Insp Netdatingens sorteringsfilter

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Insp Netdatingens sorteringsfilter

Indlægaf Slettet bruger » 10. jan 2016, 02:00

(NB MIT ÆRINDE ER IKKE AT FÅ RÅD TIL NETDATING, JEG E I FORHOLD OG SKAL IKKE NETDATE.)

Der var en ansats til seriøsitet i DirtyLittleDevils tråd, som jeg følte for at kommentere på. For ikke at spolere hendes tråd med uvedkommende seriøsitet gør jeg det her i stedet.

Det var en der kommenterede, at netdating har gjort at skriftlig formuleringsevne pludseligt er blevet en vigtig flaskehals udi selektionen af partner, hvilket aldrig før har været specielt vigtigt. Førhen var det kun et problem på huskesedler hvis man formulerer sig som en brækket arm på skrift, hvilket nemt opvejes af personens charme og personlighed, der i et forhold jo trods alt betyder mere end evnen til at tampe i tasterne.

...en anden ting jeg mest selv har bidt mærke i er BILLEDERNE. Det har lige jeg lagt særligt mærke til, fordi jeg selv stort set ingen gode billeder har af mig selv - jeg har aldrig interesseret mig for billeder, har aldrig ejet et kamera og kun i en kort periode en mobil der kunne tage billeder, og får aldrig fat i de billeder andre tager af mig fordi jeg ikke går op i at samle dem ind. Og da jeg forsøgte mig i nogen omgange med netdating, med miserabelt resultat, så flere venner m/k min profil igennem og bemærkede at billederne var dårlige. Prøvede at finde nogen bedre, men billedproblemet gjorde at jeg droppede det ret hurtigt, gad ikke det billedhejs, og skidt med det, man kan jo mødes med det modsatte køn andetsteds, men pointen er at...

... jeg synes det er skægt, og en smule tragisk, at folk i dag selekterer hinanden i et vist omfang på, om man kan præsentere 3-4-5 billeder af en hvor man ser funky, spændende og sexet ud.

Det er jo så uendeligt ligegyldigt i et forhold om hinanden har nogen skarpe billeder af sig selv liggende på computeren; man ville næppe føle sig utilfreds i sit forhold, fordi partneren var begyndt at tage dårlige billeder af sig selv.

Omvendt er det jo en fordel for nogen. For 20 år siden var det komplet irrelevant datemæssigt om man havde gode billeder af sig selv og var god på skrift - så der er vel nogen der har fået et gevaldigt løft. Billeder + skrift er det nye guitar!
Senest rettet af Slettet bruger 10. jan 2016, 04:11, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Insp Netdatingens sorteringsfilter

Indlægaf Aima » 10. jan 2016, 03:06

Jeg tænker det simpelthen bare er et vilkår man ikke kommer udenom, når man søger potentiel kærlighed på nettet. Jeg tror i øvrigt også det handler om signalværdi og at man viser, man er i stand til at tilpasse sig det miljø, man befinder sig i. Jeg kunne sikkert godt finde på at sortere nogen fra pga. dårlige billeder eller sjusket profiltekst, men det ville ikke nødvendigvis handle om indhold og motiv, det ville nok nærmere handle om at jeg ville få et, måske ubevidst, ærgerligt indtryk af vedkommendes engagement, seriøsitet og evne til at situationsbedømme. For at perspektivere ville jeg nok også afvise en mand der var taget i byen i joggingbukser og klip-klappere. Det betyder ikke, jeg ikke sagtens kan acceptere joggingbukser og klip-klappere til hverdag, den virkelige deal-breaker består i, hvad jeg opfatter som manglende social forståelse.

