Næsespray - Zymelin eller Otrivin??

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Bimmerdyret
Indlæg: 1982
Tilmeldt: 25. okt 2015, 14:36
Kort karma: 116
Likede indlæg: 1615

Næsespray - Zymelin eller Otrivin??

Indlægaf Bimmerdyret » 12. jan 2016, 22:52

:lol: mega interessant tråd, men altså.

Jeg har her til aften fundet ud af at jeg er den eneste i familien, der oplever at uanset hvilket af ovenstående produkter der bruges, så føles det som om der er en der har taget et rivejern og virkelig givet næseborene en omgang.
Mand og børn på min beskrivelse... :forvirret: :forvirret: :forvirret: :forvirret:

ER jeg den eneste eller hva?

Så i øvrigt der er en Otrivin Menthol, men :nerve: ..må for mig være lidt som salt/dolk i et stort sår
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Næsespray - Zymelin eller Otrivin??

Indlægaf HappyPaww » 12. jan 2016, 23:22

Jeg er stor fan af næsespray - og begge mærker er fine. Men ja, den med menthol kradser lidt :)
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Næsespray - Zymelin eller Otrivin??

Indlægaf Animi » 12. jan 2016, 23:24

Den med menthol er forfærdelig. De andre har jeg det nu fint med, selvom jeg har en tendens til at bruge for meget og blive 'afhængig' af det :P
Senest rettet af Animi 12. jan 2016, 23:43, rettet i alt 1 gang.
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Sunbeam
Indlæg: 46
Tilmeldt: 4. jan 2016, 06:22
Kort karma: 7
Likede indlæg: 44

Re: Næsespray - Zymelin eller Otrivin??

Indlægaf Sunbeam » 12. jan 2016, 23:38

De kan godt gøre lidt ondt, synes jeg. Men det virker, så man må bare holde ud! Mentol er forfærdelig!! Fuldstændig ubrugelig, når man ender i smertehelvede bagefter :P.
0
Brugeravatar
Sunbeam
Indlæg: 46
Tilmeldt: 4. jan 2016, 06:22
Kort karma: 7
Likede indlæg: 44

Re: Næsespray - Zymelin eller Otrivin??

Indlægaf Sunbeam » 12. jan 2016, 23:40

Jeg læste lidt om det, fordi jeg også synes, næsespray kan være lidt ubehagelig at bruge. Man kan åbenbart skylle sin næse med saltvand og få samme resultat. Man kan endda få en næse-skylle-kande :D
0
Brugeravatar
Chatsy
Indlæg: 1000
Tilmeldt: 1. nov 2015, 09:30
Kort karma: 212
Likede indlæg: 4669

Re: Næsespray - Zymelin eller Otrivin??

Indlægaf Chatsy » 15. jan 2016, 11:58

Jeg kan heller ikke rigtig klare næsesprayene, fordi det virkelig brænder i næsen. Med børnestyrken kan jeg dog lige til nøds klare det for en stoppet næse er heller ikke til at holde ud.

Så du er bestemt ikke den eneste.
0
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Næsespray - Zymelin eller Otrivin??

Indlægaf HappyHippo » 15. jan 2016, 12:52

Jeg kan ikke tåle næsespray, men jeg elskede otrivin (uden methol) da jeg misbrugte det. Nu bruger jeg næsehorn.
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: Næsespray - Zymelin eller Otrivin??

Indlægaf girl_beat » 15. jan 2016, 13:03

Zymelin skulle være bedst mod fx bihulebetændelse, da den indeholder ét eller andet, som Otrivin ikke gør.

Jeg ville dog nødig sprøjte noget med menthol direkte op i næsen - uanset om jeg var forkølet eller ej :nerve:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Næsespray - Zymelin eller Otrivin??

Indlægaf Sophies-mor » 15. jan 2016, 14:17

Jeg er syg, så hvis mit sprog er øretæveindbydende, så undskyld. Har lidt svært ved at koncentrere mig i dag...

