Gjensidige vs Topdanmark

limitededition
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1788

Gjensidige vs Topdanmark

Indlægaf limitededition » 10. maj 2019, 11:47

Halløj
Vi er i gang med at tjekke forsikringer, for at se om vi kan spare lidt penge. Vi har i dag forsikring hos Topdanmark, men Gjensidige har givet et tilbud på bedre dækning på både bil, indbo og ulykke for samme pris. De tilbyder også lavere selvrisiko.
Så nu overvejer vi at skifte, og vil i den forbindelse gerne høre fordele og ulemper ved at skifte?
På Trustpilot har de samme rating, og begge har utilfredse kunder, og også glade kunder. Vi har kun været godt tilfredse med Topdanmark.

På forhånd tak :)
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3992
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5231

Re: Gjensidige vs Topdanmark

Indlægaf girl_beat » 10. maj 2019, 11:54

Vi forlod Genstridige (hedder de åbenbart i branchen :-D ) efter to uheldige sager, hvor vi blev afvist at få hjælp. De eneste to gange på otte år, hvor vi rent faktisk skulle bruge forsikringen, var de ikke noget værd.
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
limitededition
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1788

Re: Gjensidige vs Topdanmark

Indlægaf limitededition » 10. maj 2019, 12:59

girl_beat skrev:Vi forlod Genstridige (hedder de åbenbart i branchen :-D ) efter to uheldige sager, hvor vi blev afvist at få hjælp. De eneste to gange på otte år, hvor vi rent faktisk skulle bruge forsikringen, var de ikke noget værd.


Okay, det er netop sådan nogen sager jeg gerne vil høre om - vi har nemlig ingen problemer haft med Topdanmark de få gange, vi har haft brug for dem.

Har også netop fået tilsendt tilbuddet, og det bliver lidt dyrere, dog stadig med bedre dækning. Men vi kan nok få samme dækning for en mindre pris tænker jeg.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16219
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1405
Likede indlæg: 30153

Re: Gjensidige vs Topdanmark

Indlægaf TinaW » 13. maj 2019, 11:07

limitededition skrev:
girl_beat skrev:Vi forlod Genstridige (hedder de åbenbart i branchen :-D ) efter to uheldige sager, hvor vi blev afvist at få hjælp. De eneste to gange på otte år, hvor vi rent faktisk skulle bruge forsikringen, var de ikke noget værd.


Okay, det er netop sådan nogen sager jeg gerne vil høre om - vi har nemlig ingen problemer haft med Topdanmark de få gange, vi har haft brug for dem.

Har også netop fået tilsendt tilbuddet, og det bliver lidt dyrere, dog stadig med bedre dækning. Men vi kan nok få samme dækning for en mindre pris tænker jeg.


Har du hørt dit nuværende forsikrings selskab om de vil forsøge at matche tilbuddet?
Det synes jeg nogen gange, man kan have held med.
Jeg har haft Gjensidige uden nogen problemer.
0
limitededition
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1788

Re: Gjensidige vs Topdanmark

Indlægaf limitededition » 13. maj 2019, 12:58

TinaW skrev:
limitededition skrev:
girl_beat skrev:Vi forlod Genstridige (hedder de åbenbart i branchen :-D ) efter to uheldige sager, hvor vi blev afvist at få hjælp. De eneste to gange på otte år, hvor vi rent faktisk skulle bruge forsikringen, var de ikke noget værd.


Okay, det er netop sådan nogen sager jeg gerne vil høre om - vi har nemlig ingen problemer haft med Topdanmark de få gange, vi har haft brug for dem.

Har også netop fået tilsendt tilbuddet, og det bliver lidt dyrere, dog stadig med bedre dækning. Men vi kan nok få samme dækning for en mindre pris tænker jeg.


Har du hørt dit nuværende forsikrings selskab om de vil forsøge at matche tilbuddet?
Det synes jeg nogen gange, man kan have held med.
Jeg har haft Gjensidige uden nogen problemer.


Ja, jeg har skrevet til dem for at høre om vi kan få samme dækning osv., hos dem. Har ikke hørt fra dem endnu, men har snakket med gjensidige, og må indrømme at jeg overvejer at sige nej til tilbuddet kun fordi han var så anmassende en sælger. Er sikker på at han får mange til at skrive under, så meget han skubbede på.
0
Spoock
Indlæg: 132
Tilmeldt: 13. okt 2015, 09:03
Kort karma: 9
Likede indlæg: 165

Re: Gjensidige vs Topdanmark

Indlægaf Spoock » 13. maj 2019, 15:26

Hvis ikke prisforskellig er meget stor, ville jeg overveje at blive ved dem som faktisk har hjulpet uden problemer. Men jeg er sikkert for loyal hvad den slags angår.
0
limitededition
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1788

Re: Gjensidige vs Topdanmark

Indlægaf limitededition » 13. maj 2019, 15:51

Spoock skrev:Hvis ikke prisforskellig er meget stor, ville jeg overveje at blive ved dem som faktisk har hjulpet uden problemer. Men jeg er sikkert for loyal hvad den slags angår.


