Vi der venter på storken!

PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 8. jan 2016, 16:47

Mygirl: Øv! Det er altid så træls. :ae:

Little_woman: Det lyder godt, held og lykke på søndag :)
1
Brugeravatar
twinkle
Indlæg: 3974
Tilmeldt: 14. aug 2015, 06:53
Kort karma: 328
Likede indlæg: 6360

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf twinkle » 8. jan 2016, 21:11

Whoosh skrev:
twinkle skrev:Jeg synes vi mangler en smiley der smider babystøv!


Måske Patrick kan trylle lidt? :)
Billede Billede

Patrick skrev:TAG


Hurra! Hvor er de fine :) - tak!
0
B - 20.01.18 :dåne:
O - 03.07.20 :lun:
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 9. jan 2016, 02:14

godtnavn skrev:@Mygirl Øv! Men nogle pletbløder jo der hvor de burde få mens, så måske er der håb endnu? Ellers bliver næste måned din måned :kys: - hov, kan man ikke tagge på denne debat?

De værste to uger i cyklus er startet her, nu må tiden gerne gå lidt tjept. Jeg synes disse to uger hvor man bare venter og intet kan gøre er lidt deprimerende.


Ja, teoretisk set er der håb endnu, men gider ikke tro eller håbe noget, må jeg indrømme. Og så er man alligevel så latterligt, at jeg for 5 minutter siden stod med en test i hånden og overvejede at tage den, fordi jeg synes, jeg havde lidt metalsmag i munden på vej hjem.. Men valgte at konkludere, det nok er en naturlig reaktion efter 18! pissertravle timer på job.. Og så er man endda kontornusser.. Tror faktisk seriøst, jeg skal have fundet mig et andet job :D lagde i hvert fald testen tilbage i skuffen ;)
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 9. jan 2016, 18:03

Mens kom officielt hos mig her til morgen. Vælger at se det positive i, at min cyklus de sidste to måneder har været præcis 28 dage (mod 31 og 32 månederne før). Håber det er udtryk for, at den forbliver kort og regelmæssig.

Og har startet kæresten op på b-daddy i dag og mig selv på gravitamin og æl-tests ligger klar i skuffen, så nu er vi klar til at gøre 2016 til vores år :D
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 9. jan 2016, 18:51

Hvor er du dejlig positiv My Girl :) Lyder som om i er klar. :D

Her venter jeg på æl der plejer at komme omkring cd 19 :træt: dvs om 9 dage :træt:


Preggo1 er det her babysstøv smiley'en?
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 9. jan 2016, 21:44

Tak Æblet :) Jeg har jo også indtil videre (og 7-9-13) haft det nemt sammenlignet med mange herinde, så jeg skal vist ikke klage :) det er kun tålmodigheden, der kan drille :D

Ventetiden kan være så lang så lang. Håber tiden går relativt hurtigt :)

Den er simpelthen så fin den smiley :lun:
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 10. jan 2016, 09:49

Jeg er sådan i dilemma om jeg dyrker det lidt for meget og dermed stresser så meget over det at jeg ikke kan blive gravid. Synes det er fedt at tage temp så jeg kan se hvornår præcis jeg har æl og får mens og man kan se omkring 10-11 dage efter æl om man er gravid. Synes også det øget chancerne, for så kan jeg time sex eller ihvertfald vide om vi ramte plet. På den anden side tolker jeg helt vildt meget. Og er oppe på 4-5 kosttilskud/vitaminer samt fertilitetsvenlig glidecreme og hindbærbladte. Synes der er gået lidt meget projekt i den. Men vil også gøre alt hvad jeg kan for at øge chancerne, jeg har ikke flere år at løbe på, fertiliteten forringes ko nærmest hver måned efter man er fyldt 35.
0
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf primle » 10. jan 2016, 10:06

Sikke en fin storketråd :love:

Jeg smider lige en tanke ud :blush:

Kunne der være stemning for en stor fælles terminstråd herinde (i hvert fald så længe aktiviteten er på det niveau den er nu)?

Altså en tråd man rykker i, når man tester positiv, uanset om man har termin den ene eller den anden måned?

Jeg tror det bliver svært at samle nok gravide herinde til en terminstråd til hver måned - eller bare hver anden.

