Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 12. jan 2016, 13:30

Må man ikke sige det?
Altså at man ikke kender eller bryder sig om David Bowie?
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55896
Kontakt:

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Ado » 12. jan 2016, 13:33

Fru Sunshine skrev:Må man ikke sige det?
Altså at man ikke kender eller bryder sig om David Bowie?

Jo.


Jeg var heller ikke vild med Natasja. Hverken før eller efter hendes død. Det var der mange andre der heller ikke var - før hun døde. Men efter hun gik bort, var hun landets darling.
3
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 12. jan 2016, 13:38

Ado skrev:
Fru Sunshine skrev:Må man ikke sige det?
Altså at man ikke kender eller bryder sig om David Bowie?

Jo.


Jeg var heller ikke vild med Natasja. Hverken før eller efter hendes død. Det var der mange andre der heller ikke var - før hun døde. Men efter hun gik bort, var hun landets darling.

Det synes jeg jo også. Og jeg havde det på samme måde med Natasja.
Jeg kommer heller ikke til at bryde mig mere om Medina, hvis det værste skulle ske.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19602

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 12. jan 2016, 13:38

Fru Sunshine skrev:Må man ikke sige det?
Altså at man ikke kender eller bryder sig om David Bowie?


Jo, til daglig må man selvfølgelig godt. Men lige nu efter hans død, har jeg efterhånden på fb set et par stykker der er blevet lynchet hvis de har skrevet at hans musik, var dårlig, ikke noget særligt osv. Så lige nu, er det nok ikke så populært :lol2:
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 12. jan 2016, 13:40

Animi skrev:
Fru Sunshine skrev:Må man ikke sige det?
Altså at man ikke kender eller bryder sig om David Bowie?


Jo, til daglig må man selvfølgelig godt. Men lige nu efter hans død, har jeg efterhånden på fb set et par stykker der er blevet lynchet hvis de har skrevet at hans musik, var dårlig, ikke noget særligt osv. Så lige nu, er det nok ikke så populært :lol2:

Nah, det er måske også lidt unødvendigt at erklære på visse sociale medier lige nu, men man må vel godt.
Jeg tænker bare, at hvis man ikke havde behov for at fremhæve det i lørdags, så har man vel heller ikke, fordi han er død, hvis der ikke er lidt provokatør i det.
4
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Karkluden » 12. jan 2016, 13:41

Fru Sunshine skrev:Må man ikke sige det?
Altså at man ikke kender eller bryder sig om David Bowie?

I min vennekreds må man ikke. Jeg kom til at nævne det i går, og hold da op.. Jeg er åbenbart meget ukultiveret musikalsk set. Dét kunne jeg godt have fortalt ham :D

Jeg synes naturligvis, det er forfærdeligt synd for hans kone og barn, for han kunne da have levet længere. 69 år er jo ingen alder nu om dage. Men sådan kulturelt og musikalsk set har jeg intet forhold til ham. Jeg har ikke skrevet det nogle steder, men da en bekendt spurgte, om jeg var okay trods de forfærdelige nyheder, måtte jeg jo bekende kulør.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 12. jan 2016, 13:47

Karkluden skrev:Jeg kan ikke nævne en sang af David Bowie. Eller jo, nu kan jeg, fordi der de sidste dage har været postet en masse på FB, men før det kunne jeg ikke.

Jeg kan huske én ... fordi min kone har gået og sunget den engang imellem gennem årene ... noget med "Ground Control to Major Tom ... Can you hear me Major Tom?" :fløjt:

Og så har jeg engang set en film med ham (altså som skuespiller, ikke rockstjerne). Det var noget med en japansk fangelejr under WWII.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 12. jan 2016, 13:47

Karkluden skrev:
Fru Sunshine skrev:Må man ikke sige det?
Altså at man ikke kender eller bryder sig om David Bowie?

I min vennekreds må man ikke. Jeg kom til at nævne det i går, og hold da op.. Jeg er åbenbart meget ukultiveret musikalsk set. Dét kunne jeg godt have fortalt ham :D

Jeg synes naturligvis, det er forfærdeligt synd for hans kone og barn, for han kunne da have levet længere. 69 år er jo ingen alder nu om dage. Men sådan kulturelt og musikalsk set har jeg intet forhold til ham. Jeg har ikke skrevet det nogle steder, men da en bekendt spurgte, om jeg var okay trods de forfærdelige nyheder, måtte jeg jo bekende kulør.

Om du var OK ligefrem?
Han har nok været en af de store fans.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34777

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Dirtylittledevil » 12. jan 2016, 13:51

Personligt er jeg mere ked af at Frank Zappa er død, men bortset fra lige herinde er det ikke noget jeg snakker om.
3
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19602

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 12. jan 2016, 13:52

Fru Sunshine skrev:
Animi skrev:
Fru Sunshine skrev:Må man ikke sige det?
Altså at man ikke kender eller bryder sig om David Bowie?


Jo, til daglig må man selvfølgelig godt. Men lige nu efter hans død, har jeg efterhånden på fb set et par stykker der er blevet lynchet hvis de har skrevet at hans musik, var dårlig, ikke noget særligt osv. Så lige nu, er det nok ikke så populært :lol2:

Nah, det er måske også lidt unødvendigt at erklære på visse sociale medier lige nu, men man må vel godt.
Jeg tænker bare, at hvis man ikke havde behov for at fremhæve det i lørdags, så har man vel heller ikke, fordi han er død, hvis der ikke er lidt provokatør i det.