Når det er sagt, så forstår jeg udmærket din pointe. Jeg har kendt mænd som jeg har haft de vildeste hots for, som jeg har fundet allround likeable og lækre, men som med garanti ikke havde haft en jordisk chance for at fange min opmærksomhed, hvis vores relations udgangspunkt havde været skriftelig kommunikation, men sådan er der jo så meget, tænker jeg? Nogle shiner gennem skrevne ord, nogle har looks de kan bruge som indledningsvis opmærksomhedsfanger, nogle kører den hjem på en udefinerbar charme og nogle er bare gode til at få andre mennesker til at føle sig veltilpasse i deres fysiske selskab. Når alt kommer til alt er det, der i virkeligheden tæller, jo match mellem personligheder, og jeg tror det bedste, man kan gøre, er, at acceptere de vilkår der gør sig gældende dér, hvor man er, når man møder nye mennesker, og eventuelt tage udgangspunkt i egne forcer. Hvis man ikke er så fotogen og kun har dårlige billeder af sig selv, jamen så kan man få en fotograf til at hjælpe sig med at få taget nogle nye, eller finde en scene der passer en bedre, end hvad Tinder-konceptet gør.
Og hvis man ikke er vildt god til det der med at regne ud, hvordan man, rent overfladisk, præsenterer sig selv og sit udtryk bedst på en bytur, kan man jo også få hjælp til dét eller alternativt finde andre, mindre overfladiske, miljøer at møde nye mennesker i.
2
I'll stick with hell no's and headphones...
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Insp Netdatingens sorteringsfilter

Indlægaf Slettet bruger » 10. jan 2016, 03:22

Jeps, det er et vilkår på nettet.

Hvad jeg pointerer er bare hvor overfladiske evner det er man bedømmer hinanden. Tage billeder af sig selv "talte" før netdating lige så lidt som ens evne til at anrette en flot leverpostejmad eller hvor god man var til at knipse, hvad der jo nok ikke er mange der vælger datepartner efter.

Jeg vil nærmest sige at det var mere værd at være god til at knipse, fordi billederne ikke ville komme frem før man allerede var grundigt i lag med hinanden, mens man da i det mindste kunne knipse under daten. Man kunne vel også godt få sneget leverpostejmaden ind på daten, men fotoalbummet, det kunne man ikke tage med.

Og ja, selvfølgeligt må man acceptere vilkårene eller gøre det på en anden måde. Det ændrer ikke på at vilkårene for netdating er, at folk "sorterer" hinanden efter meget intetsigende kriterier, og det tænker jeg da er en del af årsagen til de mange ret underlige dates folk bliver udsat for.

Hvis man bare datede dem der var gode til at knipse og droppede de dårlige knipsere, ja det ville også blive ret underligt.
2
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4086
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3697

Re: Insp Netdatingens sorteringsfilter

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 10. jan 2016, 04:06

eks-Maupassant skrev:Der var en ansats til seriøsitet i DirtyLittleDevils tråd, som jeg følte for at kommentere på. For ikke at spolere hendes tråd med uvedkommende seriøsitet gør jeg det her i stedet.

Det var en der kommenterede, at netdating har gjort at skriftlig formuleringsevne pludseligt er blevet en vigtig flaskehals udi selektionen af partner, hvilket aldrig før har været specielt vigtigt. Førhen var det kun et problem på huskesedler hvis man formulerer sig som en brækket arm på skrift, hvilket nemt opvejes af personens charme og personlighed, der i et forhold jo trods alt betyder mere end evnen til at tampe i tasterne.

...en anden ting jeg mest selv har bidt mærke i er BILLEDERNE. Det har lige jeg lagt særligt mærke til, fordi jeg selv stort set ingen gode billeder har af mig selv - jeg har aldrig interesseret mig for billeder, har aldrig ejet et kamera og kun i en kort periode en mobil der kunne tage billeder, og får aldrig fat i de billeder andre tager af mig fordi jeg ikke går op i at samle dem ind. Og da jeg forsøgte mig i nogen omgange med netdating, med miserabelt resultat, så flere venner m/k min profil igennem og bemærkede at billederne var dårlige. Prøvede at finde nogen bedre, men billedproblemet gjorde at jeg droppede det ret hurtigt, gad ikke det billedhejs, og skidt med det, man kan jo mødes med det modsatte køn andetsteds, men pointen er at...

... jeg synes det er skægt, og en smule tragisk, at folk i dag selekterer hinanden i et vist omfang på, om man kan præsentere 3-4-5 billeder af en hvor man ser funky, spændende og sexet ud.

