Januar '16 - en fællestråd

avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf avdotja » 7. jan 2016, 22:38

Jeg har selvfølgelig også spist kage i dag :kaffe: men på den positive side har jeg været ude på min 60 minutters aftentur hver dag siden mandag samt trænet både i går og i dag. Har dog kun trænet en time ad gangen, på trods af at målet var 1½ time per gang, men har simpelthen fået så sent fri fra arbejde at det har knebet med at nå det hele.

EDIT: Hov - jeg troede det var en kagespisende emoji - men det er så en kaffekande...
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 7. jan 2016, 22:40

avdotja skrev:
DetSorteCirkus skrev:
avdotja skrev:Jamen nu du ligefrem tilbyder, så vil jeg gerne hørere nærmere om de to markerede :D


Jeg giver dig de letteste versioner :)
...

Fornuftigt nok, jeg startede ud med at lå op hvad haricot verts var :lol: Men tak, tror jeg vil lave bønneopskriften i weekenden :)


Det var nu mere, fordi du efterlyste hurtig mad :D

Ja, det skal du gøre. Den er supergod og mættende.

Hvis du kan lide spidskål, kan jeg i øvrigt varmt anbefale at snitte en portion af det meget fint og vende det i en ½ spsk. citronsaft, ½ spsk. olivenolie og lidt salt. På toppen kommer du ristede græskar- eller solsikkekerner.
Salaten er ikke det store visuelle sus, men smager virkelig godt.
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf avdotja » 7. jan 2016, 22:45

MyGirl skrev:Træning går skidt denne uge.. Arbejder 10-12 timer om dagen og har transporttid, så er helt død, når unger er puttet og madpakker mv. er klaret.

Men maden går fint :) har snart overstået min anden fastedag, og selvom det ikke engang er et mål, har jeg faktisk intet sødt/slik/kage spist i denne uge, hvilket er verdensklasse i forhold til de dårlige vaner fra julen.

Fasten i dag har været meganem fra kl. 6-19.00, da jeg har fløjet rundt på job, men har så nu til gengæld lige stået og stegt 2 kg frikadeller til ungernes nytårskur i morgen og lavet pastasalat, hvilket har været hååårdt. Men aftensmad har kun været grønstagssuppe, så nappede et par hånddeller, og bør stadig være indenfor mine kalorier. Og kan se frem til virkelig gode deller til aften i morgen :P

arbejdstid der skrider er ofte også synderen for mit vedkommende. Jeg har dog ikke børn og reelt kan der (næsten) altid passes træning ind hvis jeg virkelig ville; det er ren og skær magelighed at jeg vælger at bruge den time der er tilovers til f.eks. debatten :/ - men det er dumt; træningen giver mig væsentlig mere energi dagen efter end en times facebook
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12654
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 8. jan 2016, 05:59

Godmorgen. Surt indlæg nedenfor!
























Jeg gider ikke det f***** lortesne, ble' der sagt, nå! Jeg har ikke nået at fjerne hundelorte i haven denne uge, fordi det var mørkt, da jeg kom hjem, og kælke? Vi havde vist nogen engang, men gik de ikke i stykker sidste år? Eller var det forrige? Og nu har jeg to unger, der sukker over, at de gerne ville have en kælk med i hhv. skole og børnehave...

Jeg har pakket træningstasken, så håber jeg bare, der er energi nok efter arbejde - der skal nok blive masser af kolde børn og konflikter pga. sneen (ikke i min klasse, det sker sjældent, men årgangen...)
0
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2961
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6582

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Sophaya » 8. jan 2016, 06:21

Så blev det næsten arbejdstid, og i kampen med eksamen har jeg da lige glemt at fortælle jer: i dag til konference vi holder på mit arbejde møder jeg 3 mennesker, der ligesom min chef er eksperter indenfor mit område! Der er fløjet ind fra Norge (hun stod for krisearb med utøyaofrene!!), London og Israel. Jeg har det som en 12 årig der skal møde Justin Bieber :lol: Jeg er mega nervøs og spændt.

