Hash og dating

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 268
Likede indlæg: 4366

Re: Hash og dating

Indlægaf Q-beben » 12. jun 2019, 07:32

LaScrooge skrev:Jeg synes den dér idé om, at det er en illusion at man kan "styre det", er ret spøjs. Som om det er et narkotikum man bare bliver hooked på og uden man opdager det, laver man pludselig ikke andet end at fyre den fede hele tiden mens alt falder sammen omkring én. Jeg kan kun tænke, at det er folk, som enten aldrig har prøvet det eller selv har haft et afhængighedesproblem, der tænker sådan. Ja, ellers selvfølgelig, hvis ens eneste berøring med det er fordi man arbejder i psykiatrien eller med misbrugere (hvilket er inkluderet i den første gruppe).


Den idé/illusion har jeg ikke rigtig set, nogen give udtryk for...?

Jeg har prøvet at ryge hash... Jeg har dog aldrig været misbruger eller arbejdet i psykiatrien... :)

Men jeg er vidende om, at hash aldrig forlader kroppen, hvis man ryger det oftere end hver 6-10 uge. Og at det har en skadelig og helt unødvendig negativ påvirkning af ens omgivelser - også selvom det er et mindre forbrug.
Senest rettet af Q-beben 12. jun 2019, 08:12, rettet i alt 1 gang.
4
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Hash og dating

Indlægaf ExCoastal » 12. jun 2019, 07:40

TinaW skrev:
ExCoastal skrev:Jeg har røget pot/hash i over 40 år, da jeg var ung var det helt klart et misbrug, da vi tit røg flere gange om dagen. Og en morgenfed var en typisk ting. Jeg supplerede min SU med at sælge hash, og når man kendte størstedelen af Svendborgs hippier, så var det et temmeligt nemt job :lol:

Hash har på ingen måde ledt mig ind i et misbrug af andre stoffer, jeg har taget heroin, speed, LSD og kokain. Selvom der i nogle tilfælde var en vis WOW effekt (specielt med heroin/kokain mix), så har det ikke givet mig lyst til at fortsætte. Vi var en tæt klike dengang, nok 15-20 mennesker, der alle holdt os til bare at ryge hash. Vi mistede dog nogle venner, der ikke kunne holde sig fra heroinen, de døde allesammen af overdosis.

Efter min eksamen, så blev livet et helt andet. En ansættelseskonktrakt med A.P. Møller, og et godt betalt offshore job, og så endte jeg i København og ud i en IT karriere, som senere tog mig til Silicon Valley. Jeg ryger stadig, men naturligvis ikke på samme niveau. Det bliver til nok 3 eller 4 gange om ugen, nogle gange fordi jeg ikke kan falde i søvn.

Min søn og min papdatter aner intet. Jeg har aldrig været påvirket sammen med dem, jeg fungerer jo som et ganske almindeligt menneske i løbet af dagen, men når alle er gået i seng, så kan jeg gøre, hvad jeg vil.

Er man påvirket i flere dage? Det kan jeg ikke genkende. To, tre timer så er vi back to normal, og efter en yderligere time eller to, så er energien der også. 4-5 timer efter at have røget, er jeg også i stand til at køre bil. Jeg blev stoppet af politiet i Menlo Park i sidste uge, fordi et bremselys var dødt, betjenten så helt klart min vape på passagersædet. Det var pænt nemt at se, at jeg ikke var påvirket overhovedet, så det blev ikke nævnt :D

Jeg ved udmærket godt, at jeg måske er kontroversiel i denne tråd, so be it. Jeg har et afslappet forhold til stoffer, dog vil jeg aldrig tage kemiske stoffer som f.eks. MDMA. Jeg er okay med kokain, fordi det trods alt er en yderst sjælden ting for mig og det ville aldrig være noget, som jeg ville fortsætte. Colombia var nærmest mit andet hjem i en periode over 4 år, så efter at have prøvet det helt rene stof, så er der svært at finde noget som helst tilsvarende.

Drug fiend. Yes. Ability to function as a normal person. Yes. Fiend. Not Friend.


Ren nysgerrighed, men er det ikke et misbrug at have brug for hash/pot 3-4 gange om ugen? Og ved du egentligt, om du er back to normal, når du har røget det i 40 år, hvor du vel reelt set ikke nogensinde har været helt upåvirket? Hvis hash bliver i kroppen i x antal dage og du ryger 3-4 gange om ugen, så er kroppen vel altid påvirket på et eller andet niveau?
Jeg må ærligt tilstå, at i min verden ville dit forbrug være det samme som et misbrug.


