Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
englishchannel
Indlæg: 1833
Tilmeldt: 28. aug 2015, 23:37
Kort karma: 636
Likede indlæg: 8693

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf englishchannel » 13. jan 2016, 19:28

Vores drukkultur er pinlig. Jeg synes ærlig talt, at det er flovt, at vi har en kultur hvor ikke bare teenagere, men også voksne mennesker på 30+ drikker sig så plørefulde at de simpelthen mister kontrollen over deres egne kropsfunktioner. Og når det så sker, er det ikke bare acceptabelt, men noget, man kan grine indforstået af og "Høhø, så pissede jeg da lige i bukserne samtidig med at jeg brækkede mig ned af mig selv.", "Haha ja, god fest!"

Ej, men altså. Jeg forstår godt, at folk fra andre og mere mådeholdne kulturer ryster på hovedet af vores drukkultur. Det må virke helt tåbeligt set udefra.
18
Firebird
Indlæg: 869
Tilmeldt: 11. nov 2015, 11:19
Kort karma: 160
Likede indlæg: 1289

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Firebird » 13. jan 2016, 19:30

englishchannel skrev:Vores drukkultur er pinlig. Jeg synes ærlig talt, at det er flovt, at vi har en kultur hvor ikke bare teenagere, men også voksne mennesker på 30+ drikker sig så plørefulde at de simpelthen mister kontrollen over deres egne kropsfunktioner. Og når det så sker, er det ikke bare acceptabelt, men noget, man kan grine indforstået af og "Høhø, så pissede jeg da lige i bukserne samtidig med at jeg brækkede mig ned af mig selv.", "Haha ja, god fest!"

Ej, men altså. Jeg forstår godt, at folk fra andre og mere mådeholdne kulturer ryster på hovedet af vores drukkultur. Det må virke helt tåbeligt set udefra.


Må jeg tillade mig at invitere dig med på den højkulturelle Hong Kong debatkomsammentour. Du vil få bekræftet alle dine fordomme. LIVE. :devil:
6
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Akehurst2 » 14. jan 2016, 15:41

Rakel skrev:2 1/2 million + pension til Fru Thorning i nyt job hos 'Save Children' om året? Nu fik jeg set på de danske lønninger på Red Barnets hjemmeside 80.000 om måneden til den danske generalsekretær.

Jeg græmmes efterhånden over velgørendhedsorganisationers brug af midler. Fair nok, at der skal udbetales løn, men... de taler så varmt for frivillighed og donationer fra mennesker med alm indkomster med den ene hånd og udbetaler rask væk endog meget høje lønninger med den anden hånd.


Må man ikke sige det? Jeg synes netop det er godt at det bliver sagt højt og klart og tydeligt.

Jeg er helt enig med dig. Det er en voldsomt høj løn i forhold til, at det er en velgørende organisation.
3
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3068
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5531

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Pølsemix » 14. jan 2016, 18:57

Velgørende organisationer er som alle virksomheder den bedst kompetente får jobbet, hvad hvis generelsekretærenvitterligt er pengene værd? Skulle de så acceptere at organisationen performer dårligere økonomisk set end den kunne have gjort?
1
Brugeravatar
Selskabsdrankeren
Indlæg: 26
Tilmeldt: 30. dec 2015, 15:25
Kort karma: 18
Likede indlæg: 63

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Selskabsdrankeren » 14. jan 2016, 19:18

Rakel skrev:
Akehurst2 skrev:
Rakel skrev:2 1/2 million + pension til Fru Thorning i nyt job hos 'Save Children' om året? Nu fik jeg set på de danske lønninger på Red Barnets hjemmeside 80.000 om måneden til den danske generalsekretær.

Jeg græmmes efterhånden over velgørendhedsorganisationers brug af midler. Fair nok, at der skal udbetales løn, men... de taler så varmt for frivillighed og donationer fra mennesker med alm indkomster med den ene hånd og udbetaler rask væk endog meget høje lønninger med den anden hånd.


Må man ikke sige det? Jeg synes netop det er godt at det bliver sagt højt og klart og tydeligt.

