Jeg har lavet noget dumt og har brug for trøstende ord...

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Grissebassen
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3437

Jeg har lavet noget dumt og har brug for trøstende ord...

Indlægaf Grissebassen » 9. jan 2016, 19:39

Der er en fyr fra min fortid, som jeg har været frem og tilbage med i et par år. Han var lidt en røv, og efter flere måneders afstandtagen, var jeg endelig begyndt at føle, at jeg var kommet videre. For nylig havnede vi sammen i en kæmpe brandert. Det var ham, der lagde op til det. Jeg var enormt frustreret over det, fordi jeg virkelig havde følt jeg var kommet videre. Men efter det skete, var jeg også glad. Jeg følte han havde ændret sig, var blevet mere moden, og han skrev til mig hele tiden, selvom jeg forsøgte at holde ham lidt på afstand. Jeg havde tillid til, at han ikke ville lægge op til noget igen, med mindre han virkelig mente det. For jeg ved, at hele vores frem og tilbage-forhold også har taget hårdt på ham. I det hele taget var hele vores hook-up enormt kæresteagtigt på en lang række punkter: Han præsenterede mig for sine venner den aften, var åbentlyst kærlig overfor mig overfor sine venner, blev hængende hele dagen efter, puttede og lavede mad til mig, og har skrevet non-stop til mig siden. Det føltes bare anderledes denne gang, og jeg lod mig rive med af gamle følelser. Dumt, I know :nej:

I går stødte jeg på ham til et arrangement. Vi har en fælles god ven, som også var tilstede. Jeg fortalte vennen om, hvad der var sket, og om hvordan jeg har haft det med det. Jeg havde egentlig besluttet mig for at lade det ligge, og lade ham kæmpe for mig, hvis det var det, han ville. Men vennen var enig i mine betragtninger, og mente vi burde tage en snak om det hele og finde ud af, om vi skal give os et forsøg.

Jeg hiver derefter fat i gutten og spørger om vi kan snakke. Jeg fortæller ham, hvordan jeg har det med det hele. Han snakker mig lidt efter munden, men efter noget tid, afslører han, at han er totalt skudt i en kvinde, han begyndte at date kort inden vores nat sammen.
Jeg er klar over, at jeg burde have afvist ham den nat. Og jeg er godt klar over, at jeg ikke burde have ladet ham såre mig igen. Og jeg er godt klar over, hvad der skal ske nu: Han skal holdes på så stor afstand som muligt! Men alligevel kan jeg ikke lade være med at sidde tilbage nu og føle mig enormt skuffet, såret, trådt på osv., og mest af alt dum, fordi jeg burde have vist bedre. Har jer søde debattører nogle trøstende og ikke-fordømmende ord til mig? :(
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Jeg har lavet noget dumt og har brug for trøstende ord...

Indlægaf Fru Sunshine » 9. jan 2016, 19:42

Jamen hvordan kunne du dog vide bedre, når han lægger så hårdt an på dig?
Det er altså ham, der er en røv her og dig, der er blevet udnyttet.
10
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Jeg har lavet noget dumt og har brug for trøstende ord...

Indlægaf Hunkat » 9. jan 2016, 19:46

Som jeg ser på det er tillid og kærlighed til et andet menneske aldrig dumt. Det er selvfølgelig ikke optimalt, for du bliver ked af det og såret men det synes jeg ikke du skal bebrejde dig selv. Du troede på det gode i ham og det kunne han ikke leve op til men det er hans fejl, ikke din.

Og selvfølgelig skal du have lov til at føle dig skuffet og ked og vred. Sikke et fjols.
11
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Grissebassen
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3437

Re: Jeg har lavet noget dumt og har brug for trøstende ord...

Indlægaf Grissebassen » 9. jan 2016, 19:49

Fru Sunshine skrev:Jamen hvordan kunne du dog vide bedre, når han lægger så hårdt an på dig?
Det er altså ham, der er en røv her og dig, der er blevet udnyttet.

Jeg ved det. Men jeg burde overhovedet ikke have givet ham mulighed for at være en røv :( Men jeg er glad for, at du ser det sådan :)
Senest rettet af Grissebassen 9. jan 2016, 19:51, rettet i alt 1 gang.
0
Grissebassen
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3437

Re: Jeg har lavet noget dumt og har brug for trøstende ord...

Indlægaf Grissebassen » 9. jan 2016, 19:50

Hunkat skrev:Som jeg ser på det er tillid og kærlighed til et andet menneske aldrig dumt. Det er selvfølgelig ikke optimalt, for du bliver ked af det og såret men det synes jeg ikke du skal bebrejde dig selv. Du troede på det gode i ham og det kunne han ikke leve op til men det er hans fejl, ikke din.

Og selvfølgelig skal du have lov til at føle dig skuffet og ked og vred. Sikke et fjols.

