Dokumentarfilm

Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Dokumentarfilm

Indlægaf Viskelæder » 30. dec 2015, 12:04

Crookshanks skrev:
Viskelæder skrev:
Tusind tak skal du have. Kan godt høre, det lyder mega spændende! Jeg vil se den forfra på Netflix :)


Jeg har lige fundet en nyere dokumentar om sagen. Det er Peter Jackson som har lavet den, og den kan findes på Netflix UK

Den hedder West of Memphis



Den må ses :) Du har ikke set den?

Jeg har set alle de 3 Paradise Lost nu. Den fangede mig ikke helt på samme måde som Making a Murderer, fordi jeg synes, de var for dårlige til at komme med mellemregningerne, altså der var for lidt forklaring med for mig. Men jeg læste så en masse om det, og så hjalp det. Og jeg synes de to sidste er bedre end den første. Men igen - så så jeg dem med virkelig dårlig lyd og kvalitet, fordi jeg ikke kunne finde dem på Netflix, så det har nok noget at sige.
Det er dog en vanvittig sag og sikke nogle brutale mord. Tror du, ham Terri Hobbs har gjort det?
0
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Dokumentarfilm

Indlægaf Viskelæder » 30. dec 2015, 12:05

Crookshanks skrev:
Viskelæder skrev:
Tusind tak skal du have. Kan godt høre, det lyder mega spændende! Jeg vil se den forfra på Netflix :)


Jeg har lige fundet en nyere dokumentar om sagen. Det er Peter Jackson som har lavet den, og den kan findes på Netflix UK

Den hedder West of Memphis



Den må ses :) Du har ikke set den?

Jeg har set alle de 3 Paradise Lost nu. Den fangede mig ikke helt på samme måde som Making a Murderer, fordi jeg synes, de var for dårlige til at komme med mellemregningerne, altså der var for lidt forklaring med for mig. Men jeg læste så en masse om det, og så hjalp det. Og jeg synes de to sidste er bedre end den første. Men igen - så så jeg dem med virkelig dårlig lyd og kvalitet, fordi jeg ikke kunne finde dem på Netflix, så det har nok noget at sige.
Det er dog en vanvittig sag og sikke nogle brutale mord. Tror du, ham Terri Hobbs har gjort det?
0
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Dokumentarfilm

Indlægaf Viskelæder » 2. jan 2016, 22:01

Tibbler skrev:"The Bridge" - En dokumentarfilm om mennesker, der har begået selvmord, ved at hoppe ud fra Golden Gate bridge. Ham der lavede filmen, havde et kamera til at filme broen i et år, og optog flere personer, der sprang i døden. Han har så fundet famile og venner til dem, og gennem interviews viser han et billede af, hvem de mennesker var, og hvad der, så vidt vides, drev dem til at tage beslutningen om at springe i døden. Meget gribende; og trist.


Øj, den var god. Tak for anbefalingen.
0
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Dokumentarfilm

Indlægaf Tiger » 3. jan 2016, 19:34

Jeg er ved at se "Bully" på Netflix og er dybt forundret over de amerikanske skolers håndtering af mobning, dødstrusler og fysiske håndspålæggelser. Fy for helvede. Tænk at børn føler sig nødsaget til at begå selvmord eller trække pistoler mod jævnaldrende for at reagere på en eller anden måde :trist:
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Dokumentarfilm

Indlægaf Annione » 5. jan 2016, 11:27

Jeg er gået i gang med at se Making a Murderer. Den er virkelig uhyggelig. Har kun set 2 episoder, men jeg er dælme spændt på de næste.

Og jeg undrer mig over... Ved alle amerikanere ikke, at de altid har ret til en advokat?
1
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19616

Re: Dokumentarfilm

Indlægaf Animi » 6. jan 2016, 12:50

Jeg sidder og ser Født i forkert krop på TV2. Jeg synes det er utrolig fascinerende, og er glad for at der bliver sat lidt fokus på transkønnede, så "tabuet" forhåbentligt kan blive brudt lidt ☺️
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15654
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Dokumentarfilm

Indlægaf 2SHY » 9. jan 2016, 12:47

Crookshanks skrev:Jeg så denne dokumentar i går aftes. Der er en fantastisk livsbekræftende og sjov dokumentar.

Folk læser op fra deres gamle dagbøger. Sjovt nok, så virker det på en eller anden måde genkendeligt :-D

Jeg fandt den på Netflix UK.


Har de ikke også lavet det på DR? :gruble: jeg synes i hvert fald jeg har set nogen læse op af deres dagbøger på et tidspunkt
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Dokumentarfilm

Indlægaf LadyFox » 9. jan 2016, 12:48

Crookshanks skrev:Jeg så denne dokumentar i går aftes. Der er en fantastisk livsbekræftende og sjov dokumentar.

