Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 11. jan 2016, 16:51

Hold nu kæft hvor skal I have mange tak for alle jeres søde kort :kys:
2
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 11. jan 2016, 17:02

Jeg bliver lige nødt til at slå fast. Jeg har ingen problemer med at være tyk, jeg har problemer med at blive bedømt på det. Jeg er aktiv og lever fornuftigt. At nogle mænd så ikke tænder på det, det er jo så bare ikke dem, jeg skal være sammen med.
10
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 11. jan 2016, 18:48

Haha JessicaD - kan du ikke lige redigere dit citat? :-D
1
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Singletråden

Indlægaf ManicNinja » 11. jan 2016, 21:26

Hm ... Jeg tror nu stadig, at en buttet kvinde saaaagtens kan "forstyrre" en mand. Jeg tror også, at hvis hun IKKE virker forstyrrende, så er det oftest, fordi hun ikke selv føler sig attraktiv og dermed "drosler ned på udstrålingen". Det tror jeg faktisk ræddi, ræddi meget på.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Singletråden

Indlægaf ManicNinja » 11. jan 2016, 22:43

Jeg snakkede ikke spor om flirt. Jeg snakkede om, hvordan man selv føler sig mht sin krop. Og om man tror på, at nogle mænd kan begære én, selv om eller måske fordi eller uden skelen til om man er tyk.

Og selvfølgelig betyder pænhed noget. :) Men tyk (eller kraftig, som jeg foretrækker at kalde det) og pæn er bare ikke nødvendigvis modsætninger i min bog.

Jeg syntes bare, det virkede, som om du sagde: "Smart nok jeg er tyk, for så er jeg i sagens natur ikke attraktiv eller et "emne" i mine mandlige kollegers øjne. Og så er det nemmere at være kolleger". Min holdning er så, at det dér er det nok en rigtig god idé at lade de pågældende mænd afgøre - altså hvad de synes. Og de kan snildt sidde og savle en lille smule eller i hvert fald være bevidste om dit køn, selv om du måske bare mener, du er "tyk og på arbejde". :)

Tænker, at det er ærgerligt, så mange sniger sig ned i en rolle, der enten hedder "nu er jeg på arbejde, så de næste otte timer er jeg bare en person, ikke en kvinde" eller "nu er jeg tyk, så så behøver jeg ikke forholde mig til, om mænd kigger "sådan" på mig", fordi det ved vi jo, at mænd ikke gør på tykke kvinder".

Det er meget muligt, man ikke ønsker flirt på arbejdspladsen, jeg kan også sagtens se grunde til at holde sig fra det. Det ændrer bare ikke på, at vi altså er seksuelle væsner hele tiden. Uanset hvor vi står og går.

Min pointe er blot, at jeg synes, det er enormt vigtigt, at den ... kvindelighed ... kunne vi også kalde det ... den har vi selvfølgelig al mulig ret og somme tider grund til at vælge at nedtone. Men jeg synes, det er så fucking ærgerligt, hvis man nedtoner den, fordi man tror, den ikke passer ind i ANDRES forventninger. Fx: "Jeg er tyk, så det dér med at svanse rundt med rank ryg er nok ikke mig forundt" eller "det ville andre synes var pinligt".

Og at selv når man vælger den position, vil nogle kunne begære én. Så går man bare glip af en potentiel fin og rar lille bekræftelse, fordi man ikke tør se den.

Egentlig ville jeg vist bare ønske, at følelsen af kvindelighed hos den enkelte kunne eksistere mere på egne præmisser - og at seksualitet ikke straks skulle sidestilles med sex og flirt.

Svært at forklare efter en lang arbejdsdag, der startede før 05 i morges efter 2-3 timers søvn ... :genert:
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Singletråden

Indlægaf ManicNinja » 11. jan 2016, 22:53

Bemærk også at jeg skriver, at der bestemt er sammenhænge, hvor jeg godt forstår, man skruer ned. Jeg flirter heller ikke det store på job. Og kun med helt "ufarlige" emner. ;)
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Singletråden

Indlægaf ManicNinja » 11. jan 2016, 22:56

JessicaD skrev:Jeg tror i øvrigt, at det kan være en fordel, at man ser sig selv mere som menneske fremfor sit køn, når man fx. står og skal hjælpe folk med deres intime pleje. :P Hvis jeg blev indlagt og skulle have hjælp til noget, så skulle der bare IKKE stå en eller anden dude og spille lækker og maskulin samtidig. Glem det. :D


Jeg kan bare ikke se mig selv kun som "menneske". Jeg vil aldrig kunne sortere mit køn fra. Måske fordi jeg dybest set ikke ønsker det. Jeg kan nedtone, hvor meget jeg spiller på det. Men jeg har stadig dybt inde min følelse af kvindelighed. I mangel af bedre ord.

