Transporttid Bagsværd CPH

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Transporttid Bagsværd CPH

Indlægaf milisa » 8. jan 2016, 08:21

Davs

Jeg skal til at være pendlereksiljyde, og jeg er af den type, der mener, at København er defineret som alt syd for Helsingør, øst for Roskilde og nord for Køge.... Sagt på en anden måde: Jeg aner INTET om København!!

Jeg skal bo i Bagsværd og skal så hjem med fly i weekenden. Jeg vil jo gerne så hurtigt som muligt hjemad og derfor overvejer jeg, om det er fornuftigt at købe en billig bil. MEN, kan det betale sig - ikke økonomisk, men tidsmæssigt? Jeg vil jo skulle køre i den absolutte myldretid, dvs kl ca 114-15 fra Bagsværd fredag eftermiddag og kl ca 7.30 fra CPH mandag morgen. Er der nogen, der kører i området til dagligt, som kan give mig en cirka transporttid?

Og ja jeg ved godt, at sådan noget her bliver meget lettere at forholde sig til, når man først er derovre, men nu er jeg sådan en type, der godt kan lide at tænke, overveje og planlægge....
0
Tally-ho
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Transporttid Bagsværd CPH

Indlægaf thomassneum » 8. jan 2016, 08:29

milisa skrev:Davs

Jeg skal til at være pendlereksiljyde, og jeg er af den type, der mener, at København er defineret som alt syd for Helsingør, øst for Roskilde og nord for Køge.... Sagt på en anden måde: Jeg aner INTET om København!!

Jeg skal bo i Bagsværd og skal så hjem med fly i weekenden. Jeg vil jo gerne så hurtigt som muligt hjemad og derfor overvejer jeg, om det er fornuftigt at købe en billig bil. MEN, kan det betale sig - ikke økonomisk, men tidsmæssigt? Jeg vil jo skulle køre i den absolutte myldretid, dvs kl ca 114-15 fra Bagsværd fredag eftermiddag og kl ca 7.30 fra CPH mandag morgen. Er der nogen, der kører i området til dagligt, som kan give mig en cirka transporttid?

Og ja jeg ved godt, at sådan noget her bliver meget lettere at forholde sig til, når man først er derovre, men nu er jeg sådan en type, der godt kan lide at tænke, overveje og planlægge....


Jeg vil mene at toget til lufthavnen, må være det absolut hurtigste?
Jeg kan oplyse at jeg tager bussen fra Bagsværd (42) ind til Nørreport (KBH) hver morgen om sommeren (10 km.) Det tager ca. 45 min. - og det er ikke hurtigere med bil, det er også forsøgt.
Toget er meget hurtigere, hvis man da kan komme til et station, relativt nemt.
1
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Transporttid Bagsværd CPH

Indlægaf Annione » 8. jan 2016, 08:44

Det tager omkring 20 minutter med s-tog fra Nordhavn til Bagsværd. Fra Nordhavn tager det max. 10 minutter til Hovedbanen.
Det er nemt og bekvemt.
1
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Transporttid Bagsværd CPH

Indlægaf girl_beat » 8. jan 2016, 08:47

Jeg tror ikke helt, jeg forstår dit spørgsmål?! Skal du fra Bagsværd til lufthavnen, eller daglige ture fra Bagsværd til København? :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: Transporttid Bagsværd CPH

Indlægaf milisa » 8. jan 2016, 09:03

girl_beat skrev:Jeg tror ikke helt, jeg forstår dit spørgsmål?! Skal du fra Bagsværd til lufthavnen, eller daglige ture fra Bagsværd til København? :)


Bagsværd til lufthavnen (cph! :)).

Jeg har taget turen med s-tog+metro mange gange, og fra jeg forlader min arbejdsplads og til jeg står ved sikkerhedskontrollen går der 1 time, +/- 10 minutter - oftest plus... Hvis man googlemapser ruten, påstår de, det kan gøres på 20 minutter i bil, og derfor mit spørgsmål, fordi det lyder jo lidt for godt til at være sandt ift myldretid....
0
Tally-ho
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Transporttid Bagsværd CPH

Indlægaf HappyPaww » 8. jan 2016, 09:09

På Google Maps kan man også indtaste tidspunkt for rejsen, og på de nævnte tider siger den op mod en times kørsel hver vej!

Og til vil du jo så også skulle lægge tid til parkering af bilen, gang fra p-hus til terminalen osv. Jeg tror heller ikke det kan betale sig (og da slet ikke økonomisk med de hampre priser der er for lufthavnsparkering)...
1
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3993
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5237

Re: Transporttid Bagsværd CPH

Indlægaf girl_beat » 8. jan 2016, 10:07

milisa skrev:
girl_beat skrev:Jeg tror ikke helt, jeg forstår dit spørgsmål?! Skal du fra Bagsværd til lufthavnen, eller daglige ture fra Bagsværd til København? :)


Bagsværd til lufthavnen (cph! :)).

Jeg har taget turen med s-tog+metro mange gange, og fra jeg forlader min arbejdsplads og til jeg står ved sikkerhedskontrollen går der 1 time, +/- 10 minutter - oftest plus... Hvis man googlemapser ruten, påstår de, det kan gøres på 20 minutter i bil, og derfor mit spørgsmål, fordi det lyder jo lidt for godt til at være sandt ift myldretid....

Du har vist ret i din mistanke - jeg tvivler på, at det kan gøres på under en time inden for de beskrevne tidspunkter.

Jeg pendler selv Amager-Nordsjælland-Amager i bil hver dag, og især om fredagen kan det snildt tage mig 55-60 minutter at komme hjem :træt:
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: Transporttid Bagsværd CPH

Indlægaf milisa » 8. jan 2016, 10:09

girl_beat skrev:Du har vist ret i din mistanke - jeg tvivler på, at det kan gøres på under en time inden for de beskrevne tidspunkter.

Jeg pendler selv Amager-Nordsjælland-Amager i bil hver dag, og især om fredagen kan det snildt tage mig 55-60 minutter at komme hjem :træt:


Ja, det var jo det, jeg tænkte. Så er der jo ingen grund til at bruge penge på en bil, når jeg har 1 km på arbejde!
0
Tally-ho
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Transporttid Bagsværd CPH

Indlægaf LadyFox » 8. jan 2016, 10:17

Det skulle meget gerne tage 45 minutter fra Bagsværd St. Til lufthavnen St. Fredag klokken 14.00 - det tvivler jeg på kan gøres hurtigere i bil, og selv hvis der er et par minutter at spare på bilen ville jeg ikke mene det er de ekstra omkostninger værd. Parkering en weekend vil i denne weekend koste 279 kroner i lufthavnen hvis man vælger det billiste valg, 5-10 min fra terminalerne.
1
...
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: Transporttid Bagsværd CPH

Indlægaf milisa » 8. jan 2016, 10:26

HappyPaww skrev:På Google Maps kan man også indtaste tidspunkt for rejsen, og på de nævnte tider siger den op mod en times kørsel hver vej!

Og til vil du jo så også skulle lægge tid til parkering af bilen, gang fra p-hus til terminalen osv. Jeg tror heller ikke det kan betale sig (og da slet ikke økonomisk med de hampre priser der er for lufthavnsparkering)...


Det anede jeg ikke! TAK, det er jo noget mere nyttigt!

Økonomisk er det ikke noget problem, men når både s-tog/metro og bil tager en time, så er der jo ingen grund til at smide penge efter en bil.

Tusind tak for hjælpen til jer alle! :)
0
Tally-ho

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"