Maden i dag bliver en sandwich fra konferencen, og aftensmad ved jeg simpelthen ikke hvad der sker med - det er okay, for i dag handler bare om oplevelsen og at gøre mit arbejde ordentligt. Tænk nogle kontakter at have når man gerne vil ud og arbejde med krise/traume-ramte mennesker som færdig psykolog :love:
3
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 8. jan 2016, 07:15

Sophaya: Kæft det lyder også cool. Håber det bliver en fantastisk oplevelse. Krisepsykologi virker bare som sådan en utroligt spændende, udfordrende og samtidig hårdt fag, respekt for at du arbejder inden for det! :gogo:

Guilded: Jeg bander virkelig også sneen langt væk, kæft en lortecykeltur her til morgen. Og så glemte jeg selvfølgelig min cykelhjelm fordi jeg var forvirret over at skulle lidt tidligere hjemmefra i dag og skulle pakke træningstaske osv. Total stupidt når det lige præcis er i sådan et vejr her, at jeg nok har aller mest brug for den! :sur: Men overlevede da turen på arbejde, så håber sneen er stoppet og cykelstien er ryddet til jeg skal hjem igen i aften.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12654
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 8. jan 2016, 10:06

Sophaya skrev:Så blev det næsten arbejdstid, og i kampen med eksamen har jeg da lige glemt at fortælle jer: i dag til konference vi holder på mit arbejde møder jeg 3 mennesker, der ligesom min chef er eksperter indenfor mit område! Der er fløjet ind fra Norge (hun stod for krisearb med utøyaofrene!!), London og Israel. Jeg har det som en 12 årig der skal møde Justin Bieber :lol: Jeg er mega nervøs og spændt.

Maden i dag bliver en sandwich fra konferencen, og aftensmad ved jeg simpelthen ikke hvad der sker med - det er okay, for i dag handler bare om oplevelsen og at gøre mit arbejde ordentligt. Tænk nogle kontakter at have når man gerne vil ud og arbejde med krise/traume-ramte mennesker som færdig psykolog :love:


Wow! Det er fammer sejt! Kan godt forstå, det er med sommerfugle i maven! :dåne:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12654
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 8. jan 2016, 10:07

FruKuk skrev:Ski. Binding der ikke slap støvlen i et fald. Et stk sprunget korsbånd. Det var i vinteren 2014, blev opereret foråret 2014 og har så genoptrænet frem til vinteren 2015. Knæet holder fint, og jeg har normalt ikke smerter i det. Men jeg har døjet lidt med baglåret hvorfra de høstede sener, og overvejer lidt om jeg skal have fat i hospitalet og høre, om det er normalt så lang tid efter.


Det lyder bestemt ikke rart. Og som noget, du bør få tjekket op på...
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12654
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 8. jan 2016, 10:13

Pandesteg skrev:
Guilded: Jeg bander virkelig også sneen langt væk, kæft en lortecykeltur her til morgen. Og så glemte jeg selvfølgelig min cykelhjelm fordi jeg var forvirret over at skulle lidt tidligere hjemmefra i dag og skulle pakke træningstaske osv. Total stupidt når det lige præcis er i sådan et vejr her, at jeg nok har aller mest brug for den! :sur: Men overlevede da turen på arbejde, så håber sneen er stoppet og cykelstien er ryddet til jeg skal hjem igen i aften.


Det var ikke så gennemtænkt, nej - men ikke desto mindre menneskeligt i en småstresset situation (du kan godt høre, det sagtens kunne ske for mig, ikke? :-D ). Godt du nåede frem i god behold :)

Nu kan jeg ikke huske, om du har nævnt, hvor du er fra, men her i Sønderjylland/på Als er der plusgrader og det tør hurtigt. I morges var vejene pænt ryddede og folk kørte pænt. Det var kun vores lille landsby, som består af to veje (!), der ikke havde set en sneplov, så der skøjtede vi lidt igennem. Desværre ender vores vej i en nedadgående bakke, der går skråt ud i en ret befærdet landevej, så når der ikke ryddes hos os og sneen bare køres fast, til det til sidst er ren is, så er det virkelig med bævrende knæ og krydsede fingre, man triller nedad med foden på bremsen. Jeg har én gang været lige ved at glide ud i en bil, der kom med pæn fart på - med et spædbarn bagi... :tie:
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21755

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 8. jan 2016, 10:35

Guilded_Lily skrev:
Pandesteg skrev:
Guilded: Jeg bander virkelig også sneen langt væk, kæft en lortecykeltur her til morgen. Og så glemte jeg selvfølgelig min cykelhjelm fordi jeg var forvirret over at skulle lidt tidligere hjemmefra i dag og skulle pakke træningstaske osv. Total stupidt når det lige præcis er i sådan et vejr her, at jeg nok har aller mest brug for den! :sur: Men overlevede da turen på arbejde, så håber sneen er stoppet og cykelstien er ryddet til jeg skal hjem igen i aften.


