Fertilitetsbehandling

Nuttede-Nuser
Indlæg: 772
Tilmeldt: 21. okt 2015, 14:24
Kort karma: 105
Likede indlæg: 937

Fertilitetsbehandling

Indlægaf Nuttede-Nuser » 29. okt 2015, 07:54

Er jeg den eneste her inde som er i det helvede??

Vi fik henvisningen i april månede i år, efter at min kæreste var blevet refertiliseret i marts 2013. De fandt allerede ud af i 13 at han sædkvalitet var kraftigt nedsat, altså operationen havde langt fra virket, vi fik at vide at vi skulle prøve i et år, men vi skulle ikke regne med at det kunne lykkedes. Så nu står vi her, henvisning i april, forundersøgelse i juli hvor de vælger at de vil have os igang med ivf eller icsi med det samme fordi der er så lidt svømmere at iui er nyttesløst. I september, efter deres sommerferie lukning ringer jeg ind for at meldes os til, men der er for mange der skal til så vi bliver skubbet, i oktober har vi hele tiden skulle springe over da jeg skulle til London, det var en hård kamel at sluge at der skulle gå to måneder mere, men det gik.

I går ringede jeg igen for at melde os til, og på tlf svarer siger de at de lukker for tilmeldingerne fra den 29/10. Og jeg føler mig lidt i limbo. Nåede vi det? Hvor længe har de lukket for tilmeldinger? Kommer vi heller ikke igang i år? Spørgsmålene vælter bare rundt i hovedet på mig, og frustrationen over igen at skulle vente muligvis to måneder hvis de holder lukket til efter jul. Jeg er bare den største pessimist lige nu. For hvergang jeg sætter min næse op efter at nu er det nu, så bliver jeg bare bombet tilbage til stenalderen.

Er der andre herinde som også bumler rundt i det system?
0
Sorenspige
Indlæg: 7076
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 967
Likede indlæg: 9386

Re: Fertilitetsbehandling

Indlægaf Sorenspige » 29. okt 2015, 09:17

Jeg er også i fertilitetsbehandling, men jeg er ikke helt i samme situation som dig, da vi er i behandling for at få vores 2. barn og det derfor foregår i det private. Her går tingene lidt hurtigere, selvom der bestemt også er ventetid.

Ventetid er uundgåeligt i behandlingsverdenen, og vi var selv ret ramt af det, da vi fik hjælp til vores første barn. Der gik 1 år fra henvisningen blev sendt, til vi reelt kom i gang med behandling.

Hvis de siger, at d. 29. er sidste dag for tilmelding før juleferien, så burde I kunne nå det, da det jo er i dag. Derudover lyder det også meget tidligt at lukke for al behandling. Ofte er det kun lang behandling, som kræver meget tid.

Jeg vil gerne hjælpe, hvis du har spørgsmål eller bare trænger til at snakke. Det er en hård verden at træde ind i :ae:.
0
Mila_H
Indlæg: 415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:28
Kort karma: 105
Likede indlæg: 623

Re: Fertilitetsbehandling

Indlægaf Mila_H » 10. jan 2016, 23:10

Jeg er også, da jeg er enlig og i inseminationsbehandling for at få er barn vha donor.

Jeg har været igennem første forsøg - desværre uden held. Og pga ventetider, julelukning mm, kommer der til at gå tre (!) måneder, inden næste forsøg.. Argh, altså. Og det er, hvis jeg er heldig.

Så jeg kan sagtens følge jer..
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Fertilitetsbehandling

Indlægaf Bøtte » 11. jan 2016, 07:41

Mila_H skrev:Jeg er også, da jeg er enlig og i inseminationsbehandling for at få er barn vha donor.

Jeg har været igennem første forsøg - desværre uden held. Og pga ventetider, julelukning mm, kommer der til at gå tre (!) måneder, inden næste forsøg.. Argh, altså. Og det er, hvis jeg er heldig.

Så jeg kan sagtens følge jer..


Du er velkommen i vores storketråd. Der sidder to søde damer, der er også er alene og derudover er vi en masse andre damer, der prøver :)
1
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Fertilitetsbehandling

Indlægaf Little_Woman » 11. jan 2016, 11:42

Ja, jeg er også i behandlingscirkus - jeg er ovre i storketråden, da der er noget mere gang i den :)
0
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:

Tilbage til "Graviditet"