Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55655
Kontakt:

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Ado » 12. jan 2016, 12:58

Jeg måtte melde mig syg i dag. Første sygedag på et år, så det går nok. Men kunne nærmest ikke stå ud af sengen pga. muskelinfiltrationer i nakke, skulder og ryg/lænd.
Det er jeg vant til. Jeg løfter meget tungt på jobbet og jeg er ikke god til at arbejde ergonomisk korrekt. Så i dag står den på varme og Voltaren gel og selvmedlidenhed.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Pussikat82
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:05
Kort karma: 611
Likede indlæg: 2922
Kontakt:

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Pussikat82 » 12. jan 2016, 12:59

Bøtte skrev:Sjovt, min fysioterapeut anbefaler varme. I hvert fald til mig. Kulde har den stikmodsatte effekt på mig. Hvorimod varme løsner op og lindrer. Men det der virker bedst er en dag på min (fantastiske) hovedpude.


Pudsigt :) Varme hjælper en del på min dårlige ryg, så det kan der være noget om. Nakken behandler jeg dog sædvanligvis hverken med varme eller kulde. Den skal helst have bevægelse og ro efter behov, og ellers må jeg tage smertestillende, når den er værst.
0
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.
Brugeravatar
Pussikat82
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:05
Kort karma: 611
Likede indlæg: 2922
Kontakt:

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Pussikat82 » 12. jan 2016, 13:19

Lemonella skrev:
Bøtte skrev:
Sjovt, min fysioterapeut anbefaler varme. I hvert fald til mig. Kulde har den stikmodsatte effekt på mig. Hvorimod varme løsner op og lindrer. Men det der virker bedst er en dag på min (fantastiske) hovedpude.


Som sagt, er jeg jo ikke, hverken læge eller fysioterapeut. :)
Det giver bare mening for mig, at bruge noget koldt. Et piskesmæld er jo en form for forstuvning af nakken og så vidt jeg ved, anbefaler man kulde til f.eks. en forstuvet ankel.

Vi er jo ikke ens og nogen hjælper det ene på og andre det andet. Man gør jo bare det man synes føles bedst. :)


Man er nødt til at prøve sig frem og se, hvad der virker for en. Det er i hvert fald min erfaring :) Tak for rådene begge to :kys:
1
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Bøtte » 12. jan 2016, 17:11

Lemonella skrev:
Bøtte skrev:
Lemonella skrev:
Pussikat82 skrev:
Ballademager skrev:
Pussikat82 skrev:Har lavet noget dumt med nakken i går eller i nat, for det gør sygt ondt i den, når jeg bevæger hovedet få cm mod højre skulder eller drejer hovedet mod højre. Håber, det bliver bedre i løbet af dagen.


Jeg havde ondt i nakken hele julen. Ipren gel tog smerterne rigtig hurtigt, så det er måske værd at prøve?

God bedring :ae:


Tåler desværre ikke ipren, men håber, at det løsner lidt op, når jeg få bevæget den lidt. Jeg sidder og prøver at strække musklerne lidt i nakken, helt forsigtigt. Jeg lider af kronisk piskesmæld og havde virkelig fået fremprovokeret smerter i går, så det kan være, jeg har det sådan i dag, fordi jeg i søvne har prøvet at kompensere for smerterne. Så nu må jeg prøve at løsne lidt op med bevægelse og så må smertestillende tage det senere, hvis det ikke lykkes. Men tak for rådet :kys:


Jeg var ude for en bilulykke for en del år siden og døjer ind imellem med nakkesmerter. Det der ipren gel, hjælper ikke på min nakke.
Til gengæld bruger jeg en øvelse som min daværende fysioterapeut anbefalede mig og det hjælper ret meget.

Du løfter højre hånd op over hovedet, sætter hånden på venstre side ved tindingen og øret og trækker forsigtigt et langt sejt træk mod højre. Så lader du hånden glide ned mod højre tinding og øret og skubber hovedet mod venstre imens du prøver, at skubbe imod med hovedet. Det hele gentages på samme måde med den modsatte side.
Jeg plejer, at lave øvelserne en 8-10 gange med hver side.
Desuden putter jeg aldrig varmt på nakken, men altid koldt. En pose knuste isterninger pakket ind i et viskestykke, lagt om nakken i en 15-20 minutter gør underværker for mig.

Min fysioterapeut forklarede mig. At en piskesmældsskade er som en forstuvning. Der samles væske i led og ledbånd og det hjælper kulde bedre på end varme.

Jeg er så ikke, hverken læge eller fysioterapeut. De ting hjælper bare mig rigtig godt.

God bedring til dig. :kram:


Sjovt, min fysioterapeut anbefaler varme. I hvert fald til mig. Kulde har den stikmodsatte effekt på mig. Hvorimod varme løsner op og lindrer. Men det der virker bedst er en dag på min (fantastiske) hovedpude.