Det var ikke så gennemtænkt, nej - men ikke desto mindre menneskeligt i en småstresset situation (du kan godt høre, det sagtens kunne ske for mig, ikke? :-D ). Godt du nåede frem i god behold :)

Nu kan jeg ikke huske, om du har nævnt, hvor du er fra, men her i Sønderjylland/på Als er der plusgrader og det tør hurtigt. I morges var vejene pænt ryddede og folk kørte pænt. Det var kun vores lille landsby, som består af to veje (!), der ikke havde set en sneplov, så der skøjtede vi lidt igennem. Desværre ender vores vej i en nedadgående bakke, der går skråt ud i en ret befærdet landevej, så når der ikke ryddes hos os og sneen bare køres fast, til det til sidst er ren is, så er det virkelig med bævrende knæ og krydsede fingre, man triller nedad med foden på bremsen. Jeg har én gang været lige ved at glide ud i en bil, der kom med pæn fart på - med et spædbarn bagi... :tie:


Holy shit, det lyder godt nok også som et mareridt! Så forstår jeg endnu bedre, at du ønsker sneen langt væk :tie: :tie:

Jeg bor i KBH og cykler i indre by, så der plejer også at være OK godt ryddet rundt omkring. Er nok mest bange for pludselig at glide ud foran en bil eller sådan noget. Men plejer at køre stille og roligt og så er det gået fint indtil nu. Men ja total tosset ikke at have hjelm på sådan en dag som i dag :stoned:
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf MyGirl » 8. jan 2016, 11:00

avdotja skrev:arbejdstid der skrider er ofte også synderen for mit vedkommende. Jeg har dog ikke børn og reelt kan der (næsten) altid passes træning ind hvis jeg virkelig ville; det er ren og skær magelighed at jeg vælger at bruge den time der er tilovers til f.eks. debatten :/ - men det er dumt; træningen giver mig væsentlig mere energi dagen efter end en times facebook


Jamen du har da ret. Tror de fleste af os kunne afsætte en time om dagen uanset arbejde og børn osv., men det kan være svært at finde overskuddet. Tror jeg tager to fluer med et smæk i aften og tæver mindste-knægten og hans hjemmebragte kammerat i en sneboldkamp. Det kombineret med snerydning af vores hjørnegrund skulle give et par effektive aktive timer og samtidig lidt hygge med de små :D Sneen kan også være godt for noget!
1
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Lykke » 8. jan 2016, 15:50

Kom ud at gå i dag. Puha det var vådt.
4
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Ally » 8. jan 2016, 15:56

:banan: :banan: :banan:

4 (!!) dage med eksaminationer af mine kære elever er overstået! Dét er fandme lækkert! Hvad er endnu mere lækkert er, at jeg havde 42 elever til eksamen - 2 dumpede, men får mulighed for reeksamen - og ellers blev der givet alt fra 02 til 12. Jeg er fandme stolt af mine elever!


Nu er der weekend. Det er også tiltrængt. Jeg fejrer de fine eksamensresultater med træning og fredagssnolder i aften :D
7
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12654
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12371

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 8. jan 2016, 17:35

Fredag. Snekuldrede unger. Fredag. Varm kakao med flødeskum på lærerværelset grundet sneen. Fredag. Tidligt fri og absolut lige til grænsen af min formåen i to timer i fitnesscenteret. Fredag. Krebinetter og fredagsslik. Fredag. Og X-Factor.

Fik jeg nævnt, det er fredag?

:devil:
5
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 8. jan 2016, 18:02

Her går det fortsat fint med bevægelse hver dag og sund mad. På nær nogle riskiks med chokolade har jeg ikke rørt snacks siden søndag aften, og bortset fra en enkelt dåsecola har jeg i samme tidsrum ikke drukket andet end vand og mælk og absolut mest af det første.

Det var meningen, at jeg skulle have en form for slik her fredag aften, men ovenpå en så sund uge føles det simpelthen underligt at gå i DøgnNetto med det ene formål at købe bolcher og sodavand. Især fordi jeg faktisk har klaret ikke at købe usunde snacks de to gange, jeg har handlet i denne etape. I stedet bliver det til en bananpandekage med blåbær og creme fraiche og et glas ingefærte med honning.

Min døgnrytne er stadig ikke helt god, desværre, og det betyder, at mit hovedindtag af mad ligger for tæt på sengetid. Det skal jeg have lavet om på.
4

Tilbage til "Sund og/eller slank"