Der har været lange pauser i de 40 år, flere gange på 2, 3 eller 4 år, det har faktisk ikke været noget, som jeg har tænkt over.

Jeg kan virkelig ikke mærke, at min krop er anderledes senere. Min fulde tankekraft er hurtigt tilbage nogle timer senere, og alt er helt tilbage lidt senere.

Jeg er alkoholiker under god kontrol, alkohol har kostet mig mange flere problemer end cannabis.

Jeg har som nyligt single skabt den perfekte kontaktannonce her i gruppen :lol:
0
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Hash og dating

Indlægaf Zombie » 12. jun 2019, 07:43

LaScrooge skrev:Jeg synes den dér idé om, at det er en illusion at man kan "styre det", er ret spøjs. Som om det er et narkotikum man bare bliver hooked på og uden man opdager det, laver man pludselig ikke andet end at fyre den fede hele tiden mens alt falder sammen omkring én. Jeg kan kun tænke, at det er folk, som enten aldrig har prøvet det eller selv har haft et afhængighedesproblem, der tænker sådan. Ja, ellers selvfølgelig, hvis ens eneste berøring med det er fordi man arbejder i psykiatrien eller med misbrugere (hvilket er inkluderet i den første gruppe).


Der er da helt sikkert nogle, der balancerer det fint. Men my god, der er også mange, der slår ud med hånden og siger, de har helt styr på det, mens man tænker "Nej du har ej, du er bare for skæv til at se det".

Manglende selvindsigt er ikke begrænset til hash. Mange, rigtig mange, har det. Faderen der kører for hurtigt på motorvejen "for jeg er jo en erfaren bilist", moderen som er overvægtig og stadig spiser for meget slik "for man skal jo også have det godt"... forældre der ikke ser deres børn fordi de skal løbe en ironman...

Jeg tror, vi alle sammen har det i os i nogen grad, vi er jo mennesker og ikke robotter. Kombinerer man det med et stof, der blandt andet påvirker én til en følelse af "chillax, det hele skal nok gå" (der er en grund til, det viste produkt fra USA hedder Bliss), så giver det jo fint mening, at der måske er en overvægt af mennesker, der påstår de har styr på det, hvor det ikke ser sådan ud for andre end dem selv.

Det er i øvrigt ikke det samme som at alle ikke har styr på det eller at det ikke er muligt at have styr på det.
8
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16229
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1407
Likede indlæg: 30210

Re: Hash og dating

Indlægaf TinaW » 12. jun 2019, 07:45

ExCoastal skrev:
TinaW skrev:
ExCoastal skrev:Jeg har røget pot/hash i over 40 år, da jeg var ung var det helt klart et misbrug, da vi tit røg flere gange om dagen. Og en morgenfed var en typisk ting. Jeg supplerede min SU med at sælge hash, og når man kendte størstedelen af Svendborgs hippier, så var det et temmeligt nemt job :lol:

Hash har på ingen måde ledt mig ind i et misbrug af andre stoffer, jeg har taget heroin, speed, LSD og kokain. Selvom der i nogle tilfælde var en vis WOW effekt (specielt med heroin/kokain mix), så har det ikke givet mig lyst til at fortsætte. Vi var en tæt klike dengang, nok 15-20 mennesker, der alle holdt os til bare at ryge hash. Vi mistede dog nogle venner, der ikke kunne holde sig fra heroinen, de døde allesammen af overdosis.

Efter min eksamen, så blev livet et helt andet. En ansættelseskonktrakt med A.P. Møller, og et godt betalt offshore job, og så endte jeg i København og ud i en IT karriere, som senere tog mig til Silicon Valley. Jeg ryger stadig, men naturligvis ikke på samme niveau. Det bliver til nok 3 eller 4 gange om ugen, nogle gange fordi jeg ikke kan falde i søvn.

Min søn og min papdatter aner intet. Jeg har aldrig været påvirket sammen med dem, jeg fungerer jo som et ganske almindeligt menneske i løbet af dagen, men når alle er gået i seng, så kan jeg gøre, hvad jeg vil.

