebenhavn
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf DetSorteCirkus » 8. jan 2016, 09:18

dgd2007 skrev:Nej, det har du vist fået galt i halsen. Jeg snakker ikke om "burde" eller "har ret" - men mere eller naturlove: at sådan bliver det, hvis staten ikke beskytter borgerne. Så vil der helt sikkert opstå selvtægtsgrupper. Det er en profeti ... ikke en filosofi. :gammel:


Jeg er ikke enig i, at det er en naturlov. Eller rettere - ikke enig i, at det på overskuelig sigt er den naturlige konsekvens af, at politiet i Køln åbenbart kører elendigt for tiden. Hvis politiet slet ikke var til stede i byen mere, eller hvis domstolene var bundkorrupte, ville der være et reelt tomrum, men lige nu og i den fremtid, man overhovedet realistisk kan forestille sig, vil selvtægt være et aktivt, værdibaseret valg, som den enkelte borger træffer, velvidende at vedkommende kriminaliserer sig selv. At indbyggerne i et vestligt demokrati i stor stil skulle træffe det valg, anser jeg som usandsynligt under de nuværende omstændigheder, og så langt mit udsyn rækker, men det er klart, at hvis vi fx. kalder det en naturlov, så er vi med til at fratage den, der vælger at gribe til selvtægt, det personlige ansvar.

Terrorister, bandemedlemmer, hooligans og autonome mener også ofte, at de blot forsvarer sig selv og deres egne og fører en nødvendig justits, men det gør ikke deres gerninger til naturlig selvtægt,
0
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2921

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf thomassneum » 8. jan 2016, 09:22

Code71 skrev:
thomassneum skrev:Bare lige for at knytte en kommentar til udsagnet om at vi også herhjemme oplever de her masseprobelemr. Jeg har på egen krop mærket og oplevet bla. de legendariske nytårsaftner i Istegade - her var der virkelig knald på, med bål og brand i gaden, vold og hærværk i massemål og alt det som hører til. Sådan var det i en række år.

Lidt beskrevt her:

Ellers var det mere løst krudt, der blev fyret af i gaden, nemlig på de legendariske nytårsaftener. Allerede omkring år 1900 var der knald på, især på hjørnet af Saxogade, hvor de rigtig slemme fyre boede.

Og et år slæbte de unge møbler, madrasser og trækvogne ud på gaden, hældte petroleum over og antændte det. Hvorefter de satte trumf på ved at hente latrintønderne i gårdene og også kaste dem på bålet, hvilket afstedkom, at stanken i dagevis hang så tæt om husene, at man ikke kunne åbne et vindue.

»Jeg kan huske min første nytårsaften her i 1981. Hold da kæft, mand! Det var vildt«, siger Hanne Fabricius.

Dengang klædte alle butikkerne om til nytårsaften. Med træplader for ruderne. På selve aftenen jog politiet folk op gennem Oehlenschlægersgade. Og, siger hun:

»Næste dag lignede gaden Beirut«.

http://politiken.dk/kultur/boger/ECE188 ... r-en-gade/


Nej du forsøger da på ingen måde at neglicere :lol:


Jeg var tilstede i '81 og nogle efterfølgende år. Jeg kan garenterer dig for, at jeg ikke negilgerer noget.
Som jeg også gør opmærksom på, så er det bare en kommentar til ytringerne om at vi også herhjemme, oplever de har problemer, når masser samles og 'fester' og laver ballede. Det var for mig, mere held end forstand, at ingen døde de år. (som jeg husker)

Igen er det ikke for at negilgerer, men for at lade folk forstå, at 'problemerne' ikke bør have kun ét fokusområde (indvanding), men at problemernes rod, typisk ligger meget dybere og en række forskellige årsager.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2921

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf thomassneum » 8. jan 2016, 09:23

annella skrev:
thomassneum skrev:Bare lige for at knytte en kommentar til udsagnet om at vi også herhjemme oplever de her masseprobelemr. Jeg har på egen krop mærket og oplevet bla. de legendariske nytårsaftner i Istegade - her var der virkelig knald på, med bål og brand i gaden, vold og hærværk i massemål og alt det som hører til. Sådan var det i en række år.

Lidt beskrevt her:

Ellers var det mere løst krudt, der blev fyret af i gaden, nemlig på de legendariske nytårsaftener. Allerede omkring år 1900 var der knald på, især på hjørnet af Saxogade, hvor de rigtig slemme fyre boede.

Og et år slæbte de unge møbler, madrasser og trækvogne ud på gaden, hældte petroleum over og antændte det. Hvorefter de satte trumf på ved at hente latrintønderne i gårdene og også kaste dem på bålet, hvilket afstedkom, at stanken i dagevis hang så tæt om husene, at man ikke kunne åbne et vindue.

»Jeg kan huske min første nytårsaften her i 1981. Hold da kæft, mand! Det var vildt«, siger Hanne Fabricius.

Dengang klædte alle butikkerne om til nytårsaften. Med træplader for ruderne. På selve aftenen jog politiet folk op gennem Oehlenschlægersgade. Og, siger hun:

»Næste dag lignede gaden Beirut«.

http://politiken.dk/kultur/boger/ECE188 ... r-en-gade/



Det hjælper ikke de voldsramte og forulempede i Køln og andre tyske byer ret meget, fordi det engang også var sådan i Danmark nytårsaften.


Det var nu heller ikke intentionen.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf DetSorteCirkus » 8. jan 2016, 09:24

dgd2007 skrev:Apropos, til dem, der går meget op i, om gerningsmændene var syrere eller ej: Alle kan vist blive "syrere" (med pas og det hele) i Tyrkiet formedelst 1.000 euro eller deromkring.