Og jeg vil bare meget hellere deltage i én herinde, sammen med jer, end i den på DD.
8
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf alfe » 10. jan 2016, 10:27

primle skrev:Sikke en fin storketråd :love:

Jeg smider lige en tanke ud :blush:

Kunne der være stemning for en stor fælles terminstråd herinde (i hvert fald så længe aktiviteten er på det niveau den er nu)?

Altså en tråd man rykker i, når man tester positiv, uanset om man har termin den ene eller den anden måned?

Jeg tror det bliver svært at samle nok gravide herinde til en terminstråd til hver måned - eller bare hver anden.

Og jeg vil bare meget hellere deltage i én herinde, sammen med jer, end i den på DD.


Jeg synes, at det lyder som en super fin idé. Og tillykke :lun:
2
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10614

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Little_Woman » 10. jan 2016, 11:18

primle skrev:Sikke en fin storketråd :love:

Jeg smider lige en tanke ud :blush:

Kunne der være stemning for en stor fælles terminstråd herinde (i hvert fald så længe aktiviteten er på det niveau den er nu)?

Altså en tråd man rykker i, når man tester positiv, uanset om man har termin den ene eller den anden måned?

Jeg tror det bliver svært at samle nok gravide herinde til en terminstråd til hver måned - eller bare hver anden.

Og jeg vil bare meget hellere deltage i én herinde, sammen med jer, end i den på DD.


God idé - håber jeg snart kan joine den slags :love:
1
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 10. jan 2016, 11:21

Æble skrev:Jeg er sådan i dilemma om jeg dyrker det lidt for meget og dermed stresser så meget over det at jeg ikke kan blive gravid. Synes det er fedt at tage temp så jeg kan se hvornår præcis jeg har æl og får mens og man kan se omkring 10-11 dage efter æl om man er gravid. Synes også det øget chancerne, for så kan jeg time sex eller ihvertfald vide om vi ramte plet. På den anden side tolker jeg helt vildt meget. Og er oppe på 4-5 kosttilskud/vitaminer samt fertilitetsvenlig glidecreme og hindbærbladte. Synes der er gået lidt meget projekt i den. Men vil også gøre alt hvad jeg kan for at øge chancerne, jeg har ikke flere år at løbe på, fertiliteten forringes ko nærmest hver måned efter man er fyldt 35.


Kan godt forstå dig Æble. Det er en supersvær balancegang, og det er jo ikke en eksakt videnskab, 'hvornår man stresser for meget'.

Personligt tror jeg ikke, det handler så meget om kosttilskud og temperaturtagning mv, om man 'stresser for meget'. Tror mere det handler om, om ens almene mentale velvære lider under projektet, hvis det giver mening. Så jeg er stor tilhænger af, at man tester og analyserer solen sort, hvis man inderst inde er i stand til ikke at køre sig selv op, og ligge søvnløs eller grænsende over de gange, hvor biologien ikke vil lege med. Det tror jeg nemlig kan skade mere end det gavner. Ligesom jeg tror, at nogen kan køre sig selv mentalt ned uden overhovedet at teste og analysere.

Håber du kan finde den balance, der passer til dig. (eller allerede har fundet den) :kys:
2
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 10. jan 2016, 13:02

Nå, jeg er vidst kommet med nok af de lidt tungere bekymringsdelings-indlæg de sidste dage.
Så nu til noget helt andet, og mere positivt.. Jeg synes i hvert fald at en af de mere hyggelige ting ved pb er at gå og glæde sig til det bliver ens tur. Nogle gange er det de følelser der overskygger frem for de triste over at pb trækker ud, og det er jo rigtig dejligt!

De sidste uger er jeg begyndt at købe babytøj. Lækkert unisex babytøj, som jeg ved jeg alligevel ville købe, når jeg bliver gravid. IdaT, Marmar, Joha, osv. Og så er jeg begyndt at sy babyting. Har syet det første nogensinde. Et baby dyne betræk med lakridskonfekt på den ene side og striber på den anden. :pompom:
Min kæreste synes jeg er skør. Og det har han måske lidt ret i. Nogle gange går jeg ind og åbner skotøjsæsken med tøj og kigger på det og pakker det fint sammen igen :genert: På den anden side, synes jeg egentlig det er meget fornuftigt, for det skal jo købes før eller siden. Det er lidt ligesom da man skulle flytte hjemme fra, og man allerede et par år i forvejen begyndte at samle ting sammen, for der var jo så meget der skulle købes, så man kunne lige så godt fordele det lidt ud. Og som sagt, så er det altså virkelig dejligt at det kan være en aktivitet der får en til at gå og glæde sig til det bliver ens tur, i stedet for at være frustreret over det ikke sker nu-nu-nu!

