Husker du?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15361
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1249
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25706

Re: Husker du?

Indlægaf Delfin » 8. jan 2016, 23:04

alfe skrev:
Jeg har min mormors gamle cykel med den lås. Cyklen brugte jeg frem til i sommers, så gik bremserne i udu. Nu slår det mig, at jeg ikke kan huske koden længere. Hvordan fikser man sådan noget, for cyklen er altså virkelig eminent.. Sådan udover bremserne :genert:


Måske kan du mærke dig frem til koden. De neutrale tapper vil næsten altid være strammere end de tapper, der bliver brugt. Om resten så skal ud eller ind, kan godt tage temmelig mange forsøg, men somme tider kunne man også mærke det på tapperne. De gik enten letter ind eller lettere ud, og dem der skal ud har måske lidt ridser, der hvor de går ind i låsen. Det kan også være, at koden dukker op i "fingrene", når du står og fedter med den.

Hvis du er heldig ligger der en lille sort plasticlås et sted i mormors gemmer. Der sidder koden på.

De låse var ikke just stærke. Jeg har aldrig forsøgt, men det hed sig, at man hamre en skruetrækker ind ved udløserknappen. Den skulle efter sigende også kunne sparkes op, men ellers kan den nok klares med en nedstryger (sav til metal). Du kan også skrue den af, så du kan komme til med en boltsaks, hvis du kender nogen, der har sådan en. Ellers kan du sikkert få cykelsmeden til at hjælpe.
2
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12717
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 912
Likede indlæg: 12448

Re: Husker du?

Indlægaf Guilded_Lily » 8. jan 2016, 23:33

Daine skrev:
Wizzze skrev:Der var også den her, hvor mange kan I genkende fra senere berømmelse? ;)

Billede


Ingen :genert: :gruble:

Hvad er det for en serie og hvem blev berømte?


Den hed Press Gang, men jeg synes at huske, Zig-Zag bare kaldte den Junior Gazette. Det var en serie om sådan en ungdomsstyret avis, og Julia Sawalha spillede en ret perfid chefredaktør. Hende burde du kende fra Stolthed og Fordom som Lydia Bennet (og Absolutely Fabulous som datteren Saffron :slem: )

Hun havde et love-hate-forhold til Spike, spillet af Dexter Fletcher, som både før og siden har været med i et hav af film og serier, bl.a Band of Brothers, Hotel Babylon (vistes på Charlie tidligere), Lock Stock and Two Smoking Barrels og og og...

Paul Reynolds, der ligeledes har været meget brugt i diverse serier, spillede - så vidt jeg husker - ham den trælse, der skal så splid i gruppen og går efter redaktørposten.

Og så er der Lee Ross, som bl.a. har været med i The English Patient, Hemmeligheder & Løgne og også havde en rolle i Øen i Fuglegaden. Ud over et hav af serieroller, selvfølgelig.

Der er sikkert flere, jeg kan se en syv-otte stykker mere, men det var lige dem, jeg kom i tanker om.

Nu ville jeg så vedhæfte billeder, men filerne er for store, og jeg er ikke teknisk snild på dette tidspunkt af døgnet...
0
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Husker du?

Indlægaf Badesandalen » 9. jan 2016, 01:34

Det lyder simpelthen så skummelt nu hvor jeg er voksen, men da jeg var omkring 4-6, mener jeg, boede jeg sammen med min mor og min storebror i et blok-område, hvor der hver fredag eftermiddag kom en slik-lastbil. Gutten åbnede døren bagerst, stillede en lille trappe ud og så var butikken åben. ALLE børnene i området kom hver uge og stillede sig i kø uden for lastbilen, og når det blev vores tur gik vi ind i lastbilen med ham gutten og så blandede han slik til os på den måde A_F beskrev.
0
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Husker du?

Indlægaf Whoosh » 9. jan 2016, 02:21

Billede

:-D
1
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Husker du?

Indlægaf Badesandalen » 9. jan 2016, 02:58

Whoosh skrev:Billede

:-D


Ja, jeg er også forundret over at han ikke bare proppede os alle ind og kørte igen. :lol:

Ej, jeg ved ikke hvad det var for noget, for det lyder jo vildt mærkeligt. Men det var enormt hyggeligt, der var rent og han var altid venlig. Og så var der jo altid så mange børn, at selv hvis han havde været ude på noget, tror jeg ikke rigtigt det var muligt. Især fordi når han var i gang med at blande slik stod alle vi andre nærmest sådan her:

Billede
0
HerErJeg
Indlæg: 4227
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5033

Re: Husker du?

Indlægaf HerErJeg » 9. jan 2016, 05:15

Jeg kan huske da vores nabo fik fjernsyn med tekst-tv. Jeg var nok 10 år og fik lov at lege med det helt alene.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23791
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22043

Re: Husker du?

Indlægaf dgd2007 » 9. jan 2016, 05:36

:D :dåne: :D

puchvz50.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Husker du?

Indlægaf Wizzze » 9. jan 2016, 06:16

Guilded_Lily skrev:
Daine skrev:
Wizzze skrev:Der var også den her, hvor mange kan I genkende fra senere berømmelse? ;)

Billede


Ingen :genert: :gruble:

Hvad er det for en serie og hvem blev berømte?


Den hed Press Gang, men jeg synes at huske, Zig-Zag bare kaldte den Junior Gazette. Det var en serie om sådan en ungdomsstyret avis, og Julia Sawalha spillede en ret perfid chefredaktør. Hende burde du kende fra Stolthed og Fordom som Lydia Bennet (og Absolutely Fabulous som datteren Saffron :slem: )

Hun havde et love-hate-forhold til Spike, spillet af Dexter Fletcher, som både før og siden har været med i et hav af film og serier, bl.a Band of Brothers, Hotel Babylon (vistes på Charlie tidligere), Lock Stock and Two Smoking Barrels og og og...

