Snik-snak tråd for forældre?

Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 11. jan 2016, 20:37

Sorenspige skrev:Hvad skal jeres børn være til fastelavn?


Den store har sat farmor i sving med at sy et kanin-kostume. Den lille gider ikke klædes ud... Skulle han ombestemme sig, så har vi både en tiger, en bjørn, en klovn og en prinsesse på lager.
1
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Bøtte » 11. jan 2016, 20:58

Sorenspige skrev:Hvad skal jeres børn være til fastelavn?


Det jeg havde svoret aldrig kom til at ske, nemlig Elsa.
Hun fik kjolen i fødselsdagsgave. Og så laver jeg en fletning. Bonus er så at det er nemt og billigt. ;)
1
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 13. jan 2016, 20:54

Så er manden sendt på skitur med en flok kammerater. Han er først retur igen mandag, så han har lavet mad til fryseren, så ungerne ikke skal leve af rugbrød og havregryn med mælk :genert:
5
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 14. jan 2016, 06:10

FruKuk skrev:Så er manden sendt på skitur med en flok kammerater. Han er først retur igen mandag, så han har lavet mad til fryseren, så ungerne ikke skal leve af rugbrød og havregryn med mælk :genert:



Det var da pænt af manden at sørge for ungerne når du nu ikke er en haj i køkkenet, me like :klap:
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 14. jan 2016, 07:57

Så er det imorgen min søn skal alene afsted til GG Festival til søndag aften! :skeptisk: Han glæder sig som et lille barn (ok han er egentligt også et mellemstort barn) og tager det hele i stiv arm. 1000 gamere, you tubere (dem de følger) LAN og soveplads ved siden af deres computer :deer: Han har valgt at tage alene afsted, for han ville sidde et bestemt sted og kunne ikke vente på andre bestemte sig.

Nu kommer der så flere han kender, men som udgangspunkt er han alene afsted, han er 10 år og det er kun hans gamle mor der har lidt bekymringer :gammel: Mad og drikke kan købes og der er forskellige stande, spillermaskiner og nerf arenaer og fælles ps4 arkader, jo jo et mekka for en spille/IT nørd :popkorn:

Jeg kører ham derud efter skole imorgen og sørger at alt er oppe og kører inden jeg tager hjem,. Jeg har købt en forældrebillet til lørdag så jeg kan dukke op og tvinge til tøjskift og måske sørge for at han også går lidt rundt, ellers ender hans ben vel i 90 graders vinkel :naughty: :ninja: :nej: :ticks:

Ved godt der ikke er så mange herinde med ældre børn, men er der nogen der har prøvet noget lign før?
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 14. jan 2016, 08:13

Min datter tager hvert år til SVS Con i Herning. Hun var 13 første gang hun var afsted og jeg var sgutte vild med det. Det er så rollespil men ellers er det samme princip med soveplads ol. Hun var så afsted med en stak veninder og det var virkelig det eneste der gjorde at jeg ikke kørte derop om lørdagen for at tjekke om hun nu have det godt :blush:

Jeg synes det er vildt at han gør det i en alder af 10 år. Han virker til at være ret moden?
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Fru Sunshine » 14. jan 2016, 08:21

Panton skrev:Så er det imorgen min søn skal alene afsted til GG Festival til søndag aften! :skeptisk: Han glæder sig som et lille barn (ok han er egentligt også et mellemstort barn) og tager det hele i stiv arm. 1000 gamere, you tubere (dem de følger) LAN og soveplads ved siden af deres computer :deer: Han har valgt at tage alene afsted, for han ville sidde et bestemt sted og kunne ikke vente på andre bestemte sig.

Nu kommer der så flere han kender, men som udgangspunkt er han alene afsted, han er 10 år og det er kun hans gamle mor der har lidt bekymringer :gammel: Mad og drikke kan købes og der er forskellige stande, spillermaskiner og nerf arenaer og fælles ps4 arkader, jo jo et mekka for en spille/IT nørd :popkorn:

Jeg kører ham derud efter skole imorgen og sørger at alt er oppe og kører inden jeg tager hjem,. Jeg har købt en forældrebillet til lørdag så jeg kan dukke op og tvinge til tøjskift og måske sørge for at han også går lidt rundt, ellers ender hans ben vel i 90 graders vinkel :naughty: :ninja: :nej: :ticks:

Ved godt der ikke er så mange herinde med ældre børn, men er der nogen der har prøvet noget lign før?