Som sagt, er jeg jo ikke, hverken læge eller fysioterapeut. :)
Det giver bare mening for mig, at bruge noget koldt. Et piskesmæld er jo en form for forstuvning af nakken og så vidt jeg ved, anbefaler man kulde til f.eks. en forstuvet ankel.

Vi er jo ikke ens og nogen hjælper det ene på og andre det andet. Man gør jo bare det man synes føles bedst. :)



Nej, det var heller ikke for at klandre dig, synes bare det er sjovt hvad de forskellige anbefaler.

Piskesmæld er nu meget mere end blot forstuvning. Jeg har fx nerveskader flere steder efter det, i form af krampe i lægge og fødder, sovende hænder, hovedpine og så er jeg støjoverfølsom.
0
Brugeravatar
Sunbeam
Indlæg: 46
Tilmeldt: 4. jan 2016, 06:22
Kort karma: 7
Likede indlæg: 44

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Sunbeam » 12. jan 2016, 23:33

Jeg fik hældt varm olie ud over min arm i går :træt2: Så jeg har et fint brandmærke, der svier og gør ondt. Men hey - det sidder over et mærkeligt, plettet modermærke, jeg altid har været træt af, så hvis jeg får et ar, gør det ikke så meget :rock:
0
Brugeravatar
Badesandalen
Indlæg: 2401
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2841

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Badesandalen » 14. jan 2016, 18:09

Jeg slog hånden ind i en dørkarm i eftermiddags, og fik på en eller anden måde fat i den med min langefinger og vred fingeren om, så jeg har nu et forstrukket ledbånd. Det er ikke første gang. :forvirret2:
0
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Spjaerten » 17. jan 2016, 16:23

Har snart haft ondt i halsen i 2 uger :evil:
Synes jeg kan se hvad der ligner en extra flap på den ene mandel og den ser nasty ud, må være den der er årsagen.

For det er meget lokalt det gør ondt.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Whoosh
Indlæg: 2081
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:54
Kort karma: 334
Likede indlæg: 2932

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Whoosh » 17. jan 2016, 23:28

Forkølelsen har sat sig i mine muskler, alt er stift og gør ondt. Min hoved føles stort og tykt, mine slimhinder i næsen er hævede og tørre som sandpapir, og jeg skiftevis sveder og fryser. :(
Sidst jeg tog sådan en dobbelttur, fik jeg lungebetændelse.
Hvis det sker igen bliver jeg godt nok bitter.
0
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Thestral » 18. jan 2016, 04:54

Mit hoved føles som om det skal eksplodere når det har været vendt ned ad. Ikke når det er der nede men på vejen op :whine:
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Maoam » 18. jan 2016, 06:40

Jeg har været syg i en uge, og i lørdags fik jeg ondt omkring en visdomstand, så jeg venter på at tandlægen åbner. Jeg tror den skal fjernes :tie:
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Firebird » 18. jan 2016, 06:42

Maoam skrev:Jeg har været syg i en uge, og i lørdags fik jeg ondt omkring en visdomstand, så jeg venter på at tandlægen åbner. Jeg tror den skal fjernes :tie:


Overmund eller undermund?
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Maoam » 18. jan 2016, 06:45

Firebird skrev:
Maoam skrev:Jeg har været syg i en uge, og i lørdags fik jeg ondt omkring en visdomstand, så jeg venter på at tandlægen åbner. Jeg tror den skal fjernes :tie:


Overmund eller undermund?


Undermund.
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Firebird » 18. jan 2016, 07:06

Maoam skrev:
Firebird skrev:
Maoam skrev:Jeg har været syg i en uge, og i lørdags fik jeg ondt omkring en visdomstand, så jeg venter på at tandlægen åbner. Jeg tror den skal fjernes :tie:


Overmund eller undermund?


Undermund.


AWS for HE..... :wacko:
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Maoam
Indlæg: 1454
Tilmeldt: 28. sep 2015, 10:26
Kort karma: 111
Likede indlæg: 3374

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Maoam » 18. jan 2016, 07:14

Firebird skrev:
Maoam skrev:
Firebird skrev:
Maoam skrev:Jeg har været syg i en uge, og i lørdags fik jeg ondt omkring en visdomstand, så jeg venter på at tandlægen åbner. Jeg tror den skal fjernes :tie:


Overmund eller undermund?


Undermund.


AWS for HE..... :wacko:


Jeg har fået en tid i dag 12.40. Har hørt, at det er værst at få fjernet visdomstænder fra undermunden :tie:
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Dine aktuelle småskader - en piv og vræl-tråd

Indlægaf Thestral » 18. jan 2016, 07:19

Maoam skrev:
Jeg har fået en tid i dag 12.40. Har hørt, at det er værst at få fjernet visdomstænder fra undermunden :tie:

Det kan det være. I sær hvis den har rod omkring eller meget tæt på nerven
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..

Tilbage til "Helbred"