Er du jaloux?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Er du jaloux?

Indlægaf Aima » 13. jan 2016, 09:14

Nej. Jeg kan sagtens rammes af utilstrækkelighedsfølelse og usikkerhed, men det bliver aldrig til jalousi, heller ikke selvom de mænd jeg har kendt, alle har været udadvendte typer der fungerede særdeles fint i kvindeligt selskab, og heller ikke selvom jeg har været udsat for utroskab et par gange. Heldigvis, for jeg kan godt relatere til følelsen fra da jeg var teenager og var i mit første forhold, og jeg synes virkelig den er modbydelig. Jeg tror, jalousi i andet end et meget harmløst omfang, ville være en deal-breaker for mig, i hvert fald hvis det var mig der var ramt, jeg vil hellere være alene end tumle med den slags.
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Er du jaloux?

Indlægaf LadyFox » 13. jan 2016, 09:17

Badesandalen skrev:Jeg er temmelig jaloux anlagt, men ikke romantisk. Forstået på den måde at det ikke rører mig hvis min mand bruger tid med andre kvinder eller noget i den dur, for det kan ikke undgås.


Hvis han derimod er ude og spise en stor, saftig steak uden mig... :genert:

Er det ikke mere misundelse, frem for jalousi? :)
1
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Er du jaloux?

Indlægaf LadyFox » 13. jan 2016, 09:22

Nej, det vil jeg ikke mene jeg er. Men jeg har dog haft følelsen nogle gange i mit liv, men det har oftest været i situationer hvor jalousien var fuldt berettiget.
0
...
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Er du jaloux?

Indlægaf Zombie » 13. jan 2016, 10:20

LadyFox skrev:
Badesandalen skrev:Jeg er temmelig jaloux anlagt, men ikke romantisk. Forstået på den måde at det ikke rører mig hvis min mand bruger tid med andre kvinder eller noget i den dur, for det kan ikke undgås.


Hvis han derimod er ude og spise en stor, saftig steak uden mig... :genert:

Er det ikke mere misundelse, frem for jalousi? :)


Jalousi handler om mennesker. At være bange for, at nogen skal TAGE ens kæreste FRA én, eksempelvis.
Misundelse handler om ting. At andre FÅR noget, man selv gerne ville have.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Er du jaloux?

Indlægaf Badesandalen » 13. jan 2016, 10:44

LadyFox skrev:Er det ikke mere misundelse, frem for jalousi? :)

Zombie skrev:Jalousi handler om mennesker. At være bange for, at nogen skal TAGE ens kæreste FRA én, eksempelvis.
Misundelse handler om ting. At andre FÅR noget, man selv gerne ville have.


Jeg var i gang med at skrive et langt indlæg, men det havde mere med sprog og betydning at gøre og jeg vil ikke kæntre tråden, så jeg siger bare at I da selvfølgelig har ret. :D
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Er du jaloux?

Indlægaf LadyFox » 13. jan 2016, 10:50

Zombie skrev:
LadyFox skrev:
Badesandalen skrev:Jeg er temmelig jaloux anlagt, men ikke romantisk. Forstået på den måde at det ikke rører mig hvis min mand bruger tid med andre kvinder eller noget i den dur, for det kan ikke undgås.


Hvis han derimod er ude og spise en stor, saftig steak uden mig... :genert:

Er det ikke mere misundelse, frem for jalousi? :)


Jalousi handler om mennesker. At være bange for, at nogen skal TAGE ens kæreste FRA én, eksempelvis.
Misundelse handler om ting. At andre FÅR noget, man selv gerne ville have.

Præcis?
0
...
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8191

Re: Er du jaloux?

Indlægaf Anilara » 13. jan 2016, 11:01

Jeg var jaloux, da jeg kom sammen med min eks, fordi han aldrig fik mig overbevist om, at jeg var den eneste han ville (hvilket jeg så heller ikke var...). Det medførte jeg blev usikker på mig selv, hvilket forværrede situationen.