Det er jo så uendeligt ligegyldigt i et forhold om hinanden har nogen skarpe billeder af sig selv liggende på computeren; man ville næppe føle sig utilfreds i sit forhold, fordi partneren var begyndt at tage dårlige billeder af sig selv.

Omvendt er det jo en fordel for nogen. For 20 år siden var det komplet irrelevant datemæssigt om man havde gode billeder af sig selv og var god på skrift - så der er vel nogen der har fået et gevaldigt løft. Billeder + skrift er det nye guitar!
Du kan få professionel hjælp til både billederne og teksten. Teksten er der masser af piger der vil hjælpe dig med gratis - omend man altid skal tage pigers datingråd med en ordentlig gang salt. Billederne ville koste dig måske 500kr. Lille beløb at bruge på at finde en du skal være sammen i lang tid, måske resten af dit liv.
0
Grab them by the pussy
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Insp Netdatingens sorteringsfilter

Indlægaf Slettet bruger » 10. jan 2016, 04:12

Vlad Kalashnikov skrev:
eks-Maupassant skrev:Der var en ansats til seriøsitet i DirtyLittleDevils tråd, som jeg følte for at kommentere på. For ikke at spolere hendes tråd med uvedkommende seriøsitet gør jeg det her i stedet.

Det var en der kommenterede, at netdating har gjort at skriftlig formuleringsevne pludseligt er blevet en vigtig flaskehals udi selektionen af partner, hvilket aldrig før har været specielt vigtigt. Førhen var det kun et problem på huskesedler hvis man formulerer sig som en brækket arm på skrift, hvilket nemt opvejes af personens charme og personlighed, der i et forhold jo trods alt betyder mere end evnen til at tampe i tasterne.

...en anden ting jeg mest selv har bidt mærke i er BILLEDERNE. Det har lige jeg lagt særligt mærke til, fordi jeg selv stort set ingen gode billeder har af mig selv - jeg har aldrig interesseret mig for billeder, har aldrig ejet et kamera og kun i en kort periode en mobil der kunne tage billeder, og får aldrig fat i de billeder andre tager af mig fordi jeg ikke går op i at samle dem ind. Og da jeg forsøgte mig i nogen omgange med netdating, med miserabelt resultat, så flere venner m/k min profil igennem og bemærkede at billederne var dårlige. Prøvede at finde nogen bedre, men billedproblemet gjorde at jeg droppede det ret hurtigt, gad ikke det billedhejs, og skidt med det, man kan jo mødes med det modsatte køn andetsteds, men pointen er at...

... jeg synes det er skægt, og en smule tragisk, at folk i dag selekterer hinanden i et vist omfang på, om man kan præsentere 3-4-5 billeder af en hvor man ser funky, spændende og sexet ud.

Det er jo så uendeligt ligegyldigt i et forhold om hinanden har nogen skarpe billeder af sig selv liggende på computeren; man ville næppe føle sig utilfreds i sit forhold, fordi partneren var begyndt at tage dårlige billeder af sig selv.

Omvendt er det jo en fordel for nogen. For 20 år siden var det komplet irrelevant datemæssigt om man havde gode billeder af sig selv og var god på skrift - så der er vel nogen der har fået et gevaldigt løft. Billeder + skrift er det nye guitar!
Du kan få professionel hjælp til både billederne og teksten. Teksten er der masser af piger der vil hjælpe dig med gratis - omend man altid skal tage pigers datingråd med en ordentlig gang salt. Billederne ville koste dig måske 500kr. Lille beløb at bruge på at finde en du skal være sammen i lang tid, måske resten af dit liv.


Ja men det er stadig åndsvagt at selektere på det.

Hvis man lavede en datingside hvor man valgte hinanden ud fra hvor god man var til at lægge 7-kabale, så ville der uden tvivl også være folk der ville give kurser i 7-kabale til de kabaleudforderede.

Det ændrer ikke på at "god til 7-kabale" ville være et meget irrelevant kriterieum at udvælge dates på.
2
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Insp Netdatingens sorteringsfilter

Indlægaf Aima » 10. jan 2016, 04:42

eks-Maupassant skrev:Jeps, det er et vilkår på nettet.

