Skæl

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Skæl

Indlægaf Myresluger » 5. jan 2016, 20:42

HappyPaww skrev:Er der nogen der har erfaring med denne?
https://www.webapoteket.dk/helbred/hud- ... o-p-216640

Jeg har forsøgt mig med den sulfatfrie version af denne shampoo - den hjalp ikke på min tørre hovedbund og deraf følgende snelandskab. Men... det har jeg indtil nu ikke fundet noget der gør.. Eller det vil sige, det bliver meget værre når jeg bruger shampoo - jeg har kørt med balsamvask de sidste 3 år :afro: Hos mig begynder sneen allerede nogle timer efter balsamvask, men det klør meget mindre end inden jeg begyndte på balsamvask.
Jeg har også forsøgt med diverse olier - det lindrer lidt og hjælper nogen gange en dags tid - men jeg har ikke fundet nogen god løsning. Men jeg har også mega tør hud på hele kroppen og i ansigtet - så det er jo ikke så mærkeligt at hovedbunden også skaber sig. :whine:
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Skæl

Indlægaf kidkomb » 5. jan 2016, 21:39

Mht tør hud på kroppen er det eneste lyksagliggørende her Exomega fra A-derma
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Æske
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:01
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2340

Re: Skæl

Indlægaf Æske » 5. jan 2016, 22:32

Jeg sværger til La Roche-Posays Kerium DS antipelliculaire intensif-shampoo. Den virker hver gang :)
1
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!
Brugeravatar
Æske
Indlæg: 1304
Tilmeldt: 12. aug 2015, 17:01
Kort karma: 423
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 2340

Re: Skæl

Indlægaf Æske » 5. jan 2016, 22:34

Det er denne :banan:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Det skal være sjovt, ellers er det ikke morsomt!
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Skæl

Indlægaf HappyPaww » 6. jan 2016, 10:12

Der var rabatkode og gode tilbudsvarer på Nicehair, så nu prøver jeg disse to, og ser om de hjælper. Skal nok anmelde herinde efter et par uger :-)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Skæl

Indlægaf Juki » 6. jan 2016, 15:29

Jeg lider af psoriasis i hovedbunden (og omkring ører og øjenbryn :rulle:) Især i starten af vinteren, hvor det var slemt med vejrskifte, gik det helt amok med skæl og kløe! Jeg har ellers også forgæves brugt Nizoral (både på recept og i håndkøb) og noget shampoo fra apoteket. Og ren argan olie, dog med god effekt tidligere, men det er som om det ikke er helt nok mere.

Jeg fik anbefalet Philip B's "Anti flake relief" for nogle måneder siden og jeg må sige at jeg er MEGET imponeret! :love:

Billede

Desværre er den ikke billig og den stinker indtil man får skyllet den ud igen, men den har gjort en kæmpe forskel hos mig, så jeg kan kun anbefale den!
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Dublin-mudslide
Indlæg: 146
Tilmeldt: 2. sep 2015, 11:30
Kort karma: 11
Likede indlæg: 81

Re: Skæl

Indlægaf Dublin-mudslide » 6. jan 2016, 20:19

Jeg døjer med tør hovedbund HVER vinter. Det eneste der virker her er Neccin no 1. Efter 1-2 vaske overhovedet ingen skæl. Intet andet har virket og jeg har virkelig prøvet alt.
0
Brugeravatar
Myresluger
Indlæg: 2353
Tilmeldt: 25. dec 2015, 22:04
Kort karma: 110
Likede indlæg: 3809

Re: Skæl

Indlægaf Myresluger » 11. jan 2016, 19:37

Jeg har netop prøvet noget nyt.. Min tørre hud kan godt lide cremer med AHA og det klarer meget op på den tørre, døde hud. Derfor alierede jeg mig med google og faldt over et tip med at komme mellisa bodylotion med AHA i hovedbunden om aftenen og så vaske ud om morgenen. Min hovedbund er knap så tør som den plejer - og jeg kunne sagtens få det ud med balsamvask. Det skal nok tilføjes at jeg aldrig har fedtet hår hvis ikke jeg har pøset store mængder olie i.
0
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Re: Skæl

Indlægaf Bimmerdyret » 11. jan 2016, 20:04

Skæl = enten tør hovedbund eller svamp.
Det er kun en hudlæge der kan "typebestemme" hvad der er årsagen - frisører aner intet om svamp (sry...har evidens).
Hvis man har svamp kan det kun slås ned med et konkret og målrettet middel (fx. Nizoral piller)

Svampeinfektion med "skældannelse" er typisk arveligt, og ses også som tørhed i øjenbryn og øregang.
Alm.. Head and shoulders kur virker på alm. tør hovedbund og man skal sørge for kun at vaske hår 2 gange ugentligt.

Personlig evidens: (ikke for at pisse nogen af)

4 genrationer, hudlæge, piller og faglig uddannelse (ikke min)
Senest rettet af Bimmerdyret 11. jan 2016, 20:05, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8941
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25618

Re: Skæl

Indlægaf Madam Pomfrey » 11. jan 2016, 20:23

min den 10 årige fik en virkelig slem omgang med skæl, efter at hans tykke hår i en periode var ret langt, han vasker det kun 1-2 gange ugentligt, og ikke altid med sæbe. Han blev rigtig irriterret i hovedbunden og kradsede i det, så han kradsede sig til blods.

Vi kom en god slat helt almindelig solsikkekerne olie i håret på ham, og lod det sidde nogle timer. Derefter kunne jeg forsigtig rede det meste af det ud af håret på ham, og det var let at adskille det fra hovedbunden. Et par dage efter fik han en olie-kur mere, og en tur med kammen. Siden har vi kunne gøre det med 1-2 måners mellemrum, og har holdt det fint nede på denne måde, og uden at skulle ha noget mere kradsbørstig i håret end almindelig shampoo.

Min egen hårbund har også været irriterret og har haft skæl, om det er den ene eller anden slags vides ikke, og jeg har ikke besværet nogle med det ;) Jeg har brugt Matas stribede til skæl, den virker glimrende synes jeg, og så har jeg også brugt olien. Det er dog noget mere besværligt at rede et langt hår :tie:
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
PaleSeptember
Indlæg: 11604
Tilmeldt: 16. dec 2015, 17:28
Kort karma: 914
Likede indlæg: 18656

Re: Skæl

Indlægaf PaleSeptember » 14. jan 2016, 19:25

Dublin-mudslide skrev:Jeg døjer med tør hovedbund HVER vinter. Det eneste der virker her er Neccin no 1. Efter 1-2 vaske overhovedet ingen skæl. Intet andet har virket og jeg har virkelig prøvet alt.


Dette :)
0
Vejen til helvede er brolagt med gode intentioner
Brugeravatar
Marichen12
Indlæg: 751
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:14
Kort karma: 290
Likede indlæg: 2046

Re: Skæl

Indlægaf Marichen12 » 25. jan 2016, 14:07

Dublin-mudslide skrev:Jeg døjer med tør hovedbund HVER vinter. Det eneste der virker her er Neccin no 1. Efter 1-2 vaske overhovedet ingen skæl. Intet andet har virket og jeg har virkelig prøvet alt.


Tak :pompom: Har netop købt den (efter at have læst dette) og det krævede kun EN hårvask, så var skæl og kløe væk :worship: :banan:
1
Mor til 4... :pompom: :preggo1:
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6508
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14444

Re: Skæl

Indlægaf Mangoness » 25. jan 2016, 23:11

Jeg bruger selv den her:
http://www.boots.com/en/E45-Shampoo-for ... ml_867585/

(de sender fra UK)
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede

Tilbage til "Skønhed"