Måske er der provokation i det for nogen, men jeg er fx medlem af en gruppe på FB, hvor der blev spurgt hvilken af hans sange der var ens yndlings, og dem der skrev at de ikke syntes hans musik var noget særligt, de blev ikke modtaget særlig godt :P

(Men selvfølgelig "må" man da godt sige den slags, i den forstand at man nok ikke ligefrem bliver anholdt for det :P)
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23792
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22045

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf dgd2007 » 12. jan 2016, 13:57

Det hær hær facebook lyder da som det rene mobbe-forum :genert:
1
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19602

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Animi » 12. jan 2016, 14:02

Skumfidusen skrev:
Animi skrev:Måske er der provokation i det for nogen, men jeg er fx medlem af en gruppe på FB, hvor der blev spurgt hvilken af hans sange der var ens yndlings, og dem der skrev at de ikke syntes hans musik var noget særligt, de blev ikke modtaget særlig godt :P

(Men selvfølgelig "må" man da godt sige den slags, i den forstand at man nok ikke ligefrem bliver anholdt for det :P)


Jeg undrer mig over at man ikke KAN høre storheden i Bowie eller Beatles, hvis man generelt holder af pop og rock. Men jeg tager ikke anstød af at man ikke rigtigt har hørt det eller noget. Altså, der går ingen skår af mig hvis du eller andre ikke gider høre Heroes igennem; min glæde og benovelse bliver ikke mindre af det. Men det er sikkert rigtigt at man kan rende i en mindre shitstorm for at sige det højt. Især lige nu.


Hehe, men på den anden side kan jeg egentlig godt sætte mig ind i det, selvom det selvfølgelig ingen mening giver. Man "må" fx heller ikke sige til mig at sangeren Josh Groban lyder som negle på en tavle, medmindre man vil se mig sådan her :cuss:
Mest for sjov selvfølgelig, men også med lidt sandhed i det. Jeg har fx sagt til min kæreste, at han må gerne ikke bryde sig om hans musik, man skal bare ikke sige det til mig :lol:
Senest rettet af Animi 12. jan 2016, 14:39, rettet i alt 1 gang.
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Karkluden » 12. jan 2016, 14:09

Fru Sunshine skrev:
Karkluden skrev:
Fru Sunshine skrev:Må man ikke sige det?
Altså at man ikke kender eller bryder sig om David Bowie?

I min vennekreds må man ikke. Jeg kom til at nævne det i går, og hold da op.. Jeg er åbenbart meget ukultiveret musikalsk set. Dét kunne jeg godt have fortalt ham :D

Jeg synes naturligvis, det er forfærdeligt synd for hans kone og barn, for han kunne da have levet længere. 69 år er jo ingen alder nu om dage. Men sådan kulturelt og musikalsk set har jeg intet forhold til ham. Jeg har ikke skrevet det nogle steder, men da en bekendt spurgte, om jeg var okay trods de forfærdelige nyheder, måtte jeg jo bekende kulør.

Om du var OK ligefrem?
Han har nok været en af de store fans.

Ja. Og ja, det var og er han helt klart, og han er den lidt irriterende type, der antager, at alle har samme smag som ham, så du ved... Kan man godt lidt Birte Kjær, Rasmus Seebach eller Kesi, så er man bare like out this woooorld ukultiveret. Åbenbart virker jeg ret kultiveret, da han antog, jeg var til Bowi.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. jan 2016, 14:09

Animi skrev:Måske er der provokation i det for nogen, men jeg er fx medlem af en gruppe på FB, hvor der blev spurgt hvilken af hans sange der var ens yndlings, og dem der skrev at de ikke syntes hans musik var noget særligt, de blev ikke modtaget særlig godt :P

(Men selvfølgelig "må" man da godt sige den slags, i den forstand at man nok ikke ligefrem bliver anholdt for det :P)


Det der kan jeg så heller ikke forklare med andet end behovet for at provokere.
Man bliver spurgt om sit yndlingsnummer, og der er ikke svarpligt.
Har man ikke et yndlingsnummer, fordi man synes, at alt er lige dårligt, lader man bare være med at skrive noget, da man reelt ikke har et svar på spørgsmålet.
9
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fillie » 12. jan 2016, 14:12

adagio skrev:
Karkluden skrev:
Animi skrev:Jeg bryder mig ikke særlig meget om David Bowies musik :ninja:

Jeg kan ikke nævne en sang af David Bowie. Eller jo, nu kan jeg, fordi der de sidste dage har været postet en masse på FB, men før det kunne jeg ikke.


Jeg sad og hørte lidt David Bowie tidligere fordi jeg heller ikke kan placere ret meget af det. Jeg brød mig ikke umiddelbart om det. Det undrer mig lidt når nogen bliver så store på noget jeg ikke rigtigt kan se noget i. Et andet eksempel er U2 som siger mig nul og niks. Der må jo være noget i det, det flyver bare hen over hovedet på mig.


Jeg får hovedpine af bare at tænke på Bono.
2
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith

Tilbage til "Generelt"