Anbefal en bog

Brugeravatar
Muuh
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 13. aug 2015, 08:31
Kort karma: 250
Likede indlæg: 3607

Anbefal en bog

Indlægaf Muuh » 20. aug 2015, 09:21

Jeg har haft en lang pause hvor jeg slet ikke har fået læst, men jeg kan mærke, at jeg nu har fået lyst tilbage og nærmest trænger til noget at læse i :genert:

Jeg ved bare ikke hvad jeg skal dykke mig ned i. Jeg elsker krimier og den slags



Så anbefal en bog og fortæl hvorfor du synes andre skal læse bogen
0
Time is a great teacher, but unfortunately it kills all it's pupils
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: Anbefal en bog

Indlægaf Pixie88 » 26. aug 2015, 23:03

Tror lige jeg skal tjekke Raymond Chandler ud!

Jeg har lige læst Dennis Jürgensens to voksenkrimier "Løbende Tjener" og "Dansende Røde Ulve". Jeg var fan af Dennis som teen men hader ellers at læse. Tror ikke jeg har læst en eneste hel bog siden jeg gik ud af folkeskolen for 11 år siden.
Men de to bøger har jeg slugt på fire dage :genert: Og det er gået op for mig at jeg elsker krimier, så nu læser jeg lige Mari Jungstedt, selvom det er sådan lidt dameblads agtigt, men jeg fik hele hendes krimiserie af min mor for nogle år siden :lol:

Løbende Tjener og Dansende Røde Bjørne er forholdsvis nem læsning, så jeg ved ikke om det er noget for en der elsker at læse, men hvis man er til Dennis Jürgensen kan jeg anbefale dem. De er skrevet med Dennis' sædvanlige lidt tørre humor og meget malende og voldsomme/pinefulde mordscener, hvilket jeg labber i mig.

Forlagets beskrivelse af "Løbende Tjener".

Frans Jessen har skabt en milliardforretning med sine designersmykker.
Efter en omfattende sag om ophavsretten findes den ene af de involverede parter
myrdet på makaber vis, og jagten begynder på en skånselsløs morder.

I spidsen for efterforskningen står den erfarne Roland Triel fra Politigården i København.
Triel lider under en personlig tragedie.
For få år siden blev hans kone brutalt myrdet i deres hjem og hans 13-årige datter mishandlet.
Sagen er aldrig blevet opklaret, og Triel er besat af tanken om at finde den skyldige.
Midt i arbejdet med den aktuelle drabssag giver Triels kones morder uventet livstegn fra sig.
Efterforskningslederen hvirvles nu ind i et mørkt psykologisk spil med den forbryder,
han vil gøre alt for at fange.
0
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Anbefal en bog

Indlægaf Annione » 27. aug 2015, 00:16

Jeg er pt. stor fan af nordiske krimier - især Jo Nesbø og Jussi Adler-Olsen.

Jo Nesbø har skrevet en fantastisk serie om Harry Hole (og de bliver kun bedre, jo flere af bøgerne du læser).

Jussi har skrevet en serie om Carl Mørk fra Afdeling Q. Også glimrende underholdning. Og ganske morsom, synes jeg, uden at være grinagtig. Det er mest fordi man (jeg) kommer til at holde af den sure stodder til Carl.
0
Akehurst2
Indlæg: 14189
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40748

Re: Anbefal en bog

Indlægaf Akehurst2 » 28. aug 2015, 14:32

Annione skrev:Jeg er pt. stor fan af nordiske krimier - især Jo Nesbø og Jussi Adler-Olsen.

Jo Nesbø har skrevet en fantastisk serie om Harry Hole (og de bliver kun bedre, jo flere af bøgerne du læser).



Jo Nesbøs Harry Hole-serie er de bedste, bedste krimier. Elsker at der er så nuancerede personer og så fin en udvikling igennem bøgerne, og at der er hovedhistorier og sidehistorier, der kan strække sig over flere bind. Det gør dem så helstøbte og giver alle elementer plads til at folde sig ud.

De to første er efter min mening ikke de bedste, men de er heller ikke så lang. Derfra er det ren fryd!

