Købe ind om natten?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Købe ind om natten?

Indlægaf Juki » 10. jan 2016, 22:04

Hvis jeg havde mulighed for at handle om natten eller sen aften ville jeg nok udnytte det, men jeg tvivler på jeg ville gøre de store indkøb der. Det ville være hvis jeg alligevel ikke kunne sove og var snacksulten.

Jeg vil dog hellere foretrække helligdagsåbent, fremfor åbent om natten :træt3:
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Købe ind om natten?

Indlægaf Fillie » 10. jan 2016, 22:14

DetSorteCirkus skrev:Der ligger en DøgnNetto fem minutters gang fra min lejlighed, og den eneste gang, jeg har handlet der tæt på midnat, skyldtes det alene, at jeg havde udsat og udsat at komme afsted. Det viser vist ret godt, at mit behov for et døgnåbent supermarked er lig nul. Bortset fra at jeg godt kan forstå, at det kan være et praktisk tilbud til folk med atypisk døgnrytme, tror jeg faktisk ikke, at det for alle er sundt at have adgang til alt døgnet rundt. Her tænker jeg ikke så meget på sundhed eller økonomi som på mental ro og afslapning.


Enig. Ligesom det ikke er sundt for alle altid at være til rådighed.

Da lukkeloven blev afskaffet, var jeg bekymret for, om det kunne have nogle omkostninger for især den svageste gruppe medarbejdere. Når man kun kigger på rå statistik, er enlige uden børn helbredsmæssigt en svagere gruppe end folk i parforhold med børn. Jeg forestillede mig, at der kunne ske et negativt skred i forhold til arbejdstider, hvor enlige allerede blev forfordelt til fordel for børnefamilierne, som sjældnere havde mulighed for at tage de sene vagter.

Jeg har ikke set nogen undersøgelser, der be- eller afkræfter, om der er registreret større sygefravær eller andre uønskede konsekvenser hos gruppen af enlige uden børn i afskaffelsen af lukkelovens kølvand (eller andre grupper medarbejdere), men bekymringen, jeg havde dengang, popper unægteligt op igen, når flere virksomheder begynder at holde åben døgnet rundt. Man kan naturligvis indvende, at det i andre brancher længe har været normalt at arbejde om natten, med vi ved, at det er en negativ sundhedsfaktor, og derfor mener jeg, at det er et vigtigt fokuspunkt, når en hel branche begynder at ændre praksis - især hos den gruppe medarbejdere, der i forvejen statistik set har det ringeste helbred, og som man kan forestille sig primært kommer til at holde for, når natvagterne skal uddeles.
2
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8208

Re: Købe ind om natten?

Indlægaf Anilara » 10. jan 2016, 22:23

Da jeg boede i Sønderborg, handlede jeg rigtig tit i den døgnåbne Spar. Det passer mig bare bedst, da jeg er mest aktiv og klar på at lave noget om natten. Gør også tit rent om natten, og ville elske hvis alle butikker f.eks. først åbnede kl. 11 og lukkede kl 02 -eller egentlig bare døgnåben. :-D
Men jeg gider ikke tage helt ud til Fields for at handle, og slet ikke Bilka. Den er alt for stor.
0
Brugeravatar
Daphne
Indlæg: 2377
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:19
Kort karma: 575
Likede indlæg: 3529

Re: Købe ind om natten?

Indlægaf Daphne » 10. jan 2016, 22:57

Da jeg boede i England, handlede jeg om natten en sjælden gang imellem - supermarkedet lå dog også ekstremt tæt på. Ellers gad jeg nok ikke.
Kunne sagtens bruge at kunne handle ind frem til midnat - jeg er B-menneske og er mere frisk om aftenen + jeg elsker at når butikkerne er næsten mennesketomme, i stedet for at det vrimler med diverse børnefamilier, kø ved kassen osv. Men i den lille flække jeg bor i nu, så er det ikke noget der sker lige foreløbigt... :)
1
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25618

Re: Købe ind om natten?

Indlægaf Madam Pomfrey » 10. jan 2016, 23:16

Selve natten, det ville det være et meget begrænset omfang jeg ville benytte mig af muligheden, det ville være noget med at vi kom hjem fra en rejse og skulle hjem til et tomt køleskab.
Jeg har dog jævnligt fri kl. 23, og jeg ville sagtens kunne finde på at handle på vejen hjem.

Det var også til min store glæde da supermarkederne begyndte at åbne kl. 7 og 8, fremfor kl. 9, det var FEDT at kunne handle når ungerne var afleveret i skolen f.x. Og JO, jeg har da benyttet mig af at bilka op til jul og nytår havde enkelte dage med åbent til kl. 24, men mest fordi jeg vidste det var til at komme til i butikken fra 22.30 og frem, hvorfor jonglere sig imellem hundrevis af andre kunder, og stå i kø i en time, når man kunne klare det hele på 20 minutter ;)

Nu bor vi i en mindre by, og det ene supermarked er åbent til 19, det andet til 21, - og jeg er endnu ikke gået i krise over åbningstiderne ;)
Mest af alt er de nok bare en vane, og jo større tidsrum man er vant til at kunne handle i, jo skævere bliver ens vaner nok.

Og ja, vi har da handlet midt om natten i et supermarked i USA, bare fordi vi kunne ;)
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25618

Re: Købe ind om natten?