Er man påvirket i flere dage? Det kan jeg ikke genkende. To, tre timer så er vi back to normal, og efter en yderligere time eller to, så er energien der også. 4-5 timer efter at have røget, er jeg også i stand til at køre bil. Jeg blev stoppet af politiet i Menlo Park i sidste uge, fordi et bremselys var dødt, betjenten så helt klart min vape på passagersædet. Det var pænt nemt at se, at jeg ikke var påvirket overhovedet, så det blev ikke nævnt :D

Jeg ved udmærket godt, at jeg måske er kontroversiel i denne tråd, so be it. Jeg har et afslappet forhold til stoffer, dog vil jeg aldrig tage kemiske stoffer som f.eks. MDMA. Jeg er okay med kokain, fordi det trods alt er en yderst sjælden ting for mig og det ville aldrig være noget, som jeg ville fortsætte. Colombia var nærmest mit andet hjem i en periode over 4 år, så efter at have prøvet det helt rene stof, så er der svært at finde noget som helst tilsvarende.

Drug fiend. Yes. Ability to function as a normal person. Yes. Fiend. Not Friend.


Ren nysgerrighed, men er det ikke et misbrug at have brug for hash/pot 3-4 gange om ugen? Og ved du egentligt, om du er back to normal, når du har røget det i 40 år, hvor du vel reelt set ikke nogensinde har været helt upåvirket? Hvis hash bliver i kroppen i x antal dage og du ryger 3-4 gange om ugen, så er kroppen vel altid påvirket på et eller andet niveau?
Jeg må ærligt tilstå, at i min verden ville dit forbrug være det samme som et misbrug.


Der har været lange pauser i de 40 år, flere gange på 2, 3 eller 4 år, det har faktisk ikke været noget, som jeg har tænkt over.

Jeg kan virkelig ikke mærke, at min krop er anderledes senere. Min fulde tankekraft er hurtigt tilbage nogle timer senere, og alt er helt tilbage lidt senere.

Jeg er alkoholiker under god kontrol, alkohol har kostet mig mange flere problemer end cannabis.

Jeg har som nyligt single skabt den perfekte kontaktannonce her i gruppen :lol:


Fair nok at du selv føler sådan. I de perioder hvor du ikke har røget har du selvfølgelig ikke været påvirket.
Men måske er der stadig forskel på, om du selv føler dig påvirket og om du reelt er det?
Det er nok bare meget fjernt for mig, at have brug for den slags stimulans flere gange om ugen og det gælder sådan set både hash og alkohol.
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Hash og dating

Indlægaf ExCoastal » 12. jun 2019, 07:57

Misantropen skrev:
ExCoastal skrev:
Misantropen skrev:
ExCoastal skrev:Jeg har røget pot/hash i over 40 år, da jeg var ung var det helt klart et misbrug, da vi tit røg flere gange om dagen. Og en morgenfed var en typisk ting. Jeg supplerede min SU med at sælge hash, og når man kendte størstedelen af Svendborgs hippier, så var det et temmeligt nemt job :lol:

Hash har på ingen måde ledt mig ind i et misbrug af andre stoffer, jeg har taget heroin, speed, LSD og kokain. Selvom der i nogle tilfælde var en vis WOW effekt (specielt med heroin/kokain mix), så har det ikke givet mig lyst til at fortsætte. Vi var en tæt klike dengang, nok 15-20 mennesker, der alle holdt os til bare at ryge hash. Vi mistede dog nogle venner, der ikke kunne holde sig fra heroinen, de døde allesammen af overdosis.

Efter min eksamen, så blev livet et helt andet. En ansættelseskonktrakt med A.P. Møller, og et godt betalt offshore job, og så endte jeg i København og ud i en IT karriere, som senere tog mig til Silicon Valley. Jeg ryger stadig, men naturligvis ikke på samme niveau. Det bliver til nok 3 eller 4 gange om ugen, nogle gange fordi jeg ikke kan falde i søvn.

Min søn og min papdatter aner intet. Jeg har aldrig været påvirket sammen med dem, jeg fungerer jo som et ganske almindeligt menneske i løbet af dagen, men når alle er gået i seng, så kan jeg gøre, hvad jeg vil.

Er man påvirket i flere dage? Det kan jeg ikke genkende. To, tre timer så er vi back to normal, og efter en yderligere time eller to, så er energien der også. 4-5 timer efter at have røget, er jeg også i stand til at køre bil. Jeg blev stoppet af politiet i Menlo Park i sidste uge, fordi et bremselys var dødt, betjenten så helt klart min vape på passagersædet. Det var pænt nemt at se, at jeg ikke var påvirket overhovedet, så det blev ikke nævnt :D

Jeg ved udmærket godt, at jeg måske er kontroversiel i denne tråd, so be it. Jeg har et afslappet forhold til stoffer, dog vil jeg aldrig tage kemiske stoffer som f.eks. MDMA. Jeg er okay med kokain, fordi det trods alt er en yderst sjælden ting for mig og det ville aldrig være noget, som jeg ville fortsætte. Colombia var nærmest mit andet hjem i en periode over 4 år, så efter at have prøvet det helt rene stof, så er der svært at finde noget som helst tilsvarende.

