Januar '16 - en fællestråd

Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12724
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 10. jan 2016, 14:59

billiebean skrev:
- Jeg er begyndt med skyr til morgenmad. Vil dog mikse/afveklse med A38 fremover. Både pga. konsistensen (skyr er godt nok tørt kl. 7 om morgenen) og for mælkesyrebakterier, som skyr ikke indeholder. Skyr mætter dog lidt bedre end A38.


Hvilken skyr spiser du?

Jeg vælger selv den neutrale. Jeg synes, dem med smag ofte smager lidt for syntetisk. I stedet blander jeg lidt flydende honning i eller en tsk. marmelade. Det tager den værste tørhed. Nogen blander også lidt mælk i.
2
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Lykke » 10. jan 2016, 15:09

Guilded_Lily skrev:
billiebean skrev:
- Jeg er begyndt med skyr til morgenmad. Vil dog mikse/afveklse med A38 fremover. Både pga. konsistensen (skyr er godt nok tørt kl. 7 om morgenen) og for mælkesyrebakterier, som skyr ikke indeholder. Skyr mætter dog lidt bedre end A38.


Hvilken skyr spiser du?

Jeg vælger selv den neutrale. Jeg synes, dem med smag ofte smager lidt for syntetisk. I stedet blander jeg lidt flydende honning i eller en tsk. marmelade. Det tager den værste tørhed. Nogen blander også lidt mælk i.


Jeg rører det også op med yoghurt. Ellers kan jeg heller ikke få det ned.
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12724
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 10. jan 2016, 15:18

Hvor er I gode! Nye mål er ført ind.

Sikke en morgen... Datteren kom brølende ind i morges, lige efter min alarm havde bimlet, at hunden havde haft et uheld på gulvet. Det sker nærmest aldrig, men vi har lige skiftet foder for en kort periode, og det slår hendes mave i stykker hver gang. Så ind og tørre myllerbæ op. Nammenam. I samme øjeblik fortæller datteren så, hun har tisset i sengen. Ind og flå sengetøjet af og i vaskemaskinen med det. Så var vi ligesom i gang! :tie:

(Hvad dælen - Hjem-Is-bilen nu?!)

Datteren havde jo så en legeaftale kl. 10-12, så jeg drønede rundt om hjørnet og trænede, mens pigerne legede. Nu er mand, knægt og datter i biografen (første gang med datteren), mens jeg har sovet en time og nu konsumeret en smoothie.

Enten er det min computer eller debatten, der driller, jeg får hele tiden time-outs og skal reloade siderne, og jeg har lidt arbejde, der lige skal klares, så min evaluering kommer lige til at vente lidt.
1
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4383

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf billiebean » 10. jan 2016, 16:15

Men I er jo alle mega seje!! Og altså, jeg har ingen børn, kun en kæreste som jo også laver mad og laver huslige ting (når det da passer ham!), så det gør det jo lidt lettere faktisk at få gjort det, jeg gerne vil. Ikke så mange hindringer på vejen. Så hatten af for dem der arbejder videre trods daglige benspænd!
1
Brugeravatar
Julie
Indlæg: 605
Tilmeldt: 10. sep 2015, 14:56
Kort karma: 55
Likede indlæg: 865

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Julie » 10. jan 2016, 16:50

1. etape evaluering.
0 sukker! Tjek, men der har generelt været for meget snackeri
Træning mindst 1 gang om ugen Nix. Det er dog blevet til knapt 17km cykling og 8,4km gående.
Bruge lash-serum 1 gang om dagen Ku have været bedre!

