Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Jadajada
Indlæg: 720
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2315

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Jadajada » 2. jul 2019, 18:12

Undskyld mig, men det er sgu da mere vigtigt at have, om ikke øjenkontakt, så dog holde øje med, en der er på vej ind i en rundkørsel som man selv skal passere.
Når man selv er på vej ud af en rundkørsel er det da helt ligemeget hvad dem der er på vej ind i rundkørslen efter der hvor man selv kører ud, gør.

Jeg laver gerne en skitse hvis det skulle være for kringlet.
4
Jadajada
Indlæg: 720
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2315

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Jadajada » 2. jul 2019, 18:14

Ado skrev:Så det der med blinklys er bare en dille?


Internettet, kaffe, sex, blinklys og den slags. Døgnfluer!
7
cola
Permanent bortvist
Indlæg: 2462
Tilmeldt: 16. aug 2015, 11:25
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2058

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf cola » 2. jul 2019, 18:24

Ado skrev:
cola skrev:
Ado skrev:
cola skrev:
Ado skrev:Jeg håber fandeme ikke, at der findes flere derude i trafikken, der kører efter øjenkontakt, og ikke blinklys.

Dem er der mange af, det er grunden til jeg altid køre med blikket stift rettet væk fra biler der vil ind. Men tjek det ud næste gang du køre i en rundkørsel.

Men du skrev at du selv ville tolke øjenkontakten, som et "kom bare". Det er jo vanvid. Det kan kun ende galt.

Det ville jeg også, for jeg kigger ud når jeg skal ud, så der får jeg jo netop øjenkontakt med den anden billist.

Så det der med blinklys er bare en dille?

Jeg håber virkelig ikke, at nogen jeg kender eller jeg møder dig i trafikken. Jeg er seriøst forbløffet over den form for selvopfundne færdselsregler.

Jeg ved ikke hvor du og alle andre kører rundt, når i ikke ved at blinklys... det er noget folk kun bruger hvis deres finger glider... det virker i hvert fald sådan. At jeg så bruger mit, gør stadig at jeg holder mere øje med hvordan folk kører frem for deres signal... hvis du bremser... vil du helt sikkert dreje, hvis du ligger i højre side af vejen ved et t kryds... så svinger du helt sikkert til højre, og jeg kan roligt trille op på siden af dig, også selvom du ikke blinker... osv.

Dig og alle andre, burde måske lære at orientere jer lidt bedre for det syntes jeg faktisk er lidt skræmmende så lidt i ser.
0
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12946
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55651
Kontakt:

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Ado » 2. jul 2019, 18:45

Oh lord...
8
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf FormerlyKnownAs » 2. jul 2019, 18:52

cola skrev:
Ado skrev:
cola skrev:
Ado skrev:
cola skrev:
Ado skrev:Jeg håber fandeme ikke, at der findes flere derude i trafikken, der kører efter øjenkontakt, og ikke blinklys.

Dem er der mange af, det er grunden til jeg altid køre med blikket stift rettet væk fra biler der vil ind. Men tjek det ud næste gang du køre i en rundkørsel.

Men du skrev at du selv ville tolke øjenkontakten, som et "kom bare". Det er jo vanvid. Det kan kun ende galt.

Det ville jeg også, for jeg kigger ud når jeg skal ud, så der får jeg jo netop øjenkontakt med den anden billist.

Så det der med blinklys er bare en dille?

Jeg håber virkelig ikke, at nogen jeg kender eller jeg møder dig i trafikken. Jeg er seriøst forbløffet over den form for selvopfundne færdselsregler.

Jeg ved ikke hvor du og alle andre kører rundt, når i ikke ved at blinklys... det er noget folk kun bruger hvis deres finger glider... det virker i hvert fald sådan. At jeg så bruger mit, gør stadig at jeg holder mere øje med hvordan folk kører frem for deres signal... hvis du bremser... vil du helt sikkert dreje, hvis du ligger i højre side af vejen ved et t kryds... så svinger du helt sikkert til højre, og jeg kan roligt trille op på siden af dig, også selvom du ikke blinker... osv.

