Utroskab: Ønsker du at vide, at din partner har været dig utro?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Utroskab: Ønsker du at vide, at din partner har været dig utro?

Indlægaf Panton » 13. jan 2016, 12:16

KinderBueno skrev:Hvis han havde en affære, så ja, klart.

Hvis han havde dummet sig en enkelt gang, så nej, det tror jeg ikke. Jeg ville aldrig kunne slippe det.


Den gentager jeg
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4496
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Utroskab: Ønsker du at vide, at din partner har været dig utro?

Indlægaf Panton » 13. jan 2016, 12:19

LadyFox skrev:Jer der ikke vil vide det - kan i slet ikke mærke på jeres partner når det er "noget" galt?



altså, da jeg var i langt forhold med mit barns far var der aldrig på noget tidspunkt noget jeg kunne mærke. Så enten har han haft pokerfjæs eller så har han altid opført sig trofast.

Men jeg giver ret i at som udgangspunkt bør man kunne mærke en ændring, af en eller anden slags. Det ville jeg reagerer på, altid.
0
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Utroskab: Ønsker du at vide, at din partner har været dig utro?

Indlægaf Vixen » 13. jan 2016, 13:01

LadyFox skrev:Jer der ikke vil vide det - kan i slet ikke mærke på jeres partner når det er "noget" galt?


Jo, eller, det går jeg da ud fra, jeg ville kunne. De gange jeg har haft mistanker i tidligere forhold har der i hvert fald været noget om det. Men jeg har ikke haft grund til det i mit nuværende.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Utroskab: Ønsker du at vide, at din partner har været dig utro?

Indlægaf Annione » 13. jan 2016, 13:07

Hvis det var en ups-er, end vild nat i byen, ingen andre end de 2 vidste det og hvis det aldrig ville ske igen - så nej, så ville jeg ikke vide det. Men min kæreste skal dælme tage det med sig i graven, det er noget som jeg aldrig, aldrig ville vide.

Alt andet end det, ja. Det vil jeg vide.
0
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Utroskab: Ønsker du at vide, at din partner har været dig utro?

Indlægaf Annione » 13. jan 2016, 13:13

LadyFox skrev:Jer der ikke vil vide det - kan i slet ikke mærke på jeres partner når det er "noget" galt?


Jo. Min kæreste måtte tage nogle måneder til Norge eller sådan, hvis det skete. Jeg har en uhyggeligt god intuition. Så god, at jeg nærmest i detaljer drømte, at min eks var mig utro. Han benægtede alt... ind til 4 måneder senere, hvor han fortalte, hvad der var sket.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Utroskab: Ønsker du at vide, at din partner har været dig utro?

Indlægaf LadyFox » 13. jan 2016, 15:52

Jamen, jeg tænker hvis man alligevel kan mærke at der er noget der går og nager hos ens partner - så ender det jo alligevel svært at lades som ingen ting, også for en selv, for jeg tænker da at det vil vække nogle følelser enten i form af usikkerhed, mistillid, bekymring eller ligene.
Altså når jeg f.eks. kan mærke der er noget der går min kæreste på så opfordre jeg ham selv til at fortælle mig hvad han går og tænker sådan over, sådan så jeg måske kan støtte ham og hjælper ham - hvis han går og opfører sig mærkeligt, og ikke lige gider fortælle hvorfor han opfører sig anderledes ind han plejer, så reagerer jeg da på det.
0
...
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8188

Re: Utroskab: Ønsker du at vide, at din partner har været dig utro?

Indlægaf Anilara » 13. jan 2016, 16:37

LadyFox skrev:Jamen, jeg tænker hvis man alligevel kan mærke at der er noget der går og nager hos ens partner - så ender det jo alligevel svært at lades som ingen ting, også for en selv, for jeg tænker da at det vil vække nogle følelser enten i form af usikkerhed, mistillid, bekymring eller ligene.
Altså når jeg f.eks. kan mærke der er noget der går min kæreste på så opfordre jeg ham selv til at fortælle mig hvad han går og tænker sådan over, sådan så jeg måske kan støtte ham og hjælper ham - hvis han går og opfører sig mærkeligt, og ikke lige gider fortælle hvorfor han opfører sig anderledes ind han plejer, så reagerer jeg da på det.

