Daines boligtråd

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Badesandalen » 7. jan 2016, 10:49

Daine skrev:
Badesandalen skrev:
Whoosh skrev:Daine, har du set at Billy også fås i 40 cm.
Plus de her forhøjer dimser.
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/40263853/
Og jeg mener også man stadig kan få en hjørnereol.


Jeg tænkte også på at foreslå det der hjørne, for det er super smart, men jeg tror faktisk det fylder en del. :gruble:


Er hjørnereolen ikke bare en 40'er sat på skrå?


Jo, men jeg mener bare at den går ret langt ud i rummet. Jeg ved ikke hvor mange flere bøger der kan være i den end hvis du har to reoler der går helt ind i hjørnet, eller så langt som muligt. Men jeg har ikke en selv, så jeg skal ikke kunne sige det, synes bare det ser sådan ud.
0
Brugeravatar
Kesha
Indlæg: 363
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:53
Kort karma: 66
Likede indlæg: 423

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Kesha » 8. jan 2016, 04:02

Daine skrev:
Kesha skrev:
Daine skrev:Jeg skal også lige høre, om nogen af Jer har denne IKEA kommode http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/10214557/ ? Jeg kommer til at mangle en rummelig kommode ind til soveværelset og jeg vil gerne have en, hvor skufferne kan trækkes helt (eller næsten helt) ud. Dem jeg har set hos Jysk har skuffestop så langt inde, at skuffen kun kan trækkes max 2/3 ud.


Vi har haft Malm kommoder og synes ikke bunden i dem er ret god. Bunden er meget tynd, så vores endte med at bue nedad, så det var svært at trække skufferne ud. Der er ikke ret meget forstærkning på bunden, men det kunne måske fixes af din far :) For ellers så var kommoderne super.


Kan du huske, hvor langt du kunne trække skufferne ud?

Og ja, han kan godt forstærke bunden, det har han gjort ved andre kommoder :P


Det kan jeg faktisk ikke huske, da vores ikke kunne trækkes helt ud på grund af bunden :D Men spørger kæresten senere i dag, det er sådan noget han plejer at kunne huske :)
1
Fræksak
Indlæg: 2487
Tilmeldt: 5. nov 2015, 19:06
Kort karma: 469
Likede indlæg: 4211

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Fræksak » 8. jan 2016, 10:43

Vi har flere Malm-kommoder, og jeg mener, at man kan trække dem cirka 3/4 ud. Jeg har i hvert fald aldrig tænkt over, at man ikke kunne trække dem ret langt ud (hvilket jeg også hader).
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Daine » 8. jan 2016, 10:59

Fræksak skrev:Vi har flere Malm-kommoder, og jeg mener, at man kan trække dem cirka 3/4 ud. Jeg har i hvert fald aldrig tænkt over, at man ikke kunne trække dem ret langt ud (hvilket jeg også hader).


Nice, tak :gogo:
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Kesha
Indlæg: 363
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:53
Kort karma: 66
Likede indlæg: 423

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Kesha » 9. jan 2016, 12:16

Daine skrev:
Kesha skrev:
Daine skrev:Jeg skal også lige høre, om nogen af Jer har denne IKEA kommode http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/10214557/ ? Jeg kommer til at mangle en rummelig kommode ind til soveværelset og jeg vil gerne have en, hvor skufferne kan trækkes helt (eller næsten helt) ud. Dem jeg har set hos Jysk har skuffestop så langt inde, at skuffen kun kan trækkes max 2/3 ud.


Vi har haft Malm kommoder og synes ikke bunden i dem er ret god. Bunden er meget tynd, så vores endte med at bue nedad, så det var svært at trække skufferne ud. Der er ikke ret meget forstærkning på bunden, men det kunne måske fixes af din far :) For ellers så var kommoderne super.


Kan du huske, hvor langt du kunne trække skufferne ud?

