Passer det? - Kvinder uden mand og børn mest lykkelige?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Passer det? - Kvinder uden mand og børn mest lykkelige?

Indlægaf Wizzze » 31. maj 2019, 08:37

:gruble:

https://www.bt.dk/udland/ekspert-kvinde ... d-og-boern

Hvis kvinder lever længere og er mere lykkelige uden mand og børn, hvad betyder det så for vores races overlevelse? :shock: :panik: :gruble:

Hvad siger I, henholdsvis single kvinder uden mand og børn, og dem som har "valgt forkert" og nu har mand og børn :D
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Passer det? - Kvinder uden mand og børn mest lykkelige?

Indlægaf Annione » 31. maj 2019, 08:44

Jeg er lykkeligere som single, end jeg var i forhold.
Jaja, jeg har haft kærestesorg - men når vi ser bort fra den periode, så er jeg generelt det meste lykkelige, jeg nogensinde har været.
0
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7922

Re: Passer det? - Kvinder uden mand og børn mest lykkelige?

Indlægaf Nicolait » 31. maj 2019, 09:10

Rygtet vil vide, at pandaburet i zoo skal bruges til at fremvise de sidste mænd på dansk jord om 15 år, hvor lejeaftalen om pandaerne udløber. :-D
7
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
Nicolait
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 31. aug 2015, 22:26
Kort karma: 289
Likede indlæg: 7922

Re: Passer det? - Kvinder uden mand og børn mest lykkelige?

Indlægaf Nicolait » 31. maj 2019, 09:13

Overordnet set kunne jeg godt forestille mig at det er meget individuelt, og som Maanii også er inde på, afhængig af hvem man ender sammen, og sikkert også tidspunktet i ens liv, samt mange andre faktorer.
1
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Passer det? - Kvinder uden mand og børn mest lykkelige?

Indlægaf Slettet bruger » 31. maj 2019, 09:13

Overskriften er: "Ekspert: Kvinder er mere lykkelige uden mænd og børn".
Og første sætning er: "Singlekvinder uden børn er de mest lykkelige i befolkningen, ligesom der er større sandsynlighed for, at de lever længere end kvinder med mand og børn."

Overskriften er et andet udsagn end første sætning, og det er sikkert nogle journalister på B.T. der har lavet rod i budskabet. Der er næppe belæg for at sige at kvinder bliver lykkeligere af at vælge mand og børn fra. Det må afhænge af hvad deres ønsker er. Jeg tvivler meget på at en kvinde som brændende ønsker sig børn - og dem er der en del af - får et lykkeligere liv af at vælge dem fra.
11
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20484
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43969

Re: Passer det? - Kvinder uden mand og børn mest lykkelige?

Indlægaf paint » 31. maj 2019, 09:16

Det er nok lidt mere kompliceret end som så. Der er langt flere faktorer, der spiller ind, som man ikke får med ved bare at se på par/single-status.

F.eks er kvinder langt mere påvirkelige af økonomi end mænd er - overraskende meget mere, endda (se nederste boks, markeret med rødt af mig)

dst.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6298
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14878

Re: Passer det? - Kvinder uden mand og børn mest lykkelige?

Indlægaf Ata » 31. maj 2019, 09:41

Synes det er en lidt sjov undersøgelse som blander effekten af mand og børn. Det har jo længe været kendt at børn mindsker livskvaliteten. Og kvinder får typisk børn med en mand. Så er det effekten af mand eller børn man måler?

Anyway, jeg synes at livet var mere simpelt uden børn. Mere umiddelbart nydelsesfuldt. Omvendt er børn neget meningsfuldt. Så jeg ved ikke helt hvad jeg skal svare.

Een ting er dog sikker: parforhold er nemmere og sjovere uden børn!
5
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33991

Re: Passer det? - Kvinder uden mand og børn mest lykkelige?

Indlægaf JoyNips » 31. maj 2019, 09:42

Jeg tror i den grad det kommer an på spørgsmålene. Jeg er klart mere presset og bekymret efter at have fået barn og hus end jeg var da jeg var single og kun skulle tage stilling til mig selv. Så måler man på graden af de ting, så ville det da sikkert se ud som om jeg var “mere lykkelig før barn”.

Men jeg tror at hvis man decideret spørger til lykke, så vil langt de fleste forældre svare, at deres bør gør dem mere lykkelige end noget andet i verden. De gør os bare også mere frustrerede og bekymrede og irriterede... :deer:
12
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
zembra1986
Indlæg: 9096
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:24
Kort karma: 738
Likede indlæg: 11241

Re: Passer det? - Kvinder uden mand og børn mest lykkelige?

Indlægaf zembra1986 » 31. maj 2019, 09:46

Jeg lever uden mand og børn og jeg er ikke lykkelig men det er så ikke pga. mangel på disse, men pga. andre faktorer i mit liv.

