Anbefal en god kropsolie

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Anbefal en god kropsolie

Indlægaf Tiger » 14. jan 2016, 16:17

Vinteren er ret hård ved min hud og så er jeg dårlig til at få smurt mig ind efter bad, fordi jeg HADER den fedtede fornemmelse bagefter :genert:

Jeg har tidligere brugt diverse olie og cremer uden at have været tilfreds. Jeg bruger en fed creme fra apoteket (Decubal), men vil gerne prøve en olie.

Olien skal være uden parfume osv. Og helst økologisk, hvis I fx kan anbefale en mandelolie eller lign. Men jeg kan gøre en undtagelse, hvis I har PRODUKTET :-D

Hvad kan I anbefale?
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Anbefal en god kropsolie

Indlægaf Annione » 14. jan 2016, 17:13

Kokos olie skulle være det nye sort, inden for olier. Du kan købe det uden duft, så du ikke behøver dufte af Bounty hele dagen :-D Jeg har dog kun prøvet at bruge det i håret (og det er genialt!!!) men har læst meget godt om det.

Mandel olie er også godt.
1
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Anbefal en god kropsolie

Indlægaf didas » 14. jan 2016, 17:43

Jeg er begyndt at bruge kokosolie i ansigtet hver aften efter rens og jeg er fan! Jeg har gjort det en uges tid og jeg synes selv, jeg kan se forskel. Ikke så tør hud, mindre irriteret og hudorme mindre synlige.

Så jeg tænker, den også ville være et hit på resten af kroppen :-D Min er med duft, men jeg synes den forsvinder hurtigt igen.
1
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Selskabsdrankeren
Indlæg: 26
Tilmeldt: 30. dec 2015, 15:25
Kort karma: 18
Likede indlæg: 63

Re: Anbefal en god kropsolie

Indlægaf Selskabsdrankeren » 14. jan 2016, 17:57

Helt klart mandel- eller Arganolie! Kokos kan også bruges men jeg synes de andre to er bedre. De fedter mindre/tørrer hurtigere ind i huden.

Decubal har jeg droppet helt for år tilbage. Prøv A-Derma Exomega i stedet. Den får du også på apoteket og den er mange gange bedre! Jeg fik den anbefalet af en hudlæge engang og har sværget til den siden :gogo:
1
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Anbefal en god kropsolie

Indlægaf Tiger » 14. jan 2016, 18:14

Annione skrev:Kokos olie skulle være det nye sort, inden for olier. Du kan købe det uden duft, så du ikke behøver dufte af Bounty hele dagen :-D Jeg har dog kun prøvet at bruge det i håret (og det er genialt!!!) men har læst meget godt om det.

Mandel olie er også godt.


Tak :) Har anvendt begge dele før til krop. Men kan være jeg skal forsøge igen. Mmmh Bounty :D

didas skrev:Jeg er begyndt at bruge kokosolie i ansigtet hver aften efter rens og jeg er fan! Jeg har gjort det en uges tid og jeg synes selv, jeg kan se forskel. Ikke så tør hud, mindre irriteret og hudorme mindre synlige.

Så jeg tænker, den også ville være et hit på resten af kroppen :-D Min er med duft, men jeg synes den forsvinder hurtigt igen.


Nogle har problemer med harsk lugt senere på dagen med kokosolie. Men vil forsøge med kokosolie igen og se om jeg stadig har en aversion mod den. Tak :)

Selskabsdrankeren skrev:Helt klart mandel- eller Arganolie! Kokos kan også bruges men jeg synes de andre to er bedre. De fedter mindre/tørrer hurtigere ind i huden.

Decubal har jeg droppet helt for år tilbage. Prøv A-Derma Exomega i stedet. Den får du også på apoteket og den er mange gange bedre! Jeg fik den anbefalet af en hudlæge engang og har sværget til den siden :gogo:


Fedt med din anbefaling :gogo: Har luret på Arganolie, men ikke forsøgt. Mandelolie har jeg brugt før. Måske jeg bare må indse at jeg må lide for skønheden og acceptere lidt fedtet følelse.

Vi har herhjemme forsøgt os med alle apotekets mærker af creme inkl. A-derma. Men jeg har ikke prøvet serien du nævner, det vil jeg forsøge. Decubal Lipid Creme er den eneste Decubal jeg gider bruge. Ellers har det ofte været Dermalog-serien, vi også har købt.
1
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
didas
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:28
Kort karma: 404
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 5792

Re: Anbefal en god kropsolie

Indlægaf didas » 14. jan 2016, 19:20

Tiger, til det grønne: Jeg troede også at det ville fedte huden, men jeg har kun oplevet, at de enkelte tørre pletter ikke tørrer så meget ud mere, resten af huden er den samme :)
1
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4634
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 677
Likede indlæg: 21205

Re: Anbefal en god kropsolie

Indlægaf catnip » 15. jan 2016, 21:29

Dry body Oil fra Comwell SpaSenses (den lilla)
1
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Anbefal en god kropsolie

Indlægaf Panton » 16. jan 2016, 05:49

Den nye bodyolie fra Derma er ret god og fedter ikke. Den er både økologisk, duftfri og til at komme i nærheden af prismæssigt.
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Tiger
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:31
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1335

Re: Anbefal en god kropsolie

Indlægaf Tiger » 16. jan 2016, 07:44

Tak alle 3 - jeg vil lure på jeres forslag :)
0
“Den største ære i livet ligger ikke i aldrig at falde, men i at rejse os hver gang vi falder” (Nelson Mandela)
Brugeravatar
Piskeriset
Indlæg: 11
Tilmeldt: 30. dec 2015, 13:21
Kort karma: 1
Likede indlæg: 52

Re: Anbefal en god kropsolie

Indlægaf Piskeriset » 17. jan 2016, 12:10

Jeg har tidligere brugt babyolie (!), men er nu gået over til en mandelolie fra Levevis, som jeg fandt i Kvickly. Jeg synes, den virker fint, og jeg føler mig ikke fedtet, når jeg har smurt den på - men med det vejr, vi har pt., så er min hud også yderst glad for et olieboost :D
1
Blogger om mad på www.piskeriset.dk
... og om bøger på www.denlillebogblog.dk

Tilbage til "Skønhed"