Nå, det blev sgu dybt en mandag aften. Nu vil jeg have mig en bid brød. Har glemt at spise aftensmad. :genert:
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Singletråden

Indlægaf ManicNinja » 11. jan 2016, 23:44

Vi taler vist lidt forbi hinanden, Navn anonymiseret . :) Er nok for træt. Talte ikke om dig personligt ... Fabulerede vist mest over emnet.

Din smiley som jeg ser som en "rullen øjne" ad mig finder jeg lidt irriterende og upassende, må jeg tilstå.

Måske er det bare tid at gå i seng? :) Godnat i tråden i hvert fald.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Singletråden

Indlægaf Firebird » 12. jan 2016, 07:54

Jeg kan ikke rigtig finde ud af med mig selv, om jeg synes denne her er morsom eller bare upassende. Bortset fra det, passer den fint som et indspark i denne debat.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Sukisaki
Indlæg: 478
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:06
Kort karma: 40
Likede indlæg: 796

Re: Singletråden

Indlægaf Sukisaki » 12. jan 2016, 15:30

Hey - jeg hører da også til herinde :)

Jeg er ikke aktivt søgende, og var aktiv i 4½ minut på Tinder lige da det kom frem.. Og må ærligt indrømme at jeg nok ikke orker at gå igennem alle pik-billederne, fornærmede bitre mænd og hvad der ellers findes på dating-sites for at finde en kæreste.

Katten er allerede købt, og jeg trives fint med at være single.
Kan godt fornemme at nogle af mine veninder kan mærke tidspresset, hvis de skal nå at få børn. Flere af dem har virkelig meget fokus på at finde en mand. Bliver sgu lidt ked af det når jeg hører hvordan de gradvis rykker deres egne grænser "for han er jo ellers meget sød", "måske tænder jeg på ham efter 10. date?" eller "ingen er jo perfekte".. AARGH!
Men det må givetvis også være nemmere for mig at være "kræsen", fordi jeg ikke ønsker at få børn. Der er jo slet ikke den samme "skæringsdato", som de bare kan se komme nærmere og nærmere.
4
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1695
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 289
Likede indlæg: 3243

Re: Singletråden

Indlægaf klumphen » 12. jan 2016, 17:06

JessicaD skrev:Jeg er helt enig med dig, når det handler om fritid, i byen, blandt venner osv.. men på arbejdet - nej tak til mig. :D Med mindre der måske blev indlagt en virkelig pæn, sød, klog, humoristisk mand, som ikke fejlede noget alt for slemt. :slem: :P

Altså det var da klart et plus da jeg var indlagt, for at få fjernet blindtarmen, at alle sygeplejerskerne var så utroligt søde. Aldrig i mit liv har jeg fået 'opmærksomhed' fra så mange kvinder :D Til trods for at jeg havde sygt ondt før jeg blev opereret, og var temmelig smadret bagefter, så gjorde det et stort indtryk på mig at de var så venlige allesammen.

Synes helt klart at du bare skal give den gas :P
1
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Singletråden

Indlægaf Rapfisk » 12. jan 2016, 18:33

Måske skulle jeg også bare købe en kat og få det overstået. Jeg kan ellers ikke ret godt lide katte, og katte kan ikke lide mig, men her i weekenden var jeg på besøg hos en veninde, hvis kat, der vist ellers er gruppens bølle (de har tre), besluttede sig for at lægge sig til at sove klinet op ad mig.

Det er vist dødskysset til en singlekvinde.



Ja, jeg er i skælmsk humør.
6
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Sukisaki
Indlæg: 478
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:06
Kort karma: 40
Likede indlæg: 796

Re: Singletråden

Indlægaf Sukisaki » 12. jan 2016, 18:51

Haha, Rapfisk - you´re doomed :D Come join me on the dark side!

Ellers skal du få et pindsvin - det er "the shit" i min vennekreds! Så er man også lidt anderledes, og har da noget at snakke med nye mennesker om.. Det lyder (måske??) mere cool at være pindsvine-dame end katte-dame :lol:
3
Brugeravatar
Lucia
Indlæg: 1551
Tilmeldt: 20. dec 2015, 14:42
Kort karma: 66
Likede indlæg: 2158

Re: Singletråden

Indlægaf Lucia » 12. jan 2016, 18:57

Apropos katte-damer, så overvejer jeg at oprette mig på tinder eller lignende med en profiltekst noget a la "potentiel crazy cat lady", men det kan godt være jeg bare skal springe det over og gå direkte efter en kat i stedet :D :lol:

Og hej i tråden, i øvrigt.
Jeg er kronisk single, 28 år og så småt ved at være en liiille smule træt af nærmest at være eneste single i familien. Lige pludselig blev alle så par-agtige. Og så er der så mig.
2
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7093
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1431
Likede indlæg: 13316

Re: Singletråden

Indlægaf Rapfisk » 12. jan 2016, 19:20

Der er "Gift ved første blik USA" på DR3. Nej, hvor de udtrykker mange af de tanker, jeg også går rundt med.
0
Livslinjen: 70 201 201

Tilbage til "Forhold og sex"