Nu er min datter efterhånden noget ældre end ti, men hun har været afsted på alverdens ting og sager, siden hun var 7-8 år vil jeg tro.
Hun har været spejder, siden hun var 5, så det har selvfølgelig ofte været med andre spejdere og ledere fra hendes egen gruppe, men hun har også været afsted på kurser og sådan noget, uden andre deltagere hjemmefra end sig selv.
Det er gået fint.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 14. jan 2016, 08:44

Fru Sunshine skrev:
Panton skrev:Så er det imorgen min søn skal alene afsted til GG Festival til søndag aften! :skeptisk: Han glæder sig som et lille barn (ok han er egentligt også et mellemstort barn) og tager det hele i stiv arm. 1000 gamere, you tubere (dem de følger) LAN og soveplads ved siden af deres computer :deer: Han har valgt at tage alene afsted, for han ville sidde et bestemt sted og kunne ikke vente på andre bestemte sig.

Nu kommer der så flere han kender, men som udgangspunkt er han alene afsted, han er 10 år og det er kun hans gamle mor der har lidt bekymringer :gammel: Mad og drikke kan købes og der er forskellige stande, spillermaskiner og nerf arenaer og fælles ps4 arkader, jo jo et mekka for en spille/IT nørd :popkorn:

Jeg kører ham derud efter skole imorgen og sørger at alt er oppe og kører inden jeg tager hjem,. Jeg har købt en forældrebillet til lørdag så jeg kan dukke op og tvinge til tøjskift og måske sørge for at han også går lidt rundt, ellers ender hans ben vel i 90 graders vinkel :naughty: :ninja: :nej: :ticks:

Ved godt der ikke er så mange herinde med ældre børn, men er der nogen der har prøvet noget lign før?

Nu er min datter efterhånden noget ældre end ti, men hun har været afsted på alverdens ting og sager, siden hun var 7-8 år vil jeg tro.
Hun har været spejder, siden hun var 5, så det har selvfølgelig ofte været med andre spejdere og ledere fra hendes egen gruppe, men hun har også været afsted på kurser og sådan noget, uden andre deltagere hjemmefra end sig selv.
Det er gået fint.


:blomst: tak og det er ikke fordi han ikke har været afsted til noget før, det har han men aldrig alene blandt så mange mennesker. Han har været til flere store fodboldturneringer men der har de haft holdet at hænge ud med, nu har han så ikke lige nogen at støtte sig til. Så det handler vel om hvorvidt han lige klarer alle tingene alene :blush: Lidt bekymret er man jo :blush2:
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 14. jan 2016, 08:49

Thestral skrev:Min datter tager hvert år til SVS Con i Herning. Hun var 13 første gang hun var afsted og jeg var sgutte vild med det. Det er så rollespil men ellers er det samme princip med soveplads ol. Hun var så afsted med en stak veninder og det var virkelig det eneste der gjorde at jeg ikke kørte derop om lørdagen for at tjekke om hun nu have det godt :blush:

Jeg synes det er vildt at han gør det i en alder af 10 år. Han virker til at være ret moden?


altså ja, han er moden ift. sin alder men også lidt genert og forsigtig så jeg er lidt :panik: Men han er cool og har ingen bekymringer :gisp: og jeg har tænkt vi lige tjekker det hele ud imorgen så han ved hvor man køber mad, tisser og lign ;) Vi har aftalt at tlf i den ene lomme og penge i den anden, så han ikke ligger det på bordet og frister andre :fløjt:

Jeg skal derud i morgen og se at han er ok ( på afstand that is, for holde øje med ham vil han ikke have )
2
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Thestral » 14. jan 2016, 09:43