Hvad jeg pointerer er bare hvor overfladiske evner det er man bedømmer hinanden. Tage billeder af sig selv "talte" før netdating lige så lidt som ens evne til at anrette en flot leverpostejmad eller hvor god man var til at knipse, hvad der jo nok ikke er mange der vælger datepartner efter.

Jeg vil nærmest sige at det var mere værd at være god til at knipse, fordi billederne ikke ville komme frem før man allerede var grundigt i lag med hinanden, mens man da i det mindste kunne knipse under daten. Man kunne vel også godt få sneget leverpostejmaden ind på daten, men fotoalbummet, det kunne man ikke tage med.

Og ja, selvfølgeligt må man acceptere vilkårene eller gøre det på en anden måde. Det ændrer ikke på at vilkårene for netdating er, at folk "sorterer" hinanden efter meget intetsigende kriterier, og det tænker jeg da er en del af årsagen til de mange ret underlige dates folk bliver udsat for.

Hvis man bare datede dem der var gode til at knipse og droppede de dårlige knipsere, ja det ville også blive ret underligt.


Altså, mennesker har vel altid vurderet og bedømt hinanden på overfladiske faktorer, det er vel langt fra noget nyt at nogle bliver tilvalgt eller fravalgt pga. udseendet, med netdatingens komme er det bare blevet mere åbenlyst og accepteret.
2
I'll stick with hell no's and headphones...
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Insp Netdatingens sorteringsfilter

Indlægaf Slettet bruger » 10. jan 2016, 04:50

Aima skrev:
eks-Maupassant skrev:
Altså, mennesker har vel altid vurderet og bedømt hinanden på overfladiske faktorer, det er vel langt fra noget nyt at nogle bliver tilvalgt eller fravalgt pga. udseendet, med netdatingens komme er det bare blevet mere åbenlyst og accepteret.


Der er jo en forskel på "lidt overfladisk" og så totalt mega ekstremt latterligt meget overfladisk.

Lad os betragte 2 bedømmelser

1: En bedømmelse af en person ud fra 2 minutters samtale - overfladisk, men alligevel en slags indtryk. Du kan vælge mellem Jørgen og Karl-Åge, og du har snakket med hver af dem i 2 minutter. Der vil man nok alligevel have noget at gå efter, også selv om man måske ikke kan sætte fingeren på det.

2: Og så en bedømmelse af personen hvor alt du ved er hans fornavn - du skal vælge mellem Hr Tirsdag og Hr Torsdag, og du får intet andet at vide end hvilken ugedag de er født på. Der kan man lige så godt slå plat eller krone.

Netdating er IMO tættest på 2, idet de evner man bedømmer på begge er irrelevante i forhold.
1
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Insp Netdatingens sorteringsfilter

Indlægaf Aima » 10. jan 2016, 04:54

eks-Maupassant skrev:
Vlad Kalashnikov skrev:
eks-Maupassant skrev:Der var en ansats til seriøsitet i DirtyLittleDevils tråd, som jeg følte for at kommentere på. For ikke at spolere hendes tråd med uvedkommende seriøsitet gør jeg det her i stedet.

Det var en der kommenterede, at netdating har gjort at skriftlig formuleringsevne pludseligt er blevet en vigtig flaskehals udi selektionen af partner, hvilket aldrig før har været specielt vigtigt. Førhen var det kun et problem på huskesedler hvis man formulerer sig som en brækket arm på skrift, hvilket nemt opvejes af personens charme og personlighed, der i et forhold jo trods alt betyder mere end evnen til at tampe i tasterne.

...en anden ting jeg mest selv har bidt mærke i er BILLEDERNE. Det har lige jeg lagt særligt mærke til, fordi jeg selv stort set ingen gode billeder har af mig selv - jeg har aldrig interesseret mig for billeder, har aldrig ejet et kamera og kun i en kort periode en mobil der kunne tage billeder, og får aldrig fat i de billeder andre tager af mig fordi jeg ikke går op i at samle dem ind. Og da jeg forsøgte mig i nogen omgange med netdating, med miserabelt resultat, så flere venner m/k min profil igennem og bemærkede at billederne var dårlige. Prøvede at finde nogen bedre, men billedproblemet gjorde at jeg droppede det ret hurtigt, gad ikke det billedhejs, og skidt med det, man kan jo mødes med det modsatte køn andetsteds, men pointen er at...