Og ja, han kan godt forstærke bunden, det har han gjort ved andre kommoder :P


Kæresten mener, at skufferne kan trækkes næsten helt ud :)
1
Aesel82
Indlæg: 2635
Tilmeldt: 21. okt 2015, 20:17
Kort karma: 176
Likede indlæg: 4244

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Aesel82 » 9. jan 2016, 12:36

Det er kun de sidste ca. fem cm. af skuffen, der ikke kan trækkes ud i Malm kommoderne :)
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Daine » 9. jan 2016, 12:58

Nice, tak begge to :gogo:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Daine » 11. jan 2016, 13:13

Nu har jeg modtaget mit fototapet købt på eBay. Og altså ... Til prisen er det ok (har givet ca 525,- for det), men jeg er sådan lidt meh omkring det alligevel. Det er ret tydeligt, at det billede jeg har valgt er blevet forstørret ud over, hvad det kunne klare. Det er lidt sløret og slet ikke så skarpt som forventet. Det KAN dog være, det ikke betyder noget som helst når det først er blevet sat op. Det skal jo fungere som et art tapet og ikke et billede.
Jeg er lidt spændt på, hvordan det kommer til at se ud, for op dét skal det.

Jeg kom til at tænke på noget, da jeg havde fået varen leveret. Altså, nu var jeg hjemme til at tage imod, men hvad hvis jeg ikke havde været? Det blev leveret med "Rødekro kurer", som ikke er et lokalt firma. Jeg troede faktisk, det ville være postdk der leverede.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Juki » 11. jan 2016, 13:16

Daine skrev:Nu har jeg modtaget mit fototapet købt på eBay. Og altså ... Til prisen er det ok (har givet ca 525,- for det), men jeg er sådan lidt meh omkring det alligevel. Det er ret tydeligt, at det billede jeg har valgt er blevet forstørret ud over, hvad det kunne klare. Det er lidt sløret og slet ikke så skarpt som forventet. Det KAN dog være, det ikke betyder noget som helst når det først er blevet sat op. Det skal jo fungere som et art tapet og ikke et billede.
Jeg er lidt spændt på, hvordan det kommer til at se ud, for op dét skal det.

Jeg kom til at tænke på noget, da jeg havde fået varen leveret. Altså, nu var jeg hjemme til at tage imod, men hvad hvis jeg ikke havde været? Det blev leveret med "Rødekro kurer", som ikke er et lokalt firma. Jeg troede faktisk, det ville være postdk der leverede.

Jeg kender ikke det firma, men jeg vil skyde på at den enten ville blive afleveret i en af PostDK's pakkebokse eller en pakkeshop.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Madam Pomfrey » 11. jan 2016, 13:26

Juki skrev:
Daine skrev:Nu har jeg modtaget mit fototapet købt på eBay. Og altså ... Til prisen er det ok (har givet ca 525,- for det), men jeg er sådan lidt meh omkring det alligevel. Det er ret tydeligt, at det billede jeg har valgt er blevet forstørret ud over, hvad det kunne klare. Det er lidt sløret og slet ikke så skarpt som forventet. Det KAN dog være, det ikke betyder noget som helst når det først er blevet sat op. Det skal jo fungere som et art tapet og ikke et billede.
Jeg er lidt spændt på, hvordan det kommer til at se ud, for op dét skal det.

Jeg kom til at tænke på noget, da jeg havde fået varen leveret. Altså, nu var jeg hjemme til at tage imod, men hvad hvis jeg ikke havde været? Det blev leveret med "Rødekro kurer", som ikke er et lokalt firma. Jeg troede faktisk, det ville være postdk der leverede.

Jeg kender ikke det firma, men jeg vil skyde på at den enten ville blive afleveret i en af PostDK's pakkebokse eller en pakkeshop.



Mit bud ville være at det var GLX, som er lidt mere smooth internationalt, og også billigere. Og mange mindre og lokale kureer kører for GLX.

