Januar '16 - en fællestråd

Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12726
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 916
Likede indlæg: 12457

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 11. jan 2016, 13:06

Min første evaluering i år:

* faste 2-3 dage Tjek
* træne min. 3 gange Jeg nåede det lige, da jeg fik muligheden for 3. gang i går, mens datteren var hos en veninde
* få styr på undervisningsforløb for uge 1-6 Ideerne er der, men styr på det? Naaah
* komme i bund i vasketøjskurven Med fælles hjælp fra manden lykkedes det - næsten da
* generelt få styr på en masse rod i huset (så kommer der forhåbentlig også styr på mit hoved - jeg er lidt stresset igen...) Ikke andet end sorteringen af ungernes tøj. Det er ikke godt nok.

Jeg er hjemme i dag. I går udviklede dagen sig lidt grimt, idet jeg fik et mindre angstanfald udløst af stress. Min mave knugede sammen til en hård bold og jeg kunne overhovedet ikke arbejde. Som aftenen skred frem blev det værre, og manden tvang mig til at melde mig syg i dag. Og *puf* - knuden forsvandt! Det er jeg altså nødt til at tage seriøst - jeg kan bare ikke overskue, hvordan. Når jeg er på arbejde, kører det meste på skinner. Der, hvor problemet opstår, er når jeg ikke er ordentligt forberedt. Jeg har ikke tid nok udover tirsdage, hvor det meste af min forberedelse ligger, og selvom jeg kører hjem og føler, jeg er klar til næste dag, så biver jeg ofte usikker og mister overblikket om aftenen. Så ender jeg med at køre på arbejde med en dum følelse af utilstrækkelighed. Det er s**** frustrerende!

Jeg har ikke sovet meget i nat, så formiddagen er brugt under dynen på sofaen. Nu må jeg hellere få kigget lidt på det, der nager mig.

Mål for etape 2:

* faste to dage
* træne to gange
* huske vandet
* lister, lister, lister!
* købe fødselsdagsgaer til datteren
* ikke gå helt amok til 50-års familiefødselsdag på fredag og datterens familiefødselsdag på søndag
0
Brugeravatar
Julie
Indlæg: 605
Tilmeldt: 10. sep 2015, 14:56
Kort karma: 55
Likede indlæg: 865

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Julie » 11. jan 2016, 13:23

2. etape mål!
0 sukker! Og mindre snackeri!
Træning mindst 1 gang om ugen
Bruge lash-serum 1 gang om dagen
Tabe mindst ½kg
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 11. jan 2016, 14:45

Jeg har været lidt i tvivl om mine mål for næste etape, for denne her uge er krævende nok på andre områder. Min mor har været på hospitalet i dag og i narkose, men uden at blive opereret, fordi hun pludselig fik hjerteflimmer, og min opgave, som jeg først i dag rigtig har fået overblik over, skal afleveres senest på fredag kl. 12.
Jeg ved med andre ord ikke rigtig, hvad jeg skal forvente eller planlægge udfra. Jeg ved bare, at det her sundhedsnoget ikke skal fylde for meget lige nu, da det sine steder egentlig blev en kilde til overspringshandlinger i sidste uge.
Jeg har på nær et par småting købt ind til alle måltider ugen ud, så jeg er kommet frem til, at jeg bare kopierer sidste uges mål med det forbehold, at opgaveskrivning kommer før gåture og andre aktiviteter.

- Sund og varieret madplan, som skal følges
- Kun 1-2 indkøbsture
- En daglig gåtur - hvis der er tid til det.
- Drikkevarer: Vand/te og mælk. Og cola light, hvis opgaveskrivningen på et tidspunkt ser ud til at fungere bedre med
- Have som klar hensigt at holde mig fra usunde snacks og i det hele taget undgå snacking, der reelt går ind og erstatter dele af måltider

Det lyder dumt, men lige nu ville jeg ønske, at et eller andet spiseligt kunne få mig i lidt bedre humør, men jeg har slet ingen lyst til noget som helst og har knap nok kunne klemme den danskvand med blåbærsmag ned, som jeg tog frem til frokost. Under normale omstændigheder ville det her ellers være sådan en dag, hvor jeg fandt på at bestille noget rigtig snasket take away og en pose slik on the side.
0
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Lykke » 11. jan 2016, 17:09

Havde besøg af veninde i dag. Spise en halv alm bolle og en halv chokoladebolle og en kanelsnegl.