Vi har lige fået svar fra Topdanmark om at vi kan få de ting med i dækningen hos dem, som vi gerne vil have. Den anden dækker stadig mere, men hvis vi ikke har brug for det, er det jo ligegyldigt, og han prøvede virkelig på at sælge mig dækning på mange ting, som vi ikke har brug for.
Så jeg tror vi mere og mere overvejer at blive hos dem, da vi ikke synes det giver mening at betale ekstra, selvom det ikke er et højt beløb, hvis vi ikke har brug for de ekstra ting de dækker.
0
BlueRain
Indlæg: 3
Tilmeldt: 14. sep 2015, 20:26
Kort karma: 1
Likede indlæg: 2

Re: Gjensidige vs Topdanmark

Indlægaf BlueRain » 14. maj 2019, 16:18

Man skal heller ikke undervurdere, hvor meget selskaberne selv går op i loyale kunder. Hvis en skade er lige på grænsen til at blive dækket, er man langt mere tilbøjelig til at hjælpe kunder, der har været hos selskabet i lang tid kontra nye kunder. Jeg sidder med skadebehandling i forsikringsbranchen, og taler her af erfaring. Vi har virkelig dækket mange ting, og været ekstra large omkring erstatning, hvis vi kan se at der er tale om loyale kunder.
1
limitededition
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1788

Re: Gjensidige vs Topdanmark

Indlægaf limitededition » 14. maj 2019, 16:20

BlueRain skrev:Man skal heller ikke undervurdere, hvor meget selskaberne selv går op i loyale kunder. Hvis en skade er lige på grænsen til at blive dækket, er man langt mere tilbøjelig til at hjælpe kunder, der har været hos selskabet i lang tid kontra nye kunder. Jeg sidder med skadebehandling i forsikringsbranchen, og taler her af erfaring. Vi har virkelig dækket mange ting, og været ekstra large omkring erstatning, hvis vi kan se at der er tale om loyale kunder.


God pointe, tak :)
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3992
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 407
Likede indlæg: 5231

Re: Gjensidige vs Topdanmark

Indlægaf girl_beat » 14. maj 2019, 17:54

BlueRain skrev:Man skal heller ikke undervurdere, hvor meget selskaberne selv går op i loyale kunder. Hvis en skade er lige på grænsen til at blive dækket, er man langt mere tilbøjelig til at hjælpe kunder, der har været hos selskabet i lang tid kontra nye kunder. Jeg sidder med skadebehandling i forsikringsbranchen, og taler her af erfaring. Vi har virkelig dækket mange ting, og været ekstra large omkring erstatning, hvis vi kan se at der er tale om loyale kunder.

Det er desværre ikke vores erfaring fra Gjensidige. Den ene sag - tyveri fra vores bopæl - blev afvist med det samme med en henvisning til én eller anden paragraf. Den mente vi nu nok var overholdt, så vi klagede og fik efter lang tid medhold. Men det tog ni uger at få udbetalt erstatningen, fordi sagen skulle ‘behandles’. Og vi har altså aldrig så meget som tabt en mobil eller på anden måde været trælse kunder :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
BlueRain
Indlæg: 3
Tilmeldt: 14. sep 2015, 20:26
Kort karma: 1
Likede indlæg: 2

Re: Gjensidige vs Topdanmark

Indlægaf BlueRain » 14. maj 2019, 18:20

girl_beat skrev:
BlueRain skrev:Man skal heller ikke undervurdere, hvor meget selskaberne selv går op i loyale kunder. Hvis en skade er lige på grænsen til at blive dækket, er man langt mere tilbøjelig til at hjælpe kunder, der har været hos selskabet i lang tid kontra nye kunder. Jeg sidder med skadebehandling i forsikringsbranchen, og taler her af erfaring. Vi har virkelig dækket mange ting, og været ekstra large omkring erstatning, hvis vi kan se at der er tale om loyale kunder.

Det er desværre ikke vores erfaring fra Gjensidige. Den ene sag - tyveri fra vores bopæl - blev afvist med det samme med en henvisning til én eller anden paragraf. Den mente vi nu nok var overholdt, så vi klagede og fik efter lang tid medhold. Men det tog ni uger at få udbetalt erstatningen, fordi sagen skulle ‘behandles’. Og vi har altså aldrig så meget som tabt en mobil eller på anden måde været trælse kunder :)


Jeg har ikke selv personlig erfaring med Gjensidige, men de har vidst heller ikke det bedste ry. Ked af din oplevelse, håber at I har fundet et bedre selskab :)
0
limitededition
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1788

Re: Gjensidige vs Topdanmark

Indlægaf limitededition » 14. maj 2019, 18:49

Sælgeren fra Gjensidige har ringet en del gange, selvom vi aftalte at jeg sendte ham en mail, når jeg havde snakket med min kæreste. Så jeg tænker at vi har besluttet os for at blive i Topdanmark. Den der anmassende stil giver jeg ikke meget for, han vil virkelig gerne sælge.
1

Tilbage til "Privatøkonomi"