Mht. kvaliteten, - jeg har set flere foto-tapeter, og man kan altså godt se at det er noget der er forstørret op, når man er tæt på, det skal jo være et billede i vanvittig god kvalitet for at kunne scaleres op i den størrelse. Men når det ikke lever op til dine forventninger, så synes jeg du skal skrive det i anmeldelsen på ebay, giv dem 2-3 stjerner på kvaliteten f.x. og skriv at det er under hvad du forventede.
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Daine » 11. jan 2016, 13:42

Ok. Jeg kan se på leverancesedlen, at der står UPS Standard, men er ikke klar over om de mener firmaet. Jeg er bare vant til (fra arbejde) at dem der leverer også er dem der kører med varen (ups, gls osv.). Men det er jo også ligemeget, varen er jo nået frem :)

DD: det vidste jeg ikke man kunne, så det vil jeg da helt sikkert gøre. Dog venter jeg indtil det er kommet op, det kan jo være det ser fint nok ud :) Medmindre det skal gøres indenfor nogle dage? :gruble:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Krølle » 11. jan 2016, 17:19

Det er trist, hvis det ikke lever op til forventningerne, men en decideret dårlig anmeldelse ville jeg kun give, hvis jeg var blevet stillet noget andet i udsigt, fx. ved et "salgsbillede", hvor det stod knivskarpt. En lidt grynet billedkvalitet må næsten forventes i den størrelse - i hvert fald prisen taget i betragtning.

Anyway, det vurderer du bedst selv. Man skal blot huske at være realist omkring pris og kvalitet og sørge forat spørge ind til mål, opløsning mv., hvis man er i tvivl - onlineshopping kan være en bitch ellers :tie: Jeg krydser fingre for, at det bliver superfint, når det kommer op.
1
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Daine » 11. jan 2016, 21:11

Krølle skrev:Det er trist, hvis det ikke lever op til forventningerne, men en decideret dårlig anmeldelse ville jeg kun give, hvis jeg var blevet stillet noget andet i udsigt, fx. ved et "salgsbillede", hvor det stod knivskarpt. En lidt grynet billedkvalitet må næsten forventes i den størrelse - i hvert fald prisen taget i betragtning.

Anyway, det vurderer du bedst selv. Man skal blot huske at være realist omkring pris og kvalitet og sørge forat spørge ind til mål, opløsning mv., hvis man er i tvivl - onlineshopping kan være en bitch ellers :tie: Jeg krydser fingre for, at det bliver superfint, når det kommer op.


Det har du helt ret i, det er også derfor jeg vil vente med en bedømmelse til det er sat op. Et er hvordan det ser ud close up, men det kan jo være det er fint nok på 2 meters afstand. Det ER jo ikke et billede jeg har bestilt :)
Jeg har ikke lyst til at optræde urimeligt og til de penge jeg har givet, er det sikkert fint nok.
1
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24611
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3193
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36730

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Daine » 11. jan 2016, 21:14

Snekat skrev:De der fyrretræslofter... sådannogen har jeg. De var ti år gamle, ubehandlede og mørke med masser af knaster. Fik efter råd fra malerbutik to gange spærregrunder og intet andet. De er pæne, matte og hvide uden nogen form for gennemslag på femte år nu.

Bagsiden er, at det der spærregrunder var ret dyrt, jeg husker det som 1500 kr for 10 liter. Trælofterne er norske og jeg aner ikke om det har nogensomhelst betydning.


Tak for input :gogo: Kan du tilfældigvis huske, hvilket mærke du malede med?
Spærregrunder ER dyrt, men det er også ok hvis det så bare er en ok kvalitet. Jeg har set Jotun fremhævet på flere sider som en rigtig god kvalitet.
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Daines boligtråd

Indlægaf Krølle » 11. jan 2016, 21:15

Jotun :love:
1

Tilbage til "Bolig"