Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
TurtleSpeed
Indlæg: 665
Tilmeldt: 11. aug 2015, 17:10
Kort karma: 101
Likede indlæg: 593

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf TurtleSpeed » 26. aug 2015, 15:05

alias skrev:Ret skal være ret og sloganet skal være en liste med ALLE aktive debatører, PLUS en liste over dem som ikke er her.
Okey det blir et rimelig langt slogan, men retfærdighed over alt!


Welcome to the dark side. The Turtle has coffee and she's not sharing! :afro:
2
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6174
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16139

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Urtekussen » 26. aug 2015, 15:08

Nå, kan se der har været lidt hurlumhej om det i en anden tråd. Det er nok det, der menes med "I".

Jeg har ændret mit indlæg, selv om det nu er lidt selvmodsigende, de seneste indlæg taget i betragtning.
1
2011
2015
2018
2020
2023
TurtleSpeed
Indlæg: 665
Tilmeldt: 11. aug 2015, 17:10
Kort karma: 101
Likede indlæg: 593

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf TurtleSpeed » 26. aug 2015, 15:10

Urtekussen skrev:Nå, kan se der har været lidt hurlumhej om det i en anden tråd. Det er nok det, der menes med "I".

Jeg har ændret mit indlæg, selv om det nu er lidt selvmodsigende, de seneste indlæg taget i betragtning.


Jeg synes nu, det er et godt slogan. Selvom jeg nu bliver i tvivl om, hvad jeg saa skal kneppe :gruble:
1
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4439
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 666
Likede indlæg: 7342

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Neenah » 26. aug 2015, 15:11

TurtleSpeed skrev:
Jeg synes nu, det er et godt slogan. Selvom jeg nu bliver i tvivl om, hvad jeg saa skal kneppe :gruble:


Myg? Tusindben? Kakerlakker? Honningbier? :D
0
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf kidkomb » 26. aug 2015, 15:16

Neenah skrev:
TurtleSpeed skrev:
Jeg synes nu, det er et godt slogan. Selvom jeg nu bliver i tvivl om, hvad jeg saa skal kneppe :gruble:


Myg? Tusindben? Kakerlakker? Honningbier? :D

Haha, jeg læste det som "MIG, tusindben..." osv.
Friskt nok :lol:
5
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
TurtleSpeed
Indlæg: 665
Tilmeldt: 11. aug 2015, 17:10
Kort karma: 101
Likede indlæg: 593

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf TurtleSpeed » 26. aug 2015, 15:16

Neenah skrev:
TurtleSpeed skrev:
Jeg synes nu, det er et godt slogan. Selvom jeg nu bliver i tvivl om, hvad jeg saa skal kneppe :gruble:


Myg? Tusindben? Kakerlakker? Honningbier? :D


Honningbier er et kjempe godt forslag! De skulle vaere saa soede.
0
Brugeravatar
decibell
Moderator
Indlæg: 7519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:02
Kort karma: 339
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 8608

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf decibell » 26. aug 2015, 15:20

Neenah skrev:
TurtleSpeed skrev:
Jeg synes nu, det er et godt slogan. Selvom jeg nu bliver i tvivl om, hvad jeg saa skal kneppe :gruble:


Myg? Tusindben? Kakerlakker? Honningbier? :D


Stankelben? :D Der er en hel tråd dedikeret til dem.
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd


Intet er for evigt (en stilstand)!

Når noget begrænses, vokser noget andet frem.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Karkluden » 26. aug 2015, 15:48

Jeg synes virkelig, man skal overveje, om det er tvingende nødvendigt at give sit 5 måneder gamle barn kylling i karry, blendet chili con carne (med chili) osv. Jeg er godt med på, at nogle børn tidligt ikke kan klare sig kun på mælk, meeeeen er det ikke et lidt vildt sted at starte med dé retter, eller er jeg sart?
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Karkluden » 26. aug 2015, 15:55

Rakel skrev:
Karkluden skrev:Jeg synes virkelig, man skal overveje, om det er tvingende nødvendigt at give sit 5 måneder gamle barn kylling i karry, blendet chili con carne (med chili) osv. Jeg er godt med på, at nogle børn tidligt ikke kan klare sig kun på mælk, meeeeen er det ikke et lidt vildt sted at starte med dé retter, eller er jeg sart?


Vores tre børn har gerne måtte få den slags, hvis de langede ud efter det på vores tallerken. De har ikke siddet i højstolen i den alder. Vi har en BLW tilgang til mad - og er nok generel meget til at se på, hvad barnet vil fremfor alder.

Den yngste spiste boller i karry med stor fornøjelse (og ganske meget) ved 6-7 måneder og gad aldrig grød/mos.

Nå, men så er jeg måske bare sart? :D det er meget muligt. Jeg har jo heller ikke børn, og sådan nogle detaljer ved jeg ikke så meget om.
Spottede bare en bekendt på FB, der havde lagt op, at babys første rigtige måltider/smagsprøver (med flyvermetoden med ske) havde været stærk chili con carne og kylling i karry, men cool hvis børn kan/må få det i den alder :D
Det vil da gøre det nemmere tænker jeg, fremfor forskellige retter som fx min tante og onkel gjorde lææænge.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Karkluden » 26. aug 2015, 16:07

Rakel skrev:
Karkluden skrev:
Rakel skrev:
Karkluden skrev:Jeg synes virkelig, man skal overveje, om det er tvingende nødvendigt at give sit 5 måneder gamle barn kylling i karry, blendet chili con carne (med chili) osv. Jeg er godt med på, at nogle børn tidligt ikke kan klare sig kun på mælk, meeeeen er det ikke et lidt vildt sted at starte med dé retter, eller er jeg sart?