På sin vis er jeg enig. Men når samme menneske gentagne gange har skuffet og været en røv, burde man ikke stole på vedkommende.
I øvrigt tak for svaret :)
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Jeg har lavet noget dumt og har brug for trøstende ord...

Indlægaf Rapfisk » 9. jan 2016, 19:51

Grissebassen skrev:
Fru Sunshine skrev:Jamen hvordan kunne du dog vide bedre, når han lægger så hårdt an på dig?
Det er altså ham, der er en røv her og dig, der er blevet udnyttet.

Jeg ved det. Men jeg burde overhovedet ikke have givet ham mulighed for at være en røv :(

Hvis folk er nogle røve, finder de altid en måde at vise det på. Det er ikke din skyld.
5
Livslinjen: 70 201 201
Chloecat
Indlæg: 130
Tilmeldt: 26. dec 2015, 07:39
Kort karma: 8
Likede indlæg: 154

Re: Jeg har lavet noget dumt og har brug for trøstende ord...

Indlægaf Chloecat » 9. jan 2016, 19:51

tænker det er menneskeligt, du har et soft spot for manden og han ligger pludselig op til den helt store romance, så det svært at stå imod.
Jeg syntes tilgengæld det er sejt du får den ud af verdenen, ved at finde ud af om han lagde noget i det, det har krævet nosser, især når man er bange for at være den der føler mest.

Så er jeg tilgengæld glad for jeg ikke er hende, som han er totalt skudt i, som han har mødt før dig. i min verdenen når 'man er totalt skudt' i nogen, så kikker man ikke andre veje.
Han lyder som forvirret teenager, måske dette også giver dig den sidste afklaring til du kan smide ham i den store glemmebog.
9
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Jeg har lavet noget dumt og har brug for trøstende ord...

Indlægaf FruKuk » 9. jan 2016, 19:53

Grissebassen skrev:
Fru Sunshine skrev:Jamen hvordan kunne du dog vide bedre, når han lægger så hårdt an på dig?
Det er altså ham, der er en røv her og dig, der er blevet udnyttet.

Jeg ved det. Men jeg burde overhovedet ikke have givet ham mulighed for at være en røv :( Men jeg er glad for, at du ser det sådan :)


Nogle gange tager man en chance. Og denne gang blev du såret, næste gang finder du måske manden i dit liv. Stop med at slå dig selv oveni hovedet. Du troede på det bedste i manden. Det er altså en skøn egenskab.
9
Grissebassen
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3437

Re: Jeg har lavet noget dumt og har brug for trøstende ord...

Indlægaf Grissebassen » 9. jan 2016, 20:01

Tak for jeres fine svar :)

Chloecat skrev:tænker det er menneskeligt, du har et soft spot for manden og han ligger pludselig op til den helt store romance, så det svært at stå imod.
Jeg syntes tilgengæld det er sejt du får den ud af verdenen, ved at finde ud af om han lagde noget i det, det har krævet nosser, især når man er bange for at være den der føler mest.

Så er jeg tilgengæld glad for jeg ikke er hende, som han er totalt skudt i, som han har mødt før dig. i min verdenen når 'man er totalt skudt' i nogen, så kikker man ikke andre veje.
Han lyder som forvirret teenager, måske dette også giver dig den sidste afklaring til du kan smide ham i den store glemmebog.

Jeg troede virkelig jeg havde fået den afklaring, jeg havde brug for: Jeg var nemlig slet ikke interesseret i en afklaring mere: Jeg følte mig bare ovre det. Men jeg troede virkelig han lagde noget i det: I min verden, så går man ikke tilbage til en fuser med så stor en entré efter så lang tid, hvis ikke man ligger noget i det. Nogle gange kan jeg ikke lade være med at tænke, at han måske slet ikke engang selv er klar over, at han har et soft spot for mig.
Men jeg er virkelig også glad for, at jeg ikke er hende. Og hvis/når jeg støder på ham igen, skal han altså lige vide, at det ikke kun er mig, han har været en røv over for.
2
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21920

Re: Jeg har lavet noget dumt og har brug for trøstende ord...

Indlægaf Purple Haze » 9. jan 2016, 20:02

Du gav ham en chance, og den brugte han så til st vise dig at han ikke er værd at samle på for dig.
Hvis man er ved at få noget op og kører med en man er helt skudt i, så skriver man ikke en masse søde beskeder til en ex. og holder den dør åben, med mindre man er en røv altså.

Men nu ved du det! Så kan du forhåbentlig få ham ud af systemet og komme videre.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Grissebassen
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3437

Re: Jeg har lavet noget dumt og har brug for trøstende ord...

Indlægaf Grissebassen » 9. jan 2016, 20:05

Purple Haze skrev:Du gav ham en chance, og den brugte han så til st vise dig at han ikke er værd at samle på for dig.
Hvis man er ved at få noget op og kører med en man er helt skudt i, så skriver man ikke en masse søde beskeder til en ex. og holder den dør åben, med mindre man er en røv altså.

