Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Thestral » 11. jan 2016, 16:23

Hovedpine
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Whoosh » 11. jan 2016, 16:46

2SHY skrev:Det går fremad men aloe vera er stadig en ond satan at smøre på sådan noget

Hvordan går det egentlig med din krammeskade?
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15647
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21041

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf 2SHY » 11. jan 2016, 16:49

Whoosh skrev:
2SHY skrev:Det går fremad men aloe vera er stadig en ond satan at smøre på sådan noget

Hvordan går det egentlig med din krammeskade?

Snart helet... Hvis jeg ellers kan lade være med at pille i det
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Whoosh » 11. jan 2016, 16:50

Det er godt nok også noget af et glødende kys!
0
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15647
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21041

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf 2SHY » 11. jan 2016, 16:51

Whoosh skrev:Det er godt nok også noget af et glødende kys!

Det må man sige. Surt når det nærmeste man ellers kommer af kys er en våd og kold kattesnude lige i fjæset
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Persnikedy » 11. jan 2016, 17:10

Jeg har lige slået min lilletå ind i dørkarmen (ved et uheld selfølgelig)
Det var så slemt at jeg faktisk har tåre i øjnene nu...
Sidst jeg kom til at slå den ind i dørkarmen så brækkede den..
Og det er selvfølgelig den samme tå som dengang den brækkede...


:whine: :trist: :whine:
0
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Thestral » 11. jan 2016, 17:16

Det kan vel næppe kaldes en skade men piv det er det ihf. Jeg har det meste af idag vidst at jeg skulle til eksamen i næste uge og selv om det kom som en overraskelse for mig at vi var så tæt på så har jeg gået og håbet at det blev fredag. Nu er eksamensplanen lige kommet og jeg ser det er på onsdag og nu er jeg ved at gå til af nerver og sidder nærmest og ryster af angst for at dumpe
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Studsgaard
Indlæg: 5339
Tilmeldt: 1. nov 2015, 15:06
Kort karma: 567
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 8604

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Studsgaard » 11. jan 2016, 19:34

Har et øje der er vildt ømt og lidt rødt og hævet oppe på øjenlåget, og det klør helt vildt. :forvirret:
Ikke spor sjovt
0
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf didas » 11. jan 2016, 19:56

Jeg hoster...og hoster...og hoster. Det føles som om der sidder en 200 kilos sumobryder på min brystkasse og jeg kan ikke sove om natten. Jeg er ved at blive sindssyg! Har bare været småsyg hele vinteren :(
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Thestral » 12. jan 2016, 05:51

Min nervøsitet har sat sig i maven og jeg har hovedpine
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Pussikat82
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:05
Kort karma: 611
Likede indlæg: 2922
Kontakt:

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Pussikat82 » 12. jan 2016, 11:47

Har lavet noget dumt med nakken i går eller i nat, for det gør sygt ondt i den, når jeg bevæger hovedet få cm mod højre skulder eller drejer hovedet mod højre. Håber, det bliver bedre i løbet af dagen.
0
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.
Brugeravatar
Pussikat82
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:05
Kort karma: 611
Likede indlæg: 2922
Kontakt:

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Pussikat82 » 12. jan 2016, 12:18

Ballademager skrev:
Pussikat82 skrev:Har lavet noget dumt med nakken i går eller i nat, for det gør sygt ondt i den, når jeg bevæger hovedet få cm mod højre skulder eller drejer hovedet mod højre. Håber, det bliver bedre i løbet af dagen.


Jeg havde ondt i nakken hele julen. Ipren gel tog smerterne rigtig hurtigt, så det er måske værd at prøve?

God bedring :ae:


Tåler desværre ikke ipren, men håber, at det løsner lidt op, når jeg få bevæget den lidt. Jeg sidder og prøver at strække musklerne lidt i nakken, helt forsigtigt. Jeg lider af kronisk piskesmæld og havde virkelig fået fremprovokeret smerter i går, så det kan være, jeg har det sådan i dag, fordi jeg i søvne har prøvet at kompensere for smerterne. Så nu må jeg prøve at løsne lidt op med bevægelse og så må smertestillende tage det senere, hvis det ikke lykkes. Men tak for rådet :kys:
0
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.
Brugeravatar
Pussikat82
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:05
Kort karma: 611
Likede indlæg: 2922
Kontakt:

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Pussikat82 » 12. jan 2016, 12:41

Ballademager skrev:
Pussikat82 skrev:
Ballademager skrev:
Pussikat82 skrev:Har lavet noget dumt med nakken i går eller i nat, for det gør sygt ondt i den, når jeg bevæger hovedet få cm mod højre skulder eller drejer hovedet mod højre. Håber, det bliver bedre i løbet af dagen.


Jeg havde ondt i nakken hele julen. Ipren gel tog smerterne rigtig hurtigt, så det er måske værd at prøve?

God bedring :ae:


Tåler desværre ikke ipren, men håber, at det løsner lidt op, når jeg få bevæget den lidt. Jeg sidder og prøver at strække musklerne lidt i nakken, helt forsigtigt. Jeg lider af kronisk piskesmæld og havde virkelig fået fremprovokeret smerter i går, så det kan være, jeg har det sådan i dag, fordi jeg i søvne har prøvet at kompensere for smerterne. Så nu må jeg prøve at løsne lidt op med bevægelse og så må smertestillende tage det senere, hvis det ikke lykkes. Men tak for rådet :kys:


Heller ikke, når det kun er på huden? Men håber, at øvelserne hjælper :ae:


Jeg tør ikke, da mit system er ultra sar. Jeg tror, det hjælper. Lidt i hvert fald. Må bare huske at få bevæget nakken noget i løbet af dagen. Det er sædvanligvis det eneste, der hjælper i det lange løb, når jeg har problemer med nakken.
0
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Bøtte » 12. jan 2016, 12:54

Lemonella skrev:
Pussikat82 skrev:
Ballademager skrev:
Pussikat82 skrev:Har lavet noget dumt med nakken i går eller i nat, for det gør sygt ondt i den, når jeg bevæger hovedet få cm mod højre skulder eller drejer hovedet mod højre. Håber, det bliver bedre i løbet af dagen.