Drug fiend. Yes. Ability to function as a normal person. Yes. Fiend. Not Friend.

Jeg spørger måske dumt, men du lyder til at vide en del om det og jeg er nysgerrig :D

Jeg går ud fra at det hash du ryger er noget du får ordineret af en læge? Det produceres vel under særlige forhold og er underlagt skarp kontrol? Det kan man jo ikke just sige om det man kan anskaffe sig i Danmark. Der er ikke altid en garanti for at det du bliver lovet når du bestiller/køber er det du får. Derfor kan det du kan få på calovlig vis vel også være mildere eller have færre bivirkninger og eftervirkninger.

Hvordan fungerer det når man skal have fornyet sin recept? Hvis man kan tale om det, jeg ved ikke hvordan det fungerer i USA :D Gælder sådan en recept som udgangspunkt for evigt eller skal man forbi lægen engang imellem for at få den fornyet?


Cannabis er lovligt. Vi har forrentninger, hvor man bare kan gå ind og købe, hvad hvad man vil have.

Altså lovligt for alle? Jeg troede man skulle have en form for recept :genert:


Vi er sådan lidt stolte over, at der er mere end 20 år siden, at medicinsk cannabis blev lovligt i Californien. I dag er det lovligt for alle. Du kan købe marijuana i løs vægt, som vape, i kager, i skumgummibamser... Kontrolleret af en offentlig myndighed.
1
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Hash og dating

Indlægaf Pax Romana » 12. jun 2019, 08:45

Det ville være no go hos en kæreste. Jeg har aldrig røget, brugt eller endda rørt hash/cannabis/marihuana. Jeg er ikke bedre end nogen anden. Mit valg af stof er kun anderledes. Jeg foretrækker en drink en gang imellem og ville lyve, hvis jeg fortalte dig, at jeg kun drikker lejlighedsvis; Jeg kan godt lide et ”skud” whisky sent på aftenen, du ved, til at slappe af på.

Normalt er jeg utroligt nysgerrig. Men noget inde i mig skræmmer nysgerrigheden, når det kommer til stoffer. Du kunne heller ikke betale mig nok til at ryge en cigaret eller bruge noget ulovligt stof. Lægen må bruge trusler og intimidering, når det kommer til at få mig til at tage en ordineret medicin. Jeg kan ikke lide at tage ting, der kan påvirke min tænkning. Men jeg drikker stadig! Oxymoron? :gruble: Måske :genert: . Jeg har intet ønske om at prøve det. Det er måske en tam undskyldning, men det er alt, hvad jeg har, og jeg holder fast ved det.

Nå, hvis jeg ikke kan lide det, hvorfor er jeg så ikke fortaler for afskaffelsen? Der er flere grunde til min holdning. Undgå noget betyder ikke, at jeg skal forblive dum på emnet. Helt sikkert, jeg vil aldrig vide, hvordan det føles at være stenet og er ligeglad. Hvad jeg kan vide, er virkningerne på sind og krop. Imidlertid er cannabis et stof, der kan hjælpe nogle mennesker med visse medicinske problemer. Jeg har aldrig brugt noget, men hvis man lider af kræft og det letter smerten og gav mig lidt værdighed i livet, ville jeg sikkert ryge det uanset loven. Jeg er lidt mere bekymret over rekreativ brug af de ting. Lad være med at løbe ud og prøv fordi en ven sagde, at han var okay med det. Hvis du allerede ryger, skal du ikke bekymre dig om mig; Jeg har det fint med det. Jeg ringer ikke til politiet.
0
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Hash og dating

Indlægaf LaScrooge » 12. jun 2019, 09:06

Q-beben skrev:
LaScrooge skrev:Jeg synes den dér idé om, at det er en illusion at man kan "styre det", er ret spøjs. Som om det er et narkotikum man bare bliver hooked på og uden man opdager det, laver man pludselig ikke andet end at fyre den fede hele tiden mens alt falder sammen omkring én. Jeg kan kun tænke, at det er folk, som enten aldrig har prøvet det eller selv har haft et afhængighedesproblem, der tænker sådan. Ja, ellers selvfølgelig, hvis ens eneste berøring med det er fordi man arbejder i psykiatrien eller med misbrugere (hvilket er inkluderet i den første gruppe).


