Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf LadyFox » 8. jan 2016, 20:59

D.itsen skrev:
DetSorteCirkus skrev:
D.itsen skrev:Og du er sikker på det er fordi folk synes det er en dårlig ting at være grønlandsk, at de siger undskyld? Du har sydamerikanske aner, så vidt jeg husker, og jeg kunne da i ren refleks sige undskyld over at gætte så meget forkert. Mange tager deres nationalitet/aner meget seriøst


Da der gerne har fulgt en mere detaljeret beklagelse med om, hvordan jeg heller ikke passede ind i deres opfattelse af grønlændere, så er jeg ret sikker.

OK. Jeg må godt nok generelt leve i en lyserød sky, for jeg oplever så godt som aldrig, det lort og fordomme alle andre oplever.

Altså, men grønlandske-rødder skal man høre en masse lort rent ud sagt.
Sjovest er det fra folk der ikke har luret at jeg kommer af grønlandske gener der får roddet sig ud i noget små-racist vrøvl, det ansigt de får når jeg erkender kulør :/
0
...
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 8. jan 2016, 21:20

Jeg har en skøn veninde, der nær var endt med en på lampen, fordi hun refererede til en grønlandsk kvinde som "sneneger".
Det var så en helt udenforstående pæredansker, der ville slå.
Kvinden, hun omtalte, var hendes egen mor og min veninde er stolt af at være halvt grønlænder.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55892
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 9. jan 2016, 20:25

FruDulle skrev:
ShuruQ skrev:
FruDulle skrev:
ShuruQ skrev:Hvis det er et talent at kunne bøvse så ser det sateme sløjere ud for Danmark end jeg troede :tie:.

Det bliver et rimeligt kedeligtshow hvis han skal det igen og igen


Heldigvis ikke. Men knægten fik da sin rekord. Det er virkelig noget der rykker på CV'et.

Rimelig crazy Michael Jackson dans tilgengæld :gruble: :lol2:

Jeg brød helt sammen af grin. Der var noget sært ved hans ansigt.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Filejs
Indlæg: 111
Tilmeldt: 4. dec 2015, 07:43
Kort karma: 29
Likede indlæg: 172

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Filejs » 9. jan 2016, 20:37

Som ung kvinde i 20'erne, uden børn, med et par veninder med børn, så haaader jeg hvordan samtaler så ofte handler om dem og (for mig) rasende kedelige og ligegyldige ting.
Så tænker jeg, og har lyst til at sige "Så hold dog kæft og få lidt indhold i livet udenom dem, så alt ikke går op i hvilke angulus-vinterstøvler prinsessepigen nu skal have, eller at hun slog en prut i DP."

Puh, det lettede :-D
6
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fillie » 9. jan 2016, 20:50

Pernille skrev:Jeg forstår ikke, hvad folk ser (hører) i Mads og Monopolet.


Jeg har aldrig lyttet til det. :gruble:
1
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24633
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3200
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36798

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Daine » 9. jan 2016, 20:51

Fillie skrev:
Pernille skrev:Jeg forstår ikke, hvad folk ser (hører) i Mads og Monopolet.


Jeg har aldrig lyttet til det. :gruble:


Det har jeg heller ikke, mest fordi jeg sjældent hører radio. Men er det sådan lidt "Spørg Charlie"-agtigt?
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21053

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 2SHY » 9. jan 2016, 20:59

Daine skrev:
Fillie skrev:
Pernille skrev:Jeg forstår ikke, hvad folk ser (hører) i Mads og Monopolet.


Jeg har aldrig lyttet til det. :gruble:


Det har jeg heller ikke, mest fordi jeg sjældent hører radio. Men er det sådan lidt "Spørg Charlie"-agtigt?

Noget i den stil ja. Man kan sende et dilemma ind som monopolet så diskuterer og forsøger at finde en løsning på.

Jeg kan godt lide det for jeg sidder selv og forholder mig til dilemmaerne og hvad monopolisterne foreslår. Noget er helt hen i vejret og andre ting er lige i øjet

Det er da ikke alt der er lige spændende. Jeg er lidt træt af dem der med "hvad skal vi/vores barn hedde" og "må jeg stjæle min stjålne cykel tilbage" men der har bestemt været nogle hvor jeg næsten har måttet holde ind til siden i bilen fordi jeg tænkte "WHAT!?!?!"
Senest rettet af 2SHY 9. jan 2016, 21:01, rettet i alt 1 gang.
5
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 9. jan 2016, 21:00

Jeg synes at Mads&Monopolet giver rigtig meget stof til eftertanke, man får indblik i mange forskellige vinkler at anskue et givent problem på (jeg elsker simpelthen akademisk tankegang i sin reneste form) og det er sjovt.

Jeg elsker børns umiddelbarhed, deres nysgerrighed, deres finurlige ordforviklinger og især deres uspolerede filosoferen over alting.
Men det betyder ikke at jeg gider at være sammen med dem. De larmer, de lugter dårligt, de er ubehøvlede og opmærksomhedskrævende og har ingen sans for personal space.
Sådan kan man have et så kompliceret forhold til en menneskegruppe... Og det burde man ærlig talt have lov til uden at blive lynchet fuldstændig.