Jeg havde ondt i nakken hele julen. Ipren gel tog smerterne rigtig hurtigt, så det er måske værd at prøve?

God bedring :ae:


Tåler desværre ikke ipren, men håber, at det løsner lidt op, når jeg få bevæget den lidt. Jeg sidder og prøver at strække musklerne lidt i nakken, helt forsigtigt. Jeg lider af kronisk piskesmæld og havde virkelig fået fremprovokeret smerter i går, så det kan være, jeg har det sådan i dag, fordi jeg i søvne har prøvet at kompensere for smerterne. Så nu må jeg prøve at løsne lidt op med bevægelse og så må smertestillende tage det senere, hvis det ikke lykkes. Men tak for rådet :kys:


Jeg var ude for en bilulykke for en del år siden og døjer ind imellem med nakkesmerter. Det der ipren gel, hjælper ikke på min nakke.
Til gengæld bruger jeg en øvelse som min daværende fysioterapeut anbefalede mig og det hjælper ret meget.

Du løfter højre hånd op over hovedet, sætter hånden på venstre side ved tindingen og øret og trækker forsigtigt et langt sejt træk mod højre. Så lader du hånden glide ned mod højre tinding og øret og skubber hovedet mod venstre imens du prøver, at skubbe imod med hovedet. Det hele gentages på samme måde med den modsatte side.
Jeg plejer, at lave øvelserne en 8-10 gange med hver side.
Desuden putter jeg aldrig varmt på nakken, men altid koldt. En pose knuste isterninger pakket ind i et viskestykke, lagt om nakken i en 15-20 minutter gør underværker for mig.

Min fysioterapeut forklarede mig. At en piskesmældsskade er som en forstuvning. Der samles væske i led og ledbånd og det hjælper kulde bedre på end varme.

Jeg er så ikke, hverken læge eller fysioterapeut. De ting hjælper bare mig rigtig godt.

God bedring til dig. :kram:


Sjovt, min fysioterapeut anbefaler varme. I hvert fald til mig. Kulde har den stikmodsatte effekt på mig. Hvorimod varme løsner op og lindrer. Men det der virker bedst er en dag på min (fantastiske) hovedpude.
0
Brugeravatar
Pussikat82
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:05
Kort karma: 611
Likede indlæg: 2922
Kontakt:

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Pussikat82 » 12. jan 2016, 12:57

Lemonella skrev:
Pussikat82 skrev:
Ballademager skrev:
Pussikat82 skrev:Har lavet noget dumt med nakken i går eller i nat, for det gør sygt ondt i den, når jeg bevæger hovedet få cm mod højre skulder eller drejer hovedet mod højre. Håber, det bliver bedre i løbet af dagen.


Jeg havde ondt i nakken hele julen. Ipren gel tog smerterne rigtig hurtigt, så det er måske værd at prøve?

God bedring :ae:


Tåler desværre ikke ipren, men håber, at det løsner lidt op, når jeg få bevæget den lidt. Jeg sidder og prøver at strække musklerne lidt i nakken, helt forsigtigt. Jeg lider af kronisk piskesmæld og havde virkelig fået fremprovokeret smerter i går, så det kan være, jeg har det sådan i dag, fordi jeg i søvne har prøvet at kompensere for smerterne. Så nu må jeg prøve at løsne lidt op med bevægelse og så må smertestillende tage det senere, hvis det ikke lykkes. Men tak for rådet :kys:


Jeg var ude for en bilulykke for en del år siden og døjer ind imellem med nakkesmerter. Det der ipren gel, hjælper ikke på min nakke.
Til gengæld bruger jeg en øvelse som min daværende fysioterapeut anbefalede mig og det hjælper ret meget.

Du løfter højre hånd op over hovedet, sætter hånden på venstre side ved tindingen og øret og trækker forsigtigt et langt sejt træk mod højre. Så lader du hånden glide ned mod højre tinding og øret og skubber hovedet mod venstre imens du prøver, at skubbe imod med hovedet. Det hele gentages på samme måde med den modsatte side.
Jeg plejer, at lave øvelserne en 8-10 gange med hver side.
Desuden putter jeg aldrig varmt på nakken, men altid koldt. En pose knuste isterninger pakket ind i et viskestykke, lagt om nakken i en 15-20 minutter gør underværker for mig.

Min fysioterapeut forklarede mig. At en piskesmældsskade er som en forstuvning. Der samles væske i led og ledbånd og det hjælper kulde bedre på end varme.

Jeg er så ikke, hverken læge eller fysioterapeut. De ting hjælper bare mig rigtig godt.

God bedring til dig. :kram:


Tak for rådene :) Jeg har også selv gået til fys med skaderne og kender øvelser, som du nævner. Når nakken lægger an til smerte, hjælper det mig bedst at holde den i bevægelse, for smerterne kommer især, når den er blevet stiv af at være i samme position (eller når jeg har båret for meget eller været meget anspændt, f.eks. pga. angst). Når det er allerværst, må jeg dog lægge mig, for så kan jeg nærmest ikke bære mit hoved på nakken for smerter. Sådan havde jeg det i går aftes, og det er også blevet bedre natten over. Dog er der så nu de der smerter i den ene side :rulle: Hvis det ikke er bedre i aften, vil jeg overveje en pose ærter på nakken og se, om det hjælper.
0
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.

Tilbage til "Helbred"