Januar '16 - en fællestråd

Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 12. jan 2016, 18:58

Jeg har også tanket op på motionskontoen i dag. Cyklet 13 km, løbet 8 km og taget en times stram op-hold med træneren fra helvede (på den fede måde altså :D) nu kalder sofaen. God aften til alle!
5
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Ally » 12. jan 2016, 19:52

Jeg straffede crosstraineren i eftermiddags - og fik lavet et nyt program. Det er jeg ret spændt på. Så spændt, at jeg har planer om at køre det igennem i morgen.

Derudover nævnte fitnessinstruktøren faste som en mulighed for at få lidt gang i vægttabet. Min første tanke var @Guilded_Lily og de andre duller herinde, der faster, men der var tale om 8:16-faste og ikke 5:2-faste. Her til aften har jeg brugt tid på at læse om 8:16-faste og jeg skal overveje, om det er godt eller ej. Jeg talte også med to andre fitnessinstruktører, der var begyndt at praktisere fasten og de var meget imponerede og havde allerede opnået fine resultater.

For ja. Mascha-bogen er blevet kastet lidt over skulderen. Eller - ikke helt, for jeg vil stadig bruge bogen til inspiration. Faktisk er nogle af øvelserne på mit nye program taget fra Mascha-bogen. Ak ja. Det er ikke nemt at finde ud af, hvad der virker for én (læs: mig) mht. vægttab. Dog er en ting sikker, ligegyldigt om jeg følger det ene eller det andet, og det er, at jeg kan mærke motivationen. And that's important.
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6597

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Sophaya » 12. jan 2016, 19:57

Jeg har rent faktisk fået læst, men desværre også indtaget ret meget slik i den forbindelse. Det er okay for så vidt - i det mindste kværnede jeg ikke en pose chips. Jeg har også fået gået en lang tur. Nu skal jeg bare have en masse søvn - jeg har lagt mig i sengen og tænker at jeg skal sove tidligt.
2
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Viskelæder » 12. jan 2016, 20:00

Jeg er det der sted lige nu, hvor jeg har lyst til at indtage en hel pakke brunkager (jeg har været besat af brunkager over julen, jeg ved ikke hvorfor?)....
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf FruKuk » 12. jan 2016, 20:15

Mht sukkertrang, så var jeg voldsomt påvirket af trang til sødt i laaaaang tid efter sukkerstoppet. Jeg endte med at give akupunktur en chance - og det virkede. Ikke som et mirakel, men klart bedre.
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf FruKuk » 12. jan 2016, 20:16

Ballademager skrev:
Viskelæder skrev:Jeg er det der sted lige nu, hvor jeg har lyst til at indtage en hel pakke brunkager (jeg har været besat af brunkager over julen, jeg ved ikke hvorfor?)....


Det er svært at sige, men der er bare nogle ting, man kunne spise hele året.

Sådan har jeg det i øvrigt med gammeldags fastelavnsboller med creme (gærdej, ikke wienerbrød) :ivrig:


Nej nej neeeej - ikke tale om fastelavnsboller... Det er altså strengt :P
1
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Viskelæder » 12. jan 2016, 20:34

Ballademager skrev:
Det er svært at sige, men der er bare nogle ting, man kunne spise hele året.

Sådan har jeg det i øvrigt med gammeldags fastelavnsboller med creme (gærdej, ikke wienerbrød) :ivrig:



Årh ja. Min yndlingscafe her i Aalborg laver nogle, de kalder bedstemorboller. De er SINDSSYGE! :ivrig: :savl:
0
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Viskelæder » 12. jan 2016, 20:35

Undskuld FruKuk :P Jeg stopper nu!
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf FruKuk » 12. jan 2016, 20:50

Jeg er heldigvis alene hjemme med sovende unger, så det er slet ikke et bud at køre ud og hente fastelavnsboller... På den måde er provinsen en gave :deer:
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf FruKuk » 12. jan 2016, 20:52

Jeg synes i øvrigt ikke rigtigt, at min hud følger med mit vægttab. Både maveskindet og lårene har slasket hud. Kan jeg håbe på, at det strammes op med tiden?
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 13. jan 2016, 07:43

Ally skrev:Jeg straffede crosstraineren i eftermiddags - og fik lavet et nyt program. Det er jeg ret spændt på. Så spændt, at jeg har planer om at køre det igennem i morgen.