Jeg er helt enig med dig. Det er en voldsomt høj løn i forhold til, at det er en velgørende organisation.


Det faldt ikke i god jord på min arbejdsplads. Måtte jeg konstatere uden at ændre holdning til det.



Så sig det lige lidt højere! :-D
1
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf ManicNinja » 14. jan 2016, 20:22

Jeg synes, de dér tråde, hvor vi peger fingre ad enten anonyme såkaldt almindelige mennesker eller offentlige personligheder (som hende Ninka eller De unge Mødre) er hyleskægge og tit giver anledning til sjove underemner.
8
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
2SHY
Indlæg: 15652
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:22
Kort karma: 1643
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 21057

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf 2SHY » 14. jan 2016, 20:59

Jeg var ikke ret imponeret over Making a Murderer. Alle er ved at falde på røven over den tilsyneladende og jeg synes bare den var laaaaaaaaaaang og træg
2
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

The secrets are gone when you look away
Sleep well: They'll whisper your fate
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Fru Sunshine » 14. jan 2016, 21:18

ShuruQ skrev:Folk med kontaklinser er virkelig skræmmende, i hvert fald nogle.

Så en tidligere chef fra PET i nyhederne, hendes øjne er dobbeltstørrelse, udstående og nærmest ved at poppe ud af hovedet. Kontaktlinser klæder bare IKKE alle :tie:.

Hehe. Opdagede du, at jeg har kontaktlinser?
Jeg har hørt fra forskellige elever, at jeg kan se ret skræmmende ud, når jeg stirrer på dem :lol:
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1681
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3453

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf malou_43 » 15. jan 2016, 18:51

Det er ikke pænt, men vi har en på arbejde, der ligner pigvinen fra Batman :lol: Jeg fik et chok, da jeg vendte mig i dag og så hende. Jeg har ikke delt min observation med mine kollegaer :lol:
1
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2974
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6643

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Sophaya » 15. jan 2016, 19:31

ShuruQ skrev:Aner ikke hvem den kvindelige X-factor dommer er men jeg tror aldrig jeg har set en mere uklædelig frisure end den hun har :tie:.


Tak!! Det ser så mærkeligt ud.
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Joe » 15. jan 2016, 19:35

Jeg er pisseligeglad med Mettes frisure, hun er så nuttet, at hun godt måtte bo i min lomme.
4
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15369
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1250
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25737

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Delfin » 15. jan 2016, 20:07

Bimmerdyret skrev:Sikkert skide kynisk, ondt osv. men...
Når Amalie udtaler sig : Jeg vidste, at jeg er god til at blive gravid

Så tænker jeg : Et er at kunne blive gravid, det kræver ikke SÅ meget igen, noget andet er at gennemføre
Fordi hun mistede første gang.

Hjernedød udtalelse.

PS: Har selv 6 graviditeter bag mig, og 2 børn ;)


Jeg tror hun mente: Jeg vidste, at jeg har let ved at blive gravid / ingen problemer med at blive gravid
0
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Urtekussen
Indlæg: 6174
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:12
Kort karma: 1449
Likede indlæg: 16140

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Urtekussen » 15. jan 2016, 20:59

Ej, Jeg har altså små griseøjne (af træthed), både med og uden linser. :-D
0
2011
2015
2018
2020
2023
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Lurende Peber » 15. jan 2016, 21:15

ShuruQ skrev:
Joe skrev:Jeg er pisseligeglad med Mettes frisure, hun er så nuttet, at hun godt måtte bo i min lomme.


Hvem er hun udover hun hedder Mette har jeg ikke fanget det?
Hun er sanger i Asteroids Galaxy Tour (det var jeg også den eneste, der vidste herhjemme :gruble: )
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3096
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6068

Re: Det må man ikke sige, så det gør jeg alligevel!

Indlægaf Lurende Peber » 15. jan 2016, 21:22

OK, de er ikke så kendte i DK som andre steder. Men jeg troede alligevel de fleste havde hørt den her:
1
Registreret Gammel Gris :gris:

Tilbage til "Generelt"