Panton skrev:
Thestral skrev:Min datter tager hvert år til SVS Con i Herning. Hun var 13 første gang hun var afsted og jeg var sgutte vild med det. Det er så rollespil men ellers er det samme princip med soveplads ol. Hun var så afsted med en stak veninder og det var virkelig det eneste der gjorde at jeg ikke kørte derop om lørdagen for at tjekke om hun nu have det godt :blush:

Jeg synes det er vildt at han gør det i en alder af 10 år. Han virker til at være ret moden?


altså ja, han er moden ift. sin alder men også lidt genert og forsigtig så jeg er lidt :panik: Men han er cool og har ingen bekymringer :gisp: og jeg har tænkt vi lige tjekker det hele ud imorgen så han ved hvor man køber mad, tisser og lign ;) Vi har aftalt at tlf i den ene lomme og penge i den anden, så han ikke ligger det på bordet og frister andre :fløjt:

Jeg skal derud i morgen og se at han er ok ( på afstand that is, for holde øje med ham vil han ikke have )
Det skal nok gå. Det er en løsrivelsesproces der så begynderlidt tidligere for nogle end for andre.

Men han bliver jo ikke alene eller forstår jeg det forkert? Kom der ikke flere han kender? For de finder sammen som fluer om fluepapir uden problemer. Det er jeg sikker på. :kram:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Skralde » 14. jan 2016, 09:54

Panton skrev:
Thestral skrev:Min datter tager hvert år til SVS Con i Herning. Hun var 13 første gang hun var afsted og jeg var sgutte vild med det. Det er så rollespil men ellers er det samme princip med soveplads ol. Hun var så afsted med en stak veninder og det var virkelig det eneste der gjorde at jeg ikke kørte derop om lørdagen for at tjekke om hun nu have det godt :blush:

Jeg synes det er vildt at han gør det i en alder af 10 år. Han virker til at være ret moden?


altså ja, han er moden ift. sin alder men også lidt genert og forsigtig så jeg er lidt :panik: Men han er cool og har ingen bekymringer :gisp: og jeg har tænkt vi lige tjekker det hele ud imorgen så han ved hvor man køber mad, tisser og lign ;) Vi har aftalt at tlf i den ene lomme og penge i den anden, så han ikke ligger det på bordet og frister andre :fløjt:

Jeg skal derud i morgen og se at han er ok ( på afstand that is, for holde øje med ham vil han ikke have )


Jeg er sikker på at det nok skal gå rigtigt fint :kys: Og hvor er han sej, at han bare tager det helt køligt :gogo:
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Brugeravatar
Skralde
Indlæg: 2137
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:13
Kort karma: 429
Likede indlæg: 5338

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Skralde » 14. jan 2016, 09:55

Lianna skal være brud i år til Fastelavn - jeg synes at det er møg kedeligt :genert: Men det skal hun selvfølgelig være, når det er det hun vil. Jeg plejer selv at sy kostume, men i år springer jeg over - jeg kan ikke sy noget der er lige så "pænt" til samme pris, som man kan købe en for :)
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
@denkreativerappenskralde
Sorenspige
Indlæg: 7102
Tilmeldt: 29. sep 2015, 06:34
Kort karma: 969
Likede indlæg: 9466

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Sorenspige » 14. jan 2016, 19:28

Efter et efterår med operation, medicin der slog min krop ud og generelt en del måneder med underskud på energikontoen, tør jeg nu endelige fortælle, at en del af det skyldes, at jeg er gravid :lun:.

Vi har i dag været til NF, og alt så heldigvis fint ud, og vi fik en fin risikovurdering.

Jeg tudede af lettelse og taknemmelighed, da vi sad i bilen bagefter. Tænk, at det ser ud til, at vi får lov at få endnu et barn. Som tidligere UB'er er det slet ikke til at forstå.
11
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf Panton » 14. jan 2016, 20:12

Åh hvad tillykke med baby i maven :love: :kys: :pompom: og fedt med den overståede scanning :rock:
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5647
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10027

Re: Snik-snak tråd for forældre?

Indlægaf FruKuk » 14. jan 2016, 22:47

Kæmpe stort tillykke Sorenspige. Hvor er det helt igennem fantastisk.
1

Tilbage til "Forældre"