Dig og alle andre, burde måske lære at orientere jer lidt bedre for det syntes jeg faktisk er lidt skræmmende så lidt i ser.



Det er så vildt hvor meget du kritiserer hvordan alle andre mennesker kører bil og generelt opfører sig i trafikken. Ofte er det sådan at dem der kritiserer alle andre, hvad end det måtte være i forhold til, måske burde kigge lidt indad og se om man måske, bare måske, ikke altid har ret i at alle andre er idioter og om man måske selv er lidt gal på den. Bare engang imellem.
7
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20966

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Misantropen » 2. jul 2019, 18:52

cola skrev:Jeg ved ikke hvor du og alle andre kører rundt, når i ikke ved at blinklys... det er noget folk kun bruger hvis deres finger glider... det virker i hvert fald sådan. At jeg så bruger mit, gør stadig at jeg holder mere øje med hvordan folk kører frem for deres signal... hvis du bremser... vil du helt sikkert dreje, hvis du ligger i højre side af vejen ved et t kryds... så svinger du helt sikkert til højre, og jeg kan roligt trille op på siden af dig, også selvom du ikke blinker... osv.

Dig og alle andre, burde måske lære at orientere jer lidt bedre for det syntes jeg faktisk er lidt skræmmende så lidt i ser.

Jaja, selvfølgelig skal man squ da orientere sig når man færdes i trafikken. Det skal man altid hvad end man er fodgænger, cyklist eller bilist. Det der gør det farligt er når hver enkelt fodgænger eller trafikant følger egne hjemmelavede regler kun de kender til.

Jeg støder indimellem på cyklister der ikke forstår hvorfor det er et problem at de cykler eller holder til venstre i stedet for højre på cykelstien, for man kan jo sagtens komme forbi alligevel.. Og ja, men hvor fra skal de andre trafikanter vide det? Det kan lige så godt være en uopmærksom cyklist med musik i ørerne der pludselig trækker ind foran en til højre.


Edit: Jeg har ikke kørekort, derfor eksemplet med cyklister.
0
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Anne Droid » 2. jul 2019, 19:16

Jadajada skrev:
Ado skrev:Så det der med blinklys er bare en dille?


Internettet, kaffe, sex, blinklys og den slags. Døgnfluer!


Åhh, jeg får svært ved at undvære kaffe.
0
Klimatosse
Brugeravatar
sigge
Indlæg: 14705
Tilmeldt: 19. aug 2015, 09:38
Kort karma: 1180
Likede indlæg: 24712

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf sigge » 2. jul 2019, 19:23

Jadajada skrev:Undskyld mig, men det er sgu da mere vigtigt at have, om ikke øjenkontakt, så dog holde øje med, en der er på vej ind i en rundkørsel som man selv skal passere.
Når man selv er på vej ud af en rundkørsel er det da helt ligemeget hvad dem der er på vej ind i rundkørslen efter der hvor man selv kører ud, gør.

Jeg laver gerne en skitse hvis det skulle være for kringlet.


Det er ikke engang for at være spydig, men jeg forstår simpelthen ikke, hvad din pointe er. :lol: Så hvis du kan tegne det, kunne det være fedt.
2
You can't spell awesome without me.
hthy
Indlæg: 575
Tilmeldt: 17. aug 2015, 22:48
Kort karma: 32
Likede indlæg: 699

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf hthy » 3. jul 2019, 00:17

Jeg kører ikke selv bil men er tit passager og har da konstateret at der er utrolig mange, der først blinker når de begynder at dreje eller allerede er drejet uanset om de skal til højre eller venstre, så det gør de nok også i en rundkørsel, men man ville da aldrig stole på at de drejede, men en stor lastbil kan jo være ligeglad, det er ikke ham det går ud over ved et sammenstød
1
limitededition
Indlæg: 1670
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1783