Den idé/illusion har jeg ikke rigtig set, nogen give udtryk for...?

Jeg har prøvet at ryge hash... Jeg har dog aldrig været misbruger eller arbejdet i psykiatrien... :)

Men jeg er vidende om, at hash aldrig forlader kroppen, hvis man ryger det oftere end hver 6-10 uge. Og at det har en skadelig og helt unødvendig negativ påvirkning af ens omgivelser - også selvom det er et mindre forbrug.


I temmelig mange indlæg refereres der til, at nogen siger eller tror at de kan styre det, hvilket mødes med skepsis af den der skriver indlægget.

Ifht dit sidste afsnit, så er det ikke er noget, du er vidende om, det er noget du tror.
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hash og dating

Indlægaf hotlips » 12. jun 2019, 10:20

LaScrooge skrev:
Misantropen skrev:Jeg spørger måske dumt, men du lyder til at vide en del om det og jeg er nysgerrig :D

Jeg går ud fra at det hash du ryger er noget du får ordineret af en læge? Det produceres vel under særlige forhold og er underlagt skarp kontrol? Det kan man jo ikke just sige om det man kan anskaffe sig i Danmark. Der er ikke altid en garanti for at det du bliver lovet når du bestiller/køber er det du får. Derfor kan det du kan få på lovlig vis vel også være mildere eller have færre bivirkninger og eftervirkninger.

Hvordan fungerer det når man skal have fornyet sin recept? Hvis man kan tale om det, jeg ved ikke hvordan det fungerer i USA :D Gælder sådan en recept som udgangspunkt for evigt eller skal man forbi lægen engang imellem for at få den fornyet?


Lige en hurtig kommentar: det er ret nemt at gro sin egen pot, så som forbruger er man ikke nødvendigvis med til at fodre et kriminelt miljø og man ryger ikke noget fuld af sprøjtegifte eller blandet med bly.


Men hvis du har frø så har du enten en i omgangskredsen der har det som en hobby de bruger ret meget energi på eller også har du købt dem og så alligevel støttet folk der render og skyder i gaderne.
Og hvis man går så meget op i at ryge det og planlægger at blive ved i et omfang så det kan betale sig at begynde at dyrke det selv så er man sq alligevel ret optaget af det og ikke mindst så er man jo bare det mere kriminel selv så jeg kan ikke se det skulle være bedre.
6
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Hash og dating

Indlægaf LaScrooge » 12. jun 2019, 10:34

hotlips skrev:
LaScrooge skrev:
Misantropen skrev:Jeg spørger måske dumt, men du lyder til at vide en del om det og jeg er nysgerrig :D

Jeg går ud fra at det hash du ryger er noget du får ordineret af en læge? Det produceres vel under særlige forhold og er underlagt skarp kontrol? Det kan man jo ikke just sige om det man kan anskaffe sig i Danmark. Der er ikke altid en garanti for at det du bliver lovet når du bestiller/køber er det du får. Derfor kan det du kan få på lovlig vis vel også være mildere eller have færre bivirkninger og eftervirkninger.

Hvordan fungerer det når man skal have fornyet sin recept? Hvis man kan tale om det, jeg ved ikke hvordan det fungerer i USA :D Gælder sådan en recept som udgangspunkt for evigt eller skal man forbi lægen engang imellem for at få den fornyet?


Lige en hurtig kommentar: det er ret nemt at gro sin egen pot, så som forbruger er man ikke nødvendigvis med til at fodre et kriminelt miljø og man ryger ikke noget fuld af sprøjtegifte eller blandet med bly.


Men hvis du har frø så har du enten en i omgangskredsen der har det som en hobby de bruger ret meget energi på eller også har du købt dem og så alligevel støttet folk der render og skyder i gaderne.
Og hvis man går så meget op i at ryge det og planlægger at blive ved i et omfang så det kan betale sig at begynde at dyrke det selv så er man sq alligevel ret optaget af det og ikke mindst så er man jo bare det mere kriminel selv så jeg kan ikke se det skulle være bedre.


