Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Stitch » 16. apr 2019, 11:53

fisken80 skrev:Det er det samme...

Jeg er også noget træt af ham, skal han ikke snart se et eller andet igen? Men okay, slutningen i første afsnit lagde dog op til en slags konfrontation da ham og Jamie så hinanden. For det er vel første gang siden Jamie skubbede ham ned fra tårnet, at de ses (hvor Bran er ved bevidsthed).


Jeg er helt enig. Hver eneste gang han dukkede op, var kommentaren da også "hvorfor skal have være så weird og kedelig?".
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf dgd2007 » 16. apr 2019, 12:05

fisken80 skrev:Hvad troede du det var?

Der har været drager med siden slutningen af første sæson ;)

Tja ... noget med hofintriger og måske nogle riddere eller musketerer eller sådan noget. :lol:
Men ikke med overnaturlige væsner. (Jeg har jo ikke set den, som du sikkert kan regne ud.)
Faktisk troede jeg allerførst det var et computerspil ...
0
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf fisken80 » 16. apr 2019, 12:36

dgd2007 skrev:
fisken80 skrev:Hvad troede du det var?

Der har været drager med siden slutningen af første sæson ;)

Tja ... noget med hofintriger og måske nogle riddere eller musketerer eller sådan noget. :lol:
Men ikke med overnaturlige væsner. (Jeg har jo ikke set den, som du sikkert kan regne ud.)
Faktisk troede jeg allerførst det var et computerspil ...


Serien har alt det du nævner og meget meget mere.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf fisken80 » 16. apr 2019, 18:29

Nu bliver jeg simpelthen nødt til at spørge (selvom det er pinligt, at jeg kommer i tvivl): Sansa blev da aldrig gift med Joffrey, vel? Det skriver DR nemlig i en artikel. Men hun blev da gift med Tyrion mens Joffrey giftede sig med Margarey.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Shmartiesh
Indlæg: 1919
Tilmeldt: 10. jan 2016, 17:18
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3019

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Shmartiesh » 16. apr 2019, 18:46

Altså.. det blik dragen gav Jon da de snavede i sneen.. hvad skal de betyde?
0
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4589
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 667
Likede indlæg: 21050

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf catnip » 16. apr 2019, 18:55

Shmartiesh skrev:Altså.. det blik dragen gav Jon da de snavede i sneen.. hvad skal de betyde?


Jeg tænker at der er to muligheder. 1) Jalousi eller 2) Drogon ved hvem Jon i virkeligheden er.
2
- Nevertheless she persisted -
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf fisken80 » 16. apr 2019, 19:13

Jeg synes altså det er mærkeligt, at Dany ikke reagerer på, at Jon kan tackle hendes drage. Hun har hele vejen fremstået som intelligent og med et køligt overblik, så at det slet ikke undrer hende giver ikke rigtig mening.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf Sangius » 16. apr 2019, 19:15

catnip skrev:
Shmartiesh skrev:Altså.. det blik dragen gav Jon da de snavede i sneen.. hvad skal de betyde?


Jeg tænker at der er to muligheder. 1) Jalousi eller 2) Drogon ved hvem Jon i virkeligheden er.


Kunne det ikke bare være comic relief?
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4589
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 667
Likede indlæg: 21050

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf catnip » 16. apr 2019, 19:49

Sangius skrev:
catnip skrev:
Shmartiesh skrev:Altså.. det blik dragen gav Jon da de snavede i sneen.. hvad skal de betyde?


Jeg tænker at der er to muligheder. 1) Jalousi eller 2) Drogon ved hvem Jon i virkeligheden er.


Kunne det ikke bare være comic relief?


Jo, sagtens.
1
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf POCKETKITTEN » 16. apr 2019, 20:21

Shmartiesh skrev:Altså.. det blik dragen gav Jon da de snavede i sneen.. hvad skal de betyde?
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3442

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf malou_43 » 18. apr 2019, 20:27

fisken80 skrev:Nu bliver jeg simpelthen nødt til at spørge (selvom det er pinligt, at jeg kommer i tvivl): Sansa blev da aldrig gift med Joffrey, vel? Det skriver DR nemlig i en artikel. Men hun blev da gift med Tyrion mens Joffrey giftede sig med Margarey.


Nej rådet gav ham lov til at frasige Sansa og dermed gifte sig med Marharey.
0
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52050

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf fisken80 » 19. apr 2019, 15:43

malou_43 skrev:
fisken80 skrev:Nu bliver jeg simpelthen nødt til at spørge (selvom det er pinligt, at jeg kommer i tvivl): Sansa blev da aldrig gift med Joffrey, vel? Det skriver DR nemlig i en artikel. Men hun blev da gift med Tyrion mens Joffrey giftede sig med Margarey.


Nej rådet gav ham lov til at frasige Sansa og dermed gifte sig med Marharey.