Generelt har det været en okay uge, bortset fra, at jeg tidligere i dag tilragede mig hold i ryggen. Så lige nu, der skal jeg bare slappe af.. Vender tilbage med mål senere :)
2
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Viskelæder » 10. jan 2016, 18:23

Hvor er det fedt at følge med herinde :)
Jeg vil gerne være med fra i morgen af :)

Generelt er jeg ked af, at jeg over de sidste 6 år har taget 10 kg på. Min vægt stiger liiiige så stille med 1-2 kg om året. Nu har hele december måned og hele sidste uge været fyldt med sukker og fedt og alt klamt i verden. Både fordi jeg er jordens største sukkergris, og også fordi jeg nok har haft lyst til ekstra hygge/trøst. Men jeg er nået det der punkt, hvor jeg er træt af mig selv, sløv og ugidelig, og det påvirker mig psykisk, så nu skal den vendes.
Jeg behøver ikke tabe mig voldsomt og vil på ingen måde være en helse- eller sportsfreak, men der skal bare skrues ned.

Så mine mål for den kommende uge er:
- At lave sund madpakke til arbejde hver dag i stedet for at købe lort i kantinen
- Ikke at spise slik og alt muligt andet om aftenen
- At gå tur mindst 2 gange denne uge
5
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Sophaya » 10. jan 2016, 18:41

Viskelæder skrev:Hvor er det fedt at følge med herinde :)
Jeg vil gerne være med fra i morgen af :)

Generelt er jeg ked af, at jeg over de sidste 6 år har taget 10 kg på. Min vægt stiger liiiige så stille med 1-2 kg om året. Nu har hele december måned og hele sidste uge været fyldt med sukker og fedt og alt klamt i verden. Både fordi jeg er jordens største sukkergris, og også fordi jeg nok har haft lyst til ekstra hygge/trøst. Men jeg er nået det der punkt, hvor jeg er træt af mig selv, sløv og ugidelig, og det påvirker mig psykisk, så nu skal den vendes.
Jeg behøver ikke tabe mig voldsomt og vil på ingen måde være en helse- eller sportsfreak, men der skal bare skrues ned.

Så mine mål for den kommende uge er:
- At lave sund madpakke til arbejde hver dag i stedet for at købe lort i kantinen
- Ikke at spise slik og alt muligt andet om aftenen
- At gå tur mindst 2 gange denne uge


Velkommen til :)
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf FruKuk » 10. jan 2016, 19:45

Evaluering

Blive vejet og ikke bruge energi på at ærgre mig over de ekstra kilo ferien har kostet
Nu var der kun røget 200 gram på, så det var nemt ikke at ærgre sig

Træne 3 gange
Nåede kun 2 gange grundet smerter i baglåret. Men pausen har gjort godt og smerterne er væk igen.

Følge kostplan
Tjek
2
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf FruKuk » 10. jan 2016, 19:49

Etape 2

- Deltage til cirkeltræning og derudover træne 2 gange
- Følge kostplan
- Have tabt mig siden sidste vejning
- Have justeret mit træningsprogram
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 10. jan 2016, 21:06

Jeg forstår ikke, hvad der foregår, og jeg tør simpelthen ikke tro på, at det holder mere end et par dage endnu.
Ifg. kalenderen har jeg pms lige nu og burde derfor være glubende sulten efter fed mad og masser af slik, chips og sodavand og ikke til at drive til den mindste smule motion, men det er, som om jeg har tabt interessen for snask, og bortset fra at jeg i går var trist over udsigten til min mors operation i morgen og havde en krise over, at jeg ikke kunne overskue min opgave, hvilket der forhåbentligt er kommet styr på nu, er mit humør og energiniveau, som det plejer.

Her kl. 20.30, da jeg var blevet færdig med at læse en fagtekst, fandt jeg på at gå ud og handle til den nye uge. Jeg købte bl.a. en halvliters cola light for at være på forkant med evt. pms-cravings, og den slags plejer jeg virkelig at have svært ved at lade stå i køleskabet, men da jeg kom hjem, ville jeg hellere have Pucca-te med mælk til de riskiks med chokolade, jeg havde købt, fordi jeg jo ikke spiste slik i fredags.

