Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
canoodle
Indlæg: 579
Tilmeldt: 11. aug 2015, 09:50
Kort karma: 355
Likede indlæg: 2071

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf canoodle » 9. jan 2016, 17:32

FruKuk, hvad gør man egentlig med babyen, når der ingen er til at tjekke om alt er OK? Altså navlestrengen kan fint blive siddende jo, men alt det der andet der foregår på en fødestue lige efter fødslen?

Årh, jeg fik skisme hacket Mini's morgensurhed i dag :banan: Tog hans sutsko og lod som om jeg tog dem på, så han begyndte at grine. Han pjevsede lidt, da jeg løftede ham ud af sengen, men det var slet slet ikke slemt. Dagen i dag har bare været dejlig. Masser af grin, han hjalp med at sætte i opvaskemaskinen, vi spise blomkåls-bearnaise (Som var et hit!) og har danset, set tegnefilm og været ude at shoppe og lege på legepladsen i centret. Jeg er bombet, for der skete meget i dag, men eij, hvor har vi begge nydt det :lun:
4
All Adventurous women do
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 9. jan 2016, 19:02

canoodle skrev:FruKuk, hvad gør man egentlig med babyen, når der ingen er til at tjekke om alt er OK? Altså navlestrengen kan fint blive siddende jo, men alt det der andet der foregår på en fødestue lige efter fødslen?

Årh, jeg fik skisme hacket Mini's morgensurhed i dag :banan: Tog hans sutsko og lod som om jeg tog dem på, så han begyndte at grine. Han pjevsede lidt, da jeg løftede ham ud af sengen, men det var slet slet ikke slemt. Dagen i dag har bare været dejlig. Masser af grin, han hjalp med at sætte i opvaskemaskinen, vi spise blomkåls-bearnaise (Som var et hit!) og har danset, set tegnefilm og været ude at shoppe og lege på legepladsen i centret. Jeg er bombet, for der skete meget i dag, men eij, hvor har vi begge nydt det :lun:


Fedt med så god en dag - det giver overskud :lun:

Man gør som damen fra alarmcentralen siger. Og hun sagde, at baby skulle op på maven (her måtte hr Kuk lige hjælpe mig af trøjen) og have noget over sig. Og beordrede mig til at blive liggende. Falck kom kort efter. Og de klippede navlesnoren og gav jordmoderen (der var på tlf) nogle oplysninger om lillebrors kulør, om han var slap, og om jeg blødte meget. I min fødselsjournal er der blot et stort kryds over det meste :D
1
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 10. jan 2016, 07:47

FruKuk, tillykke med lillebrors fødselsdag :banan: :sol: :rock: og sikke en ankomst han kom med. Sejt gået, jeg var dånet det er helt sikkert :genert:
Senest rettet af Panton 10. jan 2016, 07:49, rettet i alt 1 gang.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 10. jan 2016, 07:49

canoodle skrev:FruKuk, hvad gør man egentlig med babyen, når der ingen er til at tjekke om alt er OK? Altså navlestrengen kan fint blive siddende jo, men alt det der andet der foregår på en fødestue lige efter fødslen?

Årh, jeg fik skisme hacket Mini's morgensurhed i dag :banan: Tog hans sutsko og lod som om jeg tog dem på, så han begyndte at grine. Han pjevsede lidt, da jeg løftede ham ud af sengen, men det var slet slet ikke slemt. Dagen i dag har bare været dejlig. Masser af grin, han hjalp med at sætte i opvaskemaskinen, vi spise blomkåls-bearnaise (Som var et hit!) og har danset, set tegnefilm og været ude at shoppe og lege på legepladsen i centret. Jeg er bombet, for der skete meget i dag, men eij, hvor har vi begge nydt det :lun:



Åhh hvad, fedt med sådan et + på overskudskontoen :klap: :banan: :pompom: Nogengange er det jo nærmest latterlige småting der skal til for at man lige bryder et mønster, så godt gået canoddle :sol:
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
TomKah
Indlæg: 4202
Tilmeldt: 25. aug 2015, 12:57
Kort karma: 313
Likede indlæg: 4333

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf TomKah » 10. jan 2016, 09:34

FruKuk skrev:
canoodle skrev:FruKuk, hvad gør man egentlig med babyen, når der ingen er til at tjekke om alt er OK? Altså navlestrengen kan fint blive siddende jo, men alt det der andet der foregår på en fødestue lige efter fødslen?