Jeg har aldrig været jaloux med min nuværende kæreste, da han let har overbevist mig om, at jeg er det bedste i hele verden, i hans øjne. Der kunne danse 100 nøgne, Victoria Secret modeller foran ham, og jeg ville ikke blive jaloux, da jeg ved, at han i sidste ende kun vil mig. Han besøger af og til både ekskærester, veninder og tidligere flirter, men har endnu aldrig oplevet at jeg var usikker på hans intentioner. Han har overbevist mig om, at der ikke er nogen konkurrence, når han har vundet mig. :P

Så det handler for mig om tillid.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Er du jaloux?

Indlægaf Annione » 13. jan 2016, 11:15

Jeg har været voldsomt jaloux. Og jeg blev det fordi jeg var i forhold med en mand, der i 2 år prøvede at skjule sin(e) affærer... Det var på den sygelige måde, hvor jeg tjekkede hans telefon og hans mail (og gang på gang fandt jeg også alt muligt snavs, som at han havde ændret sin adresse på dating.dk til den lejlighed vi købte sammen da vi blev gift, da han fik smser om tilbud på at være med i en trekant, og beskeder fra hende, som var starten på hans udenoms-sex).

Da jeg mødte min kæreste var jeg desværre rigtig jaloux, på den grimme måde. Det er heldigvis gået over, men det tog 6 år.

Nu håber jeg bare han hygger sig, når han er ude med sine venner. Og jeg håber han hygger sig, hvis jeg tager på weekend med en veninde. Jeg stoler ubetinget på ham - hvilket er den bedste følelse i verden. Men den er ikke altid nem at komme frem til.
2
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Er du jaloux?

Indlægaf Animi » 13. jan 2016, 12:06

Jeg har prøvet at være jaloux én gang, med min nuværende fyr, men det gik hurtigt over :)
Så umiddelbart vil jeg sige at jeg ikke er jaloux anlagt
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Er du jaloux?

Indlægaf Zombie » 13. jan 2016, 13:45

LadyFox skrev:
Zombie skrev:
LadyFox skrev:
Badesandalen skrev:Jeg er temmelig jaloux anlagt, men ikke romantisk. Forstået på den måde at det ikke rører mig hvis min mand bruger tid med andre kvinder eller noget i den dur, for det kan ikke undgås.


Hvis han derimod er ude og spise en stor, saftig steak uden mig... :genert:

Er det ikke mere misundelse, frem for jalousi? :)


Jalousi handler om mennesker. At være bange for, at nogen skal TAGE ens kæreste FRA én, eksempelvis.
Misundelse handler om ting. At andre FÅR noget, man selv gerne ville have.

Præcis?


Ja og nej.

Hvis du er jaloux på din kærestes bøf, er det fordi du er bange for at han har sex med bøffen.
Er du misundelig på din kærestes bøf, er det fordi du gerne selv vil spise bøffen.

Giver det mening? :D
0
aka Forbies

:gammel:
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Er du jaloux?

Indlægaf JoyNips » 13. jan 2016, 14:03

Som udgangspunkt er jeg ikke jaloux. Jeg kan godt blive usikker fra tid til anden, men jalousi... nej. Min kæreste har ærligt talt også været jævnt heldig med at score mig, så deeeet... :lol:
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Er du jaloux?

Indlægaf LadyFox » 13. jan 2016, 15:43

Zombie skrev:
LadyFox skrev:
Zombie skrev:
LadyFox skrev:
Badesandalen skrev:Jeg er temmelig jaloux anlagt, men ikke romantisk. Forstået på den måde at det ikke rører mig hvis min mand bruger tid med andre kvinder eller noget i den dur, for det kan ikke undgås.


Hvis han derimod er ude og spise en stor, saftig steak uden mig... :genert:

Er det ikke mere misundelse, frem for jalousi? :)


Jalousi handler om mennesker. At være bange for, at nogen skal TAGE ens kæreste FRA én, eksempelvis.
Misundelse handler om ting. At andre FÅR noget, man selv gerne ville have.

Præcis?


Ja og nej.

Hvis du er jaloux på din kærestes bøf, er det fordi du er bange for at han har sex med bøffen.
Er du misundelig på din kærestes bøf, er det fordi du gerne selv vil spise bøffen.

Giver det mening? :D

Ja, og jeg håber da at det er sidst nævne der gør sig gældene i det her tilfælde :P
0
...
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Er du jaloux?