Vores tre børn har gerne måtte få den slags, hvis de langede ud efter det på vores tallerken. De har ikke siddet i højstolen i den alder. Vi har en BLW tilgang til mad - og er nok generel meget til at se på, hvad barnet vil fremfor alder.

Den yngste spiste boller i karry med stor fornøjelse (og ganske meget) ved 6-7 måneder og gad aldrig grød/mos.


Nå, men så er jeg måske bare sart? :D det er meget muligt. Jeg har jo heller ikke børn, og sådan nogle detaljer ved jeg ikke så meget om.
Spottede bare en bekendt på FB, der havde lagt op, at babys første rigtige måltider/smagsprøver (med flyvermetoden med ske) havde været stærk chili con carne og kylling i karry, men cool hvis børn kan/må få det i den alder :D
Det vil da gøre det nemmere tænker jeg, fremfor forskellige retter som fx min tante og onkel gjorde lææænge.


Vi har ikke brugt flyverskeen, men især vores piger har tidligt hapset fra tallerkner, når de har siddet på skødet ved bordet og da kunne sidde selv kommet i højstolen og fået det samme som os med få undtagelser (som rå honning der må gives +1 år og minus salt).

Jeg har aldrig lavet flere retter. Jeg har undladt at salte kartoflerne til de blev et år fx - så har resten måtte salte selv. Og jeg har revet fx gulerødder de første år, som man anbefaler og ikke serveret hele rå gulerødder og den slags. Selvfølgelig er der hensyn at tage til småbørn, men særkost har de ikke fået de tre, vi har. Det er mest en forælderholdningssag, tror jeg.

Jeg har

Nå, jamen, det skal jeg da huske, når vi får børn. At man ikke behøver stå der og lave én ting til babyen, én ting til den 3-årige og én ting til forældrene. Det virkede også omstændigt :D
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Evapeva » 27. aug 2015, 12:07

Frandsen skrev:
Evapeva skrev:Fornuftige mennesker er... uinteressante! :genert:

Min svigerinde og hendes kæreste venter barn i næste måned. De bor i et hus, der er utroolig pusse-nusset (I ved, rent og pænt og nipset hele tiden) og de er fornuftige med stort set alt - og så efteraber hun oven i købet sine forældre, som de er sammen med mindst tre gange om ugen. :stoned: Det er alt ligefra hendes sproglige vendinger "ja, nu skal I bare række til!" hapset fra sin moar, til franskbrødet, som hun byder på - opskrift hapset fra moar, til de bøger, hun læser - her bytter hun frem og tilbage med moar. De læser præcis det samme shit! :stoned:

Én ting er, at jeg ikke fatter, hvorfor man stræber efter at være så skide sat, når man kun lige er fyldt 26.
En anden ting er, at det irriterer mig voldsomt, at når vi mødes i svigerfamilien, så er det SÅ tydeligt, at svigerforældrene og svigerinde + kæreste sidder lårene af hinanden og drøfter alting med hinanden. Og at vi slet ikke har samme forhold til hverken svigerforældre eller hende svigerinden dér. Det giver altså noget asymmetri i vores familieforhold.

Oh well, det her bliver nok til en tråd på et tidspunkt, for jeg ku' blive ved! Og det irriterer mig faktisk mere, end jeg bryder mig om. :cuss:


Please opret den tråd :D



:genert: Den er faktisk oprettet, men den kom mere til at handle om bedsteforældrenes manglende engagement. Det fyldte lige mest i hovedet. :blush2:
1
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Karkluden » 28. aug 2015, 16:19

Det er sindssygt grimt at være sådan rigtig, rigtig brun. Jeg synes, det er pænt at have lidt kulør, især hvis den passer til årstiden og personens andre farver, og jeg misunder dem, der kan få den der pæne milde sommerkulør, og snyder mig selv til en mild brunhed med selvbruner af og til.
Men det der ekstreme brunhed, om det så er fra flaske, alm. sol eller værst af alt - solarie. Nøj, jeg synes, det er grimt, og jeg skal virkelig styre mig for ikke at tænke, at personen må være væsentligt mindre velfungerende på øverste etage end os andre.

(Og jeg øver mig virkelig for har et par familiemedlemmer, der dyrker det, og i mit stille sind tænker jeg, om vi mon kommer til en alt for tidlig begravelse dér pga. hudkræft..)
5
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Lækre Arne
Indlæg: 251
Tilmeldt: 12. aug 2015, 06:53
Kort karma: 116
Likede indlæg: 687

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Lækre Arne » 28. aug 2015, 17:09

Jeg fortryder på ingen måde min vilde ungdom.

Det virker det som om nogen mennesker mener jeg burde det.

Never.
5
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ManicNinja » 29. aug 2015, 11:21

Lækre Arne skrev:Jeg fortryder på ingen måde min vilde ungdom.

Det virker det som om nogen mennesker mener jeg burde det.

Never.


Vissevasse. Folk har det med at mene så meget. Havde du haft en helt afdæmpet og stille ungdom, havde nogle andre ment noget om dét. Gjort er gjort. Videre! :)
1
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 29. aug 2015, 11:24

Jeg lignede en gang en rullesteg, der havde fået for meget, men jeg kunne ikke selv se, hvor brun jeg var.

Jeg har det stadig svært med det, når sommerferiekuløren er på retur.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Generelt"