Derudover nævnte fitnessinstruktøren faste som en mulighed for at få lidt gang i vægttabet. Min første tanke var @Guilded_Lily og de andre duller herinde, der faster, men der var tale om 8:16-faste og ikke 5:2-faste. Her til aften har jeg brugt tid på at læse om 8:16-faste og jeg skal overveje, om det er godt eller ej. Jeg talte også med to andre fitnessinstruktører, der var begyndt at praktisere fasten og de var meget imponerede og havde allerede opnået fine resultater.

For ja. Mascha-bogen er blevet kastet lidt over skulderen. Eller - ikke helt, for jeg vil stadig bruge bogen til inspiration. Faktisk er nogle af øvelserne på mit nye program taget fra Mascha-bogen. Ak ja. Det er ikke nemt at finde ud af, hvad der virker for én (læs: mig) mht. vægttab. Dog er en ting sikker, ligegyldigt om jeg følger det ene eller det andet, og det er, at jeg kan mærke motivationen. And that's important.


16:8 er også en ret god metode til faste. Lade være med at spise noget i 16 timer, og så spise op til 80% af sit TDEE i de otte, alle ugens dage. Den metode har jeg brugt fra tid til anden. Mange når til ketose-fasen (hvor kulhydraterne er forbrændt og kroppen begynder at tage fra fedtdepoterne i stedet) ved mellem 12 og 18 timers faste. Deri ligger sundhedsfordelene også.
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 13. jan 2016, 07:46

FruKuk skrev:Jeg synes i øvrigt ikke rigtigt, at min hud følger med mit vægttab. Både maveskindet og lårene har slasket hud. Kan jeg håbe på, at det strammes op med tiden?


Generelt er der ikke meget, man kan gøre ved slasket hud efter vægttab, men en smule kan måske strammes op gennem træning. Jeg har også lidt på maven.

Jeg så en video i går, jeg skal lige se, om jeg kan finde den igen...https://www.facebook.com/nataliejillfit/videos/1071760529541925/?fref=nf
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 13. jan 2016, 07:52

Jeg fik ordnet en del af arbejdet i går, men jeg blev ikke færdig. I dag har jeg lidt tid til at få kigget videre.
@Ally - har du et godt materiale/link/noget til udtaleregler på engelsk? Det, jeg har fundet, vil ungerne ikke forstå ret meget af - og det vil tage for lang tid at omskrive det hele...

I dag faster jeg og træner i eftermiddag. Og så er planen at gå meget tidligt i seng i aften. Jeg er så meget B-menneske, at jeg var ved at falde i søvn inden aftensmaden, men da først ungerne var puttet og jeg satte mig til at se Eastenders og Årgang 0, kunne jeg overhovedet ikke komme i seng - let alone sove, da jeg endelig lå der. Jeg så på uret sidste gang kl. 23.14, og der gik endnu lidt tid, før jeg sov. Alarmen gik 5.20, og jeg har SÅ svært ved at komme op! Der går en halv time, før jeg er vågen nok til at komme ind under den livgivende bruser. Jeg hader tidlige morgener!

I morgen har jeg sent fri, men skal ud og finde fødselsdagsgaver til datteren. Jeg skal også gerne nå at farve det grå, inden vi skal til den fødselsdag på fredag...

4½ uge til ferie...
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Ally » 13. jan 2016, 14:01

Guilded_Lily skrev:Jeg fik ordnet en del af arbejdet i går, men jeg blev ikke færdig. I dag har jeg lidt tid til at få kigget videre.
@Ally - har du et godt materiale/link/noget til udtaleregler på engelsk? Det, jeg har fundet, vil ungerne ikke forstå ret meget af - og det vil tage for lang tid at omskrive det hele...

Måske den her? www.udtalenu.dk Jeg mener at have hørt om den, men aldrig brugt den selv.
http://www.duda.dk/video/engelsk/engelsk.html er beregnet til fra 1. til 4. klasse, men der kan måske være noget, der kan bruges? Nok ikke, hvis det er til udskolingseleverne...
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 13. jan 2016, 18:11

Ally skrev:Måske den her? http://www.udtalenu.dk Jeg mener at have hørt om den, men aldrig brugt den selv.
http://www.duda.dk/video/engelsk/engelsk.html er beregnet til fra 1. til 4. klasse, men der kan måske være noget, der kan bruges? Nok ikke, hvis det er til udskolingseleverne...


Jeg bliver aldrig gode venner med duda. Det første link var jeg inde på i formiddags på skolen, men jeg kunne simpelthen ikke få det til at virke. Men det virker her :stoned:

Det skal jeg lige kigge lidt nærmere på - jeg har noget skriftligt, men lytteøvelserne er også rare at have. Tak :gogo:
1

Tilbage til "Sund og/eller slank"