Min eks opførte sig ikke underligt eller anderledes, selvom han var mig utro. Det var kun til sidst, hvor tingene var ved at falde sammen omkring ham. Så i flere tilfælde tror jeg altså ikke man kan mærke noget på sin utro kæreste - ikke hvis det er noget vedkommende har det fint med, altså utroskaben. I de tilfælde er det nok først hvis man er ved at blive afsløret, at usikkerheden for alvor viser sig.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Utroskab: Ønsker du at vide, at din partner har været dig utro?

Indlægaf LadyFox » 13. jan 2016, 16:59

Anilara skrev:
LadyFox skrev:Jamen, jeg tænker hvis man alligevel kan mærke at der er noget der går og nager hos ens partner - så ender det jo alligevel svært at lades som ingen ting, også for en selv, for jeg tænker da at det vil vække nogle følelser enten i form af usikkerhed, mistillid, bekymring eller ligene.
Altså når jeg f.eks. kan mærke der er noget der går min kæreste på så opfordre jeg ham selv til at fortælle mig hvad han går og tænker sådan over, sådan så jeg måske kan støtte ham og hjælper ham - hvis han går og opfører sig mærkeligt, og ikke lige gider fortælle hvorfor han opfører sig anderledes ind han plejer, så reagerer jeg da på det.

Min eks opførte sig ikke underligt eller anderledes, selvom han var mig utro. Det var kun til sidst, hvor tingene var ved at falde sammen omkring ham. Så i flere tilfælde tror jeg altså ikke man kan mærke noget på sin utro kæreste - ikke hvis det er noget vedkommende har det fint med, altså utroskaben. I de tilfælde er det nok først hvis man er ved at blive afsløret, at usikkerheden for alvor viser sig.


Men tror du ikke mere det er fordi utroskab nærmest var normen for ham. Jeg tænkter de fleste jo netop nævner at de ikke ville vide det hvis det var et enkelt fejltrin, så det er den situation jeg jeg spørger ind til - og hvor jeg mener at det er svært at skjule for ens partner igennem langtid. Altså jeg fortille mig at hvis man er utro i flæng, så har man sjældent så store kvaler med det, men hvis det normalt slet ikke ligger til en, og det vitterligt er en eneste gang nogen sinde man har trådt ved siden af, så vil man ofte reagere med dårlig samvittighed.
1
...
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3442

Re: Utroskab: Ønsker du at vide, at din partner har været dig utro?

Indlægaf malou_43 » 13. jan 2016, 17:37

Ja jeg vil gerne vide, hvis min kæreste er mig utro.

Jeg opdagede desværre juleaftensdag, at min eks var min utro. Jeg fandt ud af det 2 måneder, efter jeg gik fra ham, fordi han var voldelig, kriminel og i konstant løgn. Det havde jeg det fint med, bruddet altså, baseret på netop dette. Men da jeg opdagede, han var utro, så sved det virkelig - og gør stadig. Så jeg vil ikke efter forholdets ende vide det :)
0
Brugeravatar
Vaginetta
Indlæg: 117
Tilmeldt: 23. sep 2015, 21:28
Kort karma: 4
Likede indlæg: 178

Re: Utroskab: Ønsker du at vide, at din partner har været dig utro?

Indlægaf Vaginetta » 15. jan 2016, 14:03

Lemonella skrev:
Vaginetta skrev:Jeg tror ret meget på "en gang utro, altid utro". I hvert fald når man har passeret de 25 år og forhåbentlig har oparbejdet en eller anden form for impulskontrol.

Jeg ville vide det. Og ende forholdet prompte. Det at man kun boller med hinanden er så grundlæggende for mig i et forhold at jeg slet ikke ville kunne leve med andet. Til gengæld synes jeg det er fint at man kysser med andre i en brandert til en julefrokost, så længe det bliver over bæltestedet.


Undskyld, men din første udtalelse forstår jeg ikke rigtig. Du tror på "en gang utro, altid utro". I hvert fald når man har passeret de 25 år og forhåbentlig har oparbejdet en eller anden form for impulskontrol.

Altså en impulskontrol, ville så forhindre, at der sker utroskab... eller? Og det skulle så kun ske efter det fyldte 25 år. Alligevel tror du på "en gang utro, altid utro", efter det fyldte 25 år.

Har jeg totalt misforstået det du skriver? Jeg er i hvert fald ret forvirret lige nu.