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf limitededition » 19. jul 2019, 18:22

Da jeg var nede at træne forleden, var der en kvinde og hendes 3 børn som var i bad. De to største børn sad og ventede på moren og det mindste barn (2-3 år). Hun lå og hylede, fordi hun ikke ville vaskes. Jeg finder mine ting frem og skal have sko osv på, da jeg hører moren sige til datteren, at hun skal holde op med at hyle, for "hvad tror du ikke damen tænker om dig?" ... :wacko: Jeg var helt paf, og tænkte at det eneste jeg tænker, er at jeg gerne vil bede om at være holdt udenfor den samtale der. Jeg passer bare mig selv, men jeg skulle alligevel lige blandes ind i deres diskussion.
At jeg heller ikke forstod hvorfor hun i det hele taget skulle i bad i fitness centeret er så en anden ting. Tænker ikke et så lille barn har trænet :wacko:
5
Lykke
Indlæg: 6931
Tilmeldt: 8. okt 2015, 19:10
Kort karma: 230
Likede indlæg: 6455

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Lykke » 19. jul 2019, 18:27

limitededition skrev:Da jeg var nede at træne forleden, var der en kvinde og hendes 3 børn som var i bad. De to største børn sad og ventede på moren og det mindste barn (2-3 år). Hun lå og hylede, fordi hun ikke ville vaskes. Jeg finder mine ting frem og skal have sko osv på, da jeg hører moren sige til datteren, at hun skal holde op med at hyle, for "hvad tror du ikke damen tænker om dig?" ... :wacko: Jeg var helt paf, og tænkte at det eneste jeg tænker, er at jeg gerne vil bede om at være holdt udenfor den samtale der. Jeg passer bare mig selv, men jeg skulle alligevel lige blandes ind i deres diskussion.
At jeg heller ikke forstod hvorfor hun i det hele taget skulle i bad i fitness centeret er så en anden ting. Tænker ikke et så lille barn har trænet :wacko:


Tror du ikke bare det er sagt i afmagt?
0
limitededition
Indlæg: 1670
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1783

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf limitededition » 19. jul 2019, 18:57

Lykke skrev:
limitededition skrev:Da jeg var nede at træne forleden, var der en kvinde og hendes 3 børn som var i bad. De to største børn sad og ventede på moren og det mindste barn (2-3 år). Hun lå og hylede, fordi hun ikke ville vaskes. Jeg finder mine ting frem og skal have sko osv på, da jeg hører moren sige til datteren, at hun skal holde op med at hyle, for "hvad tror du ikke damen tænker om dig?" ... :wacko: Jeg var helt paf, og tænkte at det eneste jeg tænker, er at jeg gerne vil bede om at være holdt udenfor den samtale der. Jeg passer bare mig selv, men jeg skulle alligevel lige blandes ind i deres diskussion.
At jeg heller ikke forstod hvorfor hun i det hele taget skulle i bad i fitness centeret er så en anden ting. Tænker ikke et så lille barn har trænet :wacko:


Tror du ikke bare det er sagt i afmagt?


Nu var jeg der kun ganske kort, og gik hurtigt ud og trænede, så det ved jeg jo af gode grunde ikke. Men jeg synes måden hun sagde det på, var virkelig upassende. Hun kiggede på mig som om hun ønskede en reaktion fra mig, for ligesom at give hende ret.
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25605

