At date en person, der er i et forhold.

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15282
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25603

Re: At date en person, der er i et forhold.

Indlægaf Delfin » 12. jan 2016, 04:14

Jeg melder mig i koret som gammeldags. I min verden er andre menneskers partnere forbudt område, og jeg ville da slet ikke gide at skulle håndtere alt det bøvl, der kan komme ud af den slags.

Derimod kan jeg sagtens være venner - uden bonus - med dem, hvis ellers deres partner kan håndtere det uden ballade og jalousi. Det gider jeg nemlig heller ikke bruge min tid på, så det må de selv rode med, mens jeg er den, der er gået.

Hvad andre gør, rager sådan set ikke mig, men jeg har da en holdning til det
2
14 11 14
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: At date en person, der er i et forhold.

Indlægaf hotlips » 12. jan 2016, 04:59

Jeg synes ikke jeg kan være ansvarlig for om andre voksne nu holder hvad de lover en tredje person, det må de sq selv rode med.

Men hvis man knalder en andens kæreste-mand-whatever så skal man heller ikke hyle hvis der en dag står en pænt hys dame og får et flip på en,det må høre under kalkuleret risiko.
7
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: At date en person, der er i et forhold.

Indlægaf Sophies-mor » 12. jan 2016, 05:51

polavyk skrev:
Sophies-mor skrev:Dvs ...
Ikke fordi, at jeg kender til den anden tråd, men hvis jeg går ud og drikker kaffe med én, og der flirtes lidt (nu er der jo også vide definitioner på hvad flirt ER), uden at det fører til mere... Er det så en date?


Nej, det er bare mig, der ikke kan formulere mig. I det omtalte eksempel er der dyrket sex, - jeg er bare ikke rigtig inde i, hvad man kalder den slags. Men umiddelbart tænker jeg, at en date er noget kæresteagtigt, ellers er det måske en "aftale"? eller "at man mødes".

Om det er ok at flirte med en, der er i et forhold, kommer efter min mening an på intentionerne.

Ok, så er vi enige.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Guldfisk
Indlæg: 537
Tilmeldt: 18. aug 2015, 18:40
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1264

Re: At date en person, der er i et forhold.

Indlægaf Guldfisk » 12. jan 2016, 07:30

Jeg dømmer folk som lettere dysfunktionelle, hvis de konsekvent går efter personer i forhold. Derfor tænker jeg ikke så meget på moralen i det.

Hvis man går efter en, man tror er ens eneste ene - så forstår jeg til dels godt, at man er villig til at ignorere kæresten. Der må det være op til parten i forhold at få afvist personen tydeligt.
2
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: At date en person, der er i et forhold.

Indlægaf Pixie88 » 12. jan 2016, 07:46

Jeg synes absolut ikke at man som elskeren/elskerinden har noget som helst moralsk ansvar. Hvad folk gør i deres forhold er helt og aldeles deres eget ansvar og beslutning, og ikke noget andre skal stå ansvarlig for.

Hvis man kender den forurettede part og har et venskab med denne, så vil jeg mene man har et ansvar for ikke at være en rådden ven.. men ellers ikke.
2
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Pixie88
Indlæg: 580
Tilmeldt: 26. aug 2015, 10:39
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1254

Re: At date en person, der er i et forhold.

Indlægaf Pixie88 » 12. jan 2016, 07:57

Dikus skrev:
Pixie88 skrev:Jeg synes absolut ikke at man som elskeren/elskerinden har noget som helst moralsk ansvar. Hvad folk gør i deres forhold er helt og aldeles deres eget ansvar og beslutning, og ikke noget andre skal stå ansvarlig for.

Hvis man kender den forurettede part og har et venskab med denne, så vil jeg mene man har et ansvar for ikke at være en rådden ven.. men ellers ikke.


Og det giver for mig lige så meget mening som at sige, man ikke må stjæle fra folk man kender.

Enten er utroskab ok eller også er det ikke. Entent er det ok at stjæle eller også er det ikke.

Hvem, der kender hvem, er sagen underordnet.

Utroskab er da aldrig ok, men det er heller ikke ulovligt at svigte sin kæreste.
Det er ulovligt at stjæle, ikke at være sin kæreste utro.

Jeg ville aldrig sidde og heppe på en veninde, hvis hun bollede en andens kæreste, men jeg ville altså heller ikke dømme hende på linje med en tyv. Det er for latterligt.
Din sammenligning giver ingen mening.
2
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 267
Likede indlæg: 4288

Re: At date en person, der er i et forhold.

Indlægaf Q-beben » 12. jan 2016, 08:06

Jeg tænker, at utroskab er noget, som man begge deler ansvaret for. Både den, der er i forhold, - og den, der ikke er...

Noget andet er, at nogle siger, at en gang utro altid utro... Jeg har selv været rigtig meget utro, indtil jeg blev gift med og fik børn. Herefter har jeg ikke været utro. Og ønsker heller ikke at være det. Ved godt, at det ikke lige er trådens emne, - men jeg støder bare så tit ind i den der myte "Engang utro - altid utro".
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: At date en person, der er i et forhold.

Indlægaf Zombie » 12. jan 2016, 08:36

Hahaha, åååh - min kæphest. :D

Jeg er gammeldags, og samtidig synes jeg det er så sært og hyklerisk. Man rejser sig gerne for den gamle dame i bussen, og ser man et barn få tæv af et andet barn, vil de fleste også skride ind. Men så snart det er sex, fordufter al empati, og ingen hensyn til andre skal eller bør tages, hvis man har udset sig lige præcis DERES kæreste til aftenes sex.