... jeg synes det er skægt, og en smule tragisk, at folk i dag selekterer hinanden i et vist omfang på, om man kan præsentere 3-4-5 billeder af en hvor man ser funky, spændende og sexet ud.

Det er jo så uendeligt ligegyldigt i et forhold om hinanden har nogen skarpe billeder af sig selv liggende på computeren; man ville næppe føle sig utilfreds i sit forhold, fordi partneren var begyndt at tage dårlige billeder af sig selv.

Omvendt er det jo en fordel for nogen. For 20 år siden var det komplet irrelevant datemæssigt om man havde gode billeder af sig selv og var god på skrift - så der er vel nogen der har fået et gevaldigt løft. Billeder + skrift er det nye guitar!
Du kan få professionel hjælp til både billederne og teksten. Teksten er der masser af piger der vil hjælpe dig med gratis - omend man altid skal tage pigers datingråd med en ordentlig gang salt. Billederne ville koste dig måske 500kr. Lille beløb at bruge på at finde en du skal være sammen i lang tid, måske resten af dit liv.


Ja men det er stadig åndsvagt at selektere på det.

Hvis man lavede en datingside hvor man valgte hinanden ud fra hvor god man var til at lægge 7-kabale, så ville der uden tvivl også være folk der ville give kurser i 7-kabale til de kabaleudforderede.

Det ændrer ikke på at "god til 7-kabale" ville være et meget irrelevant kriterieum at udvælge dates på.


Jeg synes i øvrigt ikke, 7-kabale-skills på nogen måde kan sidestilles med udseende, udstråling og evne til at præsentere sig selv (skriftligt såvel som fysisk). Jeg er personligt ligeglad med kabale-evner, ja, men jeg er hverken ligeglad med udseende eller måden han gebærder sig på. Jeg mister ikke lysten til at knalde med ham, hvis han ikke kan knipse eller lægge kabale, men jeg mister lysten til at knalde med ham, hvis han er svært overvægtig, har rådne tænder, måne eller virker socialt tilbagestående.
2
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4086
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3697

Re: Insp Netdatingens sorteringsfilter

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 10. jan 2016, 05:02

eks-Maupassant skrev:Ja men det er stadig åndsvagt at selektere på det.

Hvis man lavede en datingside hvor man valgte hinanden ud fra hvor god man var til at lægge 7-kabale, så ville der uden tvivl også være folk der ville give kurser i 7-kabale til de kabaleudforderede.

Det ændrer ikke på at "god til 7-kabale" ville være et meget irrelevant kriterieum at udvælge dates på.
meh. Der er jo ikke nogle der gider læse de sidelange introtekster aligevel. Hvis man ikke kan indflette en bare nogenlunde humoristisk el. sød kommentar i en fem-liniers annonce er det ikke wife-material aligevel. Hvis ikke andet kan du jo bare poache en andens annonce.

Samme med billeder, kan være du er 10/10 super-nice i virkeligheden men bare ikke photogenic overhovedet, så du ligner en 2/10 på billeder; men for 99% af befolkningen er der en ret linær sammenhæng mellem hvor smuk de ser ud på gaden og hvor smukke de er på billeder. Det er jo ikke rocket-science at tage et billede. Når 14årige teenagepiger kan fylde Instagram op med smukke selfies, så kan du nok også tage bare et par ok billeder af dig selv.
2
Grab them by the pussy
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Insp Netdatingens sorteringsfilter

Indlægaf Slettet bruger » 10. jan 2016, 05:12

Aima skrev:Jeg synes i øvrigt ikke, 7-kabale-skills på nogen måde kan sidestilles med udseende, udstråling og evne til at præsentere sig selv (skriftligt såvel som fysisk). Jeg er personligt ligeglad med kabale-evner, ja, men jeg er hverken ligeglad med udseende eller måden han gebærder sig på. Jeg mister ikke lysten til at knalde med ham, hvis han ikke kan knipse eller lægge kabale, men jeg mister lysten til at knalde med ham, hvis han er svært overvægtig, har rådne tænder, måne eller virker socialt tilbagestående.