Indlægaf Vixen » 13. jan 2016, 19:21

Ja, en smule. Det er bestemt ikke noget, jeg er stolt af, og jeg er heldigvis i et meget kærligt parforhold, hvor jeg bestemt ikke mangler hverken bekræftelse, kærlighed eller omsorg. På dét punkt er jeg ekstremt forkælet.

Men jeg mærker stikket, hvis en flot pige er ude efter min kæreste. Jeg har kun en enkelt gang været ude for, at det var overlagt, og i det tilfælde var hendes opførsel var så ekstrem, at det var lidt svært at håndtere. Jeg oprettede en tråd på den gamle debat om det, fordi jeg kunne mærke, at det gik mig på, selvom min kæreste ikke gav mig nogen grund til det.

Men nej, jeg mener bestemt ikke, at kærlighed forudsætter ægte kærlighed; altså hvis man virkelig elsker nogen, så er man jaloux. De to har ikke noget med hinanden at gøre. Jeg er bare usikker på visse punkter. Og min kæreste elsker mig, men er slet ikke jaloux.

Problemet er, når man havner i en situation, hvor man bliver i tvivl om ens partners handlemønstre. Er han måske lidt på vej væk? Synes han virkelig, hun er spændende, eller ser jeg spøgelser? Er der risiko for, at jeg mister ham? Og den slags. Jeg er simpelthen så glad for, at det aldrig er aktuelt i mit parforhold. Det ville slide mig op. Jeg har slet ikke psyke til sådan noget.
1
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Selskabsdrankeren
Indlæg: 26
Tilmeldt: 30. dec 2015, 15:25
Kort karma: 18
Likede indlæg: 63

Re: Er du jaloux?

Indlægaf Selskabsdrankeren » 13. jan 2016, 19:28

Nope. Det har aldrig ligget til mig.
0
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3249
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12364

Re: Er du jaloux?

Indlægaf Joe » 13. jan 2016, 19:57

Jeg kender seriøst ikke følelsen. Jeg tror helt klart det ville klæde mig, hvis jeg på et tidspunkt i mit liv havde prøvet at være jaloux, for det ville måske gøre mig mere tolerant overfor når andre er det.
Heldigvis har jeg i mit forhold ikke brug for at være mere tolerant. Min kæreste er nemlig heller ikke jaloux. Jeg kan så hilse og sige, han heller ikke har grund til at være det.
Det giver sgu også bare nogle sjovere samtaler, når man ikke behøver at holde detaljer om ens liv før hinanden hemmeligt. Eller at vi kan tale om, hvem I vores omgangskreds, der er lækre. Han har for øvrigt mange jokes, der handler om min slutty fortid. Det er helt okay.
1. Januar i år havde vi faktisk en samtale, der meget fint illustrerer det:
Mig: Jeg tror *indsæt navn på kærestens ven* prøvede at kysse mig.
Ham: Hahaha, stive stodder.
Vi har dog ikke noget i nærheden af et åbent forhold, og jeg tror at vores tillid også består i, at vi ved den anden kender grænsen. Vi kan danse med det modsatte køn, jeg kan sidde på skødet af en kollega til julefrokosten, han kan smide bukserne sammen med vennerne m/k (hvilket er ret relevant: I hans vennegruppe har de kraftedme aldrig bukser på, når de er fulde, og jeg har set flere af hans venners penisser) men vi kender grænsen, og overskrider den ikke.

Men ja, som sagt, jeg er virkelig lidt tolerant overfor jalousi, og det ville helt sikkert have gjort mig mere empatisk på det punkt, hvis jeg havde oplevet det. Ikke fordi jeg ikke kan sætte mig ind i, at det er opslidende, men samtidig kan den måde at være irrationel på gøre mig så vred, at mine tanker helt sikkert ville få 20 røde kort, hvis jeg skrev dem herinde. Forudsat at der selvfølgelig er tale om irrationelle handlinger, og ikke usikre tanker eller begrundet tvivl.
Men jeg har selv haft en kæreste, som jeg mistænker for at have tjekket mine beskeder mere, end jeg selv gjorde, og jeg kæmper i dag stadig med paranoia over at uvedkommende læser mine samtaler. Den eks vil så for øvrigt kunne fortælle en helt anden version af historien, hvor jeg er skurken, og sådan er der mange sider af samme sag.
0

Tilbage til "Forhold og sex"