Hvad irriterer dig grænseløst?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. jan 2016, 16:03

Rosa Espinosa skrev:At vi stadig efter 10 år modtager breve til den tidligere ejer af huset :rulle:


Jeg kan huske, at der engang, da jeg var teenager, kom et julekort til min farmor og farfar, hvoraf sidstnævnte på det tidspunkt have været død i næsten tyve år. Min farmor levede heller ikke længere.

Vi fandt aldrig rigtig ud af, hvem afsender var, for kortet var skrevet med så snørklet, rystet skrift, at min far ikke rigtig kunne tyde de nærmere detaljer. Hans bedste bud var, at det var fra en, min farfar havde været legekammerater med på landet omkring 1. verdenskrig.
3
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19040

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Flora » 13. jan 2016, 23:03

Jeg blev for noget tid siden ringet op af en emsig medarbejder fra Gasel, som ville sælge mig "billig" strøm. Hun endte med at sende mig noget materiale i en mail og jeg svarede på mailen at jeg ikke var interesseret og ikke ønskede at blive kontaktet igen. Alligevel er der blevet ringet 5 gange efterfølgende fra samme nummer! Hvad sker der for det? :træt2:
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Fru Sunshine » 14. jan 2016, 07:31

Daine skrev:
dgd2007 skrev:
Daine skrev:Her bliver det brugt som en anden betegnelse for "yderst". At sidde ude for uden, at stå ude for uden, at sætte noget ude for uden.

Er det en slags lokaljysk? :)
(Og i så fald hvorfra?)


Jeg er fra det midtjyske, om det bliver brugt andre steder ved jeg ikke.

Det er også hørt i Nordjylland.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Hunkat » 14. jan 2016, 08:42

At aviser skriver 'asylsøgere'.

Det hedder det ikke, de er asylANsøgere, de har ANsøgt om asyl.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22015

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf dgd2007 » 14. jan 2016, 08:50

Hunkat skrev:At aviser skriver 'asylsøgere'.

Det hedder det ikke, de er asylANsøgere, de har ANsøgt om asyl.

Man kan nu godt bruge det andet også. Min Nudansk fra 1999 har det i hvert fald med.
Hvis det er dem, der decideret har ansøgt i DK, ville jeg også kalde dem som du gør.
Men hvis man bare mener alle, der tager til Europa for at søge asyl, ville jeg ikke have noget imod det andet også.
(Ved ikke om det er forskellen egentlig ... faktisk tror jeg godt, man kan bruge "at søge asyl" også om dem, der lovformeligt indgiver en ansøgning :gruble: )
0
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Firebird » 14. jan 2016, 08:57

Tsk tsk. I er bagefter. Her i nazijylland hedder den slags mennesker illegale migranter, og vi spærrer dem inde bag natopigtråd hvis vi får lov. :(
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55651
Kontakt:

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Ado » 14. jan 2016, 11:22

Den diskussion jeg havde i morges med en ven. Han sammenlignede episoden i Køln med da hans kæreste kom til Danmark. Hun havde svært ved at forstå, at man ikke automatisk blev og spiste aftensmad, hvis man var inviteret på eftermiddagskaffe, for sådan var kulturen i hendes hjemland. Ergo kunne den gruppe i Køln jo ikke vide, at man i den by ikke måtte befamle og stjæle fra kvinder.

Seriøst?

Manden er så forhippet på at være korrekt, at han ville - hvis en dansk kvinde fik slicet halsen over af en mand fra Syrien på åben gade - sige: "Jamen, han véd jo ikke, at vi ikke gør sådan noget i Danmark."


Arrgh! Jeg magter det ikke. Jeg forstår godt hans pointe med kulturforskelle og at det kan give misforståelser. Men alt med måde, sgu da!
5
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14703
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf sigge » 14. jan 2016, 14:18

At både vores rejsekonsulent og hendes ferievikar er blevet syge. Jeg vil bare gerne have styr på vores rejse, så min indre controlfreak kan få ro på, og jeg kan glæde mig til ferien uden underliggende bekymringer.
0
You can't spell awesome without me.
Brugeravatar
Pussikat82
Indlæg: 1570
Tilmeldt: 12. aug 2015, 16:05
Kort karma: 611
Likede indlæg: 2922
Kontakt:

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Pussikat82 » 15. jan 2016, 12:19

At DMI har fjernet snevejret på min fødselsdag her, hvor vi bor. Nu havde jeg lige sådan glædet mig :whine:
0
Homer: Kids. From now on there are three ways of doing things:
the right way, the wrong way, and the Max Power way.
Bart: Isn't that just the wrong way?
Homer: Yes, but faster.
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Animi » 15. jan 2016, 14:29

Nu er der åbenbart en imam fra Norge der har udtalt at han ikke synes man som muslim bør holde fødselsdag, eller komme til andres fødselsdage fordi det er imod islam. Så vidt jeg forstår siger han så også at det er hans egen fortolkning, og står udelukkende for hans egen regning.
Problemet er så bare at der åbenbart er ret mange i Danmark, der ikke fatter at én mands udtalelse ikke nødvendigvis taler på vegne af en hel befolkningsgruppe. For næh nej, muslimer er jo åbenbart én stor homogen gruppe og hvis en mener noget så må de alle samme jo mene det samme :wacko:
Det er bare virkelig irriterende at alle muslimer pludselig skal stå til måls, for dem der ikke kan forstå at ikke alle muslimer mener dette, fordi uha sikke onde muslimerne dog er, siden de ikke vil tillade fødselsdage.
Og så sidder jeg bare her og tænker tilbage på alle de fødselsdage jeg har holdt hvor alle fra klassen kom, også de muslimske, og alle de gange jeg er blevet inviteret til fødselsdag hos mine gode (muslimske) venner. Og derfor er jeg også sikker på at det ikke er en holdning der er særlig udbredt i Danmark, men hey lad os da lige puste lidt ekstra til hadet mod muslimer med sådan nogen artikler :mellow:
4
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Charly
Indlæg: 3070
Tilmeldt: 24. sep 2015, 19:14
Kort karma: 433
Likede indlæg: 8017

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Charly » 15. jan 2016, 14:50

Folk der taler/råber i telefon i bussen. Jeg gider ikke høre mere om eksamener, hvem der sagde hvad, hvem der nok dumper osv. Hun har kværnet løs i 20 minutter nu.
5
Brugeravatar
Aspargsen
Permanent bortvist
Indlæg: 2082
Tilmeldt: 14. aug 2015, 13:57
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1375

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Aspargsen » 15. jan 2016, 15:02

Charly skrev:Folk der taler/råber i telefon i bussen. Jeg gider ikke høre mere om eksamener, hvem der sagde hvad, hvem der nok dumper osv. Hun har kværnet løs i 20 minutter nu.

Bed hende om af sætte den på medhør, så du også kan høre den anden del af samtalen ;)
6
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf LadyFox » 15. jan 2016, 16:03

Min cykellås, den er frosset fast :wacko:
0
...
Brugeravatar
Persnikedy
Indlæg: 12397
Tilmeldt: 1. sep 2015, 11:31
Kort karma: 1072
Likede indlæg: 18411

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Persnikedy » 15. jan 2016, 19:01

Jeg har lige set Big Bang Theory og begyndte at tude over afsnidtet (Juleafsnidt hvor Amy har lavet Sheldon småkager efter hans Memaws opskrift). Det var bare så fucking kært!
(og jeg er nu sikker på at jeg får mens snart... ffs)
1
Santa skrev:Penis.
Altid penis.
Guldfisk
Indlæg: 537
Tilmeldt: 18. aug 2015, 18:40
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1264

Re: Hvad irriterer dig grænseløst?

Indlægaf Guldfisk » 16. jan 2016, 04:18

Charly skrev:Folk der taler/råber i telefon i bussen. Jeg gider ikke høre mere om eksamener, hvem der sagde hvad, hvem der nok dumper osv. Hun har kværnet løs i 20 minutter nu.


Folk i toget, der har en samtale på tværs af sæder "se mit ansigt! Jeg er for cute til at gøre mig hård over for fyre!"

Jeg prøvede at flytte vogn: "på mcdonalds skal man bare altid gå op, når man har fået sin ordre og spørge efter sin cheeseburger . De er så fucking dumme!"

Jeg er for gammel til at tage tog nu.

Nu skændes de om, om toget går til Helsingør eller Helsinborg.
2

Tilbage til "Generelt"