Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14800
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24908

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf sigge » 6. jan 2016, 11:04

Annione skrev:@sigge - kan ikke huske om du har fået link til vores blog, hvis ikke så får du det lige her http://www.ude-paa-noget.blogspot.dk Så kan du læse om, hvad vi ar set. Jeg mener at I skal flere af de samme steder hen?


Tak, jeg har fulgt med i jeres rundtur og glædet mig endnu mere. :) Og ja, vi kommer vist nogle af de samme steder hen. Der bliver dog ikke så meget Ringenes Herre/Hobbitten sightseeing for vores vedkommende. Jeg har aldrig set filmene, og min søster har godt nok set dem, men har ikke en glødende passion for at se steder fra filmene. Vi har ellers 3 dage i Rotorua, så jeg har sagt, at jeg gerne tager med til Hobbiton, hvis hun gerne ville se det, men hun vil hellere bruge tiden på mudderhuller osv., og så forsøger jeg da ikke at overtale hende. :lol2:

Vi skal forresten leje bil ved Maui ligesom jer. Ved du, om de har den der "guldkort"-ordning, du skrev om tidligere? Jeg kan nemlig ikke finde noget om det på deres hjemmeside.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Annione » 6. jan 2016, 11:49

sigge skrev:
Annione skrev:@sigge - kan ikke huske om du har fået link til vores blog, hvis ikke så får du det lige her http://www.ude-paa-noget.blogspot.dk Så kan du læse om, hvad vi ar set. Jeg mener at I skal flere af de samme steder hen?


Tak, jeg har fulgt med i jeres rundtur og glædet mig endnu mere. :) Og ja, vi kommer vist nogle af de samme steder hen. Der bliver dog ikke så meget Ringenes Herre/Hobbitten sightseeing for vores vedkommende. Jeg har aldrig set filmene, og min søster har godt nok set dem, men har ikke en glødende passion for at se steder fra filmene. Vi har ellers 3 dage i Rotorua, så jeg har sagt, at jeg gerne tager med til Hobbiton, hvis hun gerne ville se det, men hun vil hellere bruge tiden på mudderhuller osv., og så forsøger jeg da ikke at overtale hende. :lol2:

Vi skal forresten leje bil ved Maui ligesom jer. Ved du, om de har den der "guldkort"-ordning, du skrev om tidligere? Jeg kan nemlig ikke finde noget om det på deres hjemmeside.


Det har de ikke, så vidt jeg ved. Men de har den der 98nzd forsikring, som jeg skrev om tidligere.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14800
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24908

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf sigge » 6. jan 2016, 11:54

Annione skrev:
sigge skrev:
Annione skrev:@sigge - kan ikke huske om du har fået link til vores blog, hvis ikke så får du det lige her http://www.ude-paa-noget.blogspot.dk Så kan du læse om, hvad vi ar set. Jeg mener at I skal flere af de samme steder hen?


Tak, jeg har fulgt med i jeres rundtur og glædet mig endnu mere. :) Og ja, vi kommer vist nogle af de samme steder hen. Der bliver dog ikke så meget Ringenes Herre/Hobbitten sightseeing for vores vedkommende. Jeg har aldrig set filmene, og min søster har godt nok set dem, men har ikke en glødende passion for at se steder fra filmene. Vi har ellers 3 dage i Rotorua, så jeg har sagt, at jeg gerne tager med til Hobbiton, hvis hun gerne ville se det, men hun vil hellere bruge tiden på mudderhuller osv., og så forsøger jeg da ikke at overtale hende. :lol2:

Vi skal forresten leje bil ved Maui ligesom jer. Ved du, om de har den der "guldkort"-ordning, du skrev om tidligere? Jeg kan nemlig ikke finde noget om det på deres hjemmeside.


Det har de ikke, så vidt jeg ved. Men de har den der 98nzd forsikring, som jeg skrev om tidligere.