Min veninde havde kage og slik med som jeg lod være. Da hun var taget hjem snuppede jeg 30 min stepprogram. Det var egentlig 45 min, men var bare helt død. Så vil jeg hellere kunne lidt i morgen også.
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12726
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 916
Likede indlæg: 12457

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 11. jan 2016, 18:24

Tak for jeres grønne.

Det er noget stress-noget. Jeg har været der før, hvor jeg en morgen efter 1. undervisningslektion blev spurgt af en kollega, om jeg var okay. Jeg brød sammen og registrerede, jeg faktisk ikke kunne fortælle, hvordan jeg var kommet på arbejde, og hvad jeg lige havde undervist i. Jeg fik stillet krisepsykolog til rådighed, blev sygemeldt ugen ud, og endte med en deltidssygemelding i et år, mens jeg gik til psykolog og til samtaler på Arbejdsmedicinsk Klinik.

Det gik godt i syv mdr, så kunne jeg mærke, det gik nedad igen og jeg blev atter deltidssygemeldt de sidste 2½ mdr af skoleåret.

Siden har der ikke rigtig været noget; jeg har haft perioder af kort varighed, hvor jeg har måttet tage en sygedag, og det er lidt dér, jeg er nu. Jeg er hunderæd for, at min forhadte soouschef skal få ret i, jeg "bare får stress", hvis jeg ønsker udvikling (jeg søgte en vejlederuddannelse, men blev slet ikke overvejet), og jeg VIL ikke ned med nakken igen!

I morgen har jeg ingen møder, så jeg har sammenlagt fem timers forberedelse ud af en 9-timers dag, så den skal bare have en skalle!
0
superboa
Indlæg: 1433
Tilmeldt: 14. aug 2015, 22:02
Kort karma: 87
Likede indlæg: 1016

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf superboa » 11. jan 2016, 18:39

Jeg har været noget flad i betrækket i dag efter en hård arbejdsweekend, hvor jeg først var hjemme kl. 23.15 i går aftes - fik alligevel overholdt den aftale jeg havde lavet med mig selv om at gå en tur i formiddags, så det blev til 40 minutter i et roligt tempo, men op og ned af bakker :) Ellers er der blevet klaret noget rengøring + vasketøj, og kosten har ind til videre været rigtig fin :)
0
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Sophaya » 11. jan 2016, 18:42

Jeg kan nærmest ikke trække vejret i de her eksaminer. Har den sidste på torsdag, og har virkelig ikke mere energi tilbage allerede nu. Jeg glæder mig sådan til en velfortjent weekend.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Mjoedix
Indlæg: 12
Tilmeldt: 5. sep 2015, 13:45
Kort karma: 0
Likede indlæg: 17

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Mjoedix » 11. jan 2016, 19:57

Jamen, hvor er I dog seje herinde! Det er vist ikke til at følge så meget med jer, men jeg vil også lave lidt evaluering på etape 1 og se frem mod etape 2. Det er dejligt at kunne skrive herinde og være "accountable" overfor jer.

Evaluering af etape 1:
- gå mindst 5000 skridt hver dag tjek, det blev faktisk den del højere og ingen dage under!
- spise morgenmad hver dag tjah....7 ud af 10 dage. Ikke helt godt og ikke helt skidt.

Etape 2:
- forsætte med morgenmad hver dag, skyr eller havregryn
- gå mindst 6000 skridt pr dag
- drikke 2 l vand pr dag.
5
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12726
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 916
Likede indlæg: 12457

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 11. jan 2016, 21:12

Endnu engang tak for jeres søde kort! :kys:

Ballademager skrev:GL: Er ked af at høre om dit angstanfald. Det er skræmmende, når kroppen tager over på den måde :ae:


Det er virkelig ubehageligt. Men dagen hjemme har gjort godt, og jeg føler mig klar til at tage tyren ved hornene i morgen.
Den første gang, jeg gik ned, var pga. en ulidelig forældergruppe (den første klasselærer kastede håndklædet i ringen og søgte job i en helt anden branche), og så delvist det faktum, at jeg var nybagt mor og pludselig ikke havde tid og overskud til at forberede mig i dybden. Før kunne jeg arbejde 60 timer om ugen uden tøven - og jeg nød det.
Pludselig kunne jeg ikke leve op til min selvopfattelse som overambitiøs perfektionist (psykologens konklusion), og det var en hård bold at få i smasken. Jeg lærte at skrue ned for ambitioner og forventninger, og det fungerede - i den daværende form.

Efter folkeskolereformen har jeg nu fået endnu mindre tid til at forberede mig, og det begynder at trække sine spor. Så jeg må møllen igennem igen med at arbejde med mine forventningsafstemninger. Der er bare lang vej...