Tak, det mente jeg jo nok.
1
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4589
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 667
Likede indlæg: 21050

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf catnip » 19. apr 2019, 18:11

Aight, så jeg tror at næste afsnit bliver lidt mere dramatisk. Jamie vil blive konfronteret med fortiden, og vil ganske givet blive holdt ansvarlig for den. Ikke kun for at skubbe Bran ud af vinduet, men også for at slå Dany's far ihjel. I forhold til det sidste, er der ingen andre end Brienne, der ved at Jamie slog The Mad King ihjel for redde folket.

Jeg tror at Dany's vil være mere hævntørstig end Bran, men det virker for tidligt for Jamie at forlade GoT, så jeg tror at nogen vil tale hans sag og/eller ændre begivenhedernes gang. Brianne kunne sige god for Jamie, og det kunne jeg egentlig godt se hende gøre. Men jeg tror det er mere sandsynligt at det bliver Jon, der vil holde på at Jamie er kommet hele vejen for at hjælpe dem, at de behøver ham. Det vil nok få Dany til at se rødt, og sige noget i stil med "...I am your QUEEN!"....og så kunne Jon jo passende sige, at det er meget muligt, men at han er den retmæssige arving til tronen. Eller måske bliver det Sam, der røber det foran alle. Uanset tror jeg at Sam's spørgsmål om hvorvidt Dany ville "bend the knee" for Jon for at redde verden, bliver et essentielt omdrejningspunkt. Snart.
4
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3442

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf malou_43 » 19. apr 2019, 18:16

catnip skrev:Aight, så jeg tror at næste afsnit bliver lidt mere dramatisk. Jamie vil blive konfronteret med fortiden, og vil ganske givet blive holdt ansvarlig for den. Ikke kun for at skubbe Bran ud af vinduet, men også for at slå Dany's far ihjel. I forhold til det sidste, er der ingen andre end Brienne, der ved at Jamie slog The Mad King ihjel for redde folket.

Jeg tror at Dany's vil være mere hævntørstig end Bran, men det virker for tidligt for Jamie at forlade GoT, så jeg tror at nogen vil tale hans sag og/eller ændre begivenhedernes gang. Brianne kunne sige god for Jamie, og det kunne jeg egentlig godt se hende gøre. Men jeg tror det er mere sandsynligt at det bliver Jon, der vil holde på at Jamie er kommet hele vejen for at hjælpe dem, at de behøver ham. Det vil nok få Dany til at se rødt, og sige noget i stil med "...I am your QUEEN!"....og så kunne Jon jo passende sige, at det er meget muligt, men at han er den retmæssige arving til tronen. Eller måske bliver det Sam, der røber det foran alle. Uanset tror jeg at Sam's spørgsmål om hvorvidt Dany ville "bend the knee" for Jon for at redde verden, bliver et essentielt omdrejningspunkt. Snart.


Hun stoler jo på Tyrion, så måske han taler Jamies sag?
0
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4589
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 667
Likede indlæg: 21050

Re: Game of Thrones - SPOILER TRÅD

Indlægaf catnip » 19. apr 2019, 18:19

malou_43 skrev:
catnip skrev:Aight, så jeg tror at næste afsnit bliver lidt mere dramatisk. Jamie vil blive konfronteret med fortiden, og vil ganske givet blive holdt ansvarlig for den. Ikke kun for at skubbe Bran ud af vinduet, men også for at slå Dany's far ihjel. I forhold til det sidste, er der ingen andre end Brienne, der ved at Jamie slog The Mad King ihjel for redde folket.

Jeg tror at Dany's vil være mere hævntørstig end Bran, men det virker for tidligt for Jamie at forlade GoT, så jeg tror at nogen vil tale hans sag og/eller ændre begivenhedernes gang. Brianne kunne sige god for Jamie, og det kunne jeg egentlig godt se hende gøre. Men jeg tror det er mere sandsynligt at det bliver Jon, der vil holde på at Jamie er kommet hele vejen for at hjælpe dem, at de behøver ham. Det vil nok få Dany til at se rødt, og sige noget i stil med "...I am your QUEEN!"....og så kunne Jon jo passende sige, at det er meget muligt, men at han er den retmæssige arving til tronen. Eller måske bliver det Sam, der røber det foran alle. Uanset tror jeg at Sam's spørgsmål om hvorvidt Dany ville "bend the knee" for Jon for at redde verden, bliver et essentielt omdrejningspunkt. Snart.


Hun stoler jo på Tyrion, så måske han taler Jamies sag?


Ja, det er helt sikkert en mulighed.

Jeg forestiller mig bare at Jon på et tidspunkt bliver så moralsk presset at han er nødt til at bruge den magt han ved han han, og afslører hvem han egentlig er (eller nogen gør det for ham). Men det er muligt at det ikke er i den her situation.
0
- Nevertheless she persisted -

Tilbage til "Film og TV"