Catch 22, med andre ord. Kriminel, selv når man ikke er det.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Hash og dating

Indlægaf LaScrooge » 12. jun 2019, 10:36

Maanii skrev:
SurSødSovs skrev:
LaScrooge skrev:
Q-beben skrev:
LaScrooge skrev:Jeg synes den dér idé om, at det er en illusion at man kan "styre det", er ret spøjs. Som om det er et narkotikum man bare bliver hooked på og uden man opdager det, laver man pludselig ikke andet end at fyre den fede hele tiden mens alt falder sammen omkring én. Jeg kan kun tænke, at det er folk, som enten aldrig har prøvet det eller selv har haft et afhængighedesproblem, der tænker sådan. Ja, ellers selvfølgelig, hvis ens eneste berøring med det er fordi man arbejder i psykiatrien eller med misbrugere (hvilket er inkluderet i den første gruppe).


Den idé/illusion har jeg ikke rigtig set, nogen give udtryk for...?

Jeg har prøvet at ryge hash... Jeg har dog aldrig været misbruger eller arbejdet i psykiatrien... :)

Men jeg er vidende om, at hash aldrig forlader kroppen, hvis man ryger det oftere end hver 6-10 uge. Og at det har en skadelig og helt unødvendig negativ påvirkning af ens omgivelser - også selvom det er et mindre forbrug.


I temmelig mange indlæg refereres der til, at nogen siger eller tror at de kan styre det, hvilket mødes med skepsis af den der skriver indlægget.

Ifht dit sidste afsnit, så er det ikke er noget, du er vidende om, det er noget du tror.


https://netdoktor.dk/sunderaad/fakta/hash.htm

Hende og netdoktor.


I linket står der:

"Cannabis er meget fedtopløseligt og ophober sig derfor i fedtvæv, hvorfra det langsomt bliver udskilt. Cannabis kan derfor påvises i urinen i flere uger efter indtagelsen. På grund af den meget langsomme udskillelse har der hersket en almindelig opfattelse af, at hash er et stof med en meget lang virkningstid sammenlignet med andre rusmidler. Det er imidlertid ikke tilfældet. Efter at have indtaget hash ved rygning stiger koncentrationen af THC i blodet næsten øjeblikkeligt til et maksimum, og derefter falder koncentrationen hurtigt. I løbet af få timer er man nede på et meget lavt (og uvirksomt) niveau, idet cannabinoiderne spreder sig til fedtvævet. Rusvirkningen optræder kun de første 2 – 4 timer efter indtagelsen, men efter rusen er man træt, og de intellektuelle funktioner kan være nedsat de næste 24 timer, mens hjernen kommer sig."


Jeg refererer til den skadelige påvirkning, du så skråsikkert hævder at man har på sine omgivelser.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Hash og dating

Indlægaf LaScrooge » 12. jun 2019, 10:39

Maanii skrev:
LaScrooge skrev:
Maanii skrev:
SurSødSovs skrev:
LaScrooge skrev:
Q-beben skrev:
LaScrooge skrev:Jeg synes den dér idé om, at det er en illusion at man kan "styre det", er ret spøjs. Som om det er et narkotikum man bare bliver hooked på og uden man opdager det, laver man pludselig ikke andet end at fyre den fede hele tiden mens alt falder sammen omkring én. Jeg kan kun tænke, at det er folk, som enten aldrig har prøvet det eller selv har haft et afhængighedesproblem, der tænker sådan. Ja, ellers selvfølgelig, hvis ens eneste berøring med det er fordi man arbejder i psykiatrien eller med misbrugere (hvilket er inkluderet i den første gruppe).


Den idé/illusion har jeg ikke rigtig set, nogen give udtryk for...?

Jeg har prøvet at ryge hash... Jeg har dog aldrig været misbruger eller arbejdet i psykiatrien... :)

Men jeg er vidende om, at hash aldrig forlader kroppen, hvis man ryger det oftere end hver 6-10 uge. Og at det har en skadelig og helt unødvendig negativ påvirkning af ens omgivelser - også selvom det er et mindre forbrug.


I temmelig mange indlæg refereres der til, at nogen siger eller tror at de kan styre det, hvilket mødes med skepsis af den der skriver indlægget.

Ifht dit sidste afsnit, så er det ikke er noget, du er vidende om, det er noget du tror.


https://netdoktor.dk/sunderaad/fakta/hash.htm

Hende og netdoktor.


