Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 8. jan 2016, 10:54

Fru Sunshine skrev:
FruKuk skrev:Så er der booket kahyt på Oslo færgen og bestilt skiskole, så nu kan uge 10 godt komme an - vi er top klar! Eller lillebror er ikke "gider ikke stå på ski - jeg vil kaste med snekugler..."

Jeg er i den grad med lillebror her. :lol:


Vi kunne godt bruge en barnepige... :P
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Fru Sunshine » 8. jan 2016, 10:58

FruKuk skrev:
Fru Sunshine skrev:
FruKuk skrev:Så er der booket kahyt på Oslo færgen og bestilt skiskole, så nu kan uge 10 godt komme an - vi er top klar! Eller lillebror er ikke "gider ikke stå på ski - jeg vil kaste med snekugler..."

Jeg er i den grad med lillebror her. :lol:


Vi kunne godt bruge en barnepige... :P

Var det ikke fordi, jeg starter nyt job 1. februar - og har vinterferie i uge 8, så var jeg stærkt fristet. At lege i sne er altså det eneste gode ved det skidt - og ski er farlige på mine fødder :lol:
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf canoodle » 8. jan 2016, 12:52

Zinde skrev:
canoodle skrev:
Thestral skrev:^kan det være en reaktion på jeres brud?


Det har jeg også tænkt, men han virker bare så omstillingsparat og upåvirket, sådan generelt. Han er jo så lille, at han slet ikke reagerer på byttedage eller dagene efter. Men hvis det er tilfældet, må vi helt sikkert overveje om det er en holdbar løsning med 7/7.


Jeg synes, at han er alt for lille til 7/7. Jeg tænker, det kan fungere for børn i skolealderen, men ikke før. Men det er kun min holdning :kys:


Det er også et valg der er taget pga. min noget nedslidte psyke oven på de sidste par år med alt hvad der har været at traumatiske fødsler, ammeproblemer, fødselsdepression og en mand der har været psykisk voldelig efter vi blev gift. Det er så endt i at jeg forlod ham og skulle komme med et forslag til en deleordning. Jeg kan simpelthen ikke klare at være primær forsørger alene i udlandet med fuldtidjob og en kronisk sygdom at tage hensyn til. Barnets tarv i denne beslutning er bygget på at at barn har det godt, hvis moderen har det godt.

Når det så er sagt, så ved jeg heller ikke om 7/7 er den rette model for mig i længden, da hans temperament jo er som det er, men også fordi jeg ikke er sikker på at han vil trives med at være hos sin far halvdelen af tiden. Han er heldigvis en bedre far end ægtemand, men han er sjusket og lidt doven ift. at være obs på mini's behov. Så er halvdelen af tiden pludselig meget. Vi må se tiden an, som Rakel skriver, det kan være en fase, hvis det fortsætter, må vi nok kigge på den deleordning igen.
1
All Adventurous women do
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 8. jan 2016, 15:18

Canoodle, udover at trøste ham og fortælle ham, at du er der, sætter du så ord på hans følelser/opførsel. Fx "jeg kan se, at du er ked af det nu/ikke gider have bleen/jakke/sko på, men det skal du osv.". På den måde oplever han en forståelse, også selvom situation egentlig forbliver den samme.
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 8. jan 2016, 16:26

Fru Sunshine skrev:
FruKuk skrev:
Fru Sunshine skrev:
FruKuk skrev:Så er der booket kahyt på Oslo færgen og bestilt skiskole, så nu kan uge 10 godt komme an - vi er top klar! Eller lillebror er ikke "gider ikke stå på ski - jeg vil kaste med snekugler..."

Jeg er i den grad med lillebror her. :lol:


Vi kunne godt bruge en barnepige... :P

Var det ikke fordi, jeg starter nyt job 1. februar - og har vinterferie i uge 8, så var jeg stærkt fristet. At lege i sne er altså det eneste gode ved det skidt - og ski er farlige på mine fødder :lol:


Lillebror ville ellers have elsket at have en sammensvoren på legeholdet :D
1
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf canoodle » 8. jan 2016, 17:11

Sorenspige skrev:Canoodle, udover at trøste ham og fortælle ham, at du er der, sætter du så ord på hans følelser/opførsel. Fx "jeg kan se, at du er ked af det nu/ikke gider have bleen/jakke/sko på, men det skal du osv.". På den måde oplever han en forståelse, også selvom situation egentlig forbliver den samme.


Ja, nogle gange gør jeg, men jeg prøver at minimere mængden af ord, da han er så lille og forstår så lidt. Men jeg kunne helt sikkert godt blive bedre. Det må prøves at skrue op for det :)

Han har i øvrigt været rigtig sød her til aften, og sagde selv godnat og lukkede godnatlæsnings-bogen for at blive puttet kvart i seks! :8:

OG jeg fik en fin snak med pædagogerne. De sagde med det samme, at det ville de være opmærksomme på at ikke bruge de vendinger der. De sagde også, at det var ment som sjov, men at de også godt kunne se at det skulle stoppe nu. Vi talte om at det har været en ret turbulent tid for ham med vuggestuestart, sygdom, flytning, ferie og omstillinger og det nok er der hunden ligger begravet. Så vi ser tiden an :)
0
All Adventurous women do
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 8. jan 2016, 19:37

Canoodle, du har ret i, at man skal passe på med for mange ord. Her fik jeg rådet af min SP, da R var spæd og græd meget. Hun sagde, at det forstod de godt på et eller andet plan, og at de ville føle sig anerkendt.