Skal endelig læses i rækkefølge, da der som sagt er dele af historierne, der strækker sig over flere bøger.
1
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Anbefal en bog

Indlægaf Thestral » 28. aug 2015, 16:00

Jussi Adler Olsens Q-serie er ret populær og filmene til de to første synes jeg jo er fantastiske. Bøgerne kan næsten kun være gode tænker jeg
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Anbefal en bog

Indlægaf Annione » 28. aug 2015, 16:08

Jabi skrev:Jussi Adler Olsens Q-serie er ret populær og filmene til de to første synes jeg jo er fantastiske. Bøgerne kan næsten kun være gode tænker jeg



Bøgerne er mil bedre end filmene :gogo:
1
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Anbefal en bog

Indlægaf Thestral » 28. aug 2015, 16:45

Annione skrev:
Jabi skrev:Jussi Adler Olsens Q-serie er ret populær og filmene til de to første synes jeg jo er fantastiske. Bøgerne kan næsten kun være gode tænker jeg



Bøgerne er mil bedre end filmene :gogo:
Bog & Ide har 3 bøger for 200 kr lige i øjeblikket (i Odense ihf) hvor nogle af Q-bøgerne er imellem
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
TurtleSpeed
Indlæg: 665
Tilmeldt: 11. aug 2015, 17:10
Kort karma: 101
Likede indlæg: 593

Re: Anbefal en bog

Indlægaf TurtleSpeed » 28. aug 2015, 17:37

Jeg er ret vild med Michael Connelly og hans Harry Bosch boeger.
0
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Anbefal en bog

Indlægaf Sophaya » 29. aug 2015, 18:21

Øbro og Tornbjergs bøger om Katrine Wraa. Skrig under vand, Djævlens ansigt, Evas sidste nat og Det norske job. De er fantastiske. Især Evas sidste nat er jeg ret vild med - men jeg har endnu ikke læst Det norske job, jeg er på venteliste på biblioteket..
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Maupassant
Indlæg: 107
Tilmeldt: 10. aug 2015, 21:51
Kort karma: 2
Likede indlæg: 31

Re: Anbefal en bog

Indlægaf Maupassant » 30. aug 2015, 08:46

Jonathan Frenzen> Freedom. Fantastisk historie og hylende morsom. Handler om et amerikansk par fra 70erne til i dag samt et utal af bipersoner der begaar samtlige fejl det overhovedet KAN lade sig goere at lave i et moderne liv.
1
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18276

Re: Anbefal en bog

Indlægaf Mi55y » 1. sep 2015, 05:59

Jeg læser mest historiske romaner, og vil anbefale et par stykker:

Maria Helleberg er rigtig god, og min absolutte yndlingsbog of all times er Kærlighedsbarn.

Så er jeg ret begejstret for Philippa Gregory og hendes to serie Tudors og Cousins' War.

Ken Follett's Jordens Søjler, Uendelige Verden og Millenium-trilogien er også blandt yndlingsbøgerne.

Og til sidst Arn-serien af Jan Guillou. Den er ikke så moppedrengs-agtig som de andre, så måske lidt nemmere at komme igennem for nogen...
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Anbefal en bog

Indlægaf Thestral » 1. sep 2015, 06:46

Bilka har Jussi Adler Olsen bøger til 40 kr. pr. stk. :banan:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 2840
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3480

Re: Anbefal en bog

Indlægaf Torn » 11. feb 2016, 16:15

"Godhavn" af Iben Mondrup. Især hvis du er glad for (nordisk)natur.
0
Brugeravatar
MyIdea
Indlæg: 354
Tilmeldt: 2. jan 2016, 09:47
Kort karma: 46
Geografisk sted: Bronx
Likede indlæg: 822

Re: Anbefal en bog

Indlægaf MyIdea » 15. feb 2016, 14:34

Jeg er ikke så meget til krimier, men Rosamund Lupton (tror jeg hun hedder) med "søster" slugte jeg på en dag efter en veninde anbefalede den. Den er virkelig spændende!
0
You're never fully dressed until you wear a smile

Tilbage til "Bøger"