Er der andre der går og hygger sig med den slags ting? :)
Btw sig endelig til hvis det er noget der støder nogle. Det er ment som et positivt indslag. :)

IMG_2271.jpg

IMG_2159-2.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1095
Likede indlæg: 12857

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 10. jan 2016, 13:43

Jeg har også en babyskuffe :genert:

Alle ting der er kommet til efter vi mistede har jeg været meget glad for (bl.a. det jeg fik via matas pointshop). Tingene vi havde købt da jeg var gravid var endt i en pose på kærestens hjemmekontor, og de kom forleden ind i skuffen til de andre ting. Dér var det lidt hårdt, for de ting var jo tiltænkt en bestemt baby, men omvendt er det nemmere nu hvor det er samlet.
Jeg har ikke købt, og kommer ikke til at købe så meget småt tøj før jeg bliver gravid og kender kønnet, ikke fordi jeg vil have alt er babylyserødt og blåt, men med helt små babyer er det altså svært at se kønnet, så jeg har altid været glad når babyer havde noget på der afslørede kønnet :lol: det er så akavet at sige "nej hvor er hun sød" og moren så vredt kigger og siger "det er en dreng!". Så jeg vil gerne have kønsafslørende tøj når de er helt små, uden det bliver overdrevet. Så det meste tøj venter jeg med, har dog et par bodyer i grønne farver der er møgfine, og som jo kan bruges til begge køn.

Jeg synes også det er mest konstruktivt, og kæresten synes heldigvis ikke jeg er skør men kan også godt lide at kigge på tingene :)
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 10. jan 2016, 18:51

godtnavn skrev:Jeg har også en babyskuffe :genert:

Alle ting der er kommet til efter vi mistede har jeg været meget glad for (bl.a. det jeg fik via matas pointshop). Tingene vi havde købt da jeg var gravid var endt i en pose på kærestens hjemmekontor, og de kom forleden ind i skuffen til de andre ting. Dér var det lidt hårdt, for de ting var jo tiltænkt en bestemt baby, men omvendt er det nemmere nu hvor det er samlet.
Jeg har ikke købt, og kommer ikke til at købe så meget småt tøj før jeg bliver gravid og kender kønnet, ikke fordi jeg vil have alt er babylyserødt og blåt, men med helt små babyer er det altså svært at se kønnet, så jeg har altid været glad når babyer havde noget på der afslørede kønnet :lol: det er så akavet at sige "nej hvor er hun sød" og moren så vredt kigger og siger "det er en dreng!". Så jeg vil gerne have kønsafslørende tøj når de er helt små, uden det bliver overdrevet. Så det meste tøj venter jeg med, har dog et par bodyer i grønne farver der er møgfine, og som jo kan bruges til begge køn.

Jeg synes også det er mest konstruktivt, og kæresten synes heldigvis ikke jeg er skør men kan også godt lide at kigge på tingene :)


Dejligt jeg ikke er den eneste :lol2:
Kan godt se at lige i dit tilfælde, med jer der har mistet, så er det lidt trist, når det nu var dén babys tøj..
Har også tænkt på det med de kønsbestemte farver. Jeg har bare købt det sådan at der stadig kan tilføjes et kønsbestemt farvet stykke tøj til hvert sæt. F.eks. de grå Marmar leggings og hue, der kan jeg senere tilføje en lyserød eller blå body til :)
0
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Æble » 10. jan 2016, 19:48

Sikke noget sødt sengetøj :love:

Jeg køber ikke tøj nu. Måske fordi jeg ikke er sikker på vi ender med et barn. Hvis det var mit første eller jeg var yngre ville jeg vide at vi ville gøre alt, men nu ved jeg at det stopper på et tidspunkt med eller uden baby og at vi ikke vil gå i behandling. Havde en smule fra min graviditet, det har jeg givet væk til min søster som har termin om lidt. Hun har lovet at gemme det og give mig det tilbage hvis jeg skulle være så heldig at få brug for det :lun:

Men synes det er vildt hyggeligt at købe babytøj og synes det er en rigtig fin måde at håndtere ventetiden på. Jeg syede rigtig meget til min datter, det er så dejligt at sy babytøj, for det er hurtigt at lave og de ser søde ud i det uanset pasform. :pompom:
0

Tilbage til "Graviditet"