Årh, jeg fik skisme hacket Mini's morgensurhed i dag :banan: Tog hans sutsko og lod som om jeg tog dem på, så han begyndte at grine. Han pjevsede lidt, da jeg løftede ham ud af sengen, men det var slet slet ikke slemt. Dagen i dag har bare været dejlig. Masser af grin, han hjalp med at sætte i opvaskemaskinen, vi spise blomkåls-bearnaise (Som var et hit!) og har danset, set tegnefilm og været ude at shoppe og lege på legepladsen i centret. Jeg er bombet, for der skete meget i dag, men eij, hvor har vi begge nydt det :lun:


Fedt med så god en dag - det giver overskud :lun:

Man gør som damen fra alarmcentralen siger. Og hun sagde, at baby skulle op på maven (her måtte hr Kuk lige hjælpe mig af trøjen) og have noget over sig. Og beordrede mig til at blive liggende. Falck kom kort efter. Og de klippede navlesnoren og gav jordmoderen (der var på tlf) nogle oplysninger om lillebrors kulør, om han var slap, og om jeg blødte meget. I min fødselsjournal er der blot et stort kryds over det meste :D


Tillykke med sønnen!

Hvornår ringede i til alarmcentralen? Kunne du mærke det før siden I aldrig tog afsted hjemmefra?

Jeg har nemlig også en fødselsjournal med en masse krydser (eller i min står der bare ukendt ukendt ukendt), men vi ringede aldrig til nogen alarmcentral fordi han bare blev født. Jeg kunne ikke engang mærke at jeg havde presseveer før jeg kunne mærke hovedet kom ud.
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 10. jan 2016, 14:14

TomKah skrev:
FruKuk skrev:
canoodle skrev:FruKuk, hvad gør man egentlig med babyen, når der ingen er til at tjekke om alt er OK? Altså navlestrengen kan fint blive siddende jo, men alt det der andet der foregår på en fødestue lige efter fødslen?

Årh, jeg fik skisme hacket Mini's morgensurhed i dag :banan: Tog hans sutsko og lod som om jeg tog dem på, så han begyndte at grine. Han pjevsede lidt, da jeg løftede ham ud af sengen, men det var slet slet ikke slemt. Dagen i dag har bare været dejlig. Masser af grin, han hjalp med at sætte i opvaskemaskinen, vi spise blomkåls-bearnaise (Som var et hit!) og har danset, set tegnefilm og været ude at shoppe og lege på legepladsen i centret. Jeg er bombet, for der skete meget i dag, men eij, hvor har vi begge nydt det :lun:


Fedt med så god en dag - det giver overskud :lun:

Man gør som damen fra alarmcentralen siger. Og hun sagde, at baby skulle op på maven (her måtte hr Kuk lige hjælpe mig af trøjen) og have noget over sig. Og beordrede mig til at blive liggende. Falck kom kort efter. Og de klippede navlesnoren og gav jordmoderen (der var på tlf) nogle oplysninger om lillebrors kulør, om han var slap, og om jeg blødte meget. I min fødselsjournal er der blot et stort kryds over det meste :D


Tillykke med sønnen!

Hvornår ringede i til alarmcentralen? Kunne du mærke det før siden I aldrig tog afsted hjemmefra?

Jeg har nemlig også en fødselsjournal med en masse krydser (eller i min står der bare ukendt ukendt ukendt), men vi ringede aldrig til nogen alarmcentral fordi han bare blev født. Jeg kunne ikke engang mærke at jeg havde presseveer før jeg kunne mærke hovedet kom ud.


Min mand ringede, da jeg ikke blot skulle på toilettet, men meddelte, at jeg kunne mærke hovedet. Knægten er født 3 minutter senere.

Og sikke da også en fødsel, du snuppede - godt, at det hele gik, trods fart både på barn og bil.
1
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 10. jan 2016, 18:58

Tillykke med sønnen Frukuk :banan:. Håber, I havde en dejlig dag.
1
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 11. jan 2016, 13:22

Jeg har bare haft sådan en øv følelse hele dagen og været lidt mut, da jeg blev uvenner med knægten lige da vi skulle afsted imorges :s

jeg føler mig som en crappy upassende mor, for har været lidt efter ham pga. han har taget på.. :wacko:

Det kommer af at han pludselig ud af det blå meldte ud han var færdig med fodbold, og vi snakker om en dreng der har levet og åndet for bolden, var talentfuld og gik på akademi. Jeg tror han følte presset måske blev for meget men han valgte at sige Stop, bare sådan og alle stod bare og måbede. Han har nok været lidt presset, og spillet meget og haft ansvar, men ikke på et eneste tidspunkt meldte han ud at det var for meget og jeg så det ikke. Det har så resulteret i at han ikke har lavet så meget den sidste 1.5 mdrs tid, og det kan ses på kroppen!! :nerve:

Jeg aner ikke hvordan jeg tackler det og er faktisk som den her smiley :panik:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 11. jan 2016, 13:29

Panton, måske I skal have en snak om der er en anden sportsgren, han vil prøve. Og måske en snak om hvorfor han ikke vil spille fodbold mere.
Kan han lokkes med på nogle gå- eller cykelture? Hvis det udelukkende er pga stop med fodbold, burde han kunne smide vægten ved at komme i gang med noget motion igen.