Evne til at præsentere sig skriftligt var ikke eksisterende som datingparameter før netdating. Det var vigtigt hvis man skulle søge job og skrive ansøgninger, men det havde intet med dating at gøre. Odds var at man slet ikke ville se er ord hinanden havde skrevet før man havde været kærester i ugevis. Man kunne fint date uden at kunne skrive overhovedet, hvis man var max ordblind f.eks.

Det er teknologien der gør at skrift lige nu er vigtigt. Måske kommer der noget andet om 10 år (lydbaseret internet måske) og så er skrift igen ligegyldigt, og de ordblinde er inde i varmen igen.

Mht det fysiske, så er jeg helt enig i at den måde man ser ud i virkeligheden på er er væsentligt parameter, men hvor gode billeder man har sig selv en er ikke. I et forhold vil man jo gerne have partneren ser godt ud IRL, ikke at de tager lækre billeder af sig selv :)
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Insp Netdatingens sorteringsfilter

Indlægaf Slettet bruger » 10. jan 2016, 05:15

Vlad Kalashnikov skrev:meh. Der er jo ikke nogle der gider læse de sidelange introtekster aligevel. Hvis man ikke kan indflette en bare nogenlunde humoristisk el. sød kommentar i en fem-liniers annonce er det ikke wife-material aligevel. Hvis ikke andet kan du jo bare poache en andens annonce.

Samme med billeder, kan være du er 10/10 super-nice i virkeligheden men bare ikke photogenic overhovedet, så du ligner en 2/10 på billeder; men for 99% af befolkningen er der en ret linær sammenhæng mellem hvor smuk de ser ud på gaden og hvor smukke de er på billeder. Det er jo ikke rocket-science at tage et billede. Når 14årige teenagepiger kan fylde Instagram op med smukke selfies, så kan du nok også tage bare et par ok billeder af dig selv.


Hold nu op med at give mig datingråd, det er en for-sjov tråd. :) Jeg er i forhold. :banan:
0
Brugeravatar
Vlad Kalashnikov
Indlæg: 4086
Tilmeldt: 3. sep 2015, 09:49
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3697

Re: Insp Netdatingens sorteringsfilter

Indlægaf Vlad Kalashnikov » 10. jan 2016, 05:17

eks-Maupassant skrev:Evne til at præsentere sig skriftligt var ikke eksisterende som datingparameter før netdating. Det var vigtigt hvis man skulle søge job og skrive ansøgninger, men det havde intet med dating at gøre. Odds var at man slet ikke ville se er ord hinanden havde skrevet før man havde været kærester i ugevis. Man kunne fint date uden at kunne skrive overhovedet, hvis man var max ordblind f.eks.
Lange og mange håndskrevne kærstebreve var et meget vigtigt element for rigtig mange før netdating. Og standarden var noget højrere end: "DTF? LOL" "netflix & chill?" "tits or GTFO"

I det hele taget er jeg mest forundret over den mængde bullshit nudagens piger finder sig i, i modsætning til hvad deres mødre og bedstemødre gjorde. Det hele har helt sikker skubbet sig voldsomt til mænds fordel.
1
Grab them by the pussy
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 13002
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55904
Kontakt:

Re: Insp Netdatingens sorteringsfilter

Indlægaf Ado » 10. jan 2016, 07:31

Netdating er netdating. Når man ikke har kropssproget og stemmeføringen at måle på, må man måle på andre områder. Sådan er det. Til gengæld får man talt/skrevet mere om dybere ting, end hvis man står i en bar.
I en perfekt verden ville vi ikke sortere fra på et overfladisk niveau. Men verden er ikke perfekt. Sådan er det. Også i real-life dating.


Jeg fravælger samtlige mænd, hvis de har solbriller på deres billeder. Jeg vil se deres øjne. Jeg fravælger også mænd, hvis de kun har "skååååål" billeder liggende. Og jeg fravælger også, hvis intet ved deres udseende tiltaler mig.
Dårlige skriftlige evner sorterer jeg også fra. Overfladisk? Hmm, måske? Måske ikke. Jeg har behov for en mand, som kan ping-ponge på skrift og verbalt. Så hvis jeg bliver mødt af énstavelsesord og monoton skrivestil, har jeg ingen interesse. At der er en stavefejl her og der, har ingen betydning. Men kan skal kunne "forføre" mig på skrift.