Jeg har lige læst standardbetingelserne for billejen igennem, og vi er heller ikke dækket mod rul-rundt-ulykker. Så må vi så overveje, om vi skal tegne den forsikring eller ej. Men det er i hvert fald godt at kende prisen på forhånd, så det kan komme med i budgettet.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14800
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24908

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf sigge » 10. jan 2016, 14:13

Man ved, at afrejsen rykker nærmere, når man lige har brugt 800 kr. på støttestrømper, søsygetabletter og solcreme faktor 50. :-D
4
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Wizzze » 10. jan 2016, 16:32

sigge skrev:Man ved, at afrejsen rykker nærmere, når man lige har brugt 800 kr. på støttestrømper, søsygetabletter og solcreme faktor 50. :-D


Køber aldrig solfaktor hjemmefra, synes altid en dansk version er for svag når vi kommer frem til en solskinsdestination, så køber en lokal når vi er fremme.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14800
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24908

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf sigge » 11. jan 2016, 07:27

Wizzze skrev:
Køber aldrig solfaktor hjemmefra, synes altid en dansk version er for svag når vi kommer frem til en solskinsdestination, så køber en lokal når vi er fremme.


Jeg har en lidt besværlig hud, så jeg vil gerne have noget, jeg kender. Så jeg krydser fingre for, at den SPF 50, jeg har købt, er god nok.

Til gengæld satser vi på at købe insektspray dernede, så vi kan få noget, der virker.
0
You can't spell awesome without me.
didaa
Indlæg: 1710
Tilmeldt: 29. nov 2015, 18:49
Kort karma: 105
Likede indlæg: 2347

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf didaa » 11. jan 2016, 19:07

Er der nogen af jer der anbefaler Melatonin der vil skrive lidt om hvordan det skal tages? Vi lander i Miami kl. 20 lokal tid, og der regner jeg med at vores hoveder er ved at være godt trætte efter at have rejst siden kl. 12 middag dansk tid. Jeg forudser at vi først er på hotellet et par timer efter og stryger på hovedet i seng. Hvornår vil det så være smart at tage en pille? Det samme når vi skal tilbage til DK - der skal vi flyve ved 18tiden fra Miami lokal tid, og lander om morgenen i Düsseldorff.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14800
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24908

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf sigge » 12. jan 2016, 08:22

didaa skrev:Er der nogen af jer der anbefaler Melatonin der vil skrive lidt om hvordan det skal tages? Vi lander i Miami kl. 20 lokal tid, og der regner jeg med at vores hoveder er ved at være godt trætte efter at have rejst siden kl. 12 middag dansk tid. Jeg forudser at vi først er på hotellet et par timer efter og stryger på hovedet i seng. Hvornår vil det så være smart at tage en pille? Det samme når vi skal tilbage til DK - der skal vi flyve ved 18tiden fra Miami lokal tid, og lander om morgenen i Düsseldorff.


Jeg har ikke afprøvet det endnu, men min læge sagde, at man skal tage det ved sengetid (lokal tid) de første par nætter. Og så har jeg læst mig til, at det kan være en god idé allerede et par dage i forvejen at begynde at tilvænne sin døgnrytme til den på destinationen. Så man allerede dagen før afgang (eller et par dage før) tager Melatonin på det tidspunkt, hvor man vil gå i seng på destinationen. Eftersom de fleste har størst problemer med jetlag, når man rejser mod øst, vil det måske være mest relevant for dig at gøre det med at "tage forud" på hjemrejsen. Det ser ud til, at der er 7 timers tidsforskel mellem Miami og DK, så du skulle måske tage en pille kl. 16 eller 17 lokal tid inden afgang alt efter, hvornår du ville gå i seng derhjemme.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14800
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24908

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf sigge » 18. jan 2016, 12:07

Så lykkedes det endelig for rejsebureauet at få ændret vores rejseplan, så det hele kan gå op. Det holdt også hård, med ferie og sygdom ved hhv. vores rejsekonsulent og hendes vikar, men nu er der styr på det. :banan: Jeg er helt vildt lettet, for jeg har ikke rigtigt turdet at glæde mig for alvor, så længe der var en vis usikkerhed, og selvom det er fuldkommen irrationelt, havde jeg følelsen af, at de jo bare kunne annullere det hele, så længe vi ikke havde betalt de sidste penge. Så nu ryger der fluks en overførsel ind på netbank, og så kan jeg slappe helt af.