:kys: til dig. Er sikker på du ikke er en crappy mor :)
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 11. jan 2016, 13:32

Jeg mangler hvide undertrøjer til S. Jeg har forsøgt ved Name it, Bilka og H&M. Men jeg kan kun få nogle med mønster på, og det skal det ikke være.
Nogle anbefalinger? :)
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 11. jan 2016, 15:00

Bøtte skrev:Panton, måske I skal have en snak om der er en anden sportsgren, han vil prøve. Og måske en snak om hvorfor han ikke vil spille fodbold mere.
Kan han lokkes med på nogle gå- eller cykelture? Hvis det udelukkende er pga stop med fodbold, burde han kunne smide vægten ved at komme i gang med noget motion igen.

:kys: til dig. Er sikker på du ikke er en crappy mor :)



åhhh tak :kys: Men han kan nærmest ikke lokkes til noget. Han cykler i forvejen selv rundt og til skole samt går til parkour men, det er ikke nok.Han spillede fodbold 5 gange om ugen og det var hård træning. Der med cykelture uden formål og gå ture alene for hygge, det gider han ikke mere. Han har altid ved siden af fodbolden været lidt i nørd i computer, spil og alt det der. Det er så bare intensiveret og selvom jeg sætter begrænsninger på og tvinger til motion, så er det med hiv og sving :gisp:

Så at gå fra den der vildt aktive og seriøse fodboldspiller til at være være nørdet omkring computer og hvad der til hører, det er vildt :mellow: Det er ikke fordi han ikke må alt det IT, for det må han godt, der skal bare noget motion ind.

ÅH suk, det er svært. Tror han brændte ud fodboldmæssigt (vildt det skal siges når han kun er 10 år :nej: ) og havde for meget på sine skuldre, men han brænder for alt det IT og det prøver jeg at favne men tror jeg er lidt for direkte og taler for meget om det med vægten. :/ Jeg kan bare ikke lade være :tie:
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 11. jan 2016, 15:02

Jeg har massere af hvide undertrøjer fra HM til min, helt uden noget på. Men hvis det er en lille str, så har HM bla. tendens til at skulle puttenusse det med alt muligt. Som man bare ikke gider!
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 11. jan 2016, 20:00

Hvad skal jeres børn være til fastelavn?
0
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 11. jan 2016, 20:19

Rakel skrev:
Panton skrev:
Bøtte skrev:Panton, måske I skal have en snak om der er en anden sportsgren, han vil prøve. Og måske en snak om hvorfor han ikke vil spille fodbold mere.
Kan han lokkes med på nogle gå- eller cykelture? Hvis det udelukkende er pga stop med fodbold, burde han kunne smide vægten ved at komme i gang med noget motion igen.

:kys: til dig. Er sikker på du ikke er en crappy mor :)



åhhh tak :kys: Men han kan nærmest ikke lokkes til noget. Han cykler i forvejen selv rundt og til skole samt går til parkour men, det er ikke nok.Han spillede fodbold 5 gange om ugen og det var hård træning. Der med cykelture uden formål og gå ture alene for hygge, det gider han ikke mere. Han har altid ved siden af fodbolden været lidt i nørd i computer, spil og alt det der. Det er så bare intensiveret og selvom jeg sætter begrænsninger på og tvinger til motion, så er det med hiv og sving :gisp:

Så at gå fra den der vildt aktive og seriøse fodboldspiller til at være være nørdet omkring computer og hvad der til hører, det er vildt :mellow: Det er ikke fordi han ikke må alt det IT, for det må han godt, der skal bare noget motion ind.

ÅH suk, det er svært. Tror han brændte ud fodboldmæssigt (vildt det skal siges når han kun er 10 år :nej: ) og havde for meget på sine skuldre, men han brænder for alt det IT og det prøver jeg at favne men tror jeg er lidt for direkte og taler for meget om det med vægten. :/ Jeg kan bare ikke lade være :tie:


Skrue på kosten?

Måske det bliver bedre med foråret? Her gider vores dreng ikke motion på samme måde om vinteren (og vinter for ham er 10 grader - han kender ikke rigtig dansk vinter).


Vi lever ret sundt og potionsmængden er jeg obs på. Han har selv frivilligt holdt slikfri i nov og dec, undtagen fødselsdag, jul og nytårsaften. Han var så sej :lun:

Kulde gør ham ikke noget, han er sådan en der går i sneakers i både regn og sne og vil hellere være våd end at bruge skibukser/ regntøj.

Føler jeg har skruet alle steder undtagen motion, men jeg tvinger ham pt, uanset :s :s
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 11. jan 2016, 20:20

Sorenspige skrev:Hvad skal jeres børn være til fastelavn?



Det har min ikke gidet en del år, så jeg kan ikke hjælpe :P
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win

Tilbage til "Forældre"