Sådan er det. Om det er overfladisk, skal jeg ikke kunne sige. Jeg er egentlig også ligeglad.
Til gengæld forventer jeg ikke en flawless Ken-dukke. Et lækkert udseende er for mig et vidt begreb. Jeg kan godt lide mænd med udefinérbar kant.
3
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
A 7
Indlæg: 813
Tilmeldt: 27. aug 2015, 06:35
Kort karma: 35
Likede indlæg: 797

Re: Insp Netdatingens sorteringsfilter

Indlægaf A 7 » 10. jan 2016, 09:26

Ado skrev:Netdating er netdating. Når man ikke har kropssproget og stemmeføringen at måle på, må man måle på andre områder. Sådan er det. Til gengæld får man talt/skrevet mere om dybere ting, end hvis man står i en bar.
I en perfekt verden ville vi ikke sortere fra på et overfladisk niveau. Men verden er ikke perfekt. Sådan er det. Også i real-life dating.


Jeg fravælger samtlige mænd, hvis de har solbriller på deres billeder. Jeg vil se deres øjne. Jeg fravælger også mænd, hvis de kun har "skååååål" billeder liggende. Og jeg fravælger også, hvis intet ved deres udseende tiltaler mig.
Dårlige skriftlige evner sorterer jeg også fra. Overfladisk? Hmm, måske? Måske ikke. Jeg har behov for en mand, som kan ping-ponge på skrift og verbalt. Så hvis jeg bliver mødt af énstavelsesord og monoton skrivestil, har jeg ingen interesse. At der er en stavefejl her og der, har ingen betydning. Men kan skal kunne "forføre" mig på skrift.


Sådan er det. Om det er overfladisk, skal jeg ikke kunne sige. Jeg er egentlig også ligeglad.
Til gengæld forventer jeg ikke en flawless Ken-dukke. Et lækkert udseende er for mig et vidt begreb. Jeg kan godt lide mænd med udefinérbar kant.


Lige præcis. Jeg fravælger også kvinder, hvis man ikke kan se hele deres ansigt - enten fordi de har solbriller på, eller fordi billederne er utydelige. Og jeg forstår ikke rigtig problemet. Selvfølgelig kan alle da få taget et vellignende billede af dem selv? :forvirret:
2
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Insp Netdatingens sorteringsfilter

Indlægaf Viskelæder » 10. jan 2016, 10:06

Jeg er enig med de to ovenstående indlæg.

Generelt synes jeg, der er gået lidt en dille i at tale om, at Tinder er sååååå overfladisk. Ja, Tinder og andre datingsider er mega overfladisk - men ikke rigtigt mere, end at virkeligheden også er overfladisk? Det er rigtigt, at man kan nå at få lidt mere information på 20 sekunder, hvis man møder en person i virkeligheden (kropssprog, stemme, måske lidt samtale osv.), men grundlæggende så dømmer vi jo hinanden indenfor sådan 5-10 sek. Så er der mange, der siger, at man jo kunne nå at tale lidt med vedkommende i virkeligheden og dermed danne sig et bedre indtryk. Ja, det kan man, men det gør man jo ikke? I virkeligheden er vi lige så selektive, som vi er på Tinder. Hvis jeg ser en i virkeligheden, som slet ikke tiltaler mig fysisk og som siger "hej zøde" og derefter står i underlig stilhed, ville jeg også swipe til venstre i virkeligheden.

Jeg kan ikke se, at det er SÅ meget værre end i virkeligheden. Og jeg synes altså, som andre også er inde på, at hvis man overhovedet ikke kan formulere sig på skrift, så siger det noget om ens verbale evner i virkeligheden. Stavefejl eller ordblindhed er noget andet, men hvis det fuldstændig sejler, og personen ikke evner at holde en samtale i gang eller på besked nr. 2 sender et pikbillede, så var han nok heller ikke for mig, hvis jeg havde mødt ham i virkeligheden.
4

Tilbage til "Forhold og sex"