I linket står der:

"Cannabis er meget fedtopløseligt og ophober sig derfor i fedtvæv, hvorfra det langsomt bliver udskilt. Cannabis kan derfor påvises i urinen i flere uger efter indtagelsen. På grund af den meget langsomme udskillelse har der hersket en almindelig opfattelse af, at hash er et stof med en meget lang virkningstid sammenlignet med andre rusmidler. Det er imidlertid ikke tilfældet. Efter at have indtaget hash ved rygning stiger koncentrationen af THC i blodet næsten øjeblikkeligt til et maksimum, og derefter falder koncentrationen hurtigt. I løbet af få timer er man nede på et meget lavt (og uvirksomt) niveau, idet cannabinoiderne spreder sig til fedtvævet. Rusvirkningen optræder kun de første 2 – 4 timer efter indtagelsen, men efter rusen er man træt, og de intellektuelle funktioner kan være nedsat de næste 24 timer, mens hjernen kommer sig."


Jeg refererer til den skadelige påvirkning, du så skråsikkert hævder at man har på sine omgivelser.


Det var ikke mig. :)
Jeg synes det kopierede modsiger debattørens påstand.


Ups, undskyld :)
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hash og dating

Indlægaf hotlips » 12. jun 2019, 11:00

LaScrooge skrev:
hotlips skrev:
LaScrooge skrev:
Misantropen skrev:Jeg spørger måske dumt, men du lyder til at vide en del om det og jeg er nysgerrig :D

Jeg går ud fra at det hash du ryger er noget du får ordineret af en læge? Det produceres vel under særlige forhold og er underlagt skarp kontrol? Det kan man jo ikke just sige om det man kan anskaffe sig i Danmark. Der er ikke altid en garanti for at det du bliver lovet når du bestiller/køber er det du får. Derfor kan det du kan få på lovlig vis vel også være mildere eller have færre bivirkninger og eftervirkninger.

Hvordan fungerer det når man skal have fornyet sin recept? Hvis man kan tale om det, jeg ved ikke hvordan det fungerer i USA :D Gælder sådan en recept som udgangspunkt for evigt eller skal man forbi lægen engang imellem for at få den fornyet?


Lige en hurtig kommentar: det er ret nemt at gro sin egen pot, så som forbruger er man ikke nødvendigvis med til at fodre et kriminelt miljø og man ryger ikke noget fuld af sprøjtegifte eller blandet med bly.


Men hvis du har frø så har du enten en i omgangskredsen der har det som en hobby de bruger ret meget energi på eller også har du købt dem og så alligevel støttet folk der render og skyder i gaderne.
Og hvis man går så meget op i at ryge det og planlægger at blive ved i et omfang så det kan betale sig at begynde at dyrke det selv så er man sq alligevel ret optaget af det og ikke mindst så er man jo bare det mere kriminel selv så jeg kan ikke se det skulle være bedre.


Catch 22, med andre ord. Kriminel, selv når man ikke er det.


Næ, for man ER kriminel hvis man dyrker det.
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hash og dating

Indlægaf hotlips » 12. jun 2019, 11:30

Maanii skrev:Det er ret vildt hvor meget der er sket siden det blev lovligt i USA.

Gwyneth Paltrow, som ellers er den ultimative guru indenfor kvinders helbred, er f.eks helt åben omkring sit forbrug på Instagram - og opfattelsen af hvordan en der ryger hash ser ud, er bare generelt blevet en anden.

Præsentationen er også en helt anden.
Nu ser det f.eks ud som nedenstående, og jeg må indrømme at mit designer hjerte banker lidt for det som re-branding case.

Jeg overvejer faktisk at købe aktier.

B0CE4551-F1A8-4B69-9EBB-994F397CADF3.jpeg


53B78B45-AF54-4887-A06E-79BAD4895071.jpeg


https___blogs-images.forbes.com_afdhelaziz_files_2018_11_dosist-range.png


Den ultimative guru.. Jeg er nødt til at spørge om det er alvorligt ment eller hvad?