Men nu ved du det! Så kan du forhåbentlig få ham ud af systemet og komme videre.

Det, der går mig så meget på, er, at jeg vidste i forvejen at han ikke var værd at samle på og havde fået ham ud af systemet. Men når han så ud af det blå begynder at vise så stor interesse efter så lang tid, og denne gang ikke åbentlyst er en røv, så er det ret svært ikke at give det en chance, når man tror på at manden mener det :(
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Jeg har lavet noget dumt og har brug for trøstende ord...

Indlægaf Hunkat » 9. jan 2016, 20:08

Grissebassen skrev:
Purple Haze skrev:Du gav ham en chance, og den brugte han så til st vise dig at han ikke er værd at samle på for dig.
Hvis man er ved at få noget op og kører med en man er helt skudt i, så skriver man ikke en masse søde beskeder til en ex. og holder den dør åben, med mindre man er en røv altså.

Men nu ved du det! Så kan du forhåbentlig få ham ud af systemet og komme videre.

Det, der går mig så meget på, er, at jeg vidste i forvejen at han ikke var værd at samle på og havde fået ham ud af systemet. Men når han så ud af det blå begynder at vise så stor interesse efter så lang tid, og denne gang ikke åbentlyst er en røv, så er det ret svært ikke at give det en chance, når man tror på at manden mener det :(


Der er desværre nogle mennesker som synes at ikke-interesse er det mest interessante i verden. Så snart du kigger væk MÅ de bare have dig til at kigge på dem. Men når du så kigger på dem er de ikke længere interesserede. Den slags mennesker er som regel smertefulde at stifte bekendtskab med men det eneste man kan gøre er at konstatere deres mønster og så passe på sig selv.
5
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21920

Re: Jeg har lavet noget dumt og har brug for trøstende ord...

Indlægaf Purple Haze » 9. jan 2016, 20:10

Grissebassen skrev:
Purple Haze skrev:Du gav ham en chance, og den brugte han så til st vise dig at han ikke er værd at samle på for dig.
Hvis man er ved at få noget op og kører med en man er helt skudt i, så skriver man ikke en masse søde beskeder til en ex. og holder den dør åben, med mindre man er en røv altså.

Men nu ved du det! Så kan du forhåbentlig få ham ud af systemet og komme videre.

Det, der går mig så meget på, er, at jeg vidste i forvejen at han ikke var værd at samle på og havde fået ham ud af systemet. Men når han så ud af det blå begynder at vise så stor interesse efter så lang tid, og denne gang ikke åbentlyst er en røv, så er det ret svært ikke at give det en chance, når man tror på at manden mener det :(


Skal du ikke bare tilgive dig selv - "bare" I know!
Der er jo ikke sket den store skade, du var sammen med en ex. Det sker!
Du har ikke såret nogen (udover måske dig selv?). Der er ikke nogen der er kommet til skade. Ingen materielle ting er ødelagt. Du har højst spildt lidt tid - og så var du lidt glad og spændt mens det stod på.
Synes ikke det er så slemt.
3
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Jeg har lavet noget dumt og har brug for trøstende ord...

Indlægaf Viskelæder » 9. jan 2016, 20:15

Det, du beskriver, er jo lige præcis, sådan følelser fungerer. Man kan vide noget med sin fornuft, og så tager følelserne over. Så kommer vi til at gøre noget, hvor fornuften måske siger "aaaahhhh, er det nu også smart?", men vi er mennesker: vi har følelser. Vi bliver forført af de følelser, af håb, af potentiale, af kærlighed og begær.
Det gør pisse hamrende ondt, og jeg tror, vi alle har prøvet at sidde i den der. Jeg har i hvert fald mange gange og kommer sikkert til det mange gange endnu. Men du må ikke bebrejde dig selv for noget 100% menneskeligt. (Kun hvis du gør det 100 gange igen :) )
3
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Jeg har lavet noget dumt og har brug for trøstende ord...

Indlægaf LadyFox » 9. jan 2016, 21:04

Det synes jeg overhovedet ikke du skal være sur på dig selv over - nøjes du bare med at være sur på ham idioten der.

En gang i mellem er man bare nødt til at tage en chance, og nogen gange ender det med at gøre ondt, men det skal man ikke banke sig selv i hovedet over. Der er ingen grund til at du er så hård overfor dig selv, du gav ham en chance, og selvom han viste sig ikke at være en chance værd, så har du ikke gjord noget galt - tvært imod. Og når du er kommet oven på igen, så har du helt sikkert lært et eller andet, blevet en erfaring rigere, også selvom du selvfølgelig helt ville være foruden.

Hvis jeg skal se optimistisk på det - så slipper du i det mindste for at bruge tid på at tænke "hvad nu hvis han havde ændret sig?" - at gå i uvished kan også være virkelig hårdt.

Men i hvert fald, op med hovedet. Godt du er kommet af med ham.
2
...

Tilbage til "Forhold og sex"