Hvis det ikke bare er min krop, der prøver at snyde mig, tror jeg muligvis, at jeg kan have ramt en form for balance, hvor fx. stabilt blodsukker og tilpas med væske (vand) sørger for, at jeg ikke hele tiden går og er mere eller mindre lækkersulten.
3
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Bøtte » 10. jan 2016, 21:15

Gå/løbe min. 15 km i løbet af ugen (turen frem/tilbage fra børnehaven tæller ikke med). Tjek! Blev til over 20 km.
Overholde ww alle hverdage, moderere indtag til fødselsdag lørdag. Det gik fint alle dage, også lørdag. I dag har ikke været hel sund, men heller ikke vanvittig usund.
Drikke mere vand. Tjek.

En ok uge :)
6
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Aima » 10. jan 2016, 23:58

Denne uges mål:
3 X løb
5 X træning
Alle de gåture min veninde foreslår. Må ikke sige nej. Hun skal prioriteres højt efter en december, hvor jeg ikke har haft tid til at være den veninde for hende, jeg helst vil.

Status:
Ingen løb og ingen gåture. Jeg havde simpelthen ikke taget højde for, hvor meget det kolde vejr påvirker min lyst til, ja, alt. Jeg fryser helt hjernedødt, når det er så koldt, som det har været i denne uge, min krop er sådan heeelt anspændt og jeg er pissesur. Så, løb gad jeg fandme ikke, lissom jeg heller ikke tog nogle gåturs-initiativer. Det gjorde min veninde så heller ikke, så det var jo heldigt :D

Men jeg fik trænet fem gange.

Den kommende uges mål overvejer jeg lige.
4
I'll stick with hell no's and headphones...
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf superboa » 11. jan 2016, 00:09

Status her er, at jeg forsøger at få skåret ned på sukkeret, men det er min store last, så det går langsomt, men bare det at jeg har fokus på det, gør det nemmere ikke at tage slikket ned fra hylderene i supermarkedet :)
Jeg har kun fået gået 1 tur, til gengæld er motionscyklen blevet "luftet" 2 gange og jeg har fået laver øvelser for ryggen/nakken/skuldrene 4 gange.

Mål for næste uge:
- Minimun 2 gåture
- Minimum 1 tur på motioncyklen (20 km.)
- Øvelser for ryg/nakke/skulder 3 gange i løbet af ugen.
- Fortsat fokus på at skære ned på sukkeret.
3
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4797
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf MyGirl » 11. jan 2016, 08:05

Så blev der også lige tid til evaluering for mig:

- 2 fastedage
- 2 x træning/aktivitet i en eller anden form
- Overvægt af grønt i kosten
- 2 L vand om dagen
- Lave madplan for næste uge

Træning har været en by i Rusland. Tænker dog, det er lidt ok, når arbejdsugen render over de 60 timer (og man har 2-3 timers transport hver dag oveni). Ville dog gerne lige svinge mig ud at gå en tur af og til. Fik skovlet sne i weekenden, men ikke nok til at tælle for aktivitet.

Maden er gået rigtig fint faktisk. Der røg lidt "guf" ind lørdag og søndag, men det har ikke været så voldsomt, og måltiderne har været fornuftige, så det opvejer lidt.

Fik ikke lavet madplan for denne uge, men det er delvist et bevidst valg, fordi vi ikke gad købe stort ind i går, og fordi vi har styr på mad i dag og i morgen.

Denne uges mål:

Faste 2 dage (formentlig mandag og torsdag)
Aktivitet 2 dage
Fokus på grønt i kosten
2 L vand om dagen
Max 2 kopper kaffe om dagen
4
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12724
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 913
Likede indlæg: 12457

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 11. jan 2016, 12:42

Viskelæder skrev:Hvor er det fedt at følge med herinde :)
Jeg vil gerne være med fra i morgen af :)



Velkommen til! :dance:
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"