Det er i hvert fald det bedste kort at have på hånden lige nu, hvis man søger asyl.
0
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2921

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf thomassneum » 8. jan 2016, 09:25

Code71 skrev:
eks-Maupassant skrev:Våbensalget eksploderer i Tyskland.

7/10 af de mest solgte ting i "Sport og fritid" på amazon.de er peberspray

http://www.amazon.de/gp/bestsellers/spo ... 16435211_1

Kurve over søgninger på peberspray i google i Tyskland

Billede

Det gælder vist også jagtvåben.

http://www.welt.de/wirtschaft/article15 ... y-ein.html


Det er virkelig skræmmende. Men hvor er det dog også forståeligt. Hvis jeg havde en datter på mellem 12 & 20 år, så havde jeg også udstyret hende med en peberspray på stedet. Better safe than sorry


Desværre er det mere sandsynligt, at den spray vil blive brugt imod hende, og ikke omvendt.
1
Med bov skal man mad lave, men...
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf Slettet bruger » 8. jan 2016, 09:26

thomassneum skrev:Bare lige for at knytte en kommentar til udsagnet om at vi også herhjemme oplever de her masseprobelemr. Jeg har på egen krop mærket og oplevet bla. de legendariske nytårsaftner i Istegade - her var der virkelig knald på, med bål og brand i gaden, vold og hærværk i massemål og alt det som hører til. Sådan var det i en række år.

Lidt beskrevt her:

Ellers var det mere løst krudt, der blev fyret af i gaden, nemlig på de legendariske nytårsaftener. Allerede omkring år 1900 var der knald på, især på hjørnet af Saxogade, hvor de rigtig slemme fyre boede.

Og et år slæbte de unge møbler, madrasser og trækvogne ud på gaden, hældte petroleum over og antændte det. Hvorefter de satte trumf på ved at hente latrintønderne i gårdene og også kaste dem på bålet, hvilket afstedkom, at stanken i dagevis hang så tæt om husene, at man ikke kunne åbne et vindue.

»Jeg kan huske min første nytårsaften her i 1981. Hold da kæft, mand! Det var vildt«, siger Hanne Fabricius.

Dengang klædte alle butikkerne om til nytårsaften. Med træplader for ruderne. På selve aftenen jog politiet folk op gennem Oehlenschlægersgade. Og, siger hun:

»Næste dag lignede gaden Beirut«.

http://politiken.dk/kultur/boger/ECE188 ... r-en-gade/


De handler om sexuelle overgreb det her, så hærværk og afbrændte møbler har ikke rigtigt noget med noget at gøre. Perspektivet i det her er jo at det for mange kvinder i Tyskland bliver sådan at karneval og nytårsaften på offentlige steder, det er ikke noget de gør, fordi de er bange for at blive sexuel forulempet.

Det vil så gøre at alle de her udendørs ting ikke rigtigt bliver det samme. Og kvinderne vil nok næppe være venligt stemt på integrationsfronten. Jeg tvivler på man tænker rare tanker om de syriske flygtninge, hvis man gerne ville have været til karneval men sidder derhjemme og tænker på hvor fedt det var i 2014 og 2015 - men nu kan man ikke mere - fordi man er bange.

Den frygt har vist allerede sat sig. ARD har lavet en meningsmåling hvor 37% af kvinderne siger de nu vil undgå menneskemængder pga det der skete i Köln.

https://presse.wdr.de/plounge/tv/das_er ... BC.presse2
0
Brugeravatar
Code71
Indlæg: 1509
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:55
Kort karma: 304
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3345

Re: Tyskland i chok: 1.000 mænd amok - mindst 90 kvinder udsat for overgreb

Indlægaf Code71 » 8. jan 2016, 09:32

Det er og bliver et kulturelt betinget problem, selvom mange forsøger at tale det ned:

Waseem Hussain, 32 år, imam og formand for Dansk Islamisk Center:

Kunne det her ske i København?

»Kan det ske i København? Ja, hvis der er skøre mennesker nok. Men problemet er, at noget af det her er meget velkendt i Egypten og i andre nordafrikanske lande. Der er det meget velkendt at genere tilfældige, forbipasserende kvinder. Der snakker vi ikke om kvinder, som er letpåklædte eller udfordrende, men også kvinder som har tørklæde på. Det fænomen findes ikke på samme måde i andre lande, selv om nogle på sociale medier forsøger at fremstille det sådan og siger, at det også findes i Vesten. Der er en kultur, der gør, at det her sker i særligt de nordafrikanske lande.

http://www.b.dk/nationalt/kunne-kraenke ... koebenhavn

Men ikke et religiøst betinget problem, som mange OGSÅ gerne vil gøre det til. Nærmere dårlig opdragelse:

Er der et generelt problem med deres seksualitet, som gør, at de reagerer på den her måde overfor vestlige kvinder?

»Der findes blandt nogle etniske minoriteter i Danmark en mentalitet, som siger, at danske kvinder er ludere. Det er ikke et gennemgående træk, for så ville der ske voldtægter overalt hele tiden. Det findes, og det må vi erkende, men det er ikke en religiøs ting, for hvis du kommer fra et muslimsk hjem og er korrekt opdraget, lærer du, at du ikke engang må tale grimt til kvinder. Jeg er forfærdet over det, der er sket, og jeg er også chokeret over de mange mennesker, der mener, at man skal fortie, at der var tale om etniske grupper, fordi sagen var så grotesk. Der har aldrig været et tilfælde, hvor tusind mænd har samlet sig og pludselig forulempet sig på en masse kvinder, der går forbi. Det er aldrig sket, så selvfølgelig har det da relevans at sige, at der er tale om folk med anden etnisk baggrund. Når der er tale om ekstraordinære hændelser, må man se på alle faktorer, der gør sig gældende.«
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"