Vi der venter på storken!

PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 11. jan 2016, 09:21

Har ikke så meget tid lige nu, så svarer bare lige dig, Godtnavn: Jeg kan anbefale min. Jens Stenderup på Højbro plads 5. Han er sååå sød nærværende og forsigtig (gynækolog besøg har før været smertefuldt for mig, men det er det ikke mere!) For 2,5 år siden var der lange ventelister, men den her gang skulle jeg kun vente lidt over en måned! Det eneste minus er at der godt kan være svært at komme igennem på tlf. men prøv :)
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 11. jan 2016, 09:25

PinkPowerPrincess skrev:Har ikke så meget tid lige nu, så svarer bare lige dig, Godtnavn: Jeg kan anbefale min. Jens Stenderup på Højbro plads 5. Han er sååå sød nærværende og forsigtig (gynækolog besøg har før været smertefuldt for mig, men det er det ikke mere!) For 2,5 år siden var der lange ventelister, men den her gang skulle jeg kun vente lidt over en måned! Det eneste minus er at der godt kan være svært at komme igennem på tlf. men prøv :)


Kom igennem ved første opkald, og der var et afbud i morgen :banan:
7
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Little_Woman » 11. jan 2016, 11:38

Scanning i går gik fint; alt ser fint ud, både slimhinde og æg (som jo så ikke skal bruges). Jeg fik ros for at have forhold som en ung pige med masser af æganlæg - og selv om det er lidt i sjov, suger jeg det til mig! Jeg har brug for al den trøst, opmuntring og optimisme jeg kan få; som lægen sagde, så har hvert forsøg sin egen chance.

Jeg skal have lagt fryser-blastocysten op på mandag d. 18., hvis den altså har overlevet turen i fryseren. Jeg har lige aftalt med min chef at jeg arbejder hjemme den dag; det er rigtig dejligt med den mulighed. Hvis den er død af kulden ved jeg, at jeg bliver ked af det; hvis jeg skal have lagt op, vil jeg gerne kunne hvile mig før/efter.
5
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 11. jan 2016, 14:25

Godtnavn: Fedt! Håber du bliver tilfreds med ham :)

Jeg kan godt se at der er lidt forskel på om man tør købe baby ting eller ej, i forhold til hvilken situation man er i. Hvis man er "lidt oppe i alderen" (ved ikke hvordan man siger det uden det virker fornærmende, sorry - oppe i alderen i forhold til pb, altså.) Så kan jeg sagtens forstå man tøver med det, da det ikke er så sikkert det vil lykkes. Det er også forskelligt hvordan man ser på det. Om det stresser en, eller gør at man glæder sig mere.:)

Mht. køn, så har jeg altid ønsket mig en dreng. Hvorfor ved jeg ikke helt, måske fordi der er noget om det der med "mors dreng". Jeg kan bare bedre forstille mig at have den der nærmets forelskelses-agtige følelse til en dreng. Ved godt det er noget pjat, når det kommer til stykket. Egentlig kan jeg se flere fordele ved en pige. Der er mindre chancer for at hun får udviklings diagnoser, man får oftere et tættere forhold til børnebørnene som mormor, udvalget af tøj man kan sy og købe er større osv. Men følelserne siger en dreng..

Little_Woman: Krydser fingre for der er et godt æg der kan ligges op d. 18.!
1
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 11. jan 2016, 15:01

Vi har købt et stykke legetøj, ellers har vi intet købt. Jeg tør simpelthen ikke. Ville blive så knust, hvis det ikke lykkes :trist:

Ang. køn, så har jeg altid drømt om den fineste lille pige, og vi ved allerede hvad hun skal hedde. Hun skal opkaldes efter vores farmødre, som hed det samme :lun:
Men nu er jeg faktisk ligeglad. Jeg drømmer bare om en sund og rask baby :lun:
0
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 11. jan 2016, 15:05

Prøver lige igen :)

Brugernavn: Howitz
Alder: 26
Beskæftigelse: Nyuddannet og jobsøgende
Kærestes/mands alder: 26
Kærestes/mands beskæftigelse: Håndværk
Forholdets længde: 8 år
Børn: Ingen
Bor: Roskilde
Prøvet siden: November 2015
Evt. Andet:
0
Brugeravatar
Little_Woman
Indlæg: 3400
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:53
Kort karma: 924
Likede indlæg: 10619

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Little_Woman » 11. jan 2016, 16:37

Ang. køn så ønsker jeg mig bare et barn - køn er ligegyldigt. Jeg kan se sjove/hyggelige/dejlige ting ved begge dele, om det bliver en skøn lille dreng eller en dejlig lille pige. Meget handler alligevel om personlighed, synes jeg - og som MIT kommende barn, bliver den, uden tvivl, awesome :afro:

Jeg har lidt forskelligt til det kommende barn; fine, fine ting, som jeg ikke kunne lade hænge. Og en enkelt gave, fra min sidste graviditet.

Jeg har egentlig altid været modstander, på egne vejne, af at købe ting inden barnet var goet på vej. For at skåne mig selv. Men.. Nu hvor det faktisk trækker ud med at blive gravid, og jeg havde en abort oveni, kan jeg mærke at det betyder mindre og mindre. Det er ikke tingene der slår mig ud, når jeg bliver ked af det og modløs, det er den måske manglende baby. Og alle de ting der ikke kommer til at ske, skulle der ikke komme et barn.

