Januar '16 - en fællestråd

Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf FruKuk » 16. jan 2016, 18:12

Novella skrev:
FruKuk skrev:
Novella skrev:Fåk. Jeg har kørt intervaller, så jeg var ved at falde af maskinen (ja jeg træner i maskine - gider simpelthen ikke løbe). 5 × 1 minut med et minut mellem hver, så jeg var helt blå i hovedet. Der var første intervalpas. Der venter mange flere grimme i mit program. Jeg hader det, men kæft jeg kommer i form af det.


Jeg kender ikke ret meget til intervaltræning, så undskyld på forhånd, hvis jeg spørger dumt, men betyder det du skriver, at du løber alt hvad du kan i 1 minut, så pause i 1 minut og så løbe max igen, etc etc?


Lige præcis. Når jeg så er kommet i lidt bedre form, skruer jeg op. Så løber jeg måske 8 intervaller x 1 minut med 1 minut imellem - eller 3 intervaller x 3 minutter. Det er virkelig, virkelig ondskabsfuldt, og jeg er nogle gange helt på tudegrænsen, når jeg er i gang, men det er effektivt. Jeg bliver sindssygt meget hurtigere og får det vildeste overskud af det. Om to måneder sprinter jeg derudad.


Lyder tarveligt og effektivt :P Måske det skal prøves. Går du i pausen?
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 911
Likede indlæg: 12377

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 16. jan 2016, 18:29

FruKuk skrev:
Åh de dersens fødselsdage er en dræber :tie: Og dejligt med fredelig lørdag, omend arbejde med hjem er pænt røvsygt!

Og tak :kys: Det er dog ikke mig, der skal giftes. Det blev jeg i 2009 - med cirka samme figur og vægt som nu. Plus
en intern baby:)


Ej, for dælen da. Jeg fik dig blandet sammen med FitBrideToBe. Undskyld! :blush:
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf FruKuk » 16. jan 2016, 18:32

Guilded_Lily skrev:
FruKuk skrev:
Åh de dersens fødselsdage er en dræber :tie: Og dejligt med fredelig lørdag, omend arbejde med hjem er pænt røvsygt!

Og tak :kys: Det er dog ikke mig, der skal giftes. Det blev jeg i 2009 - med cirka samme figur og vægt som nu. Plus
en intern baby:)


Ej, for dælen da. Jeg fik dig blandet sammen med FitBrideToBe. Undskyld! :blush:


Dobbelt indlæg
Senest rettet af FruKuk 16. jan 2016, 18:35, rettet i alt 2 gange.
0
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf FruKuk » 16. jan 2016, 18:34

FruKuk skrev:
Guilded_Lily skrev:
FruKuk skrev:
Åh de dersens fødselsdage er en dræber :tie: Og dejligt med fredelig lørdag, omend arbejde med hjem er pænt røvsygt!

Og tak :kys: Det er dog ikke mig, der skal giftes. Det blev jeg i 2009 - med cirka samme figur og vægt som nu. Plus
en intern baby:)


Ej, for dælen da. Jeg fik dig blandet sammen med FitBrideToBe. Undskyld! :blush:


Jeg vil gerne blandes sammen med FBTB. Husker noget med 100 kg dødløft - det gad jeg godt kunne:)
2
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1930
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 488
Likede indlæg: 5499

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Novella » 16. jan 2016, 21:28

FruKuk skrev:
Novella skrev:
FruKuk skrev:
Novella skrev:Fåk. Jeg har kørt intervaller, så jeg var ved at falde af maskinen (ja jeg træner i maskine - gider simpelthen ikke løbe). 5 × 1 minut med et minut mellem hver, så jeg var helt blå i hovedet. Der var første intervalpas. Der venter mange flere grimme i mit program. Jeg hader det, men kæft jeg kommer i form af det.


Jeg kender ikke ret meget til intervaltræning, så undskyld på forhånd, hvis jeg spørger dumt, men betyder det du skriver, at du løber alt hvad du kan i 1 minut, så pause i 1 minut og så løbe max igen, etc etc?