Jeg tror overall ikke man kan sige man er mere lykkelig i enten det ene eller andet. Jeg tror begge situationer bringer sin portion elendighed, bekymring og problematikker med sig......bare på forskellige måder. Hvad jeg ser udefra, når jeg kigger på par med børn og også snakker med dem er i hvert fald at der er masser af kontroverser, bekymringer osv. ved at være i parforhold og have børn. Samtidig er det heller ikke en dans på roser at være single, hvis man inderst inde ønsker sig en at dele livet sammen med. Så ja, hver sin situation, hver sine problematikker.
5
Modesty Blame
Indlæg: 4367
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 524
Likede indlæg: 9500

Re: Passer det? - Kvinder uden mand og børn mest lykkelige?

Indlægaf Modesty Blame » 31. maj 2019, 09:57

Ja, og nej. Jeg tror ikke, at jeg var mere lykkelig, da jeg var i forhold. Da var jeg bare hele tiden i mine følelsers vold. Men nu hvor jeg gerne vil have en partner, så er jeg ikke som sådan lykkelig. Jeg er bare okay med tingenes tilstand for det meste. Jeg ville bare foretrække, at der var en at dele det med, når jeg havde tid til ham.
0
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4634
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 676
Likede indlæg: 21201

Re: Passer det? - Kvinder uden mand og børn mest lykkelige?

Indlægaf catnip » 31. maj 2019, 10:22

Problemet med sådan nogle studier vil, for mig, altid være at lykke er et individuelt begreb. Jeg har fx en helt anden definition af lykke end den kollega jeg deler kontor med. Så selv om de i studiet måske har defineret lykke ud fra fast indkomst, pensionsopsparing eller at have børn, så er det jo ikke sikkert at det er noget der tæller i alles lykke-filosofier. Hvis man ikke ønsker børn, er det da klart at det at få børn vil påvirke hvor lykkelig man er.

I forhold til det med at være gift, ville jeg mene det kommer an på den mand man er gift med. Jeg var mest ulykkelig da jeg var gift med min eksmand, og mest lykkelig med min nuværende mand. Jeg var ikke sådan super lykkelig som single, men det var da helt sikker bedre end at være sammen med den forkerte.
0
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
missme
Indlæg: 303
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:00
Kort karma: 20
Likede indlæg: 391

Re: Passer det? - Kvinder uden mand og børn mest lykkelige?

Indlægaf missme » 31. maj 2019, 10:26

paint skrev:Det er nok lidt mere kompliceret end som så. Der er langt flere faktorer, der spiller ind, som man ikke får med ved bare at se på par/single-status.

F.eks er kvinder langt mere påvirkelige af økonomi end mænd er - overraskende meget mere, endda (se nederste boks, markeret med rødt af mig)

dst.jpg


Så er det bevist: Penge gør kvinder lykkelige. Men det har mænd nok altid vidst ;)
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 560
Likede indlæg: 8207

Re: Passer det? - Kvinder uden mand og børn mest lykkelige?

Indlægaf Anilara » 31. maj 2019, 10:54

Det passer for mig.
1
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Passer det? - Kvinder uden mand og børn mest lykkelige?

Indlægaf Jedi » 31. maj 2019, 11:41

paint skrev:Det er nok lidt mere kompliceret end som så. Der er langt flere faktorer, der spiller ind, som man ikke får med ved bare at se på par/single-status.

F.eks er kvinder langt mere påvirkelige af økonomi end mænd er - overraskende meget mere, endda (se nederste boks, markeret med rødt af mig)

dst.jpg



Som det ser ud der, så er mænd generelt mere nedtrykte end kvinder, og kvinder bliver mere nedtrykte af dårlig økonomi.

Altså, det er svært at sætte sådan noget op i en ligning. Man har nogle formler for livskvalitet, hvor handicaps, sygdom, råderum, penge osv. samlet set givet et billede af, om man har et vist niveau af livskvalitet. Det siger dog ikke noget om lykke, som er en lidt mere diffus størrelse. Jeg har oplevet få øjeblikke med lykke. Derimod har jeg haft lange perioder med medvind på cykelstien og det er ikke det samme IMO.
0
Selma156
Indlæg: 2351
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6819

Re: Passer det? - Kvinder uden mand og børn mest lykkelige?

Indlægaf Selma156 » 31. maj 2019, 11:49

Jeg har det fint som single, og jeg har også været single størstedelen af mit liv. Jeg er ikke decideret lykkelig - det var jeg til gengæld i store dele af mit tidligere forhold. Men lige så lykkelig som jeg var, var jeg også ulykkelig og jeg har betalt to års kærestesorger for mit forhold :)

Jeg ved endnu ikke, om jeg vil have børn. Men hælder mest til ja. Dog er jeg utroligt glad for min frihed. Jeg giver ikke en døjt for sådan nogle undersøgelser. Det er virkelig individuelt.
1

Tilbage til "Livets forhold"