Nu vil jeg krybe til køjs - og glæde mig over, at jeg har haft en god fastedag - og at der står en god morgenmad og venter! :savl: :lol:

Godnat!
0
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Aima » 12. jan 2016, 02:14

Jeg ville ønske, jeg havde overskud til at kommentere mere, særligt hos jer, hvor det er lidt opad bakke, men jeg er selv en smule presset på overskudskontoen, klokken er er over tre, og jeg er først på vej i seng nu, min arbejdsdag sluttede først klokken et.

Mine mål for denne uge:
5 X træning
Spise nogenlunde ordentligt, intet slik/junk/kage/hvidt brød og den slags.
Huske håndcreme
Få ordnet de bryn(!!)


Ej, men hvor åndssvagt er det i øvrigt at irritere sig over bryn hver eneste gang man glor sig i spejlet, når det tager 30 sekunder at bestille en tid, et minut at smutte ned til bryndamen og 15 minutter at få dem farvet og plukket? Shit, hvor er det dumt jeg ikke bare har fået det ordnet, det har irriteret mig i to uger. Jeg gør det i morgen!
4
I'll stick with hell no's and headphones...
Lykke
Indlæg: 6936
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6465

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Lykke » 12. jan 2016, 06:23

Jeg har heller ikke det store overskud til at kommentere, men jeg læser det hele.

Håber at det hele bliver lysere for alle snart!

-

Jeg kan mærke at det er svært at stoppe med at snacke. Jeg prøver virkelig at holde mig i skindet. Men nøj hvor har jeg ondt af mig selv over at baby vågner kl 5/5.30/6. Det hjælper jo overhovedet ikke på energiniveauet at spise usundt, prøver jeg at sige til mig selv.
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13012
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 12. jan 2016, 07:41

Lykke skrev:Jeg har heller ikke det store overskud til at kommentere, men jeg læser det hele.

Håber at det hele bliver lysere for alle snart!

-

Jeg kan mærke at det er svært at stoppe med at snacke. Jeg prøver virkelig at holde mig i skindet. Men nøj hvor har jeg ondt af mig selv over at baby vågner kl 5/5.30/6. Det hjælper jo overhovedet ikke på energiniveauet at spise usundt, prøver jeg at sige til mig selv.


Jeg kæmper virkelig også med snacktrang om aftenen, resten af dagen kører perfekt og jeg spiser lækker og varieret mad og er mæt og har i øvrigt ikke spist raffineret sukker den sidste uges tid, så synes godt den sukkertrang kunne forsvinde. Men klarer den som regel med et par tern mørk chokolade. Og så længe min vægt stadig bevæger sig nedad, så går det nok, tænker jeg. Selvom mit mål på helt klart er kun at spise snacks i weekenden!
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Sophaya » 12. jan 2016, 09:38

Tak for grønne kort, i er da også så søde. :kys:
Jeg havde en mindre sammenbrænding i går. Jeg kunne virkelig intet huske eller fornemme, og det var ret uhyggeligt. Jeg har simpelthen presset mig selv for hårdt på det sidste. Jeg har haft et halvt år med dage der oftest hed 8-19/20, selvmordet i omgangskredsen i december påvirkede mig, og så kom en eksamensperiode med kærlighedsproblemer og rigtig meget arbejde på mit studiejob samtidig med at jeg skulle læse. Samtidig forsøger jeg ihærdigt at finde noget nyt at bo i, hvilket bare føles umuligt. Jeg er simpelthen færdig - jeg droppede læsning i går eftermiddags og spillede et computerspil. I dag ligger jeg stadig i sengen her kl 10.30 - jeg tror simpelthen ikke jeg kan stå op og få gjort noget produktivt. Jeg skal mødes med min studiegruppe i morgen og vi skal snakke om eksamensstof, og så er der selve eksamen torsdag. Det er en bestået/ikke bestået, og jeg må gøre mit bedste og håbe på at bestå.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Bøtte » 12. jan 2016, 12:50

Mine mål for næste etape:

Overholde ww alle dage, dog med lov til lidt slik fredag eller lørdag
Gå/løbe 20 km (ture til børnehaven tæller ikke med)
Mere vand
Overholde sengtid
3
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf FruKuk » 12. jan 2016, 15:08

Fik flyttet et møde, så jeg kunne komme til cirkeltræning. Fååårk det var hårdt. Og fedt!
4

Tilbage til "Sund og/eller slank"