Nu er hele formålet jo, at slimhinderne trækker sig sammen. Dvs. hævelsen mindskes. (Ved overforbrug sker der det modsatte)
Og det vil man altid kunne mærke. Det er jo kar-kontraherende. Blodkarrene trækker sig sammen, hævelse mindskes.

Ikke for at være flabet, men det vil godt kunne gøre ondt.
Og af de to onder: Stoppet, snottende næse og ondt i forbindelse med næsesprayen, der vælger jeg det sidste :D
Ikke på vilkår om jeg skal i gang med at skylle næse med noget som helst, saltvand/yogakander osv. eller ej. HADER vand i næsen :D :D :D

P.s, Den ukonserverede næsespray er klart den, der gør mindst ondt :kys:
Mentholen giver brainfreeze
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15613
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1640
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 20988

Re: Næsespray - Zymelin eller Otrivin??

Indlægaf 2SHY » 16. jan 2016, 23:57

Er jeg fuldstændig stoppet så hjælper næsehornet mig heller ikke. Så der rækker jeg ud efter Klar igen (det er den der gule billige en) i stedet for. Den fungerer lige så godt som de dyre men ripper ikke tegnebogen
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14464

Re: Næsespray - Zymelin eller Otrivin??

Indlægaf Pjeps » 17. jan 2016, 00:16

Zymelin og Otrivin er fuldstændig det samme indholdsstof :D
0
:ninja:
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Næsespray - Zymelin eller Otrivin??

Indlægaf Annione » 17. jan 2016, 03:24

Sunbeam skrev:Jeg læste lidt om det, fordi jeg også synes, næsespray kan være lidt ubehagelig at bruge. Man kan åbenbart skylle sin næse med saltvand og få samme resultat. Man kan endda få en næse-skylle-kande :D


Det hedder et næsehorn - og giver slet ikke samme effekt, hvis man virkelig er stoppet til. Synes jeg.

Jeg elsker dog mit næsehorn om sommeren, når jeg døjer med pollen.

Ellers så elsker jeg næsespray, jeg bruger som regel Otrivin, og ja, det gør ondt, men følelsen bagefter, at man virkelig kan trække vejret - det overdøver i en sådan grad, at jeg altid glemmer at det gør ondt.

Man skal forøvrigt huske, at man ikke skal sniffe ind, når man tager næsespray. Det skal jo ikke op i hjernen. Man kan sniffe ind lige et par sekunder efter. Det kan muligvis gøre det mindre smertefuldt. Jeg skal ikke kunne sige det, har ikke været forkølet siden jeg fik det at vide.
1
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9823
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Næsespray - Zymelin eller Otrivin??

Indlægaf Spjaerten » 17. jan 2016, 17:58

Jeg hader næsesprays og synes den bare med saltvand gør jobbet (alm forkølelse) fint.

Den ødelægger nemlig ikke mine slimhinder.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Næsespray - Zymelin eller Otrivin??

Indlægaf Animi » 17. jan 2016, 18:03

Annione skrev:Man skal forøvrigt huske, at man ikke skal sniffe ind, når man tager næsespray. Det skal jo ikke op i hjernen. Man kan sniffe ind lige et par sekunder efter. Det kan muligvis gøre det mindre smertefuldt. Jeg skal ikke kunne sige det, har ikke været forkølet siden jeg fik det at vide.


Det gør jeg ellers altid, for det siger brugsanvisningen :D Ellers har det heller ikke rigtig nogen effekt for mig, for så er det som om jeg ikke får det helt op :)
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6485
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14370

Re: Næsespray - Zymelin eller Otrivin??

Indlægaf Mangoness » 18. jan 2016, 18:58

Ved mig gør det ondt i næsen, når jeg bruger otrivin (også den uden mint) - men zymelin kan min næse - af uvisse grunde - godt klare.
0
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede

Tilbage til "Helbred"