Og i morgen er der kun 4 uger til afgang! Det er vildt mærkelig, når man nu har glædet sig i så lang tid, at det er ved at være overskueligt tæt på.
2
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Annione » 18. jan 2016, 13:03

sigge skrev:
Jeg har en lidt besværlig hud, så jeg vil gerne have noget, jeg kender. Så jeg krydser fingre for, at den SPF 50, jeg har købt, er god nok.

Til gengæld satser vi på at købe insektspray dernede, så vi kan få noget, der virker.


Jeg har aldrig oplevet, at min solcreme ikke var tilstrækkelig. Bortset fra min sf. 50 da jeg snorklede :tie:

Jeg fik ikke et eneste myggestik i New Zealand. Jeg tror ikke nødvendigvis det er et must. Der er dog noget med de der sand-fluer. De kan godt lide sort ben-beklædning. Men vist nok ikke gule ben-beklædning.

Lidt om sandfluerne http://www.outbackcrossing.com.au/Infor ... tion.shtml

Helt alm. kokosolie kan de åbenbart ikke lide - og dine ben kan godt lide det. What's not to like?? :-D

Hvis I skulle blive bidt, så kan en antihistamin tage meget af kløen. Både min kæreste og jeg døjede forøvrigt meget med pollenallergi i år, så hvis I har allergi, skal I alligevel tage antihistaminer med.
Senest rettet af Annione 18. jan 2016, 13:34, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Annione » 18. jan 2016, 13:28

sigge skrev:
Jeg har lige læst standardbetingelserne for billejen igennem, og vi er heller ikke dækket mod rul-rundt-ulykker. Så må vi så overveje, om vi skal tegne den forsikring eller ej. Men det er i hvert fald godt at kende prisen på forhånd, så det kan komme med i budgettet.


Jeg vil sige at kiwier kører virkelig dårligt. Og der er meget bjergkørsel, med hårnålesving. I en kæmpe camper som vores, så købte vi den bare.
I en alm. personbil tror jeg ikke der sker det vilde. Tjek evt. hvad din (danske) ulykkesforsikring dækker, hvis du har sådan én.
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14800
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24908

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf sigge » 18. jan 2016, 13:30

Annione skrev:
sigge skrev:
Jeg har en lidt besværlig hud, så jeg vil gerne have noget, jeg kender. Så jeg krydser fingre for, at den SPF 50, jeg har købt, er god nok.

Til gengæld satser vi på at købe insektspray dernede, så vi kan få noget, der virker.


Jeg har aldrig oplevet, at min solcreme ikke var tilstrækkelig. Bortset fra min sf. 50 da jeg snorklede :tie:

Jeg fik ikke et eneste myggestik i New Zealand. Jeg tror ikke nødvendigvis det er et must. Der er dog noget med de der sand-fluer. De kan godt lide sort ben-beklædning. Men vist nok ikke gule ben-beklædning.