Paul Reynolds, der ligeledes har været meget brugt i diverse serier, spillede - så vidt jeg husker - ham den trælse, der skal så splid i gruppen og går efter redaktørposten.

Og så er der Lee Ross, som bl.a. har været med i The English Patient, Hemmeligheder & Løgne og også havde en rolle i Øen i Fuglegaden. Ud over et hav af serieroller, selvfølgelig.

Der er sikkert flere, jeg kan se en syv-otte stykker mere, men det var lige dem, jeg kom i tanker om.

Nu ville jeg så vedhæfte billeder, men filerne er for store, og jeg er ikke teknisk snild på dette tidspunkt af døgnet...


Du glemmer Gabrielle Anwar (scent of a woman, 3 musketeers, For love or money, Burn Notice og meget mere)
Claire Forlani (Meet Joe Black, The Rock, CSI mm.)
Sadie Frost (Dracula og flere film med husbonden Jude Law)
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23791
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22043

Re: Husker du?

Indlægaf dgd2007 » 9. jan 2016, 06:44

Lemonella skrev:Den telefon vi havde i starten af min barndom, havde ingen drejeskive. Så der kunne kun ringes til centralen. :)

Wow! :worship: :D
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23791
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22043

Re: Husker du?

Indlægaf dgd2007 » 9. jan 2016, 06:51

Lemonella skrev:I mit barndomshjem havde vi intet TV. Jeg mener først vi fik fjernsyn meget sent. Det irriterede mig helt enormt, at mine klassekammerater talte om en serie de så, som var rigtig uhyggelig og jeg ville bare så gerne se den. Den hed Belphegor

Billede

He-he ... ja, spøgelset under Louvre :D

For nogle år siden ville Pia K. have det forbudt at have burka på, hvis man havde en samfundsmæssig funktion (eller noget i den stil).
Og hun brugte det argument, at hvis man skulle henvende sig til en offentlig myndighed, kunne det ikke passe, at myndighedspersonen "lignede Belphegor" ... Ja, det var en stor ting dengang - der var jo heller så forfærdeligt meget forskelligt i fjernsynet. Men Pia K. tænkte vist ikke på, at det kun var folk over en vis alder, der overhovedet anede, hvad hun talte om :)
1
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Husker du?

Indlægaf Skralde » 9. jan 2016, 08:12

zembra1986 skrev:Lad mig præsentere: 90'er stilen: Cowboybukser med kæmpe svej, blondeunderkjolen, buffalo skoene, tattoo halskæden, sutterne og hårmascaren :slem:

Alt dette har jeg haft på, på samme tid :tie: :shock: :lol:

Utroligt at man af egen fri vilje valgte at se sådan ud!


Jeg er med i en ebay gruppe på facebook og der har der flere gange været linket til de dér tattoo halskæder, som bare er vildt fede! :ad!: Sjældent har jeg født mig mere gammel :fløjt:
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Husker du?

Indlægaf Thestral » 9. jan 2016, 08:23

zembra1986 skrev:Lad mig præsentere: 90'er stilen: Cowboybukser med kæmpe svej, blondeunderkjolen, buffalo skoene, tattoo halskæden, sutterne og hårmascaren :slem:

Alt dette har jeg haft på, på samme tid :tie: :shock: :lol:

Utroligt at man af egen fri vilje valgte at se sådan ud!
"Halskæderne" er lidt in igen ved de unge :-D
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
landsbytossen
Indlæg: 4088
Tilmeldt: 12. dec 2015, 19:45
Kort karma: 204
Geografisk sted: i den ene ende af min skygge
Likede indlæg: 5659

Re: Husker du?

Indlægaf landsbytossen » 9. jan 2016, 08:57

Blandt mange gode tv-personligheder, Vagn Simonsen. Han lavede blandt andet Næste Uges TV og Landet Rundt samt korte indslag til TV-avisen.

Jeg husker ham især for, han ofte lavede en skæv og humoristisk vinkel på sine historier.
0
Min mening står ikke til diskussion.

"Hvad skal vi med folk, der læser statskundskab ? Det kommer der bare sådan nogle som Svend Auken ud af"
Citat: Mogens Glistrup
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12717
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 912
Likede indlæg: 12448

Re: Husker du?

Indlægaf Guilded_Lily » 9. jan 2016, 09:16

Wizzze skrev:
Du glemmer Gabrielle Anwar (scent of a woman, 3 musketeers, For love or money, Burn Notice og meget mere)
Claire Forlani (Meet Joe Black, The Rock, CSI mm.)
Sadie Frost (Dracula og flere film med husbonden Jude Law)


Jeg sad og grublede og grublede, men jeg kunne simpelthen hverken huske navne eller roller. Og det irriterede mig, for jeg kunne jo SE, jeg kendte dem igen! Så træls! :gammel:
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23791
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22043

Re: Husker du?

Indlægaf dgd2007 » 9. jan 2016, 09:18

landsbytossen skrev:Blandt mange gode tv-personligheder, Vagn Simonsen. Han lavede blandt andet Næste Uges TV og Landet Rundt samt korte indslag til TV-avisen.

Jeg husker ham især for, han ofte lavede en skæv og humoristisk vinkel på sine historier.

Ja, det var milde tider ... dengang var der 5 minutter om "næste uges tv" hver lørdag.
Nu er 5 minutter om næste uges tv mellem hver udsendelse! :wacko:
1

Tilbage til "Livets forhold"