Lige præcis. Når jeg så er kommet i lidt bedre form, skruer jeg op. Så løber jeg måske 8 intervaller x 1 minut med 1 minut imellem - eller 3 intervaller x 3 minutter. Det er virkelig, virkelig ondskabsfuldt, og jeg er nogle gange helt på tudegrænsen, når jeg er i gang, men det er effektivt. Jeg bliver sindssygt meget hurtigere og får det vildeste overskud af det. Om to måneder sprinter jeg derudad.


Lyder tarveligt og effektivt :P Måske det skal prøves. Går du i pausen?


Ja. .. Altså, det er meningen, at jeg skal løbe imellem, bare lunte, men jeg er som regel så smadret, at jeg er helt nede at gå. Det er værst lige omkring halvvejs, hvor jeg aldrig i hele verden bliver færdig. Det skal gøre nas, men jeg skal også kunne holde hele vejen, så jeg er nødt til ikke at give fuld skrue i de første.

Jeg kan prøve at finde programmet i morgen.
1
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Ally » 17. jan 2016, 13:28

Evaluering på 2. etape
- Drikke vand - mindst 1½ liter om dagen Nogle dage er det blevet til 1½ liter, andre dage lidt mere
- Neglepleje De fleste dage har jeg husket det, men jeg skal blive endnu bedre
- Motionere iflg. plan - jeg har allerede skrevet det på familiekalenderen for hele januar. Motionen bliver gåture, fitnesscenter, løb og svømning Ikke helt iflg. planen, men tæt på. Dog er der plads til forbedringer
- Følge Mascha-bogen i den grad, at det er muligt Not at all! Vil dog lade mig inspirere af bogen, men ej følge den slavisk


Mål for 3. etape
- Drikke vand
- Neglepleje
- Motionere iflg. plan
- Minimere indtaget af synlig sukker - her tænker jeg på slik, chips, kage og is
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2963
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6597

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Sophaya » 17. jan 2016, 13:32

Evaluering:
Søvn nok Tjek
Vitaminer hver dag Tror faktisk ikke jeg har fået taget dem en eneste dag - ved ikke lige hvad der skete. Eksamenshjerne, måske.
Mere vand Det ville jeg gerne have var bedre
Mindst 1 lang gåtur Tjek! har faktisk nået 3, så jeg er glad
Forholdsvis sund mad Tjek - med hold på "forholdsvis", for det har ikke været ren sundhed, men sundere end normalt

Nye mål er helt magen til, men med en tilføjelse:
Søvn nok
Vitaminer hver dag
Mere vand
Mindst 1 lang gåtur
Forholdsvis sund mad
Fokus på faglighed fremfor sundhed på 2-dages kursus
1
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Ally » 17. jan 2016, 14:18

Tidligere på ugen fik jeg lavet et nyt træningsprogram, hvilket jeg kørte igennem i formiddags. Oh. My. God. Mine ben eksede bogstaveligt under mig, da jeg gik ned af trappen fra træningssalen til omklædningsrummet. Jeg er sikker på, at jeg kan mærke min krop i morgen :lol:
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 17. jan 2016, 14:24

Evaluering:
- 2 x hold i fitness - tjek
- 2 x løb - tjek
- 5 x cykle på arbejde - tjek
- begrænse snack-indtaget om aftenen (synes stadig jeg har lidt juleabstinenser) - fail! Det går bare slet ikke! Dog spiser jeg kun tilladte snacks som mørk chokolade, nødder, ost, smør, peanutbutter osv., så det er altid noget. Men mega plads til forbedring!
- lave madplan - tjek

Til trods for mit mega-snackeri har jeg tabt ca 1 kg siden i mandags, hvilket er ret overraskende. Men tror jeg stadig kører på høj forbrænding fordi jeg trods alt dyrker en del motion.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
FruKuk
Indlæg: 5645
Tilmeldt: 16. sep 2015, 18:05
Kort karma: 927
Likede indlæg: 10021

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf FruKuk » 17. jan 2016, 15:38