Edit: Der er nogle børn, der er aldeles herlige at være sammen med.
Senest rettet af kidkomb 9. jan 2016, 21:07, rettet i alt 1 gang.
6
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Filejs
Indlæg: 111
Tilmeldt: 4. dec 2015, 07:43
Kort karma: 29
Likede indlæg: 172

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Filejs » 9. jan 2016, 21:23

Log_Lady skrev:
Filejs skrev:Som ung kvinde i 20'erne, uden børn, med et par veninder med børn, så haaader jeg hvordan samtaler så ofte handler om dem og (for mig) rasende kedelige og ligegyldige ting.
Så tænker jeg, og har lyst til at sige "Så hold dog kæft og få lidt indhold i livet udenom dem, så alt ikke går op i hvilke angulus-vinterstøvler prinsessepigen nu skal have, eller at hun slog en prut i DP."

Puh, det lettede :-D


Jeg har to børn, og dét til trods er jeg rasende enig med dig. Jeg ville dø af kedsomhed, hvis de fleste af mine samtaler handlede om børn. Jeg har været så heldig at havne i mødregrupper med begge unger, hvor det intellektuelle modspil har været ganske fornemt, ammehjerner til trods, så det kan godt lade sig gøre at have fokus på andre ting end flyverdragter, test af barnevogne og røde numser. Thank god! :D


Skønt du lige kunne afkræfte en fordom, jeg troede faktisk kun man snakkede om bleer og sutter i mædegrupper - eller så er du bare heldig :stoned:

Det er heldigvis heller ikke alle vores samtaler, der handler om børn, og jeg er blevet god til at sige til, når jeg synes vi har brugt nok tid til at snakke om dem. - Det ER trods alt mine veninder jeg er mest interesseret i, selvom jeg godt ved at deres børn selvfølgelig er en stor del af deres liv. Nogle gange skal de bare mindes om, at de altså også har oplevelser og tanker om livet som ikke handler om børn :-D
1
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fillie » 10. jan 2016, 12:49

ShuruQ skrev:Jeg er åbenbart kedelig og uden humor.

I går kom en tidligere beboer på besøg. Hun lystede sig med at binde alle spisebordsstolene sammen 2 og 2 og var ved at brække sig af latter da folk undrede sig over de ikke kunne få stolene ud. Og kæftede op om hvor god humor hun syntes det var osv osv.

Smag og behag, men hvis jeg skal være helt ærlig, havde jeg fået fat af en af de stole og hun så havde siddet og grinet helt åndsfraværende dumt. Jeg var gået total amok.

Ja, det er harmløst osv og man skal kunne tåle en joke. Men lige sådan noget der hvor man ufrivilligt bliver til grin, jeg havde IKKE fundet mig i det.

Det man måske ikke må sige er at jeg sad og håbede en eller anden var blevet godt gal i skralden så hun måske kunne fatte at når man laver sådan en joke så kan man aldrig vide hvordan folk vil reagere. Der er også grænser for hvor sart man skal være og alt det der, men når man laver sådan noget kan man ikke vide om alle er med på den. Og jeg har det også lidt sådan, at boede hun er stadig, så bop-bop, men nu kommer hun som udefrakommende og så skal hun sgu holde snitterne fra sådan noget.

Shuruq - gammel, kedelig og UDEN humor åbenbart. Og ja, nogen synes det vil være endnu sjovere hvis de ved man ville blive gal, men det hjælper ikke, for jeg ved hvordan jeg ville få det indeni.


Jeg ved ikke, om jeg var blevet vred, men jeg havde i hvert fald tænkt, at der nok var et eller andet i vejen med hende. Men det kommer selvfølgelig an på fællesskabet, om det er passende opførelsel. Du mente det ikke. Jeg har svært ved at forestille mig at være en del af en gruppe, hvor hendes morsomhed ville blive opfattet som andet end aparte.
1
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55892
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 10. jan 2016, 17:10

Dette maleri er lige sat til salg på Facebook i en køb/salgsgruppe. Åbenbart malet af en voksen kvinde. Hold nu kæft, hvor er det grimt.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
11
Donna Martin Graduates!
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Firebird » 10. jan 2016, 17:16

HEY. det er sgu da kunst!!!!!!! Hrm. :gruble: Står der ommer på ryggen af hunden. :fløjt:
2
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19600

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 10. jan 2016, 17:19

Ado skrev:Dette maleri er lige sat til salg på Facebook i en køb/salgsgruppe. Åbenbart malet af en voksen kvinde. Hold nu kæft, hvor er det grimt.


Haha! Det ligner lidt en der prøver at gøre Poul Pava kunsten efter :lol2: :
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fillie » 10. jan 2016, 17:20

Animi skrev:
Ado skrev:Dette maleri er lige sat til salg på Facebook i en køb/salgsgruppe. Åbenbart malet af en voksen kvinde. Hold nu kæft, hvor er det grimt.


Haha! Det ligner lidt en der prøver at gøre Poul Pava kunsten efter :lol2: :


Jeg tænker nøjagtigt det samme. :lol:
1
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4669

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Chatsy » 10. jan 2016, 17:22

"Dyrdokter" alligevel??
6

Tilbage til "Generelt"