Jeg tror også mest, det er for sandfluer, at det bliver nødvendigt med insektspray. Både i Abel Tasman og ved Milford Sound skulle de vist findes i rigt mål. Der står decideret i bekræftelsen på vores forudbestilte sejltur på Milford Sound, at de anbefaler, at man medbringer "insect repellant".
Det kan være, at jeg skal ud og købe et par gule bukser så. :D
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14800
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24908

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf sigge » 26. jan 2016, 07:53

Jeg synes bare lige, I skal vide, at der nu kun er 3 uger til, at jeg tager afsted. :D

Jeg fik godt nok ødelagt lidt af forventningens glæde i lørdags, da jeg opdagede endnu en uhensigtsmæssig ting i vores rejseplan. Jeg ville lige aftale nærmere med min far, som skal køre os til og fra lufthavnen og opdager så, at vores indenrigsfly fra København til Billund er blevet ændret, så vi nu har afgang kl. 9.45 i stedet for 7.15, og eftersom vi lander kl. 6 vil det give os næsten 4 timers stopover i København. Og det orker man da slet ikke på en hjemrejse, især fordi vi kan komme til Jylland med bus eller tog på den tid. Jeg kom så selv frem til, at det skyldes, at SAS har nedlagt afgangen kl. 7.15, men det er vi så ikke blevet orienteret om, så vi selv kunne være med til at vælge et alternativ. Jeg kan slet ikke forstå, at rejsekonsulenten på vores vegne kan acceptere en løsning, der giver så lang ventetid, der er vel ingen mennesker, der gider at vente næsten 4 timer på et indenrigsfly i Danmark, hvor afstandene ikke er større, end de er. Øj, jeg var sur! Det var vist meget godt, at jeg ikke kunne ringe til MyPlanet lørdag, for så er jeg ikke sikker på, at jeg ville have talt ret pænt - og jeg er ellers normalt en meget rolig person, som sjældent bander.
Nå, men jeg kunne så ringe til dem i går, og heldigvis var det ikke noget problem at blive ombooket til en afgang 7.35 til Aarhus i stedet. Så jeg behøvede ikke at skælde ud, selvom jeg lige havde taget tilløb til den helt store skideballe. :D

Så nu håber jeg, at vi har fået rettet alle fejlene i planen. Jeg har lige bedt min søster om at læse den kritisk igennem, for jeg er ved at have stirret mig blind på det, fordi jeg ved, hvad vi skal. Men jeg har faktisk svært ved at glæde mig helt uforbeholdent, fordi jeg er lidt nervøs for, om der er noget, jeg har overset. Forhåbentlig kommer det, når vi sidder i flyet om 3 uger.
1
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Annione » 26. jan 2016, 09:19

sigge skrev:Jeg synes bare lige, I skal vide, at der nu kun er 3 uger til, at jeg tager afsted. :D

Jeg fik godt nok ødelagt lidt af forventningens glæde i lørdags, da jeg opdagede endnu en uhensigtsmæssig ting i vores rejseplan. Jeg ville lige aftale nærmere med min far, som skal køre os til og fra lufthavnen og opdager så, at vores indenrigsfly fra København til Billund er blevet ændret, så vi nu har afgang kl. 9.45 i stedet for 7.15, og eftersom vi lander kl. 6 vil det give os næsten 4 timers stopover i København. Og det orker man da slet ikke på en hjemrejse, især fordi vi kan komme til Jylland med bus eller tog på den tid. Jeg kom så selv frem til, at det skyldes, at SAS har nedlagt afgangen kl. 7.15, men det er vi så ikke blevet orienteret om, så vi selv kunne være med til at vælge et alternativ. Jeg kan slet ikke forstå, at rejsekonsulenten på vores vegne kan acceptere en løsning, der giver så lang ventetid, der er vel ingen mennesker, der gider at vente næsten 4 timer på et indenrigsfly i Danmark, hvor afstandene ikke er større, end de er. Øj, jeg var sur! Det var vist meget godt, at jeg ikke kunne ringe til MyPlanet lørdag, for så er jeg ikke sikker på, at jeg ville have talt ret pænt - og jeg er ellers normalt en meget rolig person, som sjældent bander.
Nå, men jeg kunne så ringe til dem i går, og heldigvis var det ikke noget problem at blive ombooket til en afgang 7.35 til Aarhus i stedet. Så jeg behøvede ikke at skælde ud, selvom jeg lige havde taget tilløb til den helt store skideballe. :D

Så nu håber jeg, at vi har fået rettet alle fejlene i planen. Jeg har lige bedt min søster om at læse den kritisk igennem, for jeg er ved at have stirret mig blind på det, fordi jeg ved, hvad vi skal. Men jeg har faktisk svært ved at glæde mig helt uforbeholdent, fordi jeg er lidt nervøs for, om der er noget, jeg har overset. Forhåbentlig kommer det, når vi sidder i flyet om 3 uger.