Desuden tror jeg ikke selv på den med én gang utro, altid utro. Jeg har været der én gang og tro mig, det sker ikke igen!
Jeg var forøvrigt langt over de 25 år, da det skete. Impulskontrollen virkede ikke særlig godt.


Jeg skelner mellem to typer utroskab:
1. Den hurtige "ups-er" på kopimaskinen til julefrokosten eller i byen, som jeg tænker er meget impulsdrevet.
2. Den "dybere" utroskab hvor man går og oparbejder en gnist sammen over en længere periode og til sidst ikke længere kan holde fingrene fra hinanden.

Jeg mente bare at jeg nok ville have nemmere ved at tilgive en 1er fra en der var ung og stærkt hormonpåvirket, men selvfølgelig er det væsentligt mindre firkantet end jeg fik formuleret det. Folk kan ændre sig og folk kan lære af deres fejl.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Utroskab: Ønsker du at vide, at din partner har været dig utro?

Indlægaf Rapfisk » 18. jan 2016, 17:47

Jeg ville ikke vide det, hvis det var en engangsforteelse til en julefrokost eller sådan noget. Jeg ville meget gerne vide det, hvis min kæreste jævnligt gik efter andre i byen.

Hvad angår den følelsesmæssige utroskab ville jeg nok helst ikke have, at andre blandede sig. Der ville jeg gå ud fra, at kæresten selv gav besked, når han havde fundet ud af, hvad han ville.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
heysamaysa
Indlæg: 626
Tilmeldt: 18. dec 2015, 22:52
Kort karma: 77
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 944

Re: Utroskab: Ønsker du at vide, at din partner har været dig utro?

Indlægaf heysamaysa » 18. jan 2016, 18:27

jeg ville vide det så vi kunne afslutte forholdet på en ordenligt måde (så ordenligt som det nu kan blive efter sådan noget)

jeg kunne ikke acceptere utroskab overhovedet. jeg ville aldrig kunne stole på en utro mand igen selv om jeg måske havde lyst.
0
Sov sødt lille Noah - 03.12.2015 :trist:

En ny stjerne på himlen er blevet født!

"The worst thing a mother goes through is having to give her sweet angel back to heaven"
chokoladegris
Indlæg: 171
Tilmeldt: 16. jan 2016, 12:50
Kort karma: 24
Likede indlæg: 172

Re: Utroskab: Ønsker du at vide, at din partner har været dig utro?

Indlægaf chokoladegris » 18. jan 2016, 19:54

Det kommer an på hele situationen. Havde han haft sex med en anden, ville jeg under alle omstændigheder vide det! For, for at nå til sex-delen, så skal det ret meget til. Men, havde han været fuld, kysset kort med en fremmed pige i byen og fortrød det inderligt bagefter og vidste med sig selv at det aldrig ville ske igen, så ville jeg nok ikke vide det :-) men ellers går jeg ind for at man fortæller sin partner, hvis man har været utro.
0
Brugeravatar
Hurrze
Indlæg: 607
Tilmeldt: 4. sep 2015, 20:05
Kort karma: 46
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 429

Re: Utroskab: Ønsker du at vide, at din partner har været dig utro?

Indlægaf Hurrze » 27. jan 2016, 00:06

Uanset hvad ville jeg gerne vide det, men ville også droppe ham. Den eneste situation jeg ville accepteee utroskab var ved voldtægt (ja, mænd kan også blive voldtaget), ville dog stadig gerne vide det. Ellers er det noget jeg bare ikke ville kunne leve med. Ville ikke kunne stole på en kæreste der har været utro, så vil helst vide det, droppe ham og så komme videre... Det jeg sætter allermest pris på i et forhold er også ærlighed. Nr 2 er troskab. Ville hverken kunne leve med en der lyver eller tier om sådsn noget, eller nogen der har gjort det i første omgang...
0
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Utroskab: Ønsker du at vide, at din partner har været dig utro?

Indlægaf hotlips » 27. jan 2016, 00:14

Kommer an på situationen,men hvis det var en engangsting og han mest af alt fik det ud af det at han tænkte at det ikke var det værd så nej.

Selvfølgelig bliver det ikke altid opdaget, man kan ikke overvåge andre hele tiden og hvis de vil rode udenom skal de nok komme til det.
0

Tilbage til "Forhold og sex"