Folk læser op fra deres gamle dagbøger. Sjovt nok, så virker det på en eller anden måde genkendeligt :-D

Jeg fandt den på Netflix UK.


Den er/var også på den danske netflix, hvis man altså søger efter den.
0
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19646
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Dokumentarfilm

Indlægaf LadyFox » 9. jan 2016, 13:19

Crookshanks skrev:
2SHY skrev:Har de ikke også lavet det på DR? :gruble: jeg synes i hvert fald jeg har set nogen læse op af deres dagbøger på et tidspunkt


Ved det ikke. Jeg har ikke set det, men det kan godt være.

LadyFox skrev:Den er/var også på den danske netflix, hvis man altså søger efter den.


Ok, jeg har ikke søgt efter den. Jeg var inde på Netflix UK og faldt tilfældigt over den der.

Jeg så den fordi den var relateret til noget jeg havde set, men den har aldrig været under "genre".
0
...
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Dokumentarfilm

Indlægaf Viskelæder » 9. jan 2016, 20:25

Jeg ser Amy. Hold da op, den er rørende.
1
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19616

Re: Dokumentarfilm

Indlægaf Animi » 14. jan 2016, 20:38

Sidder og ser Twinsters der handler om to piger fra USA og Frankrig, begge adopterede, som ved et tilfælde finder hinanden på nettet og finder ud af at de er enæggede tvillinger.
Ret vild historie!
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 439
Likede indlæg: 5666

Re: Dokumentarfilm

Indlægaf DenBlødeJyde » 21. jan 2016, 16:00

Nogle af jer, der har HBO Nordic eller C-more play og kan anbefale nogle gode dokumentarer derfra?

Jeg har fået Telmore play, og har derfor opsagt mit Netflix abb..... :)
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Dokumentarfilm

Indlægaf Kattefjæs » 21. jan 2016, 20:23

Jeg er ca. halvvejs i Trophy Kids (Netflix) og jeg kan næsten ikke bære det. Jeg havde det dårligt i maven allerede i introduktionen, og jeg var ikke sikker på om jeg skulle slukke. Men jeg så videre og den er simpelthen så ubehagelig. Hold nu op nogle lorteforældre. Ej, det er så ubehageligt at se børn og teenagere reduceret til ingenting af deres egne forældre - de må da være så nedbrudte indeni. Jeg tvivler på at de overhovedet nyder det de laver.

Nu må vi se hvordan den ender. Jeg tvivler på at det er særlig positivt. :(
0
Brugeravatar
Faceless
Indlæg: 752
Tilmeldt: 15. sep 2015, 07:23
Kort karma: 57
Likede indlæg: 888

Re: Dokumentarfilm

Indlægaf Faceless » 22. jan 2016, 15:28

Jeg kom kun herind, for at nævne dokumentarfilmene om WM3 (West Memphis Three). Så er glad for at de endelig blev nævnt på side 7.
Jeg skrev om filmene og hele sagen på den gamle debat for lang tid siden, og det er stadig en sag, som ligger mig meget på sinde.

Paradise Lost serien kan være lidt langsommelig at se, og bære (selvfølgelig) præ af at den starter i 90erne. Derfor vil jeg mene, at den nyeste doku-film om sagen, West of Memphis, er en god måde at komme ind i emnet. Det er også den første film om emnet, hvor de anklagede i sagen selv har kunne bidrage aktivt. – Derudover giver den film, helt klart lyst til også at se Paradise Lost serien, da det nærmest ikke er til at tro, hvor korrupt hele denne sag er. Og det faktum, at sagen stadig—den dag i dag—ikke er bragt fuldt til ende at kvalmende for alle involverede.
. . . Free the WM3 . . .

Så tillader mig lige at opsamle:

West of Memphis


Paradise Lost: The Child Murders at Robin Hood Hills


Paradise Lost 2: Revelations


Paradise Lost: Purgatory



— Der er desuden lavet en rigtig spillefilm om sagen, med Reese Whitherspoon og Colin Firth i hovedrollerne; Devil's Knot
3
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16/A'19 :lun:

Billede
Lykke
Indlæg: 6937
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Dokumentarfilm

Indlægaf Lykke » 22. jan 2016, 19:26

[quote="Kattefjæs"]Jeg er ca. halvvejs i Trophy Kids (Netflix) og jeg kan næsten ikke bære det. Jeg havde det dårligt i maven allerede i introduktionen, og jeg var ikke sikker på om jeg skulle slukke. Men jeg så videre og den er simpelthen så ubehagelig. Hold nu op nogle lorteforældre. Ej, det er så ubehageligt at se børn og teenagere reduceret til ingenting af deres egne forældre - de må da være så nedbrudte indeni. Jeg tvivler på at de overhovedet nyder det de laver.

Nu må vi se hvordan den ender. Jeg tvivler på at det er særlig positivt. :([/

Ja, den doku var virkelig ubehagelig. Puha!
0

Tilbage til "Film og TV"