Indlægaf Madam Pomfrey » 10. jan 2016, 23:19

DetSorteCirkus skrev:Der ligger en DøgnNetto fem minutters gang fra min lejlighed, og den eneste gang, jeg har handlet der tæt på midnat, skyldtes det alene, at jeg havde udsat og udsat at komme afsted. Det viser vist ret godt, at mit behov for et døgnåbent supermarked er lig nul. Bortset fra at jeg godt kan forstå, at det kan være et praktisk tilbud til folk med atypisk døgnrytme, tror jeg faktisk ikke, at det for alle er sundt at have adgang til alt døgnet rundt. Her tænker jeg ikke så meget på sundhed eller økonomi som på mental ro og afslapning.



Jeg tror heller ikke det er specielt sundt for os...
Og jeg må ærligt talt sige at jeg trives glimrende med supermarkedernes mere begrænsede åbningstider i vores by, det er ikke noget problem at indrette sig efter det. Lukket om søndagen, det ville vi såmænd også overleve ;)
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Lola
Indlæg: 10
Tilmeldt: 10. okt 2015, 14:46
Kort karma: 0
Likede indlæg: 14

Re: Købe ind om natten?

Indlægaf Lola » 11. jan 2016, 03:50

Vi har flere steder at handle ind hele døgnet. Men har aldrig været der om natten. En gang en sen aften...

Jeg har intet behov for at handle om natten og kan ikke umiddelbart forestille mig at jeg skulle få det. Jeg kan sagtens nå mine indkøb indenfor normal åbningstid.
0
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6344
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 771
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14592

Re: Købe ind om natten?

Indlægaf Pjeps » 11. jan 2016, 04:28

Ja det kunne jeg sagtens finde på , nok ikke hver dag, men en gang imellem!
0
:ninja:
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Købe ind om natten?

Indlægaf Annione » 11. jan 2016, 04:54

Jeg ville nok ikke ofte benytte mig af det, men jeg har da været i 711 om natten for at købe morgenmad til næste dag.
I Norge handlede jeg ofte efter 22, deres supermarkeder lukker først kl 23.
0
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Købe ind om natten?

Indlægaf Firebird » 11. jan 2016, 05:07

Aima har fat i den lange ende. Her i Pladderpaddelandsby, har vi to butikker tilbage. Brugsen og Ghetto. Bortset fra juleaften, har Ghetto åbent 08-22 hver evigt eneste dag. Brugsen lukker lidt mere, men er generelt åben fra 07-19. Til at starte med, fandt jeg det lidt unødvendigt at der var så længe åbent, og jeg havde ligesom Fillie store betænkligheder i forhold til personalet. Nu har jeg vænnet mig til det, og synes faktisk at det er rart ikke at være tvunget til at have handlet ind til 17.30. Søndag er heller ikke noget der skal med i overvejelserne mere. Der er åbent.

Det står i stærk kontrast til butikkerne syd for stregen, hvor man stadig har en lukkelov som i Danmark 1980. Fordi jeg har vænnet mig til de lange åbningstider i Danmark, støder jeg ofte på lukkede døre i Flensborg. Det irriterer mig, men jeg er bevist om at det er mig der har en forkælet indstilling.
Det vil gå med natteåbent, som med alt andet. Vi vænner os til det, og tænker kun over det, når vi en sjælden gang støder på en lukket dør.
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Goldie
Indlæg: 105
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:41
Kort karma: 23
Likede indlæg: 202

Re: Købe ind om natten?

Indlægaf Goldie » 11. jan 2016, 06:41

Vil ikke være noget, vi vil komme til at bruge. I så fald vil det være yderst sjældent og dermed, vil det ikke være os, det vil kunne sørge for, at det kan betale sig for forretningen.
0
"Hello from the other side!..." :ninja:
Brugeravatar
Sukisaki
Indlæg: 478
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:06
Kort karma: 40
Likede indlæg: 796

Re: Købe ind om natten?

Indlægaf Sukisaki » 11. jan 2016, 09:21

Kan ikke forestille mig at det er noget jeg ville bruge særlig tit. Jeg plejer at gå kold omkring kl 22., hvis jeg er hjemme. Men måske ville jeg købe noget hurtigt mad eller noget på vej hjem fra byen hvis det var en mulighed.

Det er lidt sjovt, for jeg tænker på at det er sådan en domino-effekt. Nogen skal arbejde om natten - og det skaber et behov for at andre arbejder om natten. De har brug for døgnåbne børnehaver, supermarkeder o.lign.. Hvilket skaber FLERE der skal arbejde om natten, osv. osv. osv..

Jeg ved ikke rigtig hvad jeg mener om det. Flere undersøgelser peger jo på at det ikke er særlig sundt, men jeg har også oplevet mennesker som har været rigtig glade for at arbejde på den måde - i hvert fald i en periode.
0
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Købe ind om natten?

Indlægaf Persnikedy » 11. jan 2016, 10:26

Jeg ville elske at købe ind efter midnat, jeg er en natteugle og det ville kun være dejligt.
Og dem jeg kender som arbejder aften/nat arbejde ved jeg ville elske det. Så kan de købe ind efter arbejde ligesom dem med mere almindelige arbejdstider gør
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Købe ind om natten?

Indlægaf Aspargsen » 11. jan 2016, 12:39

Hvis det ikke var for arbejdet, ville det passe min døgnrytme ganske glimrende af handle ind ved en 3 - 4 tiden
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Luffegås
Indlæg: 2860
Tilmeldt: 18. dec 2015, 09:17
Kort karma: 232
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 5558

Re: Købe ind om natten?

Indlægaf Luffegås » 11. jan 2016, 13:34

Jeg har prøvet i Polen at handle ind om natten i Tesco :) Vi var sultne og på studietur, og tørstige. Butikken var slet ikke tom, der var nat-arbejderne på vej frem eller tilbage fra arbejde, og andre almindelige mennesker.
0
Søger ikke gode råd, medmindre jeg har spurgt.

Tilbage til "Generelt"