Folk må gøre hvad de vil, men selvfølgelig farver det manges opfattelse af dem. Man viser jo man har det fint med at være med til en handling som sårer andre så længe man selv får noget ud af det.
4
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: At date en person, der er i et forhold.

Indlægaf Zombie » 12. jan 2016, 08:40

Barn 1: "Jeg vil gerne stoppe Lasses hoved i toilettet, kom! Du behøver ikke aktivt gøre noget og du kender slet ikke Lasse - og du får en småkage for det!"
Barn 2: "Okay, fedt! Tak for småkage!"

Hvor mange ville ikke også skælde barn 2 ud?
5
aka Forbies

:gammel:
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: At date en person, der er i et forhold.

Indlægaf D.itsen » 12. jan 2016, 08:41

Dikus skrev:
Pixie88 skrev:
Dikus skrev:
Pixie88 skrev:Jeg synes absolut ikke at man som elskeren/elskerinden har noget som helst moralsk ansvar. Hvad folk gør i deres forhold er helt og aldeles deres eget ansvar og beslutning, og ikke noget andre skal stå ansvarlig for.

Hvis man kender den forurettede part og har et venskab med denne, så vil jeg mene man har et ansvar for ikke at være en rådden ven.. men ellers ikke.


Og det giver for mig lige så meget mening som at sige, man ikke må stjæle fra folk man kender.

Enten er utroskab ok eller også er det ikke. Entent er det ok at stjæle eller også er det ikke.

Hvem, der kender hvem, er sagen underordnet.


Utroskab er da aldrig ok, men det er heller ikke ulovligt at svigte sin kæreste.
Det er ulovligt at stjæle, ikke at være sin kæreste utro.

Jeg ville aldrig sidde og heppe på en veninde, hvis hun bollede en andens kæreste, men jeg ville altså heller ikke dømme hende på linje med en tyv. Det er for latterligt.
Din sammenligning giver ingen mening.


Jeg siger ikke, at utroskab er som at stjæle. Jeg siger, at handlinger enten er i orden eller også er de ikke. Jeg sammenligner en handling, der ved lov er vedtaget ulovligt med en handling, der ved norm ikke er i orden.

Og ja. Så kan nogle have andre normer og mene utroskab er i orden. Det betyder ikke, jeg er enig.

Men mener man ikke, utroskab er i orden, så bør man ikke deltage i det - uanset, om man kender begge de personer, der udgør det par, der rammes af utroskaben.

Det kræver så at man ser sort/hvid på utroskab. Det gør jeg ikke.
Jeg føler mig ikke forpligtet til at sikre at andre holder hvad de har lovet. Jeg går heller ikke bevidst efter at få folk til at bryde deres aftaler.
6
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3755
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: At date en person, der er i et forhold.

Indlægaf Anilara » 12. jan 2016, 08:43

Dikus skrev:[...] Men mener man ikke, utroskab er i orden, så bør man ikke deltage i det - uanset, om man kender begge de personer, der udgør det par, der rammes af utroskaben.

Lige præcis! Hvis man ikke synes utroskab er helt plingeling, så bør man heller ikke deltage, når man ved det er det, som foregår.
3
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 12177

Re: At date en person, der er i et forhold.

Indlægaf achillaxedprune » 12. jan 2016, 08:50

På et overordnet plan, der har man et moralsk ansvar, hvis man knalder med en, der er i et monogamt forhold.
I det konkrete tilfælde, vil jeg altid mene at ansvaret udelukkende er hos den utro part.

Jeg synes altid det er så tåbeligt, når den som er blevet svigtet lægger skylden hos 3. parten og ikke hos den utro part... Men det er selvfølgelig meget nemmere. Med mindre 3. parten har en relation til den, som er blevet svigtet, så har 3. parten jo ikke brudt en aftale med den svigtede. Det er kun den utro part, som har brudt den aftale, som er indgået mellem den utro og den svigtede. Derfor mener jeg, at ansvaret udelukkende er hos den utro - det er den utro, som har lovet noget til en anden, som h*n ikke overholder. Det er den utro, som bærer ansvaret for egne handlinger og de konsekvenser, som dette medfører.

At pålægge 3. parten skylden er i min verden forkert... Ja, overordnet set bør man ikke knalde en, der er i et forhold, men ansvaret for ikke at bolle udenom ligger udelukkende hos dem, som er i forholdet.
4
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: At date en person, der er i et forhold.

Indlægaf Firebird » 12. jan 2016, 09:44

Skyldsspørgsmålet i forbindelse med utroskab, er ikke interessant for andre end de involverede. Det er da heller ikke spørgsmålet her, men derimod om man kan date/knalde en person der befinder sig i et eksisterende forhold.
Senest rettet af Firebird 12. jan 2016, 11:57, rettet i alt 1 gang.
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: At date en person, der er i et forhold.

Indlægaf Panton » 12. jan 2016, 09:50

Jeg ville slet ikke have nogen interesse i at indlede noget med en der går hjem og kysser en anden godnat. Utroskab eller ej, er man optaget så fordufter alt interesse for min side.
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: At date en person, der er i et forhold.

Indlægaf Krølle » 12. jan 2016, 10:13

Jeg synes godt, man kan opdele det i "ansvar for utroskab" (som falder på den, der er utro) og "(med)ansvar for at gøre en person, kendt eller ukendt, rigtig ked af det". Sidstnævnte del lander også på den, der ikke selv er utro - for mig er det at sidestille med alle mulige andre handlinger, der påvirker andre negativt.

Bevares, det kan være, man vurderer, at ens egne behov er vigtigere, men det fjerner ikke ansvaret.
7

Tilbage til "Forhold og sex"