Januar '16 - en fællestråd

Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Ally » 8. jan 2016, 18:35

Ally skrev:Nu er der weekend. Det er også tiltrængt. Jeg fejrer de fine eksamensresultater med træning og fredagssnolder i aften :D

Træning blev det ikke til, men en gåtur på en times tid OG sneskovling - særligt sidstnævnte var god træning for armene :lol:

Jeg har fået mails fra to uddannelsesledere; både min nærmeste leder og en semi-nærmeste leder - med fin ros for flotte resultater i forbindelse med eksaminerne. I like it - A LOT!
6
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12717
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 912
Likede indlæg: 12448

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 8. jan 2016, 21:48

Jeg tror, jeg er ude af stand til at bevæge mig ret meget i morgen :genert: Mine lægge, baglår og triceps har lige fået en ekstra omgang udstrækning - jeg er SÅ øm!

Manden har vist en plan om at tage ungerne i biffen i morgen (jeg har for længst sagt, jeg ikke gider se den der nye dinosaurusfilm), men jeg er spændt på, om jeg slipper - det er første gang, datteren i givet fald skal med. Jeg er ikke sikker på, hun kan sidde stille så længe... Men åh, et par timer helt for mig selv - mmmm...:lun:

Søndag har hun fået sin første legeaftale med en pige fra børnehaven. Vi var i mødregruppe sammen, så helt ukendte er de ikke. De skal være hos dem, og da de bor lige ved siden af skolen og hallen, hvor fitness ligger, regner jeg med at smutte ned og træne imens.
2
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf MyGirl » 9. jan 2016, 02:03

Endte med en arbejdsdag fra 8-02.15, så hverken sneboldkamp eller skovling til mig.. Har til gengældt ikke rigtig spist siden kl 12 til frokost :S lortedag!!!!!!! (Og skal alligevel også arbejde i weekenden :( )
0
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Novella » 9. jan 2016, 02:35

Jeg har overlevet den første uge uden sukker (altså slik osv - der har sikkert været lidt i sovs/dressing undervejs). Det er jeg ret stolt af. Alkoholen er ikke det store problem at undvære. Jeg havde distræt lyst til fredagsøl i går, da jeg kom hjem efter en lang dag, men jeg lod være. Vi var oppe med flaskerne fra december... Det var godt nok mange vinflasker :genert:

Jeg har i løbet af ugen fået trænet to gange på mit hold (semikampsport, 1,5 time pr gang), styrketrænet og gået nogle ture, og det er fint. Jeg er ikke så bekymret over træningen; det er mere maden.

I morgen prøver jeg at veje mig, og så skal vægten da lige sættes på et stabilt gulv. Jeg var nemlig været pisseirriteret over, at den vejede som vinden blæste, men jeg kan så læse mig til her i tråden, at man ikke skal tage den frem ved hver brug. Det anede jeg ikke.
8
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12717
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 912
Likede indlæg: 12448

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 9. jan 2016, 09:19

MyGirl skrev:Endte med en arbejdsdag fra 8-02.15, så hverken sneboldkamp eller skovling til mig.. Har til gengældt ikke rigtig spist siden kl 12 til frokost :S lortedag!!!!!!! (Og skal alligevel også arbejde i weekenden :( )


Wow! :8: Hvordan kan det være tilladt?
0
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Novella » 9. jan 2016, 09:24

Og nu vejer jeg ifølge min vægt igen 300 gram over udgangsvægten - efter at have vejet et kilo mindre midt i ugen. Nu får den lige lov at stå og tænke, og så prøver jeg at veje mig herfra.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12717
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 912
Likede indlæg: 12448

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 9. jan 2016, 09:25

Manden er vist blevet syg, så ingen biftur og ingen alenetid til mig i dag. Med mindre, jeg kører en tur for mig selv.

Og jo - jeg er øm i dag. RET øm, faktisk! :genert: :tie:
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 9. jan 2016, 10:04

Novella skrev:Jeg har overlevet den første uge uden sukker (altså slik osv - der har sikkert været lidt i sovs/dressing undervejs). Det er jeg ret stolt af. Alkoholen er ikke det store problem at undvære. Jeg havde distræt lyst til fredagsøl i går, da jeg kom hjem efter en lang dag, men jeg lod være. Vi var oppe med flaskerne fra december... Det var godt nok mange vinflasker :genert:

Jeg har i løbet af ugen fået trænet to gange på mit hold (semikampsport, 1,5 time pr gang), styrketrænet og gået nogle ture, og det er fint. Jeg er ikke så bekymret over træningen; det er mere maden.