Jeg forsøger at gøre det med R uden at alting af den grund er til diskussion - og nogle gange glemmer jeg det også.

Det lyder godt, at pædagogerne er lydhøre :gogo:.
0
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 8. jan 2016, 21:55

Adagio, sådanne tanker er slet ikke til at holde ud. Det er så frygteligt, at den slags bare sker - uden varsel og uden mulighed for at undgå det.

Mit hjerte græder med de forældre :(. Jeg kan slet ikke forestille mig, hvordan jeg skulle overleve, hvis min dreng pludselig ikke var her mere.
0
Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf canoodle » 8. jan 2016, 21:59

Jeg kan heller ikke klare noget som helst af den dur. Min veninde er ved at lave en dokumentar om omsorgssvigt omkring hendes mors død, og jeg så traileren og græd som pisket. Tror ikke jeg kan holde til at se hele filmen :(

Summa summarum, jeg kan sagtens sætte mig ind i det. Bare de vender du bruger til at beskrive hændelsen, er nok til at mit hjerte synker. Pyh.
0
All Adventurous women do
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 9. jan 2016, 08:58

adagio skrev:Jeg bor ikke så langt fra hvor en 8-årig dreng blev kørt ihjel i dag. Efter jeg har fået børn, påvirker historier om børns død mig ret meget, og jeg synes ellers ikke jeg er den bløde type. Der sidder forældre der puttede deres søn i går, kyssede ham farvel i morges, og nu er han væk. Når jeg ser de historier, ser jeg et af mine egne børn dødt i mine arme og mærker følelsen af aldrig at skulle se deres liv og glæde igen. Tanken er ikke til at bære, og jeg er sikker på at hvis det faktisk skete, ville jeg aldrig komme tilbage fra det.


Jeg bliver også meget mere berørt af dødsfald hos børn efter jeg selv har fået børn. Jeg kan næsten helt tabe pusten og give mig til at græde, hvis jeg tænker for meget over, hvilken smerte forældrene står med :trist: Der var et forældrepar i ungernes børnehave, der mistede deres 8 uger gamle baby grundet vuggedød - meningsløst og brutalt.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 9. jan 2016, 09:00

På den mere muntre side så har lillebror i dag fødselsdag - 3 år er der gået, siden han tog fusen på sin mor og kom med sådan en fart, at han endte med at blive født på badeværelsesgulvet med kun hr. kuk som hjælper. Jeg bliver stadig helt sentimental, når jeg tænker på, hvor vildt intenst og samtidigt smukt det var :lun:

Han har fået en kuglebane og en gokart. Begge dele er allerede højt skattet.
5
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 9. jan 2016, 10:06

Enig, alt sådan noget med børn der dør er helt forfærdeligt. Jeg skal nogen gange skubbe tanken væk at der kan ske mit barn noget, når han frisk og frejdigt cykler alene i kbh! Man kan bare ikke lade frygten styre ens liv
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 9. jan 2016, 11:02

FruKuk skrev:På den mere muntre side så har lillebror i dag fødselsdag - 3 år er der gået, siden han tog fusen på sin mor og kom med sådan en fart, at han endte med at blive født på badeværelsesgulvet med kun hr. kuk som hjælper. Jeg bliver stadig helt sentimental, når jeg tænker på, hvor vildt intenst og samtidigt smukt det var :lun:

Han har fået en kuglebane og en gokart. Begge dele er allerede højt skattet.


Og jeg husker stadig hvordan du fik hele terminstråden til at sidde op alt for sent, fordi du pludselig lavede det stunt :love:
Og beretningen om hvordan du stod på trappen kun iført nyfødt og briller :lol:

Tillykke med lillebror :lun: :klap:
2
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4646
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8391

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Tibbler » 9. jan 2016, 11:46

FruKuk skrev:På den mere muntre side så har lillebror i dag fødselsdag - 3 år er der gået, siden han tog fusen på sin mor og kom med sådan en fart, at han endte med at blive født på badeværelsesgulvet med kun hr. kuk som hjælper. Jeg bliver stadig helt sentimental, når jeg tænker på, hvor vildt intenst og samtidigt smukt det var :lun:

Han har fået en kuglebane og en gokart. Begge dele er allerede højt skattet.


Tillykke med ham
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 9. jan 2016, 14:17

Bøtte skrev:
FruKuk skrev:På den mere muntre side så har lillebror i dag fødselsdag - 3 år er der gået, siden han tog fusen på sin mor og kom med sådan en fart, at han endte med at blive født på badeværelsesgulvet med kun hr. kuk som hjælper. Jeg bliver stadig helt sentimental, når jeg tænker på, hvor vildt intenst og samtidigt smukt det var :lun:

Han har fået en kuglebane og en gokart. Begge dele er allerede højt skattet.


Og jeg husker stadig hvordan du fik hele terminstråden til at sidde op alt for sent, fordi du pludselig lavede det stunt :love:
Og beretningen om hvordan du stod på trappen kun iført nyfødt og briller :lol:

Tillykke med lillebror :lun: :klap:


I var så søde :lun: Og ja det var sgu med garanti et ømt syn :tie:
1

Tilbage til "Forældre"