Jeg køber ikke noget i denne periode; jeg synes ikke jeg har behov. Og har nok også fået lidt en forskrækkelse af at være gravid og føle mig gravid og så bære på et dødt foster. Men jeg fortryder ikke det fine sæt sengetøj eller de skønne smækbukser jeg har liggende, dybt inde i skabet :lun:
Senest rettet af Little_Woman 11. jan 2016, 16:47, rettet i alt 1 gang.
2
Nu med fugl

Otto, 16.11.18 :lun:
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Annione » 11. jan 2016, 16:41

godtnavn skrev:
PinkPowerPrincess skrev:Har ikke så meget tid lige nu, så svarer bare lige dig, Godtnavn: Jeg kan anbefale min. Jens Stenderup på Højbro plads 5. Han er sååå sød nærværende og forsigtig (gynækolog besøg har før været smertefuldt for mig, men det er det ikke mere!) For 2,5 år siden var der lange ventelister, men den her gang skulle jeg kun vente lidt over en måned! Det eneste minus er at der godt kan være svært at komme igennem på tlf. men prøv :)


Kom igennem ved første opkald, og der var et afbud i morgen :banan:


Han er verdens bedste. Og iflg. kilder på Riget, så kommer alle de kendte hos ham. Sådan lidt bonus info. :-D
1
primle
Indlæg: 1172
Tilmeldt: 16. aug 2015, 13:51
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2235

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf primle » 11. jan 2016, 17:24

Jeg opretter en fælles terminstråd om to uger, når jeg har været til scanning (og det er gået godt :kryds:)

Så håber jeg, der er en masse der er klar på at være med, når denne tråd - selvfølgelig - lynhurtigt bliver tømt :)
2
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 11. jan 2016, 18:25

Howitz skrev:Prøver lige igen :)

Brugernavn: Howitz
Alder: 26
Beskæftigelse: Nyuddannet og jobsøgende
Kærestes/mands alder: 26
Kærestes/mands beskæftigelse: Håndværk
Forholdets længde: 8 år
Børn: Ingen
Bor: Roskilde
Prøvet siden: November 2015
Evt. Andet:


Sorry :genert:
1
Brugeravatar
Howitz
Indlæg: 453
Tilmeldt: 7. jan 2016, 09:58
Kort karma: 96
Likede indlæg: 274

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Howitz » 11. jan 2016, 22:21

Bøtte skrev:
Howitz skrev:Prøver lige igen :)

Brugernavn: Howitz
Alder: 26
Beskæftigelse: Nyuddannet og jobsøgende
Kærestes/mands alder: 26
Kærestes/mands beskæftigelse: Håndværk
Forholdets længde: 8 år
Børn: Ingen
Bor: Roskilde
Prøvet siden: November 2015
Evt. Andet:


Sorry :genert:


Ingen grund til at undskylde :D
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 12. jan 2016, 09:15

Annione skrev:
godtnavn skrev:
PinkPowerPrincess skrev:Har ikke så meget tid lige nu, så svarer bare lige dig, Godtnavn: Jeg kan anbefale min. Jens Stenderup på Højbro plads 5. Han er sååå sød nærværende og forsigtig (gynækolog besøg har før været smertefuldt for mig, men det er det ikke mere!) For 2,5 år siden var der lange ventelister, men den her gang skulle jeg kun vente lidt over en måned! Det eneste minus er at der godt kan være svært at komme igennem på tlf. men prøv :)


Kom igennem ved første opkald, og der var et afbud i morgen :banan:


Han er verdens bedste. Og iflg. kilder på Riget, så kommer alle de kendte hos ham. Sådan lidt bonus info. :-D


Sej bonus info :D
1
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 12. jan 2016, 13:39

Jeg har nu været til gynækolog, alt så fint ud, havde et par små cyster på den ene æggestok, men det må man åbenbart godt. Men umiddelbart så alt fint ud og han sendte mig videre til blodprøver. Efter jeg var gået kom jeg til at tænke på at han sagde at min livmoderslimhinde var tynd, det burde den vel egentlig helst ikke være på nuværende tidspunkt i cyklus? (efter ægløsning). Han sagde det i en bisætning, og han vidste jo heller ikke hvor jeg var i cyklus, men kan mærke at jeg nu ikke tror på denne måned.

Jeg fik målt hormonniveauer og glæder mig til at se hvad svaret siger på mandag. Håber de finder ud af hvad der er galt og jeg ikke skal igennem flere prøver. Især flere blodprøver gider jeg ikke. Blev stukket fire steder før det lykkeds dem at fylde to glas, jeg besvimede på halvvejen og det gik bare skidt. Er ikke bange for at få dem taget, men mine blodårer er godt gemt, og når de bliver ramt klapper de sammen, og jeg får det skidt. Så gider ikke flere prøver.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 12. jan 2016, 13:42

...men er der mod forventning gevinst i denne måned får jeg det nok at vide i telefonen mandag :lol: De målte bl.a. HCG-niveau, så selvom jeg kun vil være cirka 3 uger henne i dag kan det vel ses på en blodprøve? Det kunne virkelig være en sær måde at få det at vide på.
0
PinkPowerPrincess
Indlæg: 455
Tilmeldt: 4. jan 2016, 10:44
Kort karma: 109
Likede indlæg: 428

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf PinkPowerPrincess » 12. jan 2016, 13:44

Godtnavn: Han sagde det samme til mig. At min slimhinde er nærmest ikke-eksisterende. Fik heller ikke spurgt ind til det, men har også tænkt meget over det siden.. Har tænkt mig at spørge ham, når jeg skal derhen igen om 3 ugers tid.
0

Tilbage til "Graviditet"