I morgen prøver jeg at veje mig, og så skal vægten da lige sættes på et stabilt gulv. Jeg var nemlig været pisseirriteret over, at den vejede som vinden blæste, men jeg kan så læse mig til her i tråden, at man ikke skal tage den frem ved hver brug. Det anede jeg ikke.


Noget andet, der også kan være værd at være opmærksom på, er din cyklus.
Hvis din krop binder vand under ægløsning, pms og menstruation, vil det kunne ses på din vægt.
For mit eget vedkommende lader det til at dreje sig om 1-2 kg.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12717
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 912
Likede indlæg: 12448

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 9. jan 2016, 10:16

DetSorteCirkus skrev:Noget andet, der også kan være værd at være opmærksom på, er din cyklus.
Hvis din krop binder vand under ægløsning, pms og menstruation, vil det kunne ses på din vægt.
For mit eget vedkommende lader det til at dreje sig om 1-2 kg.


Også her :)
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf MyGirl » 9. jan 2016, 10:43

Ballademager skrev:
Guilded_Lily skrev:
MyGirl skrev:Endte med en arbejdsdag fra 8-02.15, så hverken sneboldkamp eller skovling til mig.. Har til gengældt ikke rigtig spist siden kl 12 til frokost :S lortedag!!!!!!! (Og skal alligevel også arbejde i weekenden :( )


Wow! :8: Hvordan kan det være tilladt?


Glæden ved at arbejde uden øvre begrænsning på arbejdstid :rulle:


Oh yes, det er skønt er det! :stoned:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12717
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 912
Likede indlæg: 12448

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 9. jan 2016, 10:50

Novella skrev:Og nu vejer jeg ifølge min vægt igen 300 gram over udgangsvægten - efter at have vejet et kilo mindre midt i ugen. Nu får den lige lov at stå og tænke, og så prøver jeg at veje mig herfra.


Den skal vist bruge 24 timer til at stabilisere sig.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12717
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 912
Likede indlæg: 12448

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 9. jan 2016, 10:50

MyGirl skrev:
Oh yes, det er skønt er det! :stoned:


Føj da! :( :kram:
1
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Novella » 9. jan 2016, 16:33

Så fik jeg lige trukket noget jern her til eftermiddag. Bl.a. 2x12 med 100 kg i squat *indsæt blæresmiley*. Det er godt i en maskine, så det tæller ikke rigtigt på samme måde som egentlig vægtløftning, men det gør vel noget godt for røven alligevel.

Jeg havde HERRElyst til sushi, men afholdt mig fra det pga risene. I stedet blev det til vegansk chiagrød, hytteost og noget rød karrykylling. Prøver at se, om jeg også får plads til den broccoli, jeg havde tænkt mig at dampe.
3
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12717
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 912
Likede indlæg: 12448

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 9. jan 2016, 17:16

^100 kg! Wåw! :worship:

___

Jeg fik den "eminente" idé at rydde op i ungernes tøj! En halv sæk til genbrug og to store poser med tøj, jeg vil forsøge at sælge. Så er det vist for længe siden, man har sorteret sidst :tie:

Så det er hele eftermiddagen gået med, sammen med tøjvask. Manden har ikke rørt sig ud af sengen hele dagen. Vi skulle have haft pariserbøf til aftensmad, men jeg render stadig rundt i slumretøj og mascaraklatter, så jeg skulle ikke lige ud og købe franskbrød. Hurra for rester i køleskabet. Jeg elsker biksemad! :-D
1
Kirstenkp
Indlæg: 588
Tilmeldt: 16. aug 2015, 18:27
Kort karma: 30
Likede indlæg: 968

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Kirstenkp » 9. jan 2016, 19:43

Nu har jeg siddet og læst op. Hold nu op hvor er jeg fuld af blandende følelser......

Det er på ingen måde lykkes mig at have fokus på mine mål i den forløbne uge. Har kun cyklet en gang (dog gået en del) og kosten har det heller været godt med....har virkelig den allerstørste nedturs stemning over at jeg så gerne vil noget og overhovedet ikke formår at holde fokus og gøre noget godt for mig selv :cuss:

Og så sidder jeg fuld af beundring og læser om hvordan I jonglere med flere børn (jeg har et), laaange arbejdsdage, eksamener osv og samtidigt træner, styrer kosten og passer godt på jer selv. Det er så sejt gået :gogo:

Nå, jeg vil altså ikke give op. Sidder og overvejer om jeg skal prøve at tælle kalorier i den kommende uge. For at få styr på den del af gamet.....
3

Tilbage til "Sund og/eller slank"