Jeg ved ikke hvor mange gange der er blevet klaget over hun udbreder påstande uden hold virkeligheden og til tider fordi de er decideret skadelige, flere af de "eksperter" hun bruger som kilder har været fremme for at promovere ting som antivaccination og ting som at kvinder skulle få brystkræft af at bruge bøjle bh'er, det er ting vi ved er rent nonsens.
Jeg har set hende blive brugt som eksempel på hvordan man genkende trash science mere end en gang og hun bliver nævnt i sammenhæng med folk som Sylvia Brown og andre der påstår de har overnaturlige kræfter og så er det altså slemt.
2
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Hash og dating

Indlægaf LaScrooge » 13. jun 2019, 06:05

hotlips skrev:
LaScrooge skrev:
hotlips skrev:
LaScrooge skrev:
Misantropen skrev:Jeg spørger måske dumt, men du lyder til at vide en del om det og jeg er nysgerrig :D

Jeg går ud fra at det hash du ryger er noget du får ordineret af en læge? Det produceres vel under særlige forhold og er underlagt skarp kontrol? Det kan man jo ikke just sige om det man kan anskaffe sig i Danmark. Der er ikke altid en garanti for at det du bliver lovet når du bestiller/køber er det du får. Derfor kan det du kan få på lovlig vis vel også være mildere eller have færre bivirkninger og eftervirkninger.

Hvordan fungerer det når man skal have fornyet sin recept? Hvis man kan tale om det, jeg ved ikke hvordan det fungerer i USA :D Gælder sådan en recept som udgangspunkt for evigt eller skal man forbi lægen engang imellem for at få den fornyet?


Lige en hurtig kommentar: det er ret nemt at gro sin egen pot, så som forbruger er man ikke nødvendigvis med til at fodre et kriminelt miljø og man ryger ikke noget fuld af sprøjtegifte eller blandet med bly.


Men hvis du har frø så har du enten en i omgangskredsen der har det som en hobby de bruger ret meget energi på eller også har du købt dem og så alligevel støttet folk der render og skyder i gaderne.
Og hvis man går så meget op i at ryge det og planlægger at blive ved i et omfang så det kan betale sig at begynde at dyrke det selv så er man sq alligevel ret optaget af det og ikke mindst så er man jo bare det mere kriminel selv så jeg kan ikke se det skulle være bedre.


Catch 22, med andre ord. Kriminel, selv når man ikke er det.


Næ, for man ER kriminel hvis man dyrker det.


Det er helt muligt at dyrke pot uden at have nogen som helst kontakt med et kriminelt miljø og jeg har meget svært ved at se at man selv bliver en slemmer kriminel, fordi man gør det, hvis man dyrker til eget forbrug. Man skader absolut ingen derved.
Når jeg skriver catch 22, så handler det om, at du dømmer folk på dem de kender, som du heller ikke holder dig tilbage forst digte vilde historier om. Det er helt acceptabelt at det ikke er for dig, men jeg må chokere dig med den information, at der faktisk er rigtig mange helt almindelige mennesker, der ryger pot. Folk med familier og karrierer og venner og aldeles velfungerende, forbilledlige liv.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24648

Re: Hash og dating

Indlægaf LaScrooge » 13. jun 2019, 06:09

Mavis skrev:
hotlips skrev:
LaScrooge skrev:
Misantropen skrev:Jeg spørger måske dumt, men du lyder til at vide en del om det og jeg er nysgerrig :D

Jeg går ud fra at det hash du ryger er noget du får ordineret af en læge? Det produceres vel under særlige forhold og er underlagt skarp kontrol? Det kan man jo ikke just sige om det man kan anskaffe sig i Danmark. Der er ikke altid en garanti for at det du bliver lovet når du bestiller/køber er det du får. Derfor kan det du kan få på lovlig vis vel også være mildere eller have færre bivirkninger og eftervirkninger.

Hvordan fungerer det når man skal have fornyet sin recept? Hvis man kan tale om det, jeg ved ikke hvordan det fungerer i USA :D Gælder sådan en recept som udgangspunkt for evigt eller skal man forbi lægen engang imellem for at få den fornyet?


Lige en hurtig kommentar: det er ret nemt at gro sin egen pot, så som forbruger er man ikke nødvendigvis med til at fodre et kriminelt miljø og man ryger ikke noget fuld af sprøjtegifte eller blandet med bly.


Men hvis du har frø så har du enten en i omgangskredsen der har det som en hobby de bruger ret meget energi på eller også har du købt dem og så alligevel støttet folk der render og skyder i gaderne.
Og hvis man går så meget op i at ryge det og planlægger at blive ved i et omfang så det kan betale sig at begynde at dyrke det selv så er man sq alligevel ret optaget af det og ikke mindst så er man jo bare det mere kriminel selv så jeg kan ikke se det skulle være bedre.


Nej, det er lovligt at købe cannabisfrø i Danmark. Dog ulovligt at stikke dem i jorden.


Man kan jo tabe dem og komme til at træde på dem bagefter. Problem som.
1
And we both know: I will be delicious

Tilbage til "Forhold og sex"