- Deltage til cirkeltræning og derudover træne 2 gange
Tjek
- Følge kostplan
Har ikke holdt den 100% Har både fået pasta, vin og rugbrød
- Have tabt mig siden sidste vejning
Tjek - 1,7 kg
- Have justeret mit træningsprogram
Nope - fik ikke trænet fredag, hvor "min" træner havde tid

Alt i alt en ok uge uden alt for store udsving.
2
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf avdotja » 17. jan 2016, 16:50

Ja jeg forsvandt lige sidste uge :genert: Havde absolut intet overskud, så lavede stort set ikke andet end at være på arbejde og ligge i sofaen/sengen (og alligevel lykkes det mig selvfølgelig ikke at få nok søvn :rulle:). Med de positive briller fik jeg dog både lavet 2 forskellige supper og kålsalat (samt 3 x chokoladekage...)

Nå, men mine mål for næste uge:
- 5 x træning (længde ikke afgørende)
- 7 lange gåture
- 7-8 timer i sengen på hverdage, hverken mere eller mindre
- Ikke købe takeaway til aftensmad på hverdage

Som I måske har bemærket er mit slik/sukkerpunkt forsvundet; det var simpelthen for urealistisk :blush:
Senest rettet af avdotja 17. jan 2016, 16:54, rettet i alt 1 gang.
0
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf avdotja » 17. jan 2016, 16:51

og hvor er det nogle inspirerende billeder, FruKuk og Log_Lady - rigtig godt gået :)
1
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf avdotja » 17. jan 2016, 16:57

og jeg synes i øvrigt det er rigtig hyggeligt at læse alle jeres indlæg - selv om jeg ikke kommenterer det store. Det er rart at høre om hvordan andre håndterer det og takler hverdagens små udfordringer, uden at man nødvendigvis har noget klogt at bidrage med af den grund.
4
Brugeravatar
Julie
Indlæg: 605
Tilmeldt: 10. sep 2015, 14:56
Kort karma: 55
Likede indlæg: 865

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Julie » 17. jan 2016, 17:18

Hold da op, den her uge er bare fløjet afsted! Har været hjemme ved mine forældre fra torsdag af, og er her stadig :genert:

0 sukker! Og mindre snackeri! Well, 0 sukker er ikke overholdt, har spist hvid chokoladekugler med flydende lakridsmidte (hallo, hvem kan modstå det :savl: ) og marengs med creme og frugt - men fortryder intet :D.
Træning mindst 1 gang om ugen NO :/
Bruge lash-serum 1 gang om dagen NO :/
Tabe mindst ½kg Endelig en grøn :lol: Der er blevet 800g mindre af mig den her uge :dance:

Selvom der er mest rødt og orange, så har det bare været en god uge! Har fået karakter for mit projekt, og er nu færdiguddannet :banan:
8
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 17. jan 2016, 18:02

Evaluering:

- Sund og varieret madplan, som skal følges Mest tjek. Ud af ugens 21 måltider blev tre anderledes end planlagt pga. tidspres.
- Kun 1-2 indkøbsture Tjek
- En daglig gåtur - hvis der er tid til det. Der var ikke tid mandag-torsdag, fredag orkede jeg ikke noget, og i weekenden er det blevet til en gåtur pr. dag.
- Drikkevarer: Vand/te og mælk. Og cola light, hvis opgaveskrivningen på et tidspunkt ser ud til at fungere bedre med Tjek og jeg fik igen mest drukket vand
- Have som klar hensigt at holde mig fra usunde snacks og i det hele taget undgå snacking, der reelt går ind og erstatter dele af måltider Tjek (på nær den ene pose bolcher, som ikke erstattede et måltid). Jeg har fortsat ikke rigtig lyst til usunde snacks, så det er ikke engang svært.

Vægten ser ud til at have stået stille, og det er jeg meget tilfreds med ovenpå en uge, hvor jeg i fem ud af syv dage var tvunget til at sidde stille dagen lang. Det glæder mig også, at min opgaveskrivning ikke kom til at medføre ædeflip og slik og chips på daglig plan.
3

Tilbage til "Sund og/eller slank"