Mine svigerforældre blev engang ombooket, så de ikke kunne nå deres connecting flight :stoned: det opdagede de ved et tilfælde ugen før, og det betød at de skulle en dag tidligere afsted.


Anyways. Jeg kan godt kigge jeres plan igennem, hvis det er :)
0
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14800
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1182
Likede indlæg: 24908

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf sigge » 26. jan 2016, 09:26

Annione skrev:
sigge skrev:Jeg synes bare lige, I skal vide, at der nu kun er 3 uger til, at jeg tager afsted. :D

Jeg fik godt nok ødelagt lidt af forventningens glæde i lørdags, da jeg opdagede endnu en uhensigtsmæssig ting i vores rejseplan. Jeg ville lige aftale nærmere med min far, som skal køre os til og fra lufthavnen og opdager så, at vores indenrigsfly fra København til Billund er blevet ændret, så vi nu har afgang kl. 9.45 i stedet for 7.15, og eftersom vi lander kl. 6 vil det give os næsten 4 timers stopover i København. Og det orker man da slet ikke på en hjemrejse, især fordi vi kan komme til Jylland med bus eller tog på den tid. Jeg kom så selv frem til, at det skyldes, at SAS har nedlagt afgangen kl. 7.15, men det er vi så ikke blevet orienteret om, så vi selv kunne være med til at vælge et alternativ. Jeg kan slet ikke forstå, at rejsekonsulenten på vores vegne kan acceptere en løsning, der giver så lang ventetid, der er vel ingen mennesker, der gider at vente næsten 4 timer på et indenrigsfly i Danmark, hvor afstandene ikke er større, end de er. Øj, jeg var sur! Det var vist meget godt, at jeg ikke kunne ringe til MyPlanet lørdag, for så er jeg ikke sikker på, at jeg ville have talt ret pænt - og jeg er ellers normalt en meget rolig person, som sjældent bander.
Nå, men jeg kunne så ringe til dem i går, og heldigvis var det ikke noget problem at blive ombooket til en afgang 7.35 til Aarhus i stedet. Så jeg behøvede ikke at skælde ud, selvom jeg lige havde taget tilløb til den helt store skideballe. :D

Så nu håber jeg, at vi har fået rettet alle fejlene i planen. Jeg har lige bedt min søster om at læse den kritisk igennem, for jeg er ved at have stirret mig blind på det, fordi jeg ved, hvad vi skal. Men jeg har faktisk svært ved at glæde mig helt uforbeholdent, fordi jeg er lidt nervøs for, om der er noget, jeg har overset. Forhåbentlig kommer det, når vi sidder i flyet om 3 uger.


Mine svigerforældre blev engang ombooket, så de ikke kunne nå deres connecting flight :stoned: det opdagede de ved et tilfælde ugen før, og det betød at de skulle en dag tidligere afsted.


Anyways. Jeg kan godt kigge jeres plan igennem, hvis det er :)


Åh ja, det oplevede min søster og hendes daværende kæreste engang med Norwegian, det kunne de da virkelig ikke se problemet i. :rulle: Søster valgte så at få pengene retur og finde et andet flyselskab.

Du må meget gerne se rejseplanen igennem. Det er nok nemmest at sende den til dig på mail, så vil du ikke sende mig din mailadresse i en PB? :)
0
You can't spell awesome without me.

Tilbage til "Rejser"