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Delfin » 19. jul 2019, 19:23

limitededition skrev:Da jeg var nede at træne forleden, var der en kvinde og hendes 3 børn som var i bad. De to største børn sad og ventede på moren og det mindste barn (2-3 år). Hun lå og hylede, fordi hun ikke ville vaskes. Jeg finder mine ting frem og skal have sko osv på, da jeg hører moren sige til datteren, at hun skal holde op med at hyle, for "hvad tror du ikke damen tænker om dig?" ... :wacko: Jeg var helt paf, og tænkte at det eneste jeg tænker, er at jeg gerne vil bede om at være holdt udenfor den samtale der. Jeg passer bare mig selv, men jeg skulle alligevel lige blandes ind i deres diskussion.
At jeg heller ikke forstod hvorfor hun i det hele taget skulle i bad i fitness centeret er så en anden ting. Tænker ikke et så lille barn har trænet :wacko:


De har ikke bad i lejligheden?
Det var lettere at hive alle i bad, når hun alligevel var i gang?


Bortset fra mulige svar er jeg med dig. Jeg gider heller ikke være bussemand i andre forældres børneopdragelse.
1
14 11 14
limitededition
Indlæg: 1670
Tilmeldt: 11. apr 2016, 16:56
Kort karma: 147
Likede indlæg: 1783

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf limitededition » 19. jul 2019, 19:47

Delfin skrev:
limitededition skrev:Da jeg var nede at træne forleden, var der en kvinde og hendes 3 børn som var i bad. De to største børn sad og ventede på moren og det mindste barn (2-3 år). Hun lå og hylede, fordi hun ikke ville vaskes. Jeg finder mine ting frem og skal have sko osv på, da jeg hører moren sige til datteren, at hun skal holde op med at hyle, for "hvad tror du ikke damen tænker om dig?" ... :wacko: Jeg var helt paf, og tænkte at det eneste jeg tænker, er at jeg gerne vil bede om at være holdt udenfor den samtale der. Jeg passer bare mig selv, men jeg skulle alligevel lige blandes ind i deres diskussion.
At jeg heller ikke forstod hvorfor hun i det hele taget skulle i bad i fitness centeret er så en anden ting. Tænker ikke et så lille barn har trænet :wacko:


De har ikke bad i lejligheden?
Det var lettere at hive alle i bad, når hun alligevel var i gang?


Bortset fra mulige svar er jeg med dig. Jeg gider heller ikke være bussemand i andre forældres børneopdragelse.


Det kan godt være du har ret - jeg tænker bare ikke det er en del af dealen med et fitness medlemskab, men nevermind, den del er lige meget, det var mere det andet jeg blev irriteret over :)
0
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15286
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25605

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Delfin » 19. jul 2019, 20:29

limitededition skrev:
Delfin skrev:
limitededition skrev:Da jeg var nede at træne forleden, var der en kvinde og hendes 3 børn som var i bad. De to største børn sad og ventede på moren og det mindste barn (2-3 år). Hun lå og hylede, fordi hun ikke ville vaskes. Jeg finder mine ting frem og skal have sko osv på, da jeg hører moren sige til datteren, at hun skal holde op med at hyle, for "hvad tror du ikke damen tænker om dig?" ... :wacko: Jeg var helt paf, og tænkte at det eneste jeg tænker, er at jeg gerne vil bede om at være holdt udenfor den samtale der. Jeg passer bare mig selv, men jeg skulle alligevel lige blandes ind i deres diskussion.
At jeg heller ikke forstod hvorfor hun i det hele taget skulle i bad i fitness centeret er så en anden ting. Tænker ikke et så lille barn har trænet :wacko:


De har ikke bad i lejligheden?
Det var lettere at hive alle i bad, når hun alligevel var i gang?


Bortset fra mulige svar er jeg med dig. Jeg gider heller ikke være bussemand i andre forældres børneopdragelse.


Det kan godt være du har ret - jeg tænker bare ikke det er en del af dealen med et fitness medlemskab, men nevermind, den del er lige meget, det var mere det andet jeg blev irriteret over :)


Det er det heller ikke. Svømmehallen er nok et bedre bud på at købe sig til et bad, men man kan vist ikke længere nøjes med at betale for at bruge bruseren. Men